Koneet säädetään sen mukaan miten ne toimii, ei voi Taiwanissa tietää lähteekö paketti Suomeen -10C kesällä ja ilmankosteus X, Himalajan vuoristoilmaan, tai Amazonin trooppisiin sademetsiin, muita muuttujia tulpat, polttoaineet ja ilmanputsarit, sekä toki kytkimet ja pakosarjat. Yritäppä näillä eväillä väkertää kaikkialla toimivat säädöt sinne manuskaan, ei onnistu.
Pohjalevyn lämpeneminen on tervettä, kaikki lämpö pois koneesta on eduksi, mm. tästä syystä hiilikuitualustoja kun on yritetty väkertää, on koneen alla tavannut olla perinteistä alua jonkunmoinen kaikale.
Ensin yläneula suht kohdilleen, halpa IR-mittari on parempi kuin sylki tuohon lämpötilojen tarkkailuun.
Testi alaneulalle: Ajele kone lämpimäksi ja pysäköi suoran päähän, katsele kellosta 10-15sekkaa ja lyö kaasu pohjaan, jos rykii ja röpeltää, on kone rikkaalla, käännä alaneulaa hieman kiinni (5-10min) ja yritä uudelleen. Mikäli ei tahdo kunnolla lähteä ja booaa, on alaneula laihalla, käännä 20min auki ja palaa testin alkuun.
Mikäli lähtee hyvin, niin aja auto taas suoran päähän ja katsele kellosta 25-30s ja paina kaasu pohjaan, mikäli nyt lähtee hyvin, on alaneula laihalla, avaa sitä 5-10min ja aloita testi alusta. Eli 30s tyhjäkäynniltä lähtiessä pieni röpeltäminen varmistaa sen, että ollaan mielummin turvallisella (rikkaalla) puolella sen neulan kanssa.
Tällä pitäisi päästä varmasti parempaan lopputulokseen kuin tuolla lonkalta arvotulla 3,5 kierroksella. Nämä pienet nitromoottorit ovat huomattavasti herkempiä kaikelle kuin lepsut bensamyllyt ja siksi pieni hienosäätö ja lämpöjen ajoittainen tarkkailu ajon lomassa on suositeltavaa. Mikäli kone on ehjä ja muuten laadukas, se vastaa säätöihin loogisesti, eikä sen käytössä pitäisi olla ongelmia. Mikäli huollon laiminlyö tai kone muuten sattuu olemaan sekundaa, niin voivat hermot olla kovilla.