Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr.MR

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]
241
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 21.05.06 - klo: 22.07 »
Toivottavasti sulla on ollut myös öljyä bensan seassa. Ilmoituksessa kun lukee, että käy normaalilla 95 bensalla.

Toinen mikä ihmetyttää, että pitää auto myydä pois noinkin nopeasti.

242
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 21.05.06 - klo: 20.55 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"

Näillehän pitäs perustaa sellanen "jokkis" tyylinen luokka :roll:


http://rc10.fi/viewtopic.php?t=16251

Tossa on jo hyvä alku. Toivottavasti paikalle saapuu paljon harrastajia, niin saataisiin vähän kilpailutoimintaa alulle. Näillä näkymin ainakin suunnitelmissa on, että tästä pääkaupunkiseudulta olisi Tampereelle lähdössä 2-3 Beetleä.

243
Polttisautot / kaasarin säädöt
« : 18.05.06 - klo: 10.38 »
Tehtaan antamat arvot ovat vain ohjearvoja. Käyttäjän vastuulla on etsiä oikeat säädöt. Yhtä ja oikeaa säätöarvoa ei voi sanoa, kun se oikea säätö riippuu esim. moottorista, ilmansuodattimesta ja pakoputkesta. Tehdas ei voi tietää millä putkella, taikka ilmansuodattimella harrastaja ajaa. Myös ilman lämpötilan muutos aiheuttaa säätötarvetta. Pakkasella on eri säädöt, kuin +25 asteen lämmössä.

244
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 18.05.06 - klo: 10.30 »

245
Yleinen keskustelu / Tattarisuon lumen luonti ?
« : 14.04.06 - klo: 13.12 »
Viime kesä oli niin sateinen, että ei erityisiä tietyn luokan päiviä juurikaan voinut pitää. Hyvin silti mahduttiin samalle radalle auton koosta riippumatta. Vuorottelu sujui mielestäni hyvin.

Kilpailuihin varatut päivät ovat sitten tietysti oma lukunsa.

246
Yleinen keskustelu / Tattarisuon lumen luonti ?
« : 13.04.06 - klo: 12.45 »
Asvalttirata taisi tulla kolattua jonkun toimesta semmoisella isommalla kolalla, jota työnsi diesel-moottori.  :wink:

Se ahdas hiekkarata taitaa jäädä sitten harrastajien harteille. Hiekkaradan kohtaloa sivuttiin jonkun toisen aiheen allakin. Mutta ongelma on tosiaan kuivalla kelillä pölyäminen, eli pölykelillä siellä ei voi ajaa. Sateen jälkeen radalle sitten jää vesi seisomaan.

247
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 14.02.06 - klo: 22.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Tripe"
Kysytääns toisinpäin. Eli miten off road beetlestä saa on road beetlen? Sliksit alle tietenkin, mutta millä auton sais laskettua tonttiin? Ja mulle riittäs ihan semmoset sunnuntai ajelijan ohjeet... Olisko mahkuja käyttää vaan lyhyempiä iskareita ja jousia???


Jousien välistä ne säätöpalat pois, ja ulosjouston ruuveilla saa auton "madallettua". Ei välttämättä nopein ratkaisu radalle, mutta omalla tavallaan hieno. Ja eräs hyvä esimerkki FG-Buggyn muunneltavuudesta.

Mutta niinhän se on, että yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Joku molemmista, ja joku taas isästä.  :)  Mielestäni nitrovinguttimesta ja oikealla bensiinillä käyvästä rc-autosta ei kannata edes samana päivänä puhua. Mukava harrastus kuitenkin, olkoon käyttövoima mikä tahansa.

