Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Karvajalka

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 11
121
Sähköautot / Vs: Aloitteleva RC harrastaja
« : 23.06.09 - klo: 04.43 »
Noista autojen määristä sen verran, että kahdella samanlaisella kiinnostus kyllä pysynee varmemmin kun pääsee kisaamaan toisiaan vastaan. Mainitsit että kysessä on kakasospojat, taitaa siis olla epätodennäköisempää että vain toista kiinnostais ja toista ei... Samalla voi olla että vauriot pysyy vähäisempinä. Oma on aina oma. Parit kerrat kun teloo autonsa ja veli pääsee jatkamaan, opettanee varovaisuutta eri lailla kuin se, että yhteinen ajetaan säpäleiks ja mennään tekemään veljen kanssa muuta kun iskä parsii osia yhteen...

Sähköistä tosiaan puuttuu ääni. Mikä tarkoittaa myös sitä, että naapurisopu säilynee vaikka autoilla ajaisi takapihalla. Lisäksi talvellakin pääsee ajelemaan sisäradoille. Latureita & akkuja täytyy tietty hommata tupla määrä, jos kahdella autolla halutaan samaan aikaan ajaa lyhyillä lataustauoilla. Siitä tulee alussa aika iso summa verrattuna kanisteriin polttoainetta mistä tankkailee niin montaa autoa kuin huvittaa. Niitä halvimpia "yön yli" latureita kun ei kannata ostaa...

122
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.06.09 - klo: 05.59 »
Juu, pari laturia löytyy 20A latausvirroilla. Taitaa kuitenkin olla milenkiintoisempi toi Hyperion EOS 0615i DUO3 lataileehan silläkin jo aika haipakkaa (15A). Noissa tosin alkaa kaikissa tulemaan vastaan myös se, että virtalähteeksi ei riitäkään enää mikään 10An mukavasti mukana kulkeva laite. Täytynee tässä vaiheessa hommaa toinen halpis-laturi ja katella mihin noi LiPot on oikein menossa ennen kuin investoi puol omaisuutta laturiin.

123
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.06.09 - klo: 22.29 »
Deffet, pieni kysymys sinun auto/kori jutusta. Missä on toinen etukoritolppa :huh:
Jerzi

Hups.. Hätänen valokuvaaja heitti kopan päälle ja ei näköjää osunu ihan kohillee, sama alusta ku aikasemman viestin cudassa eli molemmat löytyy kyllä  :smiley: 

Cudalla ei varmaa kyllä pysty ajaa ku tolpat on niin matalat, että kori laahaa maata. Pitää ostaa tolppa sarja ja jättää pidemmiks varmaa.

Kumpaankin koriin kannattaa sovittaa se spoileri paikalleen (spoileri, ei siipi mikä Cudassa tulee). Sillä on merkitystä perän pidon kanssa. Ei kauheesti, mutta itselläni just ratkaiseva hitunen. Camarossa laitoin vaan väliaikaisesti teipillä kii kun halusin kokeilla, ja siellä se on edelleen niillä teipeillä  :lipsrsealed:

Koritolppien pituusongelma tuli itsellänikin vastaan Cudan kanssa. Keula on ihan tolkuttoman korkea Camaroon verrattuna. Luulen että tuolla voi ajaa kun vähän veistelin etu-spoileria, mutta kyllä pykälän pitemmät tolpat olis paremmat. Nykyisissä on kaks reikää vapaana vielä kun laitan sen Camarossa "ala-asentoon", joka järrää edelleen enemmän maavaraa kuin Cuda.

Täytyy kyllä sanoa että toi keltanen Camaro taatusti erottuu radalla... Kaipais kyl vähän mustaa raitaa.

124
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.06.09 - klo: 20.27 »
Sattui silmään tuolla Hobbylinnan sivuilla tämöinen akku ja huvikseni speksit lukaisin läpi: Nosram Lipo 5300 X-Treme Race HC 40C

Tämä kohta:
Lainaus
Can be charged with up to 3C charge current to for extremely low charging time a new benchmark in LiPo technology.
herätti kysymyksen:

Mistä mahtaa löytyä laturi joka antaa 15,9A (3x5300mA) latausvirran? Kaippa semmonen jostain löytyy, mutta alkaa näyttämään nämä markkinat täyttävät 5A laturit aikansa eläneiltä kun uuden sukupolven akkuja tommosilla virroilla saa latailla.

