Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pro-coarseRc

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8
151
Kyllä sillä muro lentää  :laugh:

152
Vielä sen verran oma mielipide siis huom oma... Kv arvo maltillinen max. 4000  tuuppiin ja jos haluaa överiä luukutusta niin aina voi erikseen semmosta rälläystä varten hommata 3s.

Tuo leopardin combo ihan riittävä tuuppiin, tosin semmoisia escejä pimahtanut jo 2 muutaman vuoden aikana. 9t koneinen combo vaihtoehto hyvä onroad käyttöön tai tuuppi buggyyn. Sc käyttöön niin kannattaa välitystä lyhentää.

153
Vähemmälläkin pärjää pihalla ja radallakin  :azn: . Omassa tuuppicorrissa hobbywing 8.5t ja 60a combo mutta joku 3500- 4000 kv ois ihan sopiva tuuppiin.

154
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 03.04.14 - klo: 19.56 »
wk venähti  :azn:

155
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 02.04.14 - klo: 18.10 »
En mitään. Odottelen konversio sarjaa wheely kingiin ja koitan harventaa rivistöä  :grin:

156
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 30.03.14 - klo: 23.07 »
sillei minäkin ymmärsin että koppa ja sähköt veke. Tuskin postit sen kummemmat kuin muistakaan eu maista. Täytyy ottaa selvää kun hommaa seuraavan auton.

157
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 30.03.14 - klo: 21.56 »
kyllää tuo slässi taitaa olla kestävin, harmi kun ei saa kittinä, sähköt joutuu vaihtaa sekä vetarit ja keskidiffin kannattimen alumiiniseen ja tietenkin lgc....

tai sähköissä ei riitä paukkuja ainakaan ulvilan radalle.... servo on on ihan ok

Kyllä, harmi kun ei saa kittinä mutta tämmönen sivu löytyi. Rullaa tuon sivun alas. http://www.rcsuperstore.nl/traxxas-chassis-c-299_318.html

Ai sori... tais olla nelkku kyseessä.

158
Vapaa keskustelu / Vs: vitsipalsta!!!
« : 23.03.14 - klo: 19.33 »
-Miksi kutsutaan kissaa joka täyttää kokonaisen matkalaukun?
-??
-Kolliksi.    :tongue:

Autokoulussa kysyttyä:
Kummalta puolelta hevosajoneuvo ohitetaan?
a) oikealta puolelta
b) vasemmalta puolelta
c) tuulen yläpuolelta

159
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 23.03.14 - klo: 14.22 »
Mutta loppujen lopuksi noista kahdesta edellä mainituista traxxas parempi vaihtoehto ja molemmat autot pihasuti vaihtoehtoja  :grin:

Ja mitä akkuihin tulee niin nimh akun saa ladata useamman kerran täyteen ja purkaa ennenkuin alkaa heräilemään ja pitämään virtoja. Ei sentään lipoksi muutu mutta niin ei mun tojotakaan muutu bemariksi.

160
Danske bank...... Painus koko konsermi sinne horsmien keskelle. On nse jännä miten ihmisen elämää pystyy kiusaamaan pienillä asioilla....  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:

161
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 23.03.14 - klo: 08.24 »
Nuihin merkkien laatu kysymyksiin en ala takertelemaan kun kyosho kokemukset perustuvat -90 luvulle jolloin niitä näki lähinnä kisoissa ja traxxas pysyi visusti pihasudittelussa. Nyt on puntit vähän tasoittuneet merkeillä. Option house goldit oliva "must" jokaiselle joka halusi mennä kovaa ja komeasti, koristivat joka merkkiä mardavesta schumacheriin, losiin ja jopa assoilijat vaihtelivat niitä  :grin: . Vakio iskarit muovisetkin tänä päivänä laadultaan jo ihan toista kuin silloin joskus ja ainahan niitä voi parannella.

Mutta osat ovat kyoshoon jostain syystä turkasen kalliita  :sad:

162
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 22.03.14 - klo: 21.07 »
Kestää. Eihän se jännite mihinkään muutu, on vain kapasiteettia enemmän akussa.

163
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 22.03.14 - klo: 20.30 »
1/16 autoissa koneet kokoa 380 ja nopeudensäätimet 1/10 tai suurempaan skaalaan verrattuna aika pientä virtaa ottavia. Lisäksi ovat keveitä niin kyllä noilla milliamppeereilla aikansa saa päästellä  :smiley: Toi 4600 mah akku voipi olla jo fyysisiltä mitoiltaan sen verran suurempi ettei ilman pientä muokkausta istu paikalleen.

164
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 22.03.14 - klo: 19.51 »
Pannaan tämä tänne kun en jaksa foffi palstalle kirjautua eli mikä ois hyvä foff alusta mikä kestäs 4-6s lipot nyt hk:n troopperista modannu lukot ja lapakumit mut ei kestä 4s lläkään rattaat takaa aina häviää hampaat veks.oisko se patterikasi vähä järeempää tekoa?

