RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: blenheim - 16.01.05 - klo: 09.41

Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: blenheim - 16.01.05 - klo: 09.41
Ajattelinpahan tekaista tällekin moottorimerkille/-mallille topikin kun juttua varmasti tulee olemaan ja paljon. Etenkin kun hinta on niin mehukkaan edullinen. Moottorimerkillä on myös muita koneita, lähinnä noita isompia .27 ja .28 koneita ainakin suomen markkinoilla. www.jp-nitroracing.com

Tässä kevään myötä kirjoittelen hieman testiartikkelia moottorista myös Pienoismalliin, jossa selviää muun muassa väitetyt tehot 2.7hp, kierto ja kestävyys ennenkaikkea. Saas nähdä miten Kyosho Inferno MP-5 liikkuu tuolla moottorilla.

Moottori näyttää paketista otettuna melko ammattimaiselta ja muutenkin hyvin viimeistellyltä. Kansi on CNC työstetty eikä valettu, joten kestävyys ja lämmönjohtokyky on varmasti huippuluokkaa. Samoin kaikki muutkin alumiiniset osat on työstetty. Moottorin blokki on mattamusta ja näyttää kestävältä. Sisuskalutkin ovat viimeistellyn oloiset. Kampiakselissa oleva kiertokangen kiinnitys on hyvin järeä ja luulisi kestävän. Ans kattoo kui äijän käy sitten kun on tarkoitus käynnistellä sitä moottoria. Ehkä ensi tai sitä seuraavalla viikolla kun saa kaikki tarvittavat käynnistystarvikkeet kun hehkun perhana meni hajoamaan hiljattain...

Tuolla kuvia moottorista:
http://koti.mbnet.fi/blenheim/samurai521/

EDIT: Unohtui tuo osoite
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: HVoltage - 16.01.05 - klo: 11.42
Itse tuli tilattua kanssa ko. motti, lähinnä kuvan ja hinnan perusteella.

Todellakin moottori on melkoisen laadukasta työtä ja itse kiinnitin huomiota hyvin herkästi liikkuvaan kaasarin luistiin.

Saa nähdä tuossa keväämmällä kuinka luotettava moottorin on, se kun on krossissa yksi menestyksen avaimista :wink:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: kc67 - 16.01.05 - klo: 12.44
Mistä toi 2.7hp teho väittämä tulee ? :mrgreen:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: blenheim - 16.01.05 - klo: 13.11
Tehtaan poijjaat noin ovat sanoneet jossain :). Vai olikohan se tuolle moottorille... Joka tapauksessa sitä riittänee tarpeeksi.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Jartsa - 16.01.05 - klo: 13.16
Team Infinity:n tehdas ei ole antanut koneelle tehoarvoja.
Mutta jenkkipojat ovat mitanneet koneen tehot ja saaneet siitä sen 2.7hp
Siitä siis se tieto tullut.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: kc67 - 16.01.05 - klo: 13.18
Joko olet käynnistänyt ? ohjeiden mukaan sisäänajo tarve tuntuu olevan minimaalinen "rissa vaan paljon" ja tankillisen jälkeen jo ajoon ? :roll:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Jartsa - 16.01.05 - klo: 13.25
Ohjeet sanovat että kaksi tankkia annetaan moottorinkäydä tyhjäkäyntikierroksia.
Sen jälkeen kolme tankkia ajoa vaihtelevin nopeuksin.
Tämän jälkeen vain hanaa.  :)
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: kc67 - 16.01.05 - klo: 13.31
Jaa Jenkit vai...ettei olis SAE-heppoja :mrgreen:no hyvä jos on kun mulla toi motti on pakissa .siis 2.7 din heppaa  :lol:
Otsikko: .27 kone
Kirjoitti: MarkusH - 16.01.05 - klo: 14.07
Onko tuo 2,7 .21? Mitäköhän .27:ssa on? Ajattelin sitä lähinnä savageen.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: henkka88 - 16.01.05 - klo: 14.29
Lainaus käyttäjältä: "kc67"
Jaa Jenkit vai...ettei olis SAE-heppoja :mrgreen:no hyvä jos on kun mulla toi motti on pakissa .siis 2.7 din heppaa  :lol:

Ei niissä mittaus tavoissa niin suuria eroja ole näiden 2T nitrokoneiden kohdalla...
Kun ei näissä juurikaan törmää niihin vesipumppuihin, puhaltimiin saatika sitten latureihi!  :D
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: kc67 - 16.01.05 - klo: 14.54
Aivan...pistit muuten pahan Autoteknikolle  :oops:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: kc67 - 16.01.05 - klo: 16.26
Mistä kuulit ?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Mika R - 08.02.05 - klo: 21.47
No nyt on meikäläiselläkin plakkarissa toi 521 pannu Proceedia varten. Ihan nätiltä tuotokselta näyttää. Kiitos Jartsa pikaisesta toimituksesta ja oli oikein varatulppakin mukana :D Täytyypä tilata sulta noita tulppia sitten lisää jossain vaiheessa, mutta OS #8 varmaan sopii ? Niitä kun on pakissa vielä.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Jartsa - 08.02.05 - klo: 21.52
Sopiihan ne.