125
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.06.09 - klo: 20.19 »
No nyt toinen ite maalama kori valmis, nestemaskilla tuli kyl paaaaaljon parempi ku teipillä  :smiley:

Kyllä se teippikin toimii, kunhan ei ole maalarin teippiä ihan reunoissa. Se tuppaa vähän päästämään väriä allensa. Mutta olen kyllä itekin nestemaskin kannalla.

Jassoo, alkaa olemaan taas yksi Cuda odottelemassa radalle pääsemistä. Ovat ainakin kuvista päätelleen hyvin eri värisiä. Joten eiköhän noi radalla toisistaan tunnista  :wink:

126
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.06.09 - klo: 18.37 »
Kun nyt Jerziä varten piti ottaa tommonen nakukuva  :grin:, niin laitetaampa se nyt tännekin. Elikkä tommosellakin muovi-kipolla tuntuu kohtuullisesti pysyvän muiden vauhdissa.

127
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.06.09 - klo: 07.38 »
Ei millään pahalla.
Ja Hyvää työtä lajin eteen on saada luokka sponsoreita. Hatun nosto työlle.

Mutta mutta... onko silti ehkä liian rakaa sitouttaa kuskeja ostamaan vain yhdestä paikasta ennalta sovittuun hintaan...jos vaikka joku sais hyvän 'diilin' toisen myyjän kanssa??
Vai saako CS koneen ostaa muualtakin kuin...
Esim.
Eikä kilpailupakkoa...
CS-Super Sport Brushless Motor 17.5T 
#C110305 
EUR 49,90 inkl. MwSt.


Eihän koneen myyjää ole mitenkään rajoitettu, vain merkki ja malli.

Tullit ei lisähintaa tuohon tuo kunhan tilaa euroopasta, eikä postit ole ihan ilmaiset Suomen sisälläkään, joten sikäli ihan varteen otettava vaihtoehto. Ilmeisesti tuolta katselit sitä. Tosin taitaa tuo "in production" meinata, ettei konetta saa tuoltakaan just nyt.
Pottumainen tuo CS merkkinä. Googlettaminen ei moisella kirjainyhdistelmällä ole kovin täsmällistä...

Medaseciltähän tuon koneen saa about kilpailumaksun verran halvemmalla, kun sitoutuu ajamaan yhden kisan.

128
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.06.09 - klo: 06.58 »
Hei saako semmosella korilla ajaa mis on tupla korireiät  :huh: Tarkotan jos mul olis kaks eri alustaa ja haluisin vaihtaa vaik toiseen kisaan ni voiko tehä toiselle alustalle toiset reiät samaan koriin?

Joo, vastaus: osta uus kori. Mul on jo kax koria joista toisella ajattelin harjotella ja toisella ajaa kilpaa mut sit tarttis ostaa kaksi lisää sitä toista alustaa varten pelkkien korireikien takia :sad:

Oliko oma vastaukseni täydellinen  :shock:


Ei tainnut olla ihan täydellinen...
Lainaus
Korin leikkaaminen: Kori leikataan esikuvan mukaisesti. Ainoat reiät jotka sallitaan koriin on koritolpille ja antennille.

Eihän tuossa puhuta että reiät pitäisi olla just korin alla olevan rungon tolpille sopivat. Kisan järjestäjästä tietty kiinni miten tuon haluaa tulkita, mutta eiköhän ne ole sen verran tiukasti mukana tässä harrastuksessa että ymmärtävät yskän. Jerzi nyt ainakin, päätellen siitä reikäjuustosta mitä joskus kutsutaan myös hänen Mustangin konepelliksi  :grin: Tainnut olla se kori kiinni ainakin 3 eri rungossa, joten reikiä riittää..

129
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.06.09 - klo: 16.32 »
Ainut miinus siis on tuo lisenssin vaatima rahallinen panostus.
UAU:hun liittyminen, jäsenmaksu ja lisenssi tekee jo SATASEN!!!
Pieni summa jos tästä harrastus lähtee vasta kunnolla liikkeelle ja osallistutaan useisiin kisoihin...
Mutta tosiaan pelkkänä ensikokeiluna tuo on TODELLA suuri panostus ja jää monilta siis väliin.