Patterikasi tai joku nitro krossi. Nitroja saa rullaavana aika huokeella ja siitä hyvä "konversoida". Aikanaan nekin repee mutta kestää nyt jonnin aikaa

165
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 22.03.14 - klo: 19.49 »
traxxasin liitin ihan hyvä ja akut melko laadukkaita :smiley: . Jossain vaiheessa kun alkaa innostumaan vaihtelemaan koneita ja escejä voi sitten samalla alkaa hommailemaan lipo akkuja ja vaikka xt60 tai xt90 liittimiä tai bulleteja jne... Alkuun menee vakio laitteillaan aivan tarpeeksi ja on varma toiminen.

166
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 22.03.14 - klo: 08.28 »
traxxasiin kääntyisin noista kahdesta. Osia saa vaikka mistä ja tuppaavat kestämään. Edullista pakettia olisi hyvä katella vaikkapa saksasta. Mutta kyllä noita tuohon hintaan alkaa jo suomestakin löytymään, siis 1/16 skaalaa...

167
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 19.03.14 - klo: 16.51 »
Scoutissa heikkoutensa mutta halvalla niistä selviää ja hissun kissun väsää mieleisensä jos intoa riittää pidemmälle. Niillä meriiteillä omanikin hommasin. akseli ongelmasta selviää valamalla "diffi kopat" täyteen vaikka hartsilla tai vaikkapa biltemasta 2 komponenttista muovinkorjaus töhnää. Ylälinkkien siirto sisäänpäin rauhoitti ajoa ja kaatumista voi vähentää lisäämällä letkun pätkät iskareihin rajoittamaan ulosjoustoa esim  ja siirtämällä akun alemmas tai nyt sinne etuakselin päälle. Niin ja renkaitahan kaikki vaihtelee  :laugh:

Aloittelijalle eli/ja mulle ollu hyvä hankinta. Pikku hiplauksella hyväksi ja oppiipahan samalla jotakin.  :smiley:

voi sinne remeloidä axial "spoolitkin" jos haluaa. http://www.msuk-forum.co.uk/topic/152327-maverick-scout-diff-case-modification-fix/

168
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 18.03.14 - klo: 23.03 »
Ehotelkaas hyvää crawleria joka ois halpa ja sopii aloittelijalle. Ei siis mitään 500€ maksavaa autoa. Ja on pari vuotta ollu stampede vxl eli harrastus tuttu, mutta crawlingia en ole koskaan kokeillut. Olen kyllä pitkään miettinyt että ostaisin crawlerin.

Vanha tuttu maverick scout  :azn: .

Tossa linkki mistä löytyy halpa http://www.modelsport.co.uk/maverick-scout-rtr-rock-crawler/rc-car-products/38123


169
No tuo on kyllä totta.Itse kun tekee saa semmoisen kun sattuu tulemaan  :grin: . Tamiyat on kyllä aika ylihintasia ja moisella summalla saa rakennettua jo vaikka millaisen ja varmasti tuhdimmista osista. Elikkä ajatusleikki pystyyn taas.

170
Mutta tässä topiikissa ollut alusta lähtien tamiya monsua mukana niin olisiko kertoa aivan faktaa esim. txt-2 heikoista puolista ? Tässä kun nyt kerran taas työn sarkaan tuli palattua niin kevään vimmoissa ajattelin jossain vaiheessa investoida moiseen... Sen verran auto hinnakas että samalla kertaa järkevää tilata "tarpeelliset palikat". Hyviä puolia aina löytyy ,totta kai totta kai :grin:

171
Takavarret yhdistetty kehikolla jolla ilmeisesti pyritään sitä "torque twistiä" hillitsemään.
Joo, se on aika hupaisa ratkaisu! :grin:

Mulla on jo suunnitelmat valmiina oman wheely kingin scale-vakaajia varten, mutta pitää ensin saada iskarit että pääsee mitoittamaan kaikki kunnolla. Saas nähdä mitä siitä tulee! :roll:

Alunperin meinasin että rakentelen vähän tuota kingiä ja laitan myyntiin, mutta on kyllä niin hauska ja scalemainen pikku vekotin, että taitaa jäädä kokoelmiin! :cool:

+1    :grin: 

172
Jossainhan sen sulakkeen on hyvä olla. Tutkiskelin wheely kingin toteutusta ja näköjään kestävyyttä on laskettu alalinkkien joustavuuden varaan. Kardaanit nyt kun on siinä teleskoopit niin akselin hienoinen myötääminen ei ole niin ongelma. Ylempi linkitys tuttu kolmiotuki ottaa vastaan riittävästi. Kyse nyt on köykäisemmän luokan autosta kuin clodit, forcet ja muut.

Takavarret yhdistetty kehikolla jolla ilmeisesti pyritään sitä "torque twistiä" hillitsemään.

173
Ja kun googlettelee desert truckeja 1:10 -1:1 scaalassa näkee että taipuu kiihdyttäessä melkoisesti vaikka tymäkät on vakaajat ja kaikki maan tuennat. Monstereissa sama ilmiö oikein korostuu kun molemmissa päissä jäykät akselit. Onhan sitä ilmiötä lievennetty iät ja ajat isommassa skaalassa lisäämällä jousituksen jäykkyyttä vastaanottavaan kulmaan mutta ei se ilmiötä poista. Itelläni on myös maverick scout ja linkkien siirto todellakin auttoi ajettavuuteen tukevoittamalla menoa poistaen sen ajokoira ilmiön mutta lähinnä lisäämällä akselien liikettä pöpelikössä. Niin ja vauhti on vähän toinen.  :wink:

Niin ja scoutissa on toinen takajousi jämäkämpi, epäilevät vissiin sen auttavan mutta eipä juuri....

174
Nimenomaan tyyli on tärkein. Täytyy traction barseihin laittaa enemmän huomiota kun tuppasi gazista napsahtamaan lehtijousi poikki vaikka aika hyvin sain akselin kiertymisen estettyä ! Saattaa osasyyllisenä olla kun mätin lavan täyteen painoa kokeeksi miten menee. Noh vääntö teki tehtävänsä ja napsautti kaarteessa etunorran poikki.... Kulkuun ei paino vaikuttanut mitään  :azn: että siinä mielessä onnistunut koe

175
Tossa mullakin odottaa kavennetut forcen akselit sitä hetkeä kun rupean kokoamaan monsua ympärille. Lehtijousi meininkiä taas meinailen mutta nyt pitää tehdä tuennat himpan jämäkemmät ja jouset saa tehdä muusta kuin ruohonleikkurin osista. Tilaan varmaan pussillisen muovia ja valan varret itse, sitten näkee miten pysyy nipussa... Ja painoa tulee tähänkin.

176
Materiaali pulaan tarjoaa aina avustusta lasten huoneet ja lego hyllyt. Ovat sopivasti laadukasta abs muovia ja saa valmiiksi erivärisinäkin. Nippu legoja kannelliseen tiiviiseen lasipurkkiin ja asetonia sen verran että peittyvät. Kansi tiukasti kiinni ja aamulla on valmista massaa mistä valaa varret. Aikoinaan korjailin rätkien katteita sun muuta tullu turattua konstilla.

177
Aika jämäkät saa mielellään tehä alemmatlinbkit jos niitä meinaa laitella meinaan että meinaa putket antaa periä kun kunnolla viedään. Myötäähän ne enemmän menoa kun forcen vakiot mutta kuitenkin.... Ottelisin mallia niihin jostain desert truck sovelluksesta. Periaatteessa helpot tehä itsekkin vaikka 10 mm sopivan laadukkaasta muovista tai pellistä ja valaa täyteen hartsilla tai miten vaan...
http://images.quickblogcast.com/9/8/4/5/0/215770-205489/IMG4506.png?a=13

178
Nelilinkitys on aina asiallista, mutta se ei vaan ole ihan niin yksinkertaista kuitenkaan... :roll:

Tarvitset noiden alalinkkien kiinnityksien lisäksi vielä ylälinkkien kiinnikkeet akselin keskelle, ja varmaan jonkin verran vaatii rakentelua saada linkit runkoonkin kiinni. Lisäksi on käytännössä pakko siirtää ohjausservo akselin päälle että saa ohjauksen pelaamaan, jonka jälkeen aletaankin olemaan muuten ajokunnossa, mutta vaatii vielä ihan pakollisena varusteena jonkun näköiset kallistuksenvakaajat, koska ei siitä ajamisesta tule muuten yhtään mitään.

Eli helpoimmalla pääset kun vaihdat vakio-osaa tilalle vain, ellei tee mieli ottaa vähän pidemmän kaavan mukaan kallista nelilinkkiprojektia työn alle! :wink:

4mm päillä olevia pallolinkkejä nippu, 6 mm jarruptkea tms, kierretankoa, pehmeetä messinkiä juottamiseen, juoksutetta  ja kunnon kolvi. Aikaa arviolta 2 iltaa (lue viikko) ja reipasta mieltä niin avot.  Eli "itse tein ja säästin", luulin harrastaneeni :grin:

179
Wheely king  +firebolt heti kiinni :azn:

180
Ihan kontaktiliimalla oon laittanut gumekseja vanteille, pysynyt jopa tuossa bensa vehkeessä moitteetta kunhan putsaa vaan hyvin pinnat. Irtoaa saunoessa jos tarvetta vaihella  :smiley: . Pikaliima jees myös monsukumeissa kun sen verran rengas myötää ettei revi vanteelta

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8