Hienoa jos kone passaa =)
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: HVoltage - 08.02.05 - klo: 21.57
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
No nyt on meikäläiselläkin plakkarissa toi 521 pannu Proceedia varten. Ihan nätiltä tuotokselta näyttää. Kiitos Jartsa pikaisesta toimituksesta ja oli oikein varatulppakin mukana :D Täytyypä tilata sulta noita tulppia sitten lisää jossain vaiheessa, mutta OS #8 varmaan sopii ? Niitä kun on pakissa vielä.


Hitto Mika, rupes itteenikin ihkuttaan toi Proceed, kun Hobbylinnan hyllyssä oli yksi semmonen, olis vielä tossa just tommonen 521 pannu kanssa...     ...kerpele...    tarttisko mennä ostoksille ;) Sitten vielä jostain LOLAn koppa ja taaaaas mennnäääääään.....
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Mika R - 08.02.05 - klo: 22.07
Heh hee :D Olishan tuo komeeta Jethro! Mikko teki ihan mukavan tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä joten käypäs kääntymässä siellä  8) Sittenhän meillä olis jo mukavasti 1/8 autoja vaikka sinne Turun radallekin jos saatte sen järjestymään, vau!
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Mika R - 02.03.05 - klo: 15.25
Mitäs tämä pioni nyt oikein kohkaa .. ?

Näitähän on useampi malli .21 ja .27 pannut mukaanlukien
Kts. http://www.rdlogics.com/cgi-bin/category.cgi?category=Team_Infinity

.21 pannusta ei vielä ole kokemuksia, harva ajaa uuden pannun sisään talvella. Odottele kevääseen/kesään niin alkaa tännekin tippumaan tietoja.

edit: jaahas pinonin viesti näköjään poistettiin äsken  :lol:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: l150040 - 02.03.05 - klo: 15.27
Pioni kirjoitti:

Mitä mieltä olette kyseisestä myllystä !
Ja nyt en kysele 4.43cc /RTR27 .

l150040:

Jaoin tämän otsikon kahteen osaan, koska täällä oli hyvin paljon juttua RTR .27 moottorista. Toivottavasti jako meni oikein. Eli jatketaan asiaa omissa aiheissaan.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Joona H - 06.03.05 - klo: 22.02
Onko Jartsa teille tulossa myyntiin Team Infinity Samurai 528:sia,kun näyttäsi varaosahinnastossa olevan noita .28:n varaosia?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Jartsa - 08.03.05 - klo: 22.29
Noita .28 koneita on vai muutamatuotu näin aluksi maahan ja osat ovat niitä varten.

En osaa vielä sanoa tuleeko tuota kokoa myyntiin, koska koneet eivät ole vetokäynnistimellä(mahdollista asentaa jälkeenpäin).

Näillä näkyminen on pian tulossa myyntiin Katana 512 Turbo ja RTR .18 S

Muutaman viikon sisään, varmaa tämä ei ole.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: MarkusH - 15.04.05 - klo: 22.09
Mikä olisi sopiva moottori pukki tuolle .21:lle. Kaveri tilas moottorin mutta pukki uupuu
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: plissken_s - 16.04.05 - klo: 08.21
Joko on ehtinyt kenellekään kertyä käytännön kokemuksia 521:sen suorituskyvystä/luotettavuudesta jne..? Onko hintansa arvoinen?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: TT EB4 S3 - 27.04.05 - klo: 08.39
Onko muilla ongelmia saada samurai 21 säätöjä pysymään kohdallaan .
Parin kierroksen jälkeen säädöt taas ihan päin seiniä .
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: ALi - 27.04.05 - klo: 09.18
Mulla on treeni koneena tuo Samurai ja se on toiminut ihan hyvin kunhan sen ensin saa käyntiin (käsittämättömän huono starttaamaan kylmänä..)

Tehoja on saman verran kuin tuossa Hobaon peruspannussa eli ei päätä huimaavasti, mutta sen verran kuitenkin että kaikki Lavangon hypyt menee.

Itse olen säätänyt niin että lämmöt on jossain 120-130 asteen paikkeilla..
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: solar4 - 27.04.05 - klo: 10.20
Lainaus käyttäjältä: "TT EB4 S3"
Onko muilla ongelmia saada samurai 21 säätöjä pysymään kohdallaan .
Parin kierroksen jälkeen säädöt taas ihan päin seiniä .