248
Polttisautot / 1:5 Large Scale
« : 04.02.06 - klo: 00.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Ei muuten mutta on ruvennut kiinnostamaan vain LS-5 luokan auto ja halusin siksi tietää mikä idea ko säännöllä on.  :wink:


Tällä hetkellä tuosta säännöstä ei taida olla juurikaan haittaa. Autot ovat 2-tahtisia, ja se sylinteri ja kansi ovat yhtä valua. Silti siitä saa vähintäänkin riittävästi tehoa. Ja meistä "isojen" autojen harrastajista löytyy virittäj(i)ä, jos tuntuu ettei tehopakoputki yms. luettelosta löytyvät osat riitä. Nuo mainitsemasi viritysmallit ovat kyllä tiedossa, mutta 23cc Zenoah-koneesta on irroiteltu tehoja kiitettävästi ihan tehdasmallinakin. Virittämättömän koneen huomattavana etuna pitäisin ainakin aloittelijalle todella varmaa toimivuutta. Kun ne neulat kerran keväällä säätää, niin ei niihin tarvitse koko kesänä koskea.

Villi arvaus: 4-tahtisia ei taida vielä olla, mutta olisiko sääntöihin jätetty mahdollisuus semmoisen kehittelyyn tulevaisuutta ajatellen. Ja säännöillä yleensä on merkitys. Olkoon sitten vaikka kustannusten kurissa pitäminen.  :wink:

249
Polttisautot / Mitä etua "paremmasta" radiosta.
« : 11.10.05 - klo: 12.27 »
Onkos Futaban 2PM:ää olemassakaan? Google ei ihan heti löytänyt. Monesti Suomestakin tuntuu löytyvän tavaraa sopuhintaan: 2 kanavainen Futaba

3-kanavainen pätevä ohjain runsailla säätömahdollisuuksilla: Futaba 3PM

Käytettynä en kovin paljoa radioista viitsisi maksaa. Tekniikka kehittyy näissäkin.

250
Polttisautot / HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« : 30.09.05 - klo: 18.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Hieno laite, on vain vähä uskon puutetta noihin takavetoihin ultiman jälkeen. takanakit kuluu alta kun ekan kerran käyt asvaltilla kääntymässä ja muutenkaan ei pääse suoraa... niin eikä niillä pääse minkäänlaisessa maastossa  :roll:


Nyt pitäis muistaa, että noissa isoissa autoissa on painoa aika paljon. Ja renkaissa aika paljon kuviota. Eli ne on helpompia ajaa takavetoisena, kuin pienemmät autot. Kyllä tolla FG:n Off-Road-Beetlelläkin pystyy vedättämään kaasulla pitkää sivuluisua, enkä ole vielä kohdannut ongelmia suoraan ajamisen kanssa. Voi sitten lisäksi asennella eteen jarrulevyjarrut, jos ei pidä käsijarrutyylisestä takajarrusta. Enkä olis heti uskonut millaisia hiekkamäkiä auto nousi ylös kosteassa hiekkamonttu hiekassa.

HPI on mielestäni kovasti tervetullut markkinoille. Hyvä että olisi kilpailijoita FG:lle, niin ei pääse hintojaan liikaa nostamaan. Paras on vaikea olla.  :wink:

251
Polttisautot / HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« : 30.09.05 - klo: 18.33 »
Hmm.. "Petrol" ei ole ihan suoraan sama, kuin meidän Suomalaisten käsitys petroolista. Petrol = bensiini.  :mrgreen:

252
Radiolaitteet / Spectrum 2.4 Ghz
« : 30.09.05 - klo: 18.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Tässä on linkki DX3:sen manuaaliin, josta löytyy varmaankin kaikki tieto radion ominaisuuksista http://www.spektrumrc.com/Media/PDF/dx3manual-english.pdf


Myyjältä kuulin, että expo puuttuu, eikä sitä kyllä löydy äkkiseltään tosta käyttöohjeestakaan. Joku nettimyymälä kehu sen olevan kaikissa kolmessa kanavassa, joten hetken jo elättelin toiveita.

Exp on siis toiminto, jolla saadaan esim. servon liikerata keskialueella hitaammaksi, jolloin liike liikeradan päissä on vastaavasti nopeampi. Eli ainakin aloittelijalle tosta on se hyöty, että antaa pienet ohjausvirheet, tai käden tärinät vähän niinkuin anteeksi ohjauksen keskialueella. Saa parantaa tota mun selitystä, jos paremmin osaa, taikka tarvitsee.

