RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: markon79 - 16.05.05 - klo: 01.42

Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: markon79 - 16.05.05 - klo: 01.42
kumpiko auto ois parempi? oisko teillä kokemuksia näistä kahdesta ilmeisesti markkinoiden tehokkaimmista sähkö monstereista
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Jankka - 16.05.05 - klo: 07.08
E-maxx ilman muuta, siihen on paljon halvemmat varaosat ja on muutenkin laadukas ja hyvin suunniteltu auto.
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Duster1 - 16.05.05 - klo: 14.33
E-Maxx.
Mulla oli vasta semmonen ja voi vaan kehua.
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: HPI FatPipe - 16.05.05 - klo: 14.50
E Maxx ehdottomasti!
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: kamikazair - 16.05.05 - klo: 15.10
oma mielipiteeni on e-zilla
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: MarkusH - 16.05.05 - klo: 15.49
E-maxx ilman muuta(Kokemuksia löytyy t-maxxista=sama auto). Onko Marko mini-z toiminut? :mrgreen:
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: p.p92 - 16.05.05 - klo: 17.28
Tommonen e-zilla vois olla ihan hyvä mutta se tulee "vasta" joskus kesällä myyntiin.(vai onko jo jossain myynnis?)
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Karpov - 27.07.05 - klo: 21.43
Miksei kukaan ikinä kehu twin forcea? Mitä vikaa siinä on?
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: SlidSlide - 27.07.05 - klo: 21.50
Kyoshon ylikalliit osat. Osta e-maxx. Se ainakin on todistetusti hyvä!
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Hermanni - 27.07.05 - klo: 22.00
Lainaus käyttäjältä: "Karpov"
Miksei kukaan ikinä kehu twin forcea? Mitä vikaa siinä on?

Ainakin hepposet diffit, avoin voimansiirto (Ketjuvedolla!), kalliit varaosat ja heikko kestävyys E-Maxxiin verrattuna.
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: SLem - 28.07.05 - klo: 02.24
Kaikki varmaankin on ainakin kokeillut Twin F:a ja tietää miten heppoinen peli on. :roll:

Ainoa osa, minkä olen saanut(!) rikki oli alu-ohjausapala. No... niitä nyt särkyy paremmissakin malleissa.
Edes diffikotelo ei mennyt miksikään, vaikka tuli vauhdilla suoraan isoon kivenjärkäleseen. Ja videoo löytyy kotoota, kuinka TF tulee parikytä metriä soramontun reunaa alas täysin hallitsemattomasti ja kärrynpyörää heittäen suoraan kivikkoon, ilman että mitään särkyy, tai edes vääntyy. Että ei kuitenkaan ihan heppoinen peli ole kyseessä. (Enpähän tuotakaan peliä käsittele mitenkään varoen ja hyvin on kestänyt.)
Ja eikä siinä avoimessa ketjuvedossa ole ainakaan tähän mennessä mitään vikaa ole ollut. Pääsee ainakin hiekat pois välistä.

Miinuspuolta ainakin seuraavasti: Etuvedon yksisuuntalaakerihässäkkä ei pitemmän päälle toimi, vaan alkaa luistaa. Omassa palikka onkin korvattu nivelkardaanilla.
(Hinnat kyllä tosiaan on kalliit, mutta onko niitä härveleitä sitten pakko aina väkisin murjoa hajalle. Siltä se vaan aina välillä tuntuu...)
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Rcjussi - 28.07.05 - klo: 10.55
Lukekaapa toi jos ette oo vielä tota lukenu. http://www.rccaraction.com/rc/articles/twinforcevsemaxx_1.asp
Eli ei se Twin Force niin huono ole
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: wentsu - 28.07.05 - klo: 11.07
mä ostin vähän aika sitten ton e-maxxin, ja en voi muuta kun kehua.  :wink:
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Karpov - 28.07.05 - klo: 11.39
Sitä minäkin, jenkki foorumeilta niin paljon hyvää lukenut twinistä mutta täällä havinaisempia kehut.
Luin vielä mielenkiintoisen jutun, en tiedä onko totta mutta 6kennoisella akulla emaxx 22mph ja twin force 30mph.
Myös auton rakenne yksinkertaisempi kuin e-maxxin joten luulisi olevan vähemmän murjoutuvia osia.

Luulisi vielä että emaxxin vaihteisto hajoaa helpommin kuin twinin vastaava, onhan siinä kaksi vaihdetta ja paljon osaa.
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Karpov - 28.07.05 - klo: 11.43
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Kyoshon ylikalliit osat. Osta e-maxx. Se ainakin on todistetusti hyvä!

Ainakaan kyoshon viriosat eivät olleet aivan järjettömän hintaisia, niitä ei ollutkaan kauheasti, kertooko tämä auton huonoudesta? E-maxxiin saatavilla niin paljon uutta osaa että tuskin sitä kestävään autoon on osia tehty niin urakalla. Vielä huolestuttaa 8iskunvaimenninta, se on kallis jysäys jos hajoaa.
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Hermanni - 28.07.05 - klo: 13.39
Lainaus käyttäjältä: "Karpov"
E-maxxiin saatavilla niin paljon uutta osaa että tuskin sitä kestävään autoon on osia tehty niin urakalla. Vielä huolestuttaa 8iskunvaimenninta, se on kallis jysäys jos hajoaa.

No E-Maxx on liki sama auto kuin T-Maxx, joka on vanhin markkonoilla oleva monsteri.
Tuo osien saatavuus kertoo vain sen että T-Maxx (Niinkuin E-Maxx) on maailmalla suosituin "tuunaus" ja rakentelukohde.
8 iskaria ei ole kallis "jysäys" E-Maxxiin (2kpl vakio iskareita maksaa noin 15€ jousineen ja öljyineen), tosin ne eivät helpolla hajoakkaan, ainakaan omasta E-Maxxista ei niitä hajonnut (Eikä myöskään Stampedesta ikinä vaikka on samat iskarit takana).
Ja kannattaa lukea E-Maxx topicci, siellä ei paljon hajoamisista puhuta koska auto on erittäin kestävä.
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Karpov - 28.07.05 - klo: 14.48
Amerikkalaisissa foorumeissa taas puhuttiin hajoamisesta ja traxxasin crapista joten mielipiteitä on monia. Mutta eipä haittaa vaikka e-maxx kestäisikin kunhan twin force on parempi.
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: kisaaja - 28.07.05 - klo: 14.52
No eiköhän se hajoaminen ole enemmän kuskista kuin autosta kiinni  :wink: (heiluteltava vähän rauhanlippua tänne).
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Karpov - 28.07.05 - klo: 15.36
Onhan se, mutta toiset autot hajoavat tavallisessakin käsittelyssä, en nyt viittaa traxxasin tuotoksiin, ne ovat loistavia. Vielä haluaisin muilta perustelua tuohon diffin huonouteen ym ketjuvetoon ja twinin heikkouteen.

Ja miksi pitäisi hankkia e-maxx? Pitää olla järeät perusteet koska olen tämän ja toisen suomalaisfoorumin topicit lukenut, myös jenkkilän suurimman foorumin topicceja koluttu. Ja vielä Twin force ja e-maxx samalla viivalla, tosin kallistuneena twiniin päin.
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Hermanni - 28.07.05 - klo: 18.07
Lainaus käyttäjältä: "Karpov"
Onhan se, mutta toiset autot hajoavat tavallisessakin käsittelyssä, en nyt viittaa traxxasin tuotoksiin, ne ovat loistavia. Vielä haluaisin muilta perustelua tuohon diffin huonouteen ym ketjuvetoon ja twinin heikkouteen.

Ja miksi pitäisi hankkia e-maxx? Pitää olla järeät perusteet koska olen tämän ja toisen suomalaisfoorumin topicit lukenut, myös jenkkilän suurimman foorumin topicceja koluttu. Ja vielä Twin force ja e-maxx samalla viivalla, tosin kallistuneena twiniin päin.


No kaverillani on twini ja häneltä hajosi brushles projektissa (Eikä kone ollut kuin Lehnerin 4200 Basic, jonka E-Maxx kestää "maailman tappiin") heti etudiffi (Alumiinia!).
Sitten vanteita hajonnut, no tosin siihen saa vahvempia vanteita kun poistaa sen "ylimäärisen" hexiadapterin.
Muilta olen kuullut sitten akselien rikkoontumisia, ym muita "pikkuvikoja", näihin ei E-Maxxissa "törmää" (Toisella kaverillani on nykyäänkin Lehnerin 4200 Basic kiinni E-Maxissa, kommentoikoot hän jos haluaa ja lukee topicin).
Ei senpuoleen, "twinihän" on upean näköinen "monsu" mutta tekniset toteutukset ovat vähän heikkoja (Tuntuu olevan Kyoshon "kuluttajamallien" ongelma muutenkin).
Selvähän että avoin voimansiirto on aina lialle altis, ja siten kuluu enemmän, tämähän on itsestään selvyys (Plus että voi mennä kiviä, oksia, ym muuta "ylimääräistä" väliin).
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Karpov - 28.07.05 - klo: 18.46
Kyllähän sinne voi, mutta sen voi myös luultavimmin suojata. Auton rakennehan on tosiaan yksinkertaisempi, aitoa monsteria mukaileva ja hyvä ryömimisessä. Voihan E-maxxinkin moneen sokkeloon mennä töhnää ajossa, sehän ei tietysti niin ajossa haittaa mutta epämukava puhdistaa. Ainakin Rungosta ja akseleista tullut foorumeilla hyvää palautetta, yleensä pidetty kivenkovana ''rock solid axels''. Joten jos jenkeillä kestää miksei normaalissa ajossa suomalaisellakin? On sitä e-maxxinkin vioista luettu, servo heikko,  iskarit tyhjentyneet, heikko bulkhead, varaosat ei hyllytavaraa useimmiten.

Traxxasin sivuilla oli ohje 7kennoisen akun tekoon e-maxxille niin että valmis akkupaketti avataan, voiko esim dynomaxin valmis paketin avata ja lyödä siihen sanyon kennon kiinni? (tietenkin sama jännite ja mah)
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Hermanni - 28.07.05 - klo: 19.24
Lainaus käyttäjältä: "Karpov"
Kyllähän sinne voi, mutta sen voi myös luultavimmin suojata. Auton rakennehan on tosiaan yksinkertaisempi, aitoa monsteria mukaileva ja hyvä ryömimisessä. Voihan E-maxxinkin moneen sokkeloon mennä töhnää ajossa, sehän ei tietysti niin ajossa haittaa mutta epämukava puhdistaa. Ainakin Rungosta ja akseleista tullut foorumeilla hyvää palautetta, yleensä pidetty kivenkovana ''rock solid axels''. Joten jos jenkeillä kestää miksei normaalissa ajossa suomalaisellakin? On sitä e-maxxinkin vioista luettu, servo heikko,  iskarit tyhjentyneet, heikko bulkhead, varaosat ei hyllytavaraa useimmiten.

