Tässä pari iltaa tehnyt pientä huoltoa M8eSC:lle.
Kaikki laakerit vaihdettu silikonisuojattuihin ABEC5 laakereihin. Esim. peräpään kaikki laakerit oli aivan loppu, sekä pyöränlaakerit että diffin. Etudiffissä oli myös selvää välystä.
Putsausta suoritettu, palikat hammasharjalla hinkattu vedellä ja saippualla. Muita kuluneita osia myös vaihdettu ja erilaista pisteosaa sinne tänne, mm. uusi +2+2mm pohjalevy entisen vääntyneen tilalle. Servoseiverin ja ohjaukseen liittyvät palikat. Tukivarsien niveltapit. Toinen taka alatukivarren ulompi tappi oli poikki ja sisempi etualatukivarren tappi vääntynyt.
Iskareille tuli tehtyä täys putsaus ja huolto ja öljyt vaihdettua pari pykälää jäykempiin. Torsendiffit saivat uudet öljyt ja etutorseni myös uudet laakerit.
Lisäksi löytyi lisää varaosien tarvetta, eli tarttis uuden diffikotelon takapäähän. Meinaa toisen puolen laakeri pullahtaa ulos, on murtanut kauluksen siitä laakerin edestä, tuskin kestää kaukan ennen kuin lyö rattaat tyhjää. Aikamoinen voima väännättää tota diffiä sivullekin päin. Takaylätukivarret pitäis myös vaihtaa kun olivat turhan väljät ja vetoaksilat ja kardaanit olivat aika väljät myös. Kardaaneilla ei edes oo paljoa ajettu, aika nopeasti näyttäisivät kuluvan...
Tarkoitus olis tehä uudet suojapalat pohjalevyn sivuille jotka muodostaisivat siistin kokonaisuuden sisäsuojakopan kanssa. Uudet paremmat akkukotelotkin pitäis värkätä...