Kirjoittaja Aihe: Ansmann Royal Flash - miten sen saa kestämään?  (Luettu 5033 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mteppo

  • Tulokas
    • Profiili
Eli pojalla on moinen kampe. Harrastus alkoi ehkä hieman varkain ja voip olla että ihan kaikkia suosituksia ei tullut seurattua vaan haettin "lähikaupasta" se mihin rahat oli olemassa.

Nyt on tekniikkaa mennyt:
- vakiomotti kärysi - ensin laitettiin tilalle lähikaupasta löytynyt 9.99€ motti joka kesti
"muutaman akullisen" ennenkuin se porsi - hommattiin tilalle pari käytettyä pataa ja ankkuri
- ansmannin nopari päästi savut pihalle - tilalle robitronikin kampe
Sitten mentiinkin jo kappaleen matkaa (ostettiin pari nosramin akkua lomareissulla)
Koko ajan tosin moottori lämpesi aivan mahdottoman kuumaksi ja käämien väri muuttui sangen pian mustanpuhuvaksi.

Pinjoni ajettiin loppuun ja spurri meni samalla.
Siinä yhteydessä ruvettiin katsomaan välityksiä ja koko homman karmeus paljastui:
Kamppeessa on samat väitykset kuin Master Smackerissa jossa on reippaasti pienemmät renkaat.
Pinjoni ja pääratas 21/64 (sekä 62 vaihtorattaana). Päärattaalle on vakiona tilaa 40mm halkaisijan verran kun taasen minimietäisyys akseleitten välillä on lähes 24mm.
Lisäksi spurri ja pinjoni on (ilmeisesti) mod 0.6 jaolla yleisemmän 48p jaon sijasta.
Spurrin kiinnitys on lisäksi omalaatuisella jaolla ja 12mm keskireijällä.

Kierrettiin tämä ongelma väliaikaisesti seuraavasti:
- Hommattiin 48p long boss pinjoni 16 hampainen
- Spurriksi HPI:n 78 hampainen (halkaisija n 43mm)

Spurria modattiin rankasti - keskireikä avarrettiin hyllystä löytyneellä 12,8mm levyporalla.
4 eniten sopivaa kiinnitysreikää venyteltiin sopiviksi poralla ja senkkausterällä ajeltiin kolot ruuveille. Spurrin kiinnike on lähtöjään senverran huonolaatuinen että ei tuo meidän tekemä spurri heitä sen enempää kuin tehdastekoisetkaan...

Sitten voimansiirron "koppaa" avattiin niin paljon että saatiin spurri pyörimään. Runkolevyssä oli syvennys jo valmiina - vielä jäi milli väliäkin.
Tämänpäiväisen ajelun perusteella 23 lankaisella koneella voin todeta että silmämääräisesti huippunopeus asfaltilla ei juurikaan alentunut mutta kiihtyvyys parani paljon. Esim leikkaamattomalla ruohikolla auto kulkee selkeästi aiempaa kovempaa.

Eihän siitä tälläkään kisakampetta saa mutta ajattelin jakaa tämmöisen kokemuksen niille kaikille isille ja pojille jotka tämmösen kanssa tuuusaavat.
Jos jollain on vinkkejä mistä löytyisi spurrille pidike 5mm akselille (lukkosokka + tappi) johon passaisivat vakiorattaat modaamattomina niin olemme kiitollisia vinkeistä.











Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ansmann Royal Flash - miten sen saa kestämään?
« Vastaus #1 : 12.07.09 - klo: 15.14 »
Eihän siitä tälläkään kisakampetta saa mutta ajattelin jakaa tämmöisen kokemuksen niille kaikille isille ja pojille jotka tämmösen kanssa tuuusaavat.
Jos jollain on vinkkejä mistä löytyisi spurrille pidike 5mm akselille (lukkosokka + tappi) johon passaisivat vakiorattaat modaamattomina niin olemme kiitollisia vinkeistä.

Ois tälle tiedolle itselläkin käyttöä.

