Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno MP  (Luettu 642417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1680 : 11.08.05 - klo: 18.16 »
Mika, kyl se keuso menee nopeesti puhki.



btw, Monesko pohjalevy sulla menossa tänäkesänä? ;)
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1681 : 11.08.05 - klo: 18.20 »
Ahaa, Kyosho vastaan hobao taas käynnistymässä ? Kateellisia vaan ketuttaa kun meillä on pikkasen makeemmat japsi vehkeet kuin teidän vinkuintiaanivehkeet made in taiwan  8)
JQ olis kyosholla jo maailmanmestari  :mrgreen:

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1682 : 11.08.05 - klo: 18.26 »
Ai ai, nyt Mika meni liiiiian pitkälle.
HoBao kestää kulutusta 10 japskivessan verran.

Itelle edelleen viimekesänen pohjalevy kiinni, ajettu 20> gallonaa.
Edellinen pohjalevy ajettiin niin puhki, että takadiffiboksin kohdalle tuli reikä!
Ja HUOM! HoBaon pohjalevyt EI taitu, niinkuin erään toisen merkin...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1683 : 11.08.05 - klo: 18.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Ai ai, nyt Mika meni liiiiian pitkälle.
HoBao kestää kulutusta 10 japskivessan verran.

Itelle edelleen viimekesänen pohjalevy kiinni, ajettu 20> gallonaa.
Edellinen pohjalevy ajettiin niin puhki, että takadiffiboksin kohdalle tuli reikä!
Ja HUOM! HoBaon pohjalevyt EI taitu, niinkuin erään toisen merkin...


Mitä se sua häiritteen jos toiset haluu vaihtaa pohjalevyn jostain syystä useammin kun sä?
Ottaako se nuppiin ku toisil o rahaa ostaa uusi useemmin kun sulla?
Vai mikä ny sit oikke o?
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1684 : 11.08.05 - klo: 18.32 »
Juuri näin. Annetaan nyt olla, me ajetaan Kyosholla ja keskutellaan täällä siitä kaikessa rauhassa ja hobao miehet kehuu hobaota keskenään siellä toisessa, OK?

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1685 : 11.08.05 - klo: 18.32 »
Jepa!  :mrgreen:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1686 : 11.08.05 - klo: 18.34 »
Miika, mä tilasin kans Samilta ne uudenmalliset 22 casterpalat ja takatukivarret  :D Ja sitten kasan autotarroja jenkeistä  :wink:

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1687 : 11.08.05 - klo: 18.39 »
Ne o varmaan ihan hyvä vaihtaa kans, kun on niissä sitä eroa kumminkin aika paljon noihin vanhoihin.
Täytyy laittaa omaan myös uus tankki, ku pilli meinas kerran mennä tankin puolella vähäsen...  :mrgreen:

Mut tänään purkamaan auto ja kokoon heti kun kaikki osat on! :P
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1688 : 11.08.05 - klo: 20.51 »
Mä oon just rukaamassa sitä ku mulla on kaikki osatkin jo.. eikä siinä mitään väljää ole.. noi paksummat tornit on aika mielenkiintoiset..

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1689 : 11.08.05 - klo: 21.29 »
Mult puuttuu ne uudet tukivarret, ku ei sellasii oo suomessa vielä...  :(
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1690 : 11.08.05 - klo: 22.11 »
Joo ei mullakaan oo noita uusia SP2 tukivarsia, vaan sitä B-mallia.

Olipa hauska rukata pitkästä aikaa.. otan osiin ja pesen muoviosat kuten diffiboksit niin tulee kuin uusi. Nyt kun ei sateiden takia ole kiire...

Ruåttalaiset Kioso kuskit ajaa kuulemma kaikki SP2:lla PM:ssä, ovat olleet oikein betaohjelmassa mukanakin testaamassa tota...

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1691 : 11.08.05 - klo: 22.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
ovat olleet oikein betaohjelmassa mukanakin testaamassa tota...

Mäkin oon.. Se on hyvä auto.. OOn ajanut teiltä salaa!  :mrgreen:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1692 : 11.08.05 - klo: 23.12 »
Tosi?! Vau!
No koskas vaihdat Jartsa SP2:een vai oliko se enmmänkin Reiska mielessä..?
tossa vielä noi osanumerot jos joku joku missas ja on kiinnostunut
SP2 osanumerot

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1693 : 11.08.05 - klo: 23.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Tosi?! Vau!
No koskas vaihdat Jartsa SP2:een vai oliko se enmmänkin Reiska mielessä..?
tossa vielä noi osanumerot jos joku joku missas ja on kiinnostunut
SP2 osanumerot

Sellanen SP2 tulee kyllä ensikesäksi, Ei taida tänä kesänä enää kerkiä ajelemaan, jos sitä viel edes hankkii :)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1694 : 11.08.05 - klo: 23.44 »
Great! Voi, esim Turun Kiosolta, sieltähän se Myllärikin sen hommas. Turun Kyoshon Sami kävi itse hakee SP2 päivitys kitit vissiin itse ruottista keskiviikkona.. jostä lähetti mulle. Totta että vähän myöhäinen kesä jo mutta kun se taas tosta kirkastuu niin syksy aikaa vielä ajaa (hope so) ...

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1695 : 12.08.05 - klo: 04.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
jotain mitä itse kirjoitin


Uskomatonta skeidaa...


No sillä hintaerolla mikä tuohon lopuksi muodostuu, en itse ainakaan ajaisi vanhalla autolla jos pienellä lisäyksellä saisi uuden. Enkä todellakan ollut pystyttämässä mitään sotaa. Tietysti jos auto on liki uusi, niin sitten säästää tuolla conversion kitillä, muutenhan se ei eroa mitenkään alla mainitusta skenaariosta

Ostaa RTR:än ja ajaa sillä kauden, osia hajoaa, ja kuluu. Niin ostaa loppukaudesta ensikaudelle tuohon autoon loputkin tuning-osat, jolloin yhteishinta nousee helposti tuollaisen valmiiksi viritetyn version yli. Jos toisena vaihtoehtona on ostaa suoraan seuraavaksi kaudeksi uusi valmiiksi viripalikat sisältävä versio ja hilaa tuon vanhan väljän pirssin myyntiin.

Itse ainakin olen kaikessa laskenut paljonko asian kuntoon saattaminen maksaa verrattuna uuden ostamiseen, 1:1 autoista tietokoneeseen, ja kun hintaeroa ei ole kuin enää vähän päivittämisen eduksi, niin uusi on uusi ja siitä suostuu vähän plussaa maksamaan.

 - Hount

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1696 : 12.08.05 - klo: 09.57 »
OK, kannanottosi aiemmin oli vaan niin terävä ja vailla perustyeluja joten sitä oli vaikea ymmärtää. Tämä on paljon parempi. Oma vastineeni:

Uuden auton (SP2) hinta on päälle 700 euroa. Päivityksen saa alle 250e. Voisin yrittää myydä autoni johonkin 400e mutta sitäkään on vaikea saada käytetystä vaikka on kuinka uusi enkä jaksa käydä sitä rumbaa (vanhan myynti, uuden hankinta, uuden rakennus jne). Joka tapauksessa takkiin tulisi vielä lisää, ja kuten sanoin tämä päivitys on niin lähelle että käytännössä autosta tulee täysverinen SP2.

Ainakaan minun autoni ei ole väljä, koska se on tänä kesänä ostettu. Mutta esim. Myllärin tapauksessa on (saattaa olla) järkevää hommata kokonaan uusi auto koska on vuoden vanha ja paljon ajettu, niinkuin hän tekikin.

Mutta kuten Miika mainitsi osia vaihdetaan pitkin matkaa sitä mukaan kuin kuluu, joten autot pysyvät kunnossa ja huollettuina alusta loppuun. Ne eivät ole mitään kehäraakkeja. Tässä mielessä konversion hankinta on aivan järkevä ja perusteltu juttu. Pidän autostani, en halua myydä sitä. Päivittäminen on luonteva juttu.

Kyosholla ei ole RTR:ää kisakäyttöön, sorry ;-)

ps. Onko niin että hobaot kuluvat nopeasti niin väljäksi ettei niitä kannatakaan yrittää "päivittää"? Tämä ei ole piikki, mutta Kyosho ei nimittäin... Myin vanhan 7.5 pois ja uusi omistaja oli enemmän tyytyväinen.. ei siinä autossa ollut väljää tippaakaan.. tai ainakaan mitään sen suuntaista palautetta en ole kuullut.... runkolevy oli kyllä sekin mutkalla mutta onneksi hän sai mukaan lähes uuden K2 rungon auton mukana.

pps. Matias kuittaili monesko runkolevy menossa... siihen lienee syynsä ainakin osittain sillä että olen jysäytellyt aikamoisia tällejä noihin Lavangon hyndiin C5:llä jossa on potkua. Tuo runkolevy on minun autoissani kuluvin osa, muita ovat kytkinpalat, kori, renkaat ja iskarit (jotain aina silloin tällöin).

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1697 : 12.08.05 - klo: 12.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Kyosholla ei ole RTR:ää kisakäyttöön, sorry ;-)

Joo, ei olekkaan, vaikka olen yhden 7,5 sportin vantaan kisoissa nähnytkin. Tarkoitinkin lähinnä tätä toista merkkiä, jonka RTR:iä on Proksi päivitelty joka taasen tullut maksamaan yli Pro:n.
Eikä sekään ollut yritys lietsoa sotaa, vaan pelkkä vertauskuva päivityksen tyyriydyestä.

Lainaus käyttäjältä: "Mika"

ps. Onko niin että hobaot kuluvat nopeasti niin väljäksi ettei niitä kannatakaan yrittää "päivittää"? Tämä ei ole piikki, mutta Kyosho ei nimittäin...


Ei, ainut mikä kuluu mielestäni liikaa on nivelkardaanien nivelet, vaikka putsaa joka ajokerran jälkeen (toiset ajaneet taas omillaan 3x sen mitä minä ja vielä porskuttaa... weird) Vetoakseleiden nivelet ei taas kulu läheskään näin päljon, weird I say.
Tuskimpa missään merkissä mitään ihmeellisiä kulumis-eroja on, tekniikaltaan ja materiaaleiltaankin niin samanlaiset, kunhan otetaan verrokiksi kaikilta valmistajilta se High End malli.

Tämäkään ei ole piikki, vaan puhun nyt yleisesti krossarin tekniikasta, en merkkikohtaisesti..
Diffien ulostulot, jotka tulevat diffikuoren ja lautasrattaan läpi ovat kriittinen kohta, niissä on metalli-metallia vasten ilman minkäänäköistä laakerointia. Hyvinkin äkkiä ilman kuumakestorasvan lisäämistä alkaa tuossa kohtaa olemaan klappia, varsinkin takadiffissä, jossa löysimmät öljyt -> kovimmat kierrokset tuossa laakeroimattomassa kohtaa.

No Mika, sun auto on kyllä niin uusi että kokonaan uuden ostaminen ei ole perusteltua, meinasinkin sen tuonne edelliseen kirjoittaa, mutta ajattelin hintaeron jäävän hieman isommaksi. Edelleen olen kyllä sitä mieltä että vähänkään enemmän maailmaa nähnyt auto kannattaa vaihtaa uuteen, (merkistä riippumatta) ennemminkuin ostaa alkavalle kaudelle uudet viritysosat ja kulutusosat.

 - Hount

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1698 : 12.08.05 - klo: 14.31 »
Selvä homma.

Täytyy kyllä vielä sanoa ettei noi vetoakselit kulu Kiosossa nimeksikään.
Tässäkin autossa ne on kuin pakakasta vedetty ja usko pois niillä on ajettu ja kovin likaisissakin olosuhteissa. Nyt putsatessani ihmettelin taas niiden erinomaista laatua. Jokaisessa on parannettavaa mutta just nyt ei tuu mitään mieleen paitsi vielä kulutuskestävämpi alusta. MP75:ssa se oli kori ja sen kiinnitykset, joka harmitti eniten (aina hajalla), mutta ei enää...

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1699 : 12.08.05 - klo: 15.20 »
kuvia...

vanha ja uusi servoplate
http://www.snrt.net/777/SP2/servoplate.jpg

vanha ja uusi etu torni
http://www.snrt.net/777/SP2/front.jpg

uudet tornit (etu ja taka)
http://www.snrt.net/777/SP2/towers.jpg

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1700 : 12.08.05 - klo: 20.05 »
Joko on Miika auto paketissa... itsellä on runko kasassa, enää puuttuu iskarien huolto ja kori...  :D





Toi uudet tornit tekee kyllä autosta erinäköisen

Ei kauheesti näytä käytetyltä autolta vai mitä Hount ;-)

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1701 : 12.08.05 - klo: 21.02 »
En o edes aloittanutkaan, ku Jartsa unohti lähettää uudet laakeri mul ja tukivarretki tulee vast ens viikol!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1702 : 12.08.05 - klo: 21.08 »
Just, no tää alkaa olla kohta ajokunnossa mutta iskiksiin vielä pidemmät männän varret ja etuiskareihin pientä huoltoa.. ja sitten uus kori vielä

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1703 : 12.08.05 - klo: 23.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Ei kauheesti näytä käytetyltä autolta vai mitä Hount ;-)


Näyttää... puhtaalta.

Tosin tosta kuvasta ei näy muuta kuin sivusuojassa pillin tekemä karhennus ja tankin valumakourussa vähän jälkeä.

Näkisittepä nickillä "driver" olevan janarin auton. Jokaisena treenipäivänäkin sen auton sisältä voisi syödä lounaansa, ei pienintäkään tomua missään... Putsaa sitä niin, että näyttää aina tuolta kuin Mikan kuvissa.

Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Täytyy kyllä vielä sanoa ettei noi vetoakselit kulu Kiosossa nimeksikään.


Joo, ei ne vetoakselit tuppaa kulumaankaan, ainoastaan kardaanit, ja nekin vissiin vain minulla? vaihdoin tuninkihuumassa ne kevyempiin ja kulutuