Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger EK-4  (Luettu 29536 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #60 : 28.09.03 - klo: 01.22 »
Mike Mike Mike ei ei ei ja vielä kerran ei... Ei sitä luistia pienemmälle vaan tyhjäkäynti seosta... Se on kolmineilainen kaasutin, pääneula (pystyasennossa), tyhjäkäyntineula;idle(keskellä siellä luistin päässä jossa on se kuulalinkki) ja keskialueen neula(luistia vastapäätä keskellä kaasuttimen alumiinirunkoa, matalassa syvennyksessä).

Eli sen luistin liikerataa ei olisi tarvinnut muuttaa tehdassäädöistä...

Blenheim: miten niin?!? tuo Pro .70 käy parhaiten 20 -22,5% nitrolla... 30% ja tehoa pirusti(ehkä liikaakin), mutta lämpöonkelmia...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #61 : 28.09.03 - klo: 08.45 »
Ajattelin vain jos kävisi viileämpänä 16% seoksella. Ja enemmällä öljyllä.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #62 : 28.09.03 - klo: 09.32 »
Anteeksi tietämättömyyteni. Luin viestejä ja törmäsin tälläiseen:
Lainaus käyttäjältä: "jhellman"

Jos ei pysy käynnissä, niin esim. kuumempi tulppa auttaa (sytyttää aikaisemmin seoksen). Toki voit ohentaa seostakin, jolloin saat saman vaikutuksen aikaiseksi (lämpö, paine ja bensa/happi konsentraation yhteisvaikutus määrää sytytyshetken).

Suurempi Nitro% tosin viittaa siihen, että säätöjä voi kääntää rikkaammalle (koska korkeammalla nitro%:lla sytytys aikaistuu ja rikastamalla säätöjä sytytyshetki pysyy samana).

Kokeile pidempää hehkutusta ja pidä hehku kiinni kunnes kone lämpenee. Jos sammuu edelleen, niin seosta asteittain laihemmalle.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #63 : 28.09.03 - klo: 11.26 »
Sabesta saa 640€ ek-4  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Castrol

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #64 : 20.10.03 - klo: 20.24 »
Kun kattoo tuolta midmad sivulta kuvia niin sieltähän löytyy kuva jossa näkyy että niil ek-4:osil on tommonen keulimispyörä.  :wink:
Serpent Excel
CMB EVO 2 LS Sanwa

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #65 : 21.10.03 - klo: 10.39 »
http://www.midmad.com/pictures/EK4/WheelieBars1.jpg


Niin on, mutta ite en oo löytänyt mistään sivuilta sitä mistä voisi tilata.

 Se on vissiin MSJ:n valmistama mutta en oo löytäny sitä niitten sivuiltakaan.

 www.msjproducts.com

Poissa chrisse

  • Jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #66 : 30.10.03 - klo: 11.17 »
Meneekö ek-4:n savagen/maxxin vanteet?
Korit ilmeisesti käy mutta mistään en löytänyt tietoa vanteista...
Kyosho QRC Wild Dodge Ram, Kyosho PureTen alpha gp, HPI Savage .21, Kyosho Mini-Z MR01

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #67 : 06.12.03 - klo: 09.19 »
Tiedotus EK-4:sta ostaville tai sen jo hankkineille!

RC-Carista löysin tälläisen:

Moottorin säädöt:
"When it comes to tuning the engine ignore the instructions - They are useless. The correct starting settings for the carb are 2-1/2 turns from closed on the low-speed needle, 2-1/4 to 2-1/2 turns from closed on the mid-range needle, and 3-1/2 turns from closed for the high speed needle."

R/C-Car Aug 2002 s.41
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa JUSSI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.jrantala.com
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #68 : 06.12.03 - klo: 13.29 »
Löytyykö EK nelosesta pakkia :?:
Mini-Z MR-015, X-Speed moottori, 11 piikkinen ratas, 5 akkua ja etuvalot.
Tamiya Blazing Star, K-Speed moottori, nopeudensäädin ja metallirattaita.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #69 : 06.12.03 - klo: 15.24 »
ei löydy. yksivaihteinen se on

Poissa JUSSI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.jrantala.com
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #70 : 06.12.03 - klo: 15.51 »
Millaiset jarrut siinä on :?:
Saako siihen muita koreja :?:
Missä myydään :?:
Mini-Z MR-015, X-Speed moottori, 11 piikkinen ratas, 5 akkua ja etuvalot.
Tamiya Blazing Star, K-Speed moottori, nopeudensäädin ja metallirattaita.