Ihan raakili idana heitän... Mitenkäs jos liittymismaksun mukana saisi oikeuden osallistua yhteen kisaan ilman lisenssiä ja kisamaksua seuraavan vuoden kuluessa?
Luulisi tuon palvelevan melkein kaikkia:
- Lisää kisoihin osallistujia (eihän saavutettua etua voi jättää käyttämättä)
- Pientä keppiä siihen että uudet harrastajat lähtee ensimmäisiin kisoihin toteamaan millainen meno siellä on
- Yksi konkreettinen etu liittyä kerhoon...

130
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 18.06.09 - klo: 07.19 »
Onko kone siis ostettava Suomesta, tarkastetaanko ostokuitit katsastuksessa?

Kone on määrätty säännöissä, ei myyjää. CSnkin saa ostaa mistä vaan, vaikka käydä hakemassa tehtaalta jos haluaa. Medasec vaan myy koneen 50€lla niille, jotka sitoutuvat ottamaan osaa yhteen kilpailuun. Muussa tapauksessa se maksaa 59,90€.

Näin ainakin itse asian ymmärsin.

131
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.06.09 - klo: 05.10 »
Yuntogia Hobbylinnasta.

Yuntong 5000mAh 7.4V Hard Case LiPo 20C akussa hinta on houkutteleva, mutta kannattaa tarkistaa että akku sopii autoon myös. Omaani ei sovi ilman kohtuullista dremelöintiä ja silti piuhat olisi vaarassa mennä hihnojen väliin.

Monissa noissa bansku-liittimillä varustetuissa akuissa taas on ollut ongelmana saada liittimet sopimaan ylä-dekin vierestä. Kannattaa ottaa auto mukaan ja mallailla radalla muiden akkuja omaan kippoon. Eipä tarvitse sitten jälkikäteen kiroilla dremelin säestyksellä niin paljon  :laugh:

132
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.06.09 - klo: 21.23 »
Juu, kuten melkein mihin tahansa kisaluokkaan akut tulee olla kovakuorisia. Varsinkin turisti rungoissa akku on usein se joka ottaa iskut vastaan toisellä kyljellä, joten ihan hyvä siinä on olla vähän muutakin kuin teippiä kennojen suojana. Kyllä niitä kovakuorisiakin HobbyCitystä löytyy... Ainakin silloin tällöin.

133
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 17.06.09 - klo: 14.14 »
Oliko VTR-kuskeja tulossa tänään ajamaan tattikselle?
Itse olen menossa noin seitsemän aikaan kunhan pääsen töistä.

Juu, suuntana Tattarisuo kunhan tästä töistä päästään.

134
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 17.06.09 - klo: 10.37 »
Kiitoksia vastauksesta. Näin vähän arvelinkin. Näissä tehoissa erot vieläpä näkyvätkin selvästi. Noissa tiukemmissa moottoreissa lienee runko se rajoittavampi tekijä.

135
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 17.06.09 - klo: 09.53 »
Ihan noin mielenkiinnosta ja haluamatta vaikuttaa mahdollisiin sääntömuutoksiin... Mahtaako kukaan tietää miksi vain SP & CS on sallittujä merkkejä TSS-kisoihin? Joku taisi mainita että tulevat samasta tehtaasta samalta linjalta. Selittäisi ainakin samalaisen suorituskyvyn, jos se on ollut kiikarissa. Noita 17.5T koneita kyllä löytyisi monelta muultakin valmistajalta. Onko niissä liikaa eroja suorituskyvyssä ja/tai laadussa?

136
Kiitoksia oikein paljon neuvoista! kyl tässä taitaa olla edessä reissu tullipostiin :cheesy:

On kyllä tuurista kiinni (hiukan myös kaupasta) miten menee. Kerran olin varma että tullista pitää hakea paketti, mutta kolahtikin kirjekuori postilaatikkoon. Ei siis edes postiin asti tarttenu vääntäytyä. Toisella kertaa tuli laskettua virallisella valuuttakurssilla hintaa ja silloin mentiin tullista noutamaan paketti, koska raja-arvo ylittyi noin eurolla. Se otti kyllä päähän, pätkähti kympin verot päälle noin 50€ ostoksiin pienen laskuvirheen takia...