Jep. Kaasari vuotaa kuin titanic. Tiivistin sen kunnolla, pitää koittaa uudestaan nyt. Kampiakseli oli kanssa varsin krouvia tekoa, muokkasin sitä vähän virtausten parantamiseksi.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: TT EB4 S3 - 27.04.05 - klo: 11.42
Onko maahantuojan puolelta havaittu kyseinen kaasuttimen vuoto ja kampiakselin huono työstö ?
Jos on niin miten asia meinataan korjata ?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Jartsa - 27.04.05 - klo: 12.57
En ole itselläni vielä huomannut kaasarissa mitään. Tuosta työstöstä en sano mitään. Kun tehdas en ole.
Otsikko: 521 Samurai
Kirjoitti: ropsan - 27.04.05 - klo: 13.00
Vaihda kylmempi tulppa sisäänajon jälkeen. Tauti paranee kummasti!
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: solar4 - 27.04.05 - klo: 13.26
Joo, käyntiin se tulppa auttoi, muttei tähän

http://solar4.hellfish.org/kikku/IMG_3461.JPG

Noh, nyt on kaasari tiivistetty, pitää koittaa vingauttaa tossa pihalla. Niin ja oman kaasarin luistissa oli vielä valupurse mikä jumitti luistin puoleenväliin. Ihan varmasti huomattu kasatessa kun sai repiä kunnolla purkaessakin, mutta..

Niin ja se kampiakselin työstö, ei siitä tarvii huolestua, itellä vaan oli dremeli hollilla ja .. *köh*  :mrgreen:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: solar4 - 27.04.05 - klo: 14.11
Nojuu, puol tankkia asfaltilla pyörittämisen jälkeen voisin väittää et menohalut parani, ainakin kierroksia löytyy. Alapää vielä vähän nuhainen mut oli kans savua maailma täynnä eikä kytkin tai pillikään varmaan mikään optimi. Kahtoopi nyt mitä sanoo kun radalle pääsee.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Mika R - 27.04.05 - klo: 14.13
No hyvä.  Btw, noihan suosittaa Ossin #8 tulppaa muistaakseni.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Rph - 23.05.05 - klo: 20.20
Tein virheen kun purin moottorin vasta sisäänajon jälkeen. Lohkossa valupurseita ja kampiakseli oli vienyt osan mukanaan seurauksena männän, pytyn ja kampikammion päätylevyn naarmuuntuminen. Dreemelillä purseet pois ja pieni muotoinen porttaus ja kiillotus. Avot nyt pata jo laulaa :wink:  Mutta ihmetyttää laadun valvonta, päältä viimeistelty mutta sisältä kuin Neuvostotasavallan aikuinen lennokki moottori :shock:

T:Rami
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 23.05.05 - klo: 22.45
Kaverilla alkoi tänään Samurai laulamaan oikeen olantakaa. Sai jo ihan oikeasti painaa Novarossilla urku levällään perässä.

Lavangon suoran avauduttua tulimme peräkanaa kunnes hieman yli puolenvälin Nova lähti puskemaan rinnalle.

Lämmöt nous tietysti jo 136 huitteille, joten taidetaan kokeilla vielä kylmempää tulppaa kuin Rossin 6.

Täytyy sanoa että jos tuo kone osoittautuu luotettavaksi ja vielä kestääkin jonkunaikaa niin itseltäni tulee myös löytymään tuollainen treenikoneena.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 08.06.05 - klo: 13.43
Mitä mieltä olette tästä samurai 521 moottorista :?: .Olisiko toi hyvä moottori mugen MBX5 autoon,kun saan sen huomenna ja siihen pitäs hankkia moottori  :?:  :?.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Tomis - 08.06.05 - klo: 15.11
Olen myös kiinnostunut koneesta. Onko muita heikkouksia ilmennyt kuin hieman karkeahko viimeistely ja kaasuttimen vuotaminen?
Nuohan ovat kuitenkin melko helposti korjattavissa olevia asioita.

Kestävyys?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 08.06.05 - klo: 17.12
Kuten jo vähän annoin osviittaa tuossa ylempänä niin kyllä täytyy sanoa että loistava pannu hintasekseen.
Tällähetkellä kaverilla on Novarossin 7 tulppa ja kiristetty ruuveja reilusti.

