Nyt puhutaan 1:6 autoista, joiden hinnat on ihan eri tasoo 4wd autojen kanssa. Tottakai 4wd tuo lisää hintaa, jos on tekniikka edessä ja takana. Diffin saisi edestä heti uusia ja suorituskyvyn noustua maastot vaikenevat, osat hajoavat paljon helpommin, kun monasti jarru jätetään viime tippaan (kokemuksen rintaääni kumisee). Ja naurettavaa edes verrata 4wd 1/10 sähköcrossia 1/6 FG.hen joiden painoero on pyöreät 10kg. Jos yhtään osaat laskea fysiikkaa niin laskeppa osille kohdistuva painolasti 70km/h vauhdissa pomppusella tiellä ja laske vaikka kolari siitä vauhdista. Ja mitä 1/8 autoihin tulee, niiden painot on about 4kg. Siinäkin ehtii tulaa moninkertainen ero.
Typerää väittää että 4wdstä saisin helposti toimivan 2wd. Jos auto on suunniteltu 4wd, niin et mitenkään saa siitä täysin toimivaa 2wd autoa :D . Nyt puhun ilmeisesti amatöörille, joka ei paljoa autoista tiedä. Kokemusta on 4wd 1/8 polttarista, josta lähti veto toisesta päästä. Tehot laski huimasti ja koko suorituskyky huononi. Tosin FG:ssä se muutos voi onnistua mikäli auto on suunniteltu muutokseen soveltuvalla tavalla.
Koko keskustelusta muistuu mieleen välitettava kohtaus erään pellen kanssa, joten en jaksa vääntää tästä sen kummemmin.
Voi tätä yksinkertaista kansaa jolle vähänkin on paljon...
Miten kummassa kukaan voisi rakentaa autoa joka kestäisi mitä tahansa? Luuletko että käyttäjälle ei ole mitään vastuuta ajokkinsa kunnosta? Aja vaikka 70kmh seinään ja katso montako osaa saat kaivettua esille ehjänä, onkohan sulla lainkaan järki mukana ajaessa? jospa opettelisit ajamaan ajokkia sillä tasolla mitä se kykenee kestämään, vai kumiseeko rintaääni muttei oma pää kuuntele?
Hehe, 4wd:n ja 2wd:n ero??? yksi pari vetareita ja keski(?)-ja etudiffi, sepäs tekee autolle sitten niin kummallista että onpas ihan mahdoton ajettava, huihui, ja painokin kasvoi ihan mielettömästi, ehkä peräti 5%!!!!. Taitaa vaan ajotaidossa olla amatöörin vikaa kun mukulatkin ajelee TRX:n autoja nelivedolla tai ilman nelivetoa miten lystää. Sillä ole p*skankaan merkitystä kun bashaat röykyissä että onko auto hienosti suunniteltu 4WD:lle tai 2WD:lle. Tai onhan sillä, tottakai, jos hienostellaan sillä miten imago ratkaisee enemmän autojen suunnittelussa kuin se miten ne oikeasti toimii."
Mä en voi ajaa tätä mitenkään 2WD:nä kun on kerran 4WD suunnittelua" :mrgreen:
Vai hävisi oikein tehot ja suorituskyky kun etuveto hävisi, hehe, kumma juttu, ihmeellistä mitä neliveto voikaan saada aikaiseksi, ja varsinkin kun sitä ei ole...
Kyllä näitä videoclippejä on nähty missä 1:6 FG hyppii 10m hyppyjä flätille ja eikun meno jatkuu, ehjänä, et se siitä kestävyysepäilystä.
Tohon kun lisätään vielä pikkasen enemmän yritystä osasuunnitteluun ja materiaaleihin niin 1:10 pikkukinnerit jää siihen kuoppaan mistä tosiäijät vasta painaa kaasua.