Joo, E-Maxxin ikävin paikka on putsata Diffin ympäristö, sinne tuppaa jäämään kuraa ja muuta "sontaa" ajon jäljiltä.
Bulkhead on tosiaan E-Maxxin heikoin paikka, tosin Traxxasilta saa vahvempaa ko osaa, myös alumiinisena (Ne ei tosin kaikilla ole hajonneet jostain syystä), ohjaus servo saisi toisaan olla vahvempi vakiona, tosin Traxxasilla ei ole valikoimissaan vahvempaa servoa.
Iskarit eivät tyhjene itsestään, siihen tarvitaan kaksi syytä joihin toiseen voi käyttäjä vaikuttaa.
Ensimmäinen syy on että sikaria ei ole "suljettu" kunnolla vaan pääsee vuotamaan joko ala tai yläpäästään, olenkin nähnyt monilla kuvissa varsinkin alapään olevan "raoillaan" eikä kierrettynä kiinni.
Iskunvaimentajan varsi tai tiiviste on vaurioitunut, varren taittumisen tai kulumisen "hiekkasuihkussa", tähän ei voi pahemmin vaikuttaa.
Niinkuin edellä kirjoittelinkin, ei omista Traxxasin iskareita koskaan ole "mehut" kadonneet, vaikka osassa varret ovatkin olleet "karheat" hiekkasuihkujen jäljiltä.
Kyllä ainakin Tampereella kerhon radalla "mädit" ovat yleensä keskeyttäneet ajonsa muuhun kuin kuljettajan "ajoväsymykseen" (Hajonneet siis voimansiirron pettämiseen), tosin "mädi" on polttis mutta liki samalla voimansiirrolla varustettuna kuin "twini" kuitenkin (Tosin onhan T-Maxx myöskin sama voimansiirroltaan E-Maxxin kanssa, lukuunottamatta vaihteistoa ja moottoria, silti niissä ei voimansiirto petä).
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Karpov - 28.07.05 - klo: 21.19
Onhan niitä alumiini osia, mutta hinnat ylitörkeitä. Miten tuo vaihdehommeli, epäilyttää sen kestävyys, sehän on lennosta vaihdettava? Ei varmaan 150euroa riitä jos se hajoaa ja reistaa.. Servo on pohjassa aika ilkeästi ottamassa kolhuja, saahan siihen niitä suojia mutta mutta. Hermanni varmaan kokeillut 12kennollakin niin meneekö se sen 22mph eli 35km/h vai enemmän? Taitaa 14kennolla olla jäähdytysväli/per akut? Alan olla jo vakuuttunut e-maxxiin :) Onko autoon mitään halpaa virityskeinoa tai hyviä päivityksiä servon jälkeen?
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Hermanni - 28.07.05 - klo: 21.42
Lainaus käyttäjältä: "Karpov"
Onhan niitä alumiini osia, mutta hinnat ylitörkeitä. Miten tuo vaihdehommeli, epäilyttää sen kestävyys, sehän on lennosta vaihdettava? Ei varmaan 150euroa riitä jos se hajoaa ja reistaa.. Servo on pohjassa aika ilkeästi ottamassa kolhuja, saahan siihen niitä suojia mutta mutta. Hermanni varmaan kokeillut 12kennollakin niin meneekö se sen 22mph eli 35km/h vai enemmän? Taitaa 14kennolla olla jäähdytysväli/per akut? Alan olla jo vakuuttunut e-maxxiin :) Onko autoon mitään halpaa virityskeinoa tai hyviä päivityksiä servon jälkeen?


No vaihteiston kaikki rattaat akseleineen ja vaihteen siirtäjineen maksaa noin 25€, joten kallista ei ole (6 ratasta, siirtäjän haarukka ja vaihteen "lukitsin").
Toisekseen eipä ne helpolla hajoa (tai en ole edes kuullut keltään hajonneen).
Vaihtamisessa kannattaa tosin käyttää "välikaasua", eli isompaa vaihtaessa kaasu pois hetkeksi kunnes vaihde on kytkeytynyt ja pienempää vaihtaessa kaasu vain pohjaan.
Virityksinä kannattaa tosiaan laittaa parempi servo suojineen ja pohja panssarit.
Bulkheadit saa Traxxasilta komposiitti vahvisteisina tai alumiinisina, alumiiniset "tarvike bulkheadit" ovat tosin halvemmat kuin Traxxasin vastaavat.
Loppu "viritykset" onkin sitten "makuasia", niinkuin niiden tarpeellisuuskin.  :wink:
Koskaan en ajanut harjallisilla koneilla E-Maxxillani, vaan päivitin sen heti uutena harjattomaksi, joten tuohon nopeuteen en osaa sanoa (Muut E-Maxxin omistajat varmaankin osaavat).
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Karpov - 28.07.05 - klo: 21.58
Kestääkö säädin kireämmän harjallisen motin? Onko vakio radiossa ja vastaanottimessa yleisiä vikoja kun joku kertoi vaihtaneensa?
Käykö muuten tämä e-maxxiin: Futaba S-666  Paino: 148g Vääntö: 18kg
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Hermanni - 28.07.05 - klo: 22.11
Lainaus käyttäjältä: "Karpov"
Kestääkö säädin kireämmän harjallisen motin? Onko vakio radiossa ja vastaanottimessa yleisiä vikoja kun joku kertoi vaihtaneensa?

No nuohan ovat 550 kokoluokan moottoreita kun taas "normaali autoissa" käytetään pienempiä 540 kokoisia moottoreita, jotenka tuohon on vaikea vastata, paras lisätä vain ne yhdet kennot (Siis akuiksi 7 kennoiset).
Itsellä on kokemuksia jo useammista Traxxasin radioista ja ainakin vastarin kiteitä on mennyt "mälleissä" huonoon kuntoon josta seuraa kantaman lyheneminen ja häiriöitä (On korjaantunut kiteen vaihdolla).
Kyllä niillä alkuperäisilläkin radioilla pärjää, mutta mitkään häävit ne eivät ole (Eipä kunnon radioita taida tulla muutakuin Losin LST:een mukana).
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Karpov - 29.07.05 - klo: 11.19
Towerissa ainakin oli trinityllä iso läjä 550 koneita/sopivia e-maxxiin. Mitenkäs, onko nuo vakiorenkaat hyvät kesät talvet? Ovatko parhaat piikki/raskaat mutarenkaat rockzillat vai mitkä?
Onko kenelläkään kokemuksia  associatedin 8kpl sin. alumiiniiskarisetistä tai big boreista?
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVH03&P=7
Missä sijaitsevat lower bracet?
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Karpov - 29.07.05 - klo: 17.39
Käyköhän tälläinen servo vakion tilalle?
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_93&products_id=973
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Hermanni - 30.07.05 - klo: 01.48
Lainaus käyttäjältä: "Karpov"
Käyköhän tälläinen servo vakion tilalle?
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_93&products_id=973


Pitäs käydä......
Sit niistä renkaista, ne on erittäin hyvät pehmeällä hiekalla, mullalla ,tms.
Myös irtolumella vallan mainiot......
Huonot ne on jäätiköllä ja märällä asfaltilla, muuton niillä ajeleepi kyllä (Kuivalla asfaltilla jopa kaatuu kyljelleen vakiorenkailla).
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Karpov - 30.07.05 - klo: 13.24
Juu kyllä tuo servo käy kuten sanoit otin selvää. Huono homma jos se asfaltilla noin tekee. Auttaisiko renkaiden kuluminen asiaan? Eikö kaikki t-maxxin korit menekin e-maxxiin?
Otsikko: traxxas e-max vai twin force
Kirjoitti: Hermanni - 31.07.05 - klo: 16.50
Lainaus käyttäjältä: "Karpov"
Juu kyllä tuo servo käy kuten sanoit otin selvää. Huono homma jos se asfaltilla noin tekee. Auttaisiko renkaiden kuluminen asiaan? Eikö kaikki t-maxxin korit menekin e-maxxiin?

No huono ja huono (Eikös sitä pitoa aina haluta), pitoa on vain liikaa jos auton on säädetty vähänkin liian ylös, alatukivarret suorana alkaa vasta pysymään tiukoissa käännöksissä pyörillään.
Kaikki T-Maxxin korit käy E-Maxxiin ja niissähän riittää valikoimaa (T-Maxxin korithan käy myös Savageen).