Kiekuu niin maan perusteellisesti. Lämmöt pysyvät kohtuu hyvin hanskassa 135. Vielä on kone kestänytkin niin hyvin että ei oo merkkiäkään kulumisesta.
Kannattaa tietysti muistaa että jos rupeaa tuohon samaan leikkiin kuin me kaverin kanssa niin polttoaineen pitää olla huippulaatua.
Tuossa jonkun ajan päästä kaveri hommaa koneeseen uudet sisuskalut (jotka ovat siis lähes ilmaiset) ihan vaan kokeillakseen saako sillä uudella kevennetyllä männällä vielä lisää potkua.
Sanoisin että tuolla koneella ei ole mikään ongelma pärjätä kisoissa kunhan sen vaan tosiaan vääntää yyber piikille.
Vielä kun sais alhaalta vääntävän pillin tolle niin ei häpeäis kireemmille koneille pätkääkään.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 08.06.05 - klo: 17.55
No sitten mä taidan ostaa kyllä ton moottorin.Ei ole paha hinta tolla moottorilla :D,joka on mun kannalta hyvä asia  :) .
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Rph - 08.06.05 - klo: 19.01
Niin ja varaosana tulevassa putki sarjassa on paremmin portattu putki.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: MarkusH - 08.06.05 - klo: 20.08
Kaveri osti moottorin ja kerran meni puristuksen ympäri ja sitten alkoi "nousemaan savu" startti boxista. Mäntä oli jumittunut yläkuolokohtaan ja siksi kysynkin, että miten sen saisi alas?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Rph - 08.06.05 - klo: 20.14
Ruuvarilla auta vuhtipyörää pyörähtämään yläkuolokohdan yli.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 08.06.05 - klo: 22.04
Lämmitä konetta ensin kuumailmapuhaltimella (föönikin käy jos ei ole muuta).
Sit vaan kylmästi vauhtipyörästä pihdeillä kiinni ja kääntö.

Muutenkin pitäis aina ensin lämmittää se kone kunnolla ja vasta sitten startata niin ei oo niin piukka.
Siis silloin kun kone on vielä uutuuden tiukka, mutta ei se haittaa vähän ajetussakaan.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: l150040 - 08.06.05 - klo: 22.11
Avaa myös tulppaa hieman.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 08.06.05 - klo: 22.16
Jep... Tuo pääsikin unohtumaan.

Itse olen aina uunituoreen koneen kanssa tehnyt niin että ennenkuin sen ekaa kertaa käyntiin laitan niin löysytän hieman tulppaa ja lämmitän koneen perusteellisesti. Ennen tota tietysti ryypyttänyt koneen puhaltamalla paineletkuun.
Heti kun kone on pärähtänyt käyntiin, olen kääntänyt tulpan kiinni.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: MarkusH - 08.06.05 - klo: 22.35
Juu, täytyy antaa kaverille neuvoja. Ainoa ongelma on kun eräs älypää (ossi v) meni painamaan mäntää sontaisella hansikkaalla ja moottorissa on nyt likaa...
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: blenheim - 09.06.05 - klo: 07.55
Sitten vaan kone auki ja täysputsaus. Tekee nimittäin aika gutaa koneelle jos siellä on vähänkin pölyä tjsp moskaa! nimim. kokeiltu on...
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 09.06.05 - klo: 13.20
Muuten mitä fuilii suosittelisitte tohon samuraihin, kun niitähän on paljon erillaisii kuten:Model Technics Dynaglo,Morgan Coolpower jne :? .
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Mika R - 09.06.05 - klo: 13.26
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lämmitä konetta ensin kuumailmapuhaltimella (föönikin käy jos ei ole muuta).
Sit vaan kylmästi vauhtipyörästä pihdeillä kiinni ja kääntö.

Muutenkin pitäis aina ensin lämmittää se kone kunnolla ja vasta sitten startata niin ei oo niin piukka.
Siis silloin kun kone on vielä uutuuden tiukka, mutta ei se haittaa vähän ajetussakaan.


Näin on. Kireimmissä kisakoneissa föönikään ei auta vaan pitää olla 300 astetta antava kuumailmapuhallin jolla kyllä lähtee. Tällöin voi hyvin ainakin ekan gallonan lämmittää ennen starttia niin ei tee niin pahaa.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 09.06.05 - klo: 16.41
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Muuten mitä fuilii suosittelisitte tohon samuraihin, kun niitähän on paljon erillaisii kuten:Model Technics Dynaglo,Morgan Coolpower jne :? .


Paras mitä oon tähänmennessä käyttänyt on Byron 2500.
Kestää vetää koneen piikimmälle ja pysyy lämmöt kurissa.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 09.06.05 - klo: 21.29
Mistä tota Byronii saa,kun kiinnostas  :roll:  :?:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Sami L - 09.06.05 - klo: 21.32
Sabe, Iso-Hepa näistä nyt ainakin...
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 09.06.05 - klo: 21.33
Pääkaupunkiseudulla parhaiten saa täältä (http://www.iso-hepa.com/do?action=news)
Ja tilaamalla saa myös täältä (http://www.sabe.fi/hobby/)
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 09.06.05 - klo: 21.42
Kiitos tiedoista.Muuten mistä voi ostaa noi moottoriin tarvittavat osat kuten:kytkin kello,kytkin palat,pääratas jne :?  :?: Paljon tulee maksaa suunnilleen :?:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Mika R - 10.06.05 - klo: 11.45
voisit katsoa noi linkit
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 10.06.05 - klo: 23.38
Joo muut jutut noista löysin,mutta edullista vauhtipyörää en ainakaan löytäny,  enkä kytkinkelloa joka olisi myös edullinen ollut :|  :?.Mistä löytäis tällaset  :?: .
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Mika R - 11.06.05 - klo: 10.45
Mikäs se sun auto on? Suht edullinen ja hyvä .21 moottoriin ja autoihin on Fioronin turbo slide kytkin. Esim. Kyoshoon ja Hobaoon. Iso-Hepa myy.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 11.06.05 - klo: 13.05
Se on toi Mugen MBX5 :)
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Sami L - 11.06.05 - klo: 16.48
Fioronin turboslide vauhtipyörä, kytkinpalat, Hobaon kytkinkello ja laakerit
Iso-Hepalta kyseinen päkitsi jotain 50€:n korvilla... Kyseiset ovat loppu ja niitä olisi jo pitänyt tulla. Timo epäili postin hukanneen paketin, mutta mitään varmaa infoa asiasta ei ole.

Hobaon vauhtipyörät ja palat esim. Sanderssonasta tuskin maksavat kovinkaan paljoa... (Sopivuudesta en ole varma.)
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 12.06.05 - klo: 23.03
Joo mä kysyisin sellasta,että mitä käynnistys menetelmää suosittelisitte tohon samuraihin,kun mulla ei ole vielä starttiboksia,kun ei ole vielä varaa siihen niin kannattasko mun hankkia startteri tai tiger-drive,tai joku muu starttauslaite :?:  :?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 12.06.05 - klo: 23.38
Hanki suosiolla starttiboksi. Antaa pidemmänpäälle rahoille parhaan vastineen.

HoBaon isolla mootorilla varustettu boksi on hyväks ja edulliseks todettu laite.

Hintaa on vaivaset 75€.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 13.06.05 - klo: 00.09
Joo kyllä mä taidan ostaa sen starttiboksin pian,kun on rahaa :)
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: blenheim - 13.06.05 - klo: 18.00
Itse korkkasin tänään kyseisen moottorin ja en olisi jaksanut vetokäynnistimellä rykiä sitä. Meni vähän väliä nestelukkoon, ja sekös syö vetokäynnistimiä. Ja muutenkaan en suosittele vetokäynnistintä jos vain on mahdollisuus starttilaatikkoon. On meinaan huomattavasti helpompaa ja käyttäjäystävällisempää.
Niin, ja muistakaa käyttää sitä viriteltyä hiustenkuivaajaa kun starttaatte tätä :). Pyörähteli mukavasti lämpimänä. Ainoa vain että sisäänajo keskeytyi harmillisesti hehkuakun loputtua...

Niin ja kuinka paljon olette ajaneet sisäänajoa tällä koneella kun ohjeissa sanotaan vain yksi tankki ja hanaa jos nyt oikein ymmärsin. Varmuuden vuoksi pöräytän kaksi tankkia rikkaalla pukin päällä ja sitten rauhallisesti rupean kiristelemään.

Sisäänajossa hämmästytti eniten sisäänajon korkeat lämpötilat: 120-130 astetta oli lämmöt, mutta polttoainetta lensi raakana kaaressa pillin suusta melkeinpä, joten mitään ongelmaa ei luultavasti ole. Muilla samaa oireilua?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 13.06.05 - klo: 18.10
Samalla tavalla on sisäänajettu kuin muitakin koneita. Ainakin kolme tankkia tyhjää pukin päällä ja sen jälkeen pienen kiristelyn jälkeen asvaltille hyvin hiljaa röpöttelemään, aina tankin välissä hieman kiristellen. Noin seitsemän tankin kohdilla rupeaa olemaan ruuvit jo kiristeltynä niin että kone alkaa jo ottaa jengaa, mutta yrittää vielä tukehtua paikaltaan lähtiessä.
10 tankin kohdalla ollaankin jo radalla hakemassa varovasti säätöjä kohdilleen.

Samuraissa ei ollut lämmöt korkealla kun ajeltiin sisään, mutta nyt on kun on konetta piikitetty kylmän tulpan säestyksellä... 140 astetta on aika normaali.  :wink:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: blenheim - 13.06.05 - klo: 19.56
Jeps, saattaapi johtua myös polttoaineiden eroista nuo lämmöt. Minulla on Byronin helikopterilöpöä käytössä. Nyt on kolmisen tankkia ajeltu ja ajattelin ruveta jo hieman enemmän hakemaan kierroksia. Manuaalissa tosiaan sanottiin yhden tankillisen jälkeen, joka tuntuu hivenen oudolta... Noo, kahtoo nyt, toivottavasti Ulvilassa kiekuu kunnolla sitten.

Nyt on lämmöt alkaneet asettua sinne 120 asteen korville. Eli mitä pidemmälle sisäänajoa vie niin sitä matalemmiksi lämmöt menevät. Todellakin outo moottori :).
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 13.06.05 - klo: 20.28
Kyllähän se on muutenkin ymmärrettävää että pikkuhiljaa ne lämmöt putoaa, koska sylinteri ei ole enää niin tiukka, jolloin kitkakin pienenee.

