Väärinkäsitysten välttämiseksi vielä tarkennus:
Maavalli rakennetaan pääasiallisesti meluesteeksi alueelle tulevan "Mika Häkkinen Circuitin" ja niiden muutaman hassun hökkelin välille, joita alueella sattuu olemaan . Valitettavasti maamassat eivät edes laskennallisesti riitä tekemään vallista niin korkeaa, että se estäisi viereisen kolmoskiitotien ja nousevien lentokoneiden melun. No, pääasia, ettei autojen äänet kuulu..
Kehärataa rakennetaan parhaillaan. Kyseisellä alueella rata tulee kulkemaan tunnelissa, siis lentokentän alla, ei Vauhtikeskuksen alla. Louhinnasta tuleva murske käytetään kyseisen maavallin rakentamiseen ja sen tekeminen on siis jo aloitettu. Maavallin paikka on leveyssuunnassa jokseenkin nykyisen polttisradan ja UAU kerhotilojen välissä, joten sähkökrossialue ja iso osa parkkipaikkaa, samoin kuin nykyiset traktorihallit ovat liipasimella jo ensi kesänä. Haittaa työstä syntyy varmasti myös polttisradalle, mutta tietämyksemme mukaan nykyistä polttisrataa voi vielä ensi kesän ajan käyttää.
Uusista pienoisautoratapaikoista on käyty keskustelua ratahankkeen vetäjien kanssa ja homma etenee yhteistyössä suunnitelmien mukaan. Kuten jarkko totesi, olemme valitettavan pieni tekijä tässä kuviossa, mutta pyrimme parhaamme mukaan pitämään puoliamme jotta tämä tilapäinen haitta olisi mahdollisimman vähäinen ja lyhyt ja ennenkaikkea hoitamaan asiaa siten, että myös tulevaisuudessa alueella voidaan harrastaa ja kilpailla pienoisautoilla sopusoinnussa muiden moottoriurheilulajien kanssa.