Juu tiedetään, että teettämällä, mutta jos valmiin sais, niin parempi ois. Täältäpäin ei ole joko tarpeeksi pätevää kaveria tiedossa tai jos onki niin sillä ei ole laitteita joilla tehdä. Toki tuosta voisi kardaaniakselin takaosan+ alkup. spurripidikkeen+ kiinni haluttavan spurrin toimittaa postitse ohjeiden kera jollekkin joka osaisi tehdä alkuperäistyylisen uudelle spurrille passaavan pidikkeen...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Royal Flash - miten sen saa kestämään?
« Vastaus #2 : 12.07.09 - klo: 23.03 »
Mä tein TT01:een vastaavan modin, että saan käyttää mod-hammastuksen tilalla 48dp yleisrattaita. Napana käytin kyshon kardaanivetosen PTA2 ep auton diffikeskiötä mattoveitsellä kavennettuna. On mainitulla 5mm akselilla ja tappivälitteinen.
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5611684&alid=212397&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Royal Flash - miten sen saa kestämään?
« Vastaus #3 : 12.07.09 - klo: 23.13 »
Tuo sama osa mikä on 4wdkanootilla on mulla kyosho zaboonissa isorattaan "pitimenä" ja "vetoholkilla".

Poissa mteppo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ansmann Royal Flash - miten sen saa kestämään?
« Vastaus #4 : 13.07.09 - klo: 06.02 »
Mä tein TT01:een vastaavan modin, että saan käyttää mod-hammastuksen tilalla 48dp yleisrattaita. Napana käytin kyshon kardaanivetosen PTA2 ep auton diffikeskiötä mattoveitsellä kavennettuna. On mainitulla 5mm akselilla ja tappivälitteinen.
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5611684&alid=212397&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

Onko nyypälle vinkkiä mistä noita kätevimmin sais??
Ilmeisesti tämmösestä on kyse? http://www.poleposition-pt.com/produto_en.asp?codigo=KY-AG04B&CodCategoria=7&NumCodSubCategoria=187&sub=1
Kyöstin PureTenin manuskosta katsottuna osanummero täsmää mutta foto olis kiva ylläri.

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ansmann Royal Flash - miten sen saa kestämään?
« Vastaus #5 : 13.07.09 - klo: 07.23 »
Mä tein TT01:een vastaavan modin, että saan käyttää mod-hammastuksen tilalla 48dp yleisrattaita. Napana käytin kyshon kardaanivetosen PTA2 ep auton diffikeskiötä mattoveitsellä kavennettuna. On mainitulla 5mm akselilla ja tappivälitteinen.
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5611684&alid=212397&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

Onko nyypälle vinkkiä mistä noita kätevimmin sais??
Ilmeisesti tämmösestä on kyse? http://www.poleposition-pt.com/produto_en.asp?codigo=KY-AG04B&CodCategoria=7&NumCodSubCategoria=187&sub=1
Kyöstin PureTenin manuskosta katsottuna osanummero täsmää mutta foto olis kiva ylläri.

http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/pureten_alpha/pdf/30117_pureten_ep_aipha2_m.pdf

tuossa manuaalissa on räjäytyskuvat niin näkee miltä se about näyttää. sivu 28.
Ilmeisesti haette osaa AE66? Kyoshon sivuilla kait AE066


PK-seudulla Kyoshon Pro-Shopista voisi löytyä. Jokaisen osan sieltä saanut omiin autoihin. Viimeistään tilaamalla ja odottamalla pari pv :)
« Viimeksi muokattu: 13.07.09 - klo: 07.32 kirjoittanut Stail »
JQ

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Royal Flash - miten sen saa kestämään?
« Vastaus #6 : 19.07.09 - klo: 15.36 »
Joo, saman numeroista osaa tarkoitan. Sitä voi kysyä myös Tietonikkarista.
(http://www.tietonikkari.fi/)
Ruoholahdenkatu 20. 00180 Helsinki.
Suosittelen puhelintiedustelua: 09-6943144
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Royal Flash - miten sen saa kestämään?
« Vastaus #7 : 16.08.09 - klo: 19.37 »
Pinjoni ajettiin loppuun ja spurri meni samalla.
Siinä yhteydessä ruvettiin katsomaan välityksiä ja koko homman karmeus paljastui:
Kamppeessa on samat väitykset kuin Master Smackerissa jossa on reippaasti pienemmät renkaat.
Pinjoni ja pääratas 21/64 (sekä 62 vaihtorattaana). Päärattaalle on vakiona tilaa 40mm halkaisijan verran kun taasen minimietäisyys akseleitten välillä on lähes 24mm.
Lisäksi spurri ja pinjoni on (ilmeisesti) mod 0.6 jaolla yleisemmän 48p jaon sijasta.
Spurrin kiinnitys on lisäksi omalaatuisella jaolla ja 12mm keskireijällä.