Paa siihen koneeseen vaan suosiolla heti 7 tulppa (siis kylmä) ja väännä lämmöt 130 astetta niin kone vasta alottaa kiekumisen.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: blenheim - 14.06.05 - klo: 22.11
Mie pistin Infinityn kylmän (kullanvärisen) tulpan ja käyntilämmöt putos sinne 110-120 korville kovassa huudatuksessa, sisäänajosäätöjä vielä mutta käy ja kukkuu kuin kunnon kisakone konsanaan. Savuttaa tosin reilusti vielä ja öljyä tulee aika tummana ulos paljon.

Kyllä tuosta vielä kunnon kisapirssi saadaan tuosta Kyoshon sekasikiöstä. Saas nähä, otetaanko viivaa Hoke? :). Samurai koneilla :D. Ottaako vanha voiton uudesta!
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 14.06.05 - klo: 22.28
Köh...
Mulla ei oo Samuraita vaan ihan uunituore Novarossi P5X ja aivan uusi In-Line pilli siihen.
Mun kaverilla on Samurai jota olen säätänyt ja ajellut.

Ps: Infinityn kylmä tulppa ei ole vielä edes kylmä... Tuntuis vastaavan Novarossin kutosta ja kaverin koneeseen tungettiin seiska.
No mut se on ihan riittävän kylmä jos ei halua ottaa siitä ihan kaikkea paukkua irti, jolloin kone tietysti myös kuluu enemmän.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: blenheim - 15.06.05 - klo: 08.02
No, kaveris kanssa sitten viivaa ;).

Noo, en minä tuosta kaikkea paukkua vielä taida ottaa irti kun ei auto tunnu pysyvän lapasessa vielä noillakaan säädöillä. Että turhaa sitä melkein on kurittaa koneesta kaikki irti ja jolloin siinä ei ole niitä tehoja joita tarvittaisiin jossain muualla.

Onko muuten nuo Novarossin tulpat pidempiä kuin OS:n tai Infinityn? Mulla on jotenkin hämärä muistikuva siitä.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Midder - 15.06.05 - klo: 11.21
Onhan ne joo pidempiä oikein muistit  :)
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 15.06.05 - klo: 17.51
Infinity oli kyllä mun mielestä ihan saman mittanen ku esim. Novarossi.
O.S. tulpat ovat lyhyempiä eivätkä siten sovi yleisimpiin moottoreihin.
Ja taas yleisimmät tulpat eivät sot ossiin koska ovat liian pitkiä.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Mika R - 15.06.05 - klo: 21.06
Moottorin manuaali suosittaa OS #8 tulppaa ja se Infintyn tulpat Japanilaisina taitaa tulla samasta tehtaasta. Ossi on lyhyempi. Mutta eipä taida se ero olla silmälle kovin huomattava.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Rph - 15.06.05 - klo: 21.41
Koittakaapa O.S R5 tulppaa sillä toimi hienosti minun moottori.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 16.06.05 - klo: 15.05
Noniin,tänään tuli postissa samurai 521 :mrgreen:.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Tomis - 19.06.05 - klo: 17.18
Ostin myös ko. motin ja tähän mennessä ainakin ihan tyytyväinen.
Tehoa on ainakin tähän mennessä jonkin verran enemmän mitä itse viritetyssä GS:n vakiopannussa, mutta eiköhän se tosta vielä ala kunnolla kiekumaan.
Avasin koneen aluksi ja katoin ettei ollut valupurseita tms vauhtia hidastamassa ja sen jälkeen sisäänajot. Nyt on ajettu n. 13tankkia ja lämmöt vielä melko kovat vaikka vaihdoin kylmään tulppaankin jo..noh katsotaan kun pikkuhiljaa ajellaan enemmän.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 23.06.05 - klo: 16.34
Mitä startteria suosittelisitte tohon samurai 521 moottoriin, kun ei ole vielä varaa starttiboksiin :?  :?: .Ois hyvä jos löytys läheltä Helsinkii :roll:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 23.06.05 - klo: 16.47
HoBaon isomoottorinen boxi on toimivaksi ja halvaksi todettu. Saa Iso-Hepa:sta.
Ei muuta kun soittoa vaan.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: blenheim - 23.06.05 - klo: 17.49
Semmosella käsistartterilla et saa muuta ilmaan kuin laajan valikoiman ärräpäitä sen tunnin aikana mitä jaksat säheltää. Joten osta suosiolla vaikka tuo Hobaon starttiboksi.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 23.06.05 - klo: 17.59
Okei :wink: .
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Puuha-Pete - 12.07.05 - klo: 15.03
Sopiikohan tämä moottori Mad Forceen?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: MarGox - 12.07.05 - klo: 15.45
Kuinkahan paljon tuo Team Infinity Samurai 521 moottori tulisi toimikuntoon saatettuna maksamaan kaikkine tilpehööreineen?

- pilli
- moottorin aluslevyt
- moottoripukit
- kytkin
- kytkinkello / laakerit
- ruuvit

 - unohtuiko jotain?