Poissa JUSSI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.jrantala.com
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #71 : 06.12.03 - klo: 21.41 »
Siihen saa kuulemma 2-portaisen vaihteiston:
http://www.rcmodels.com/rc-hhh-ek41021.html :mrgreen:
Mini-Z MR-015, X-Speed moottori, 11 piikkinen ratas, 5 akkua ja etuvalot.
Tamiya Blazing Star, K-Speed moottori, nopeudensäädin ja metallirattaita.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #72 : 01.06.04 - klo: 22.50 »
Tämä auto maksaa sabessa 604€. Kertokaapa kokemuksia. Olisiko kannattava ostos? Onko kaasari helppo säätää? Ajattelin ehkä hommata tuollaisen jos saisi rahat kasaan.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #73 : 01.06.04 - klo: 23.02 »
Siinä on liikaa tehoa  :?
Taas kehissä.. ;)

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #74 : 01.06.04 - klo: 23.04 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Siinä on liikaa tehoa  :?


Joo auton tekniikka ei yksinkertaisesti kestä pro 70 tehoja!
-EhtoollisWeli

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #75 : 02.06.04 - klo: 09.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Siinä on liikaa tehoa  :?


Joo auton tekniikka ei yksinkertaisesti kestä pro 70 tehoja!

Oletko varma ettei auton tekniikka kestä niitä tehoja? Se on tietääkseni suunniteltu tuon kokoiselle moottorille.
Nyt JR-Hobbyssä 496.10€(tarjous).

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #76 : 02.06.04 - klo: 11.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Siinä on liikaa tehoa  :?


Joo auton tekniikka ei yksinkertaisesti kestä pro 70 tehoja!

Oletko varma ettei auton tekniikka kestä niitä tehoja? Se on tietääkseni suunniteltu tuon kokoiselle moottorille.
Nyt JR-Hobbyssä 496.10€(tarjous).

Ehkä kokoiselle, mutta tehoiselle??  :)

Poissa totaer90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/totaer
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #77 : 02.06.04 - klo: 12.10 »
Ek-4 on tehty Eb-4.
Kyosho Mirage 1/18  Thunder Tiger MTA-4 1/8 HoBao hyper 7 TQ.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #78 : 02.06.04 - klo: 12.21 »
Autoa myyvän liikkeen sivujen mukaan kysessä on V2, eli on kehitetty diffejä ym.
Eli siinä on luultavasti/toivottavasti keskitytty myös tuohon kestävyyteen vaikuttavaan seikkaan.
Eli jos kyseessä on tämä versio 2, niin luultavasti kestää koneen tuoman järjettömän suuren tehon.
Tyhjä

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #79 : 02.06.04 - klo: 12.26 »
Kiitos Toni. Pitää vaan tietää, koska olen ajatellut ostaa kyseisen auton.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #80 : 02.06.04 - klo: 12.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Eli jos kyseessä on tämä versio 2, niin luultavasti kestää koneen tuoman järjettömän suuren tehon.


Itseasiassa tuossa moottorissa on heppoja vain 2,5, joten se on samaa luokkaa kuin melkein missä tahansa .21-kokoluokan kisakoneessa.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #81 : 02.06.04 - klo: 12.31 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Eli jos kyseessä on tämä versio 2, niin luultavasti kestää koneen tuoman järjettömän suuren tehon.


Itseasiassa tuossa moottorissa on heppoja vain 2,5, joten se on samaa luokkaa kuin melkein missä tahansa .21-kokoluokan kisakoneessa.
"vain" 2,5 heppaa. Niin eihän tuossa niitä heppoja niin paljoa olekkaan, mutta voi olla sitä vääntöä aika pirusti tuossa.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #82 : 02.06.04 - klo: 12.31 »
Jos tarvitsee kuulla käyttäjien kokemuksia lähes mistä tahansa polttiksesta(ja lontoon murre ei ole ongelma),niin seuraava osoite on oikea kultakaivos:

http://www.nitroreview.com/ --------------> Database

Nopeasti katsottuna näytti siltä,että suurin osa on ollut tyytyväinen autoonsa,vain kaksi selvää pettymystä oli joukossa..............tiedä sitten,onko arvosteltu EK-4 uusi vai vanha malli :?