253
Radiolaitteet / Spectrum 2.4 Ghz
« : 30.09.05 - klo: 12.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Lusikka"
Miten siinä saa sitä säädettyä kuinka herkästi kääntyy? Eli jos kädet vähän tärisee niin ei käänny heti pienestä liikkeestä.


Mun annettiin ymmärtää, että juuri tuo ominaisuus siitä "DX-kolmosesta" puuttuisi. Eli "expo", taikka "exp", vai mikäsenyoli.  Tällä hetkellä harmittaa, että tuli alunalkaen opeteltua ajelemaan ton expon kanssa. Tossa mun crossarissa pärjäisi ilmankin, mutta rata-autossa sen verran herkkää ton ohjailun kanssa, että vaikeaa olisi ilman expoa ajella. Harmi sinänsä, kun tossa dx-kolmosessa hintakin olisi aika kohdallaan.

254
Polttisautot / FG Beetle 1/6 kokemuksia
« : 28.09.05 - klo: 11.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Teemus."
niin mustakin.. :oops:
mutta se moottori maksaa varmaan 3OO-4OO €.


Moottori maksaa tosiaan sen 300eur, minkä nitromoottorikin. Nämä Bensalla toimivat vaan kestävät paaaljon piidempään, kuin nitrovinguttimet. Bensakoneisiin riittää, kun vaihtaa männänrenkaan kerran vuoteen, jos ajelee todella paljon. Hintaa männänrenkaalla n.20 eur tiivisteen kanssa.

255
Polttisautot / FG Beetle 1/6 kokemuksia
« : 28.09.05 - klo: 11.28 »
Eipä mullakaan faktaa ole. Enemmän kuin todennäköistä, että osia teetättävät ns. halpatyövoimien maissa. Suunnittelu ja kokoonpano käsittääkseni silti hyvin pitkälti tapahtuu Saksassa.

256
Radiolaitteet / Spectrum 2.4 Ghz
« : 28.09.05 - klo: 11.14 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
DX3 tosiaan on varsin pätevä peli.

Hiukan "muovisen lelun" oloinen se on kädessä edelleen, ...klip


Saisko tohon vähän tarkennusta? Mihin verrattuna muovisen oloinen? Itsellä tällä hetkellä Futaba 3PM, jolla olen pärjäillyt, mutta voiko DX3 olla vielä muovisemman oloinen?  :roll:

Näillä näkymin pakko siirtyä Spectrumiin jossain vaiheessa.

257
Polttisautot / Re: kiitos
« : 25.09.05 - klo: 22.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaapu"
joo vain, niinpä oli kiinan poika asennellut linkit pieleen, nyt pelaa, jos kohta jarrujen tehosta en ylistyslaulua esitä...


Taitaa kuitenkin Saksalainen Gynther kasailla FG:n autot Saksassa. Toki nykyään työvoimakin liikkuu vapaammin, joten saattaa olla joku Kiinalainen olla FG:llä töissä... Ehkä ei.

Mitä kestävyyteen tulee, niin loputtomiin kestävää rc-laitetta ei taida olla. Ja itse ainakin olen asennoitunut sen mukaan, että laiteltavaa näissä aina välillä on. Ja se rakenteluhan on osa harrastusta. Se tasauspyörästökin kestänee semmoisenaan pienillä suojauksilla taikka muutoksilla, tai sitten ajelemalla hienolla hiekalla. Kiviä tasauspyörästön kuori ei kestä. Perusmalli on tehty perusosista, ja pienillä lisäsijoituksilla saa kestävämpää osaa tarvittaessa.