137
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 16.06.09 - klo: 18.45 »
kiinnostus ois kyllä kova tulla kisaamaan mut auto viellä matkalla kohti suomee, kori, renkaat, vanteet ja kone viellä ostamatta. eli ei paljosta enää kiinni.=) mikäs noihin kisoihin on osallistumis maksu??

Vähän selityksen makua tossa. Koko ens viikko aikaa saada palaset paikallaeen, eikä tämäkään viikko ole vielä lopussa  :grin:

Tuollahan noi oli hinnat kisakutsuissa. Kuusankoskella 15€ ja Sipoossa 10€ per luokka.

138
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 16.06.09 - klo: 18.02 »
mitäs säätögurut sanoo pitäiskö etu camberia lisätä? :cheesy:
ehkäpä pitää hommata pidemmät koritolpat niin saisi tuon korin istumaa ja renkaat jopa pyörimään saati kääntymään.

Enää pitää hieman skaalailla logoja ja huudattaa kopiokonetta niin saa viimein tarrat kylkiin, on varaa harjoitella muutama arkki kun tuli 100kpl ostettu noita kirkkaita kopiointiin tarkoitettuja tarrakalvoja. :kiss:


Joo, aika komeet camberit tosiaan. Just niin kuin ollaan täällä pariin kertaan todettu että melkeen 0 kulmilla on aika hyvät  :grin:
Mistäs löysit ja mimmosia tarrakalvoja?

139
Osaisko joku kertoa kuinka paljon tavara saa maksaa että tulli ei peri siitä veroa kun tilaa jenkeistä?

Euroina tavara + lähetyskulut kun jää alle 45€ niin ei pitäis mennä veroja.

140
Yleinen keskustelu / Vs: Endurance kisat
« : 16.06.09 - klo: 14.50 »
HPI Bajoilla ajettiin kansainvälinen kestävyyskisa syksyllä jos oikein muistan jossa oli joukkue Suomesta, Pienoismalli lehdessä oli siitä juttu. Ehkä MKE tai JouniH voivat kertoa lisää.
Minusta ihan normaali kisapäivä on aikamoinen endurance kisa niin autoille kuin kuskeille joten kandeisko sellasesta aloittaa.


Varmasti normaalikin kisapäivä pistää kestävyyttä koetukselle. Ja pianhan tässä on paritkin kisat tiedossa. Joten niistä aloitetaan.

Endurance formaatissa itseäni aiankin viehättää kilpailun erilainen taktiikka. Kun kisan pituus normaaliin sähköautojen finaaliin verrattuna yli kymmen kertaistuu, täytyy ajamiseenkin alkaa suhtautumaan eri lailla. Auton säästäminen ja tyhmien riskien välttely on kovia sanoja. Ja kuten tässä ketjussa linkitetyistä endurance kisaraporteista näkyy, haaveri aikaisessa vaiheessa kisaa ei vielä merkkaa paljonkaan. Vielä ehtii kuromaan kaulaa kii, varsinkin jos muilla on ongelmia.

141
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 16.06.09 - klo: 10.33 »
Näyttäisi tuo huomisen säätiedotus sopivalta Camaron ulkoilutukseen töiden jälkeen. Ehkä silloin tulvakin on jo häipynyt Tattikselta. Eli varmaankin ainkin itse suuntaan sinne noin klo 17.

142
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 16.06.09 - klo: 06.55 »
Kokeile näin.
Poista ohjaus servo vastarista ja työnnä noparin piuha kiinni ohjaus servon kohdalle ja kokeile tekeekös se samaa. Voihan olla että sinun kaasupotikka on mennyt radiosta.

Jerry oot gurgo!  :grin: Radiosta tuo häikkä varmaan johtuu. Sinun vinkin avulla kaasu toimii hienosti ohjausta kääntäessä oikealle, pakkia ei kylläkään löydy vasemmalle kääntäessä. Radio ei toimi myöskään PikkuAssossa (toinen samanlainen vastari) ja sielläkin sinun kikan koittaminen auttaa kaasuun. Kun kytkennät on normaalisti, kaasu ja pakki on mykkänä.