___= ???€
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: JuusoP - 12.07.05 - klo: 16.34
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Sopiikohan tämä moottori Mad Forceen?


Sopii kun ostaa tarpeeksi osia ja osan osista tekee ite.
MarGoxilla on ylenpänä hyvä lista :mrgreen:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 31.07.05 - klo: 00.04
Sopiiko Sirion STD S6 ja S7 tulpat tohon moottoriin :?: . Onko toiminut hyvin noi tulpat kyseisessä motissa :?:  :?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: MarGox - 31.07.05 - klo: 10.12
Kuinkahan paljon tuo Team Infinity Samurai 521 moottori tulisi toimikuntoon saatettuna maksamaan kaikkine tilpehööreineen?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 31.07.05 - klo: 11.00
Riippuu ihan siitä, mistä ostat noi muut osat :wink: . Mulla makso toi moottori tilpehööreineen~170euroo :lol: .
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Maajussi - 31.07.05 - klo: 12.11
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Sopiiko Sirion STD S6 ja S7 tulpat tohon moottoriin :?: . Onko toiminut hyvin noi tulpat kyseisessä motissa :?:  :?


Laitoin omaan samuraihin sirion S7 tulpan ja on toiminut tähän mennessä moitteetomasti. Vielä kun säättää lämmöt 130, niin kulkee ihan mukavasti.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: *HOKE* - 31.07.05 - klo: 21.46
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Kuinkahan paljon tuo Team Infinity Samurai 521 moottori tulisi toimikuntoon saatettuna maksamaan kaikkine tilpehööreineen?

- pilli
- moottorin aluslevyt
- moottoripukit
- kytkin
- kytkinkello / laakerit
- ruuvit

 - unohtuiko jotain?

___= ???€


Riippuu niin mielettömästi siitä että minkälaisen pillin olet ajatellut tuohon hankkia.

Esim jos siihen hommaa HoBaon Pirate pillin niin se maksaa 15€, pakokäyrä 10€

Moottoripukit riippuen autosta varmaan noin 15-40€
Kytkimessä sama juttu että riippuu niin hirveesti mihin autoon ne tarvii.

Nii ja moottorihan on se apaut 100€
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: JupeR - 22.10.05 - klo: 11.35
Meneekö toi Infinity 21 suoraan Hyperiin?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 22.10.05 - klo: 13.20
Menee varmasti, jos menee muihinkin krossareihin, itellä on mugenissa kyseinen moottori hiljattain asennettu, ja olis tarkotus ehkä tänään kokeilla soratiellä, että miten toimii mugenissa :)
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Speeder - 05.03.06 - klo: 12.53
Nostellaas vähä tätäki. Mites porukoitte motit on toiminu?
Onko ilmennyt ongelmia?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Speeder - 11.03.06 - klo: 00.41
Uskaltaako tollasen käytettynä ostaa ajettu 5 litraa ja sitte uusittu sisusta ja sisäänajettu niillä 0,5 litraa?
Toimiiko toi siis luotettavasti vai kannattaako käyttää rahat johonkin muuhun?  :roll:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: rs tuning - 11.03.06 - klo: 00.51
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Uskaltaako tollasen käytettynä ostaa ajettu 5 litraa ja sitte uusittu sisusta ja sisäänajettu niillä 0,5 litraa?
Toimiiko toi siis luotettavasti vai kannattaako käyttää rahat johonkin muuhun?  :roll:

Aika huonosti on hoidettu kun 5litralla rikottu, yläänsä toi määrä
gallonissa (n.3.8litraa) menee vähintään ennen remppaa!
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Speeder - 11.03.06 - klo: 01.03
Vissiin ihan vaa päivitys mielessä laitettu kyseiseen mottiin ne paremmat sisuskalut.  :roll:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: rs tuning - 11.03.06 - klo: 01.31
Joo no seki tietty voi olla...
Mäki saatan joskus tohon mun uuteen (novarossi) laittaa tulisemmat
kalut, paitsi et mäntä ja sylinteriputkiki maksaa jo n.150e :shock:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Futaba - 01.04.06 - klo: 17.49
Olisko kellään lähettää esim. pdf-muodossa tai löytyiskö netistä moottorin sisäänajo- ja säätöohjeet, siis ihan perusohjeet mitkä moottorin mukana tulee? Ostin "käytettynä" (ei kertaakaan käynnistetty) tämän moottorin, mutta ohjeita ei tullut mukaan.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Jartsa - 01.04.06 - klo: 21.17
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Olisko kellään lähettää esim. pdf-muodossa tai löytyiskö netistä moottorin sisäänajo- ja säätöohjeet, siis ihan perusohjeet mitkä moottorin mukana tulee? Ostin "käytettynä" (ei kertaakaan käynnistetty) tämän moottorin, mutta ohjeita ei tullut mukaan.

http://www.team-infinityrc.com/download/Samurai%20528%20engine%20instruction%20manual%20-2.pdf
Tuossa on Infinity 528 moottorin sisäänajo ohjeet, mutta ne toimivat aivan yhtä hyvin 521 moottorissakin  :)
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Futaba - 01.04.06 - klo: 21.26
Kiitos. Pitäisikö alaneulan muuten olla suunnilleen sen ruuvin reiän reunan tasolla? Kun sain moottorin, oli alaneula ruuvattu kokonaan kiinni  :?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: mitmit - 02.04.06 - klo: 14.42
onkos kellään vielä tota samurai 528?
kokemuksia siitä?
onko tehot verrattavissa nosramin .28
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Futaba - 28.06.06 - klo: 23.37
Kertokaas, minkälainen on vauhtipyörän kiinnitys. Onko se tosiaan pelkästään sillä yhdellä mutterilla, vai tuleeko sinne jokin "kiila", joka lukitsee sen paikalleen? Käynnistin omaa infinity Samurai 521 ku huomasin että vauhtipyörä alkaa pyöriä ilman että moottorin sisuskalut pyöri. No sitä siinä ihmettelin ja laitoin uudestaan kiinni, sillä kertaa laitoin mutteriin ruuvilukitetta jotta pysyisi kiinni. No, mutteri pysyy kyllä, mutta vauhtipyörä pyörii vapaasti, eli vähän on vaikea käynnistää nyt konetta. Eli, kuuluuko tuohon moottorin ja vauhtipyörän väliin tulla jotain, pitäisikö sen pysyä tosiaan moottori, vauhtipyörä, mutteri systeemeillä kiinni?

(http://www.jp-nitroracing.com/verkkokauppa/upload/tuote/samurai.jpg)
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Divi - 28.06.06 - klo: 23.53
Kyllä siinä kiila pitäisi olla...

(http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/moottori/koko_kytkin.gif)
Kuva kopioitu Ari-Pekan Rc sivuilta
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: tapsa92 - 28.06.06 - klo: 23.54
Tai sit ostaa sellasen.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Catiska - 28.06.06 - klo: 23.59
Ei se ole kiila, vaan halkaistu, vaihdettava kartio. Kiila on sellainen pitkulainen, joskus puolipyöreä, pitkulainen osa, joka vaatii molempiin kappaleisiin kiilauran. Eipä sillä, ei tuolla ole mitään vaikutusta tähän asiaan, mutta myyjä saattaa ihmetellä, mitä kiilaa oikein tarkoitat  :wink:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Divi - 29.06.06 - klo: 00.04
No juu mutta toimii samaan tapaan kuin perus ovikiila :lol:
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Henko - 29.06.06 - klo: 07.39
Tossakin kuvassa laitetaan ruuvilukitetta vauhtipyörän mutteriin, mutta jotkut on sanonu, ettei välttämättä kannata laittaa, jämähtää muutenkin niin tiukkaan. Tiedä sitten, joillakin ei muutenkaan pysy mikään kiinni.
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: Jazza - 28.07.06 - klo: 00.17
Onko toi moottori vetokäynnistimellä?
Otsikko: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: J-P - 28.07.06 - klo: 17.07
Lainaus käyttäjältä: "Jazza"
Onko toi moottori vetokäynnistimellä?


Ei ole, taitaa olla vaan .27-.28 versiot mitkä on vetostartilla. J-P Nitroracingin (http://www.jp-nitroracing.com/verkkokauppa/) sivut kertoo enempi asiasta kuvien kera.
Otsikko: Vs: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: AnttiL - 05.07.08 - klo: 10.47
Eipä ole kovin vilkasta ollut keskustelu tässä topicissa. Mites moottorit kestänyt? Itellä aivan mainiosti mutta viime aikoina alkanut mennä tulppia oikein urakalla ja jotenkin tehottomaltakin vaikuttaa. Säädöt pitäisi olla kohdillaan ainakin omasta mielestäni. Moottori on vuoden vanha ja sillä on ajettu melko paljon myös talvella. Muistelisin että ainakin 1 gallona byronia, 2 gallonaa werksiä ja n.2 litraa p-s-r ainetta(kaikki 25%) kulunut eli melkein 14 litraa. Taitaa olla vain loppuun kulunnut?
Otsikko: Vs: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: ropsan - 05.07.08 - klo: 11.17
Tulppien kuluminen viittaa kiertokangen alalenkin väljyyteen, uusi AS46201 à 11 €.
Uusi sylinteri + mäntä AS46240 á 30 €.
Otsikko: Vs: Team Infinity Samurai 521 moottori
Kirjoitti: AnttiL - 05.07.08 - klo: 11.54
Tulppien kuluminen viittaa kiertokangen alalenkin väljyyteen, uusi AS46201 à 11 €.
Uusi sylinteri + mäntä AS46240 á 30 €.
OK, täytyypä tulla varaosa ostoksille.