258
Yleinen keskustelu / rata rakenteilla nurmijärvelle
« : 03.09.05 - klo: 19.58 »
Talkoissa taitaa käydä monesti niinkuin armeijassa teltan pystyttämisessä. Kun telttaa pitäisi pystyttää, niin ketään ei näy missään. Kun teltta on pystyssä, niin kaikki ovat teltan sisällä.. Valitettavasti.  :roll:

Enkä pääse tässä kohtaa itseäni kehumaan.  :oops:

259
Yleinen keskustelu / Tattarisuosta kysymyksiä
« : 03.09.05 - klo: 19.55 »
Arkisin klo 12-20 ja viikonloppuisin 12-18, käsittääkseni. Kai se lumen tultua suljetaan. Tänä kesänä siellä on tainnut olla melkein aina ajajia, jos kelit ovat sallineet. Mukaan vaan, kyllä siellä yleensä jokainen on päässyt vuorollaan ajelemaan.

260
Kiitokset KyPak:ille näin jälkeenpäin kilpailujen järjestämisestä. Sää sattui olemaan vähän sateinen ja tunnelma maassa, niin en tajunnut paikan päällä kiittää.

Puhun varmasti myös kaikkien vitoskuskien puolesta, kun toivon, että päästäisiin kisailemaan Kouvolaan myös tulevaisuudessa. Rata soveltuu myös vitosille ja varikkotilat ovat loistavat.

Kiittelee: M Ranta

261
Yleinen keskustelu / rata rakenteilla nurmijärvelle
« : 19.08.05 - klo: 14.10 »
Laittelin yksityisviestiä, toivottavasti tuli perille.

262
Yleinen keskustelu / rata rakenteilla nurmijärvelle
« : 17.08.05 - klo: 21.50 »
Pikkuhiljaa alkaa kiinnostamaan ajopaikat tolle mun uudelle FG Beetle:lle. Yhdet kisat pitäis käydä ajelemassa tän kuun lopussa rata-autolla Kouvolassa, ja sitten alkaisi off-road kausi. Mites ne tilat, riittäkö noille isoille autoille, vai meinasitko sille nitroautolle rataa rakennella?

263
Polttisautot / 1/6 autojen huollot ja viritykset.
« : 08.04.05 - klo: 12.51 »
Ota pois se muovi, niin näet mikä sen merkitys on. Saat samalla ne kivet pois sieltä sisältä.  :)

Älä jätä muovia pois ajon aikana, taikka leikkaile sitä. Se on osa jäähdytysjärjestelmää. Siinä vauhtipyörässä on edelleen se puhallin joka puhaltaa sen muovin välityksellä jäähdytysilmaa sylinterille. Puhallinjäähdytys on ikivanha keksintö, eikä siitä kannata ihan heppoisin perustein luopua.

Jos kovasti on rahoissaan, niin voihan sitä kokeilla, että kauanko auto liikkuu ilman jäähdytystä.

264
Vapaa keskustelu / että näi
« : 08.04.05 - klo: 12.33 »
Idea onkin siinä, että keskusteluissa, joita on käyty pitkään, voi hakea vanhammista aiheista tietoa. Ei aina ole tarvetta kysyä joka asiaa erikseen. Vuoden päästä näilläkin sivuilla lienee paljon asiaa esim. 1:5 autoista, nyt ei vielä mitään. Juuri vanhat keskustelut ovat arvokkaita aloittelevalle harrastajalle. Kokeneemmat harrastajat eivät välttämättä jaksa kirjoittaa tänne kaikkia asioita uudestaan.

Saattoihan rc-harrastuksen vetäjälle tulla mitta täyteen sivuston ylläpidosta ja sen raskaudesta. Voisi kuvitella, että aika aikaa vievää hommaa näiden keskusteluiden "siivoaminen" ja ylläpito.

Ihan äkkiseltään en uskaltaisi ottaa itselleni noin isoa keskustelupalstaa hoidettavaksi. Sääli vain, jos kaikki arvokas katoaa rc-harrastuksen myötä.

Vielä haluan kuitenkin kiittää rc-harrastuksen ylläpitäjää. Harrastukseni aloitus oli paljolti juuri keskustelupalstan ansiota.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]