Noh, täytyy tutustua Hobbylinnan takuukäsittelyyn loppuviikosta. Olisikohan pieni satsaus parempaan radioon pelastanut...  :huh:

Jaa-a, yhtä hyvin siinä kalliimmassa radiossa olis voinut olla valmistusviallinen potikka. Ehkä ne käyttää vähän parempilaatuisia komponentteja, tai sitten hinta tulee vain suuremmasta määrästä säätömahdollisuuksia. Kaikkiin niitä maanantai-kappaleita joskus sattuu mukaan, monimutkaisemmassa voi olla periaatteessa enemmän hajoavia kohtia... Joten vaikea sanoa olisko "parempi" radio auttanut  :huh:
Haluisin tietty ajatella, että kyllä se kestää paremmin, oli tuo Futaba kuitenkin sen verran tyyris... Tosin vuosi sitten ei ollut kovin paljon vaihtoehtoja 2.4GHzn kun halusin.


Menee aikasintaan ens viikkoon ku saa moottoreit medaseciltä. Toivottavasti nyt ei siitä jää kiinni osallistuminen  :sad:

Perskules, CS:llä sitten edelleen moottorin kannut oottelee alihankkijan toimitusta? No kyllähän ens viikko riittää kunhan koneen silloin saa. Ei sen kuitenkaan tartte autossa olla kiinni viikkoa ennen kisoja  :smiley: Treeniaikaa siinä ei tosin paljon jää. Mut sehän on lahjattomien hommaa muutenkin  :cheesy:

Tämä RC-harrastus muistuttaa yhä enenmmän ATKta. Tuppaa olemaan mulla aina tietokonekomponenttien kanssa, että just sitä mitä haluisin, ei varastoista löydy. Ja odotteluksi menee...  :undecided:

143
Yleinen keskustelu / Vs: Endurance kisat
« : 15.06.09 - klo: 18.42 »
Lyödään hynttyt yhteen minien kanssa ja järjestetään nämä kestävyys kisat.
Siis VTR ja MINIT.
Jerzi

Edelleenkään en ole yhtään RC-kisaa koskaan ajanut, mut silti kuulostaa kiinnostavalta  :grin:

Ketjun aloitettuani, mutta mitään RC-kisoista varsinaisesti tietämättömänä, teoretisoin että homma vois toimia esim näin:

- 3 miehen joukkueet joista ainakin kaksi ajaa, yksi voi latailla/vaihdella akkuja ja toimia nostajana, jos sille ei autoa uskalla antaa ajettavaksi  :wink: Tuollaisia tiimejä luulisi olevan vielä aika helppo saada kasaan, vaikka kesällä porukalla menoja kalenterissa onkin jo riittävästi.
- Tiimi nostaa oman autonsa. 3 ukon tiimissä pitäisi olla aina yksi vapaana siihen hommaan auton liikkuessa. Ja jos nostaja on vessassa, niin sitten vaan ajetaan varoivaisemmin.
- 7,4V LiPot tai 7,2V NiMhit ok kunhan kapasiteetti on 5500mAh tai alle ja kuoret kovat. NiMhejä tuskin kannattaa käyttää, mutta eipä niitä kieltääkään tarvitse. Tuo 5500mAhn rajoitus: Isompi kapasiteetti hyödyttää kyllä pysähdysten vähenemisen kautta, mutta akut maksavat hunajaa. Joten rajoitus vaan pitämään varustelukierteen kurissa. EFRAn lisalla ei myöskään ole yhtään tuota isompaa akkua.
- Jos tiimejä ei ole kovin montaa luokassaan, aika-ajoja ei varmaan tarvita. Laitetaan vaan luokat starttaamaan eri osasta rataa, ettei ekassa kurvissa ole ihan kauhea härdelli. Tuolla tavalla säästyy aikaa, eikä kestävyyskisassa lähtöruudulla niin suurta merkitystä ole.

Ja tosi pro-tiimi osallistuu sekä Mini- että VTR-luokkaan samalla kolmella miehellä. Silloin ei vaan kaadeta autoa, kun se yks mekkari on vaihtamassa toiseen akkua :grin:

144
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.06.09 - klo: 18.01 »
Käykö luokkaan toyota ae86 levin kori?? eli gt corolla. ku samaa ikää ovat ton mk2 escortin kans.

En tiedä kelpaako itse luokkaan, mutta kyl ne autot taitaa olla ihan eri ikäluokkaa kummiskin...  :wink:

Juu, kyllä noi vähän eri ikäluokkaan menee. Corollan E10 - E60 mallit sopis tuohon alun perin puhuttuun "60- ja 70-luvun, tai vanhemmat, kopat" ajatukseen. Niitä ei vaan paljon taida olla saatavana  :sad:

145
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauppakeskus Galleriaan RC-rata
« : 15.06.09 - klo: 09.57 »
Naputtelen nyt tähän ketjuun kun tuo Lippis.ketju ei välttämättä ole oikea paikka Gallerian katosta puhumiseen...

Eilen illalla päästiin jo vähäsen ajamaankin gallerian katolla. Jonkunlainen rata sinne alkaa muotoutua, mutta vielä sitä pitäisi hieroa paremmaksi. Lisää loivempia mutkia, 180 asteen käännöksiä vähemmäksi. Letkuista ainakin muutama pitäis täyttää hiekalla että pysyisivät paremmin paikallaan, ja estäisivät oikomista. Krossiautoja varten pari siirrettävää hyppyä jne.
Radan pinta on vielä melko liukas kun siinä on paikoittain jotain siitepölyä tms. Mutta pito on kohtuullisen mukava ainakin hpi:n vintage renkaalla, mutkat pystyy sopivalla kaasulla driftaamaan läpi.

Ohi mennessä kävin kanssa testaamassa muutaman kierroksen Gallerian katolla VTRllä. Piti vaan ensin nuohota takasuoran keskellä oleva viemäri auki, että järvi pääsi poistumaan alta.
Pitkälle samat huomiot tuli itsellänikin mieleen. Vähän liikaa suora - 180 asteen käännöstä nyt. Muuten ihan mukava. Letkuja täyttäessä kannattaa myös siirtää oikeasta reunasta harmaa letku ajajakorokkeen eteen. Harmaa letku häviää aika pahasti harmaaseen asfalttiin...
Vintageilla pitoa tuntui olevan ihan kivasti, alussa vähän driftiä, mutta kumien lämmettyä alkoi pitoakin löytymään aika sopivasti. 4.1 välityksillä ja lämpimillä kumeilla ei kyllä kurvien driftaaminen enää onnistunut. Noin lyhyelle radalle vähän kiihtyvämmät välitykset sopii tietty paremmin.

146
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 14.06.09 - klo: 21.55 »
Olikos sulla kovinkin puhdikas kone kiinni? Jos on, niin sillä tuskin tuota perää saa pysymään aisoissa kovin helposti. Tarpeeksi tekemistä tuon 17.5T koneen kanssa jo.

Mutta mitä itse sain tehdä matto-setupin jälkeen, että auto alkoi totella paremmin:
  • Pehmeintä jousta ja öljyä joka nurkkaan.
  • Kallistuksenvakaimet pois.
  • Renkaiden kallistukset nolliin. Ilmeisesti se vaan toimii paremmin näin leveissä kumeissa ja hitaammissa nopeuksissa.
  • Välitykset riittävän pitkälle huippunopeuksien puolelle (4.1), ettei vääntöä ole liikaa. Lisäksi muutin radiosta kaasukäyrää vähän.
  • Moottorijarrutus nolliin, että pystyy ajamaan vapaalla.
  • Jarrut 40% radiosta, ettei jarruun koskeminen tapa vauhtia kokonaan.
  • Spoileri kiinni Camaroon.
  • Eteen reilusti haritusta. Tämä tuskin kaikille toimii, mutta saimpa oman auton kääntymään vähän paremmin kurveihin sisään.
  • Spooli edessä ja kuuladiffi takana olikin jo paikallaan, joten niihin vaan vaihdoin ulostulot, kun ne oli todella väljät pro-stock koneen jäljiltä.

Sisemmän takarenkaan nouseminen tuskin paljon ongelmia aiheuttaa, ulompi on se joka pitää kun massa siirtyy sen päälle kurvissa. Jerzin mainitsemaa keulan jäykistystä vois kokeilla, jos sillä saisi massa pysymään paremmin takana. Siis jos perästä ei ole enää varaa pehmentää.
Kannattaa myös kokeilla muuttaa kallistuksia niin, että kumi pysyy radassa paremmin. Mitä leveemmät kumit, sitä enemmän noilla kulmilla on vaikutusta.

Aliohjausta kiihdytyksissä lienee vaikea korjata. Leveet takakumit plus pehmeä jousitus huolehtii siitä, että massa siirtyy takarenkaille kun painaa kaasua, joten eteen ei paljon pitoa jää.

147
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 13.06.09 - klo: 15.55 »
tos pari räpsyä hpi vanteilla...edessä 26mm ja takana 31mm vanteet

Kiitoksia, renkaathan näyttää just sopivalta korin kanssa. Tuo valmistajan ilmoittaman 190mm leveys näytti siltä ettei Vintage-kumit millään mahtuisi sisään, mutta tuohan näyttää itse asiassa varsin hyvältä. Olettaen että eturenkaat mahtuu vielä kääntymään ja joustamaan samaan aikaan. Miltä ABC Hobyn korin laatu vaikutti? Reilun paksua lexania vai saako pieni tuulen vire kyljet lepattamaan?

148
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 13.06.09 - klo: 11.07 »
hmmm...ok eli mut tullaan näkemään kesän aikana s-joen suunnalla ajalees...cee-man ja muut hettäkääs yyveetä ku meette cruisailemaan.sit vie on tos toi abc hobbyn korikin mut en tiedä onko se ajan hengen mukainen...ja voih täässäkin väärät vanteet kuvassa...

Klassikko mustahan on ajaton, joten sopii kuin nyrkki silmään :wink: Koitappa tällää tohon vintage-kummia alle ja pistä vähän lisää kuvamateriaalia. Näyttää että noi alla olevat kumit on liiankin kapealla offsetilla tuolle korille, joten kiinnostaisi nähdä saako HPIn vintaget mahtumaan alle kuinka hyvin. Noista ABC Hobbyn koreista kun ei taida olla kovinkaan monella omakohtaista kokemusta.

149
Vapaa keskustelu / Vs: Pienet kysymykset ja neuvot.
« : 13.06.09 - klo: 09.32 »
onkos pk-seudulla auki viikonloppuisin mitään rc-liikettä, josta saisi pinjoneita? Näyttävät tietämäni liikkeet olevan auki vain arkisin.

Jos ei kaupat ole auki, kannattaa käväistä Tattarisuolla kisoja vilkuilemassa ja samalla kysellä josko löytyisi sopivaa pinionia. Paikalla tuppaa olemaan myös kauppojen henkilökuntaa, joten luulisi olevan hyvät mahdollisuudet löytää sopiva ratas. Ja jos ei löydy, niin pääsee kuitenkin kattelemaan LS-5 & GT-kahinoita. Tuossahan ei voi paljon hävitä  :wink:

150
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 13.06.09 - klo: 01.13 »
Tarroitus ym kesken, mutta tulipa kilikaloitua aamusella ennen töihin lähtöä:

Ei tyhmemmän näkönen toi 'Cuda ole mustanakaan. Harmi että malli tuntuu ottavan nokkiinsa niin helposti. Onko noi siniset kyljissä maalia vai heijastuuko vaan jostain?

joo kelpaakos toi kuvan b kapi vintageen tol maalauksel?epäonnistui kyl mut eipä se mua haittaa... :mrgreen: ja renkaat vaihtuu tietty vitage malleihin ja vanteiksi tulee hpi retrot

Ai ai, kyllä toi punanen varmaan on ihan liian syvä sävy, pitäs ehdottomasti olla vähän pastellimpi ja mustakin mielummin lakun kuin salmiakin sävyä  :grin: Voinet kuitenkin korjata asian käymällä treenaamassa muiden Vintage-kuskien kanssa, ei niitä alkuperäisiä värejä kukaan erota kuitenkaan hetken kuluttua, kunhan pari kertaa kaadat ja/tai kolaroit autoa radalla. Lisäksi pian taas saa Tattiksellakin autoon yhdellä hiitillä semmosen siitepöly-naamiointivärin ettei paremmasta väliä. Muissa ajopaikoissa onnistunee heti, jos rataa ei ole pesty  :grin:
Ei vaineskaan, kuvasta päätellen näyttää vähän maski vuotaneen tuossa keulalla, muuten ihan ok maalaus ja värit ajan henkeen sopivat. Maskin vuotaminen meinaa vaan sitä, että pitää ajaa sen verran lujaa, ettei kukaan ehdi huomata pikku virheitä maalauksessa  :wink:

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 11