Kierrettiin tämä ongelma väliaikaisesti seuraavasti:
- Hommattiin 48p long boss pinjoni 16 hampainen
- Spurriksi HPI:n 78 hampainen (halkaisija n 43mm)

Tuo oli hyvä vinkki. Laitoin tänään samat palikat omaan Flashiin ohjetta noudattaen ja oli kuin olisi saanut jumissa olevan kakkosen vihdoin ykköselle. Mitään ei ollut vielä kerennyt noin 20 lipollisen jälkeen menemään rikki, mutta tuo 8.5T/4000kv kiinakone kyllä otti välillä aikamoiset lämmöt. Tein samalla toisen varaspurrin Ansmanin pidikkeelle.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa mteppo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ansmann Royal Flash - miten sen saa kestämään?
« Vastaus #8 : 20.08.09 - klo: 10.11 »
Nyt sitten vielä laitettu lisäksi:
Alumiinikulmasta (4mm) jyrsittiin moottorille uusi kannake. Entinen jousti liikaa ja oli tarpeettoman vaikea purkaa.
Eli n 40mm pätkä n 45mm alumiinikulmaa. Siihen pitkä reikä ylös etäisyyden säätöä varten ja normireikä alas. Moottorin akselille 12mm pitkä reikä (oli kaikista vaikein tehdä). Käytetyt työkalut, kovapalasirkkeli, normipora, pykälletty levyterä ja normiteriä + dremel-kopio jyrsinterällä.
Pohjaan reijät 2:lle alkuperäisen kiinnikkeen ruuville ja etupäähän kolmas. Mutterit sisäpuolelle.
Nyt käy normipinjonit ja ei hypi niin helposti enää ylikään. Videota [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tjWG51CaLVI[/youtube]
Tuossa vielä vanha 23T halpisankkuri putnamin kannun sisällä. Eilen saatiin ekat ajot "oikeella" stanuankkurilla - kulkupuoli silmämääräisesti vähintään samaa, lämmöt vielä kohtuullisemmat.
Ai niin: Spurrille sorvattiin pidike alkuperäisestä - normiporaan vaan 5mm terä akseliksi ja terävällä ruuvimeesselillä ja viilalla ylimääräiset pois. Nyt ei spurrikaan enää vipata. Ainoo mitä tarvii enää uudelle spurrille tehdä on vetää dremelillä 4 reikää "pitkiksi" säteen suuntaisesti kun nuo vakio- ansmannin reijät sattuu justiin kahden reijän väliin.

« Viimeksi muokattu: 20.08.09 - klo: 10.20 kirjoittanut mteppo »

Poissa jonisisk0

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ansmann Royal Flash - miten sen saa kestämään?
« Vastaus #9 : 16.02.11 - klo: 20.02 »
no itelläkin on royali mut ainut vika on itsellä diffit ei kestä mitään ja olen hoksannut että on melkein mahdotonta saada autoa kestämään

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ansmann Royal Flash - miten sen saa kestämään?
« Vastaus #10 : 18.02.11 - klo: 07.33 »
Suhteellista se kestävyys on aina,mutta on mahdollista itse lisätä kestävyyttä.
Purat auton ihan osiin, ja keität reilusti suolatussa vedessä 50-60 minuuttia kattila poristen kunnolla niitä muoviosia. Jos vettä on lisättävä, kaada niin hitaasti, ettei kiehuminen lopu , mieluummin mistään kohdasta kattilaa. Siksi osina, ettei akselit tms tartu kiinni
Erona tällä, käyttämäni auton jousitusosat on kestäneet kolminkertaisia aikoja.
Lopulta aina joko kuluu väljäksi ja pääsee klappi lyömään, tai se kuljettajan aiheuttama yllättävä ylikuormitus...

(selitys: mitä halvempi auto, sitä halvemmalla on osat tehtävä, eli nopeammin pois tuotantolinjalta. Ne on saatettu jopa kilauttaa hiilihapolla tms äkkiä sen verran jäähtyneiksi että saa seuraavat osat muotteihin. Osat ovat karkaistuneet hauraiksi asti. Keittämällä saat päästettyä karkaisun, paksumman pintajännityksen eli kierto-, ja tärähdys-voimiiin sietokykyä.)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2