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #83 : 02.06.04 - klo: 12.35 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Eli jos kyseessä on tämä versio 2, niin luultavasti kestää koneen tuoman järjettömän suuren tehon.


Itseasiassa tuossa moottorissa on heppoja vain 2,5, joten se on samaa luokkaa kuin melkein missä tahansa .21-kokoluokan kisakoneessa.

Kun kirjoitin tuon viestin, niin laitoin ensin perään että "en tarkoita pelkästään numeroita=2.5hp" mutta poistin sen sitten, kun näin että ylempänä oli jo mainittu koneen väännöstä.
Ei kai noin kokenut polttisharrastaja/moderaattori luule, että monsterikäyttöön sovitetussa moottorissa ainoa tekijä on hevosvoimien määrä?
Tyhjä

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #84 : 02.06.04 - klo: 12.38 »
Sen takia en puhunutkaan mitään kestävyydestä. Tiedän toki, että suuremmalla koneella on muitakin ominaisuuksia kuin pelkkä teho. Samasta syystä lainasin tekstistäsi vain osan, jossa puhutaan tehosta. Minunkin tarkoituksenani oli laitta perään vielä huomautus, että suuremmalla koneella saavutetaan suurempi vääntö, mutta ajattelin samoin, että se on tarpeetonta, koska siitä oli jo puhuttu.

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #85 : 02.06.04 - klo: 16.34 »
Moi!

Mulla on nyt auton hankinta ajankohtanen asia ja oon katellu näitä monstereita, mites tän EK-4:n kestävyys? Vaikuttaa vähän siltä ettei se kestä tota tehoa vaan saa koko ajan olla korjaamassa? Auton kuitenkin pitäisi kestää pihasudittelua, maastoajoa ja asvalttiteillä ajoa hyvin. Onko tämän ja Savage 25:n kestävyydellä miten paljon eroa vai onko Savage huomattavasti kestävämpi?
Kiitoksia.
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Poissa Judenza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #86 : 02.06.04 - klo: 16.38 »
Ja sitten vielä sellaista että kummassa autossa on paremmat ajo-ominaisuudet ja maasto-ominaisuudet? Entä helpompi säätää/korjata? Olen kahden auton vaiheilla: EK-4 tai Savage 25 ja näistä pitäisi valita se "parempi", tehonsa puolesta molemmat ovat minulle erinomaisia mutta muuten pitäisi saada tietoa. Entä kummassa on halvemmat ja helpommin saatavilla olevat varaosat? Siinä teille muutama kysymys ja toivon että jaksatte vastailla näihin, kiitos jo etukäteen  :wink:
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Mika R

  • Vieras
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #87 : 02.06.04 - klo: 17.27 »
Voi taivas, jos jaksat yhtään lukea aimepia kommentteja niin eihän  tossa EK-4:ssa ole m i n k ä ä n l a i s i a ajo-ominaisuuksia. Jos haluat jo-ominaisuuksia, älä onsta Monsua, mutta paremmin ne tossa Savagessa ovat kohdallan noista kahdesta.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #88 : 02.06.04 - klo: 17.32 »
Varaosia saat yhtä helposti kumpaankin. Mulla on ollut kummatkin autot, voin sanoa että oli savage reilusti paremmin suunniteltu. mm. ek-4:sen tukivarret ja ohjauslinkitykset on ihan sieltä syvimmältä. Ja aianut miinun minkä tiedän savagesta, ettei vakiovanteet kestä hex-kiinnityksen kohdalta. Kuluu pyöreeksi se hex-kolo, pyöri minulla ja on pyörinyt monella muullakin pyöreäksi.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Thunder Tiger EK-4
« Vastaus #89 : 02.06.04 - klo: 17.39 »
Joo no on varmaan monessa(kaikissa) muussakin monsterissa enemmän maavaraa.

 Ja tuon ek4:sen koneen ei tarvikkaan kiertää tuon enempää, kun autossa pitkät valitykset ja kone jaksaa VÄÄNTÄÄ.

 Mutta silti ei ollut hyvä auto, konekin on prkl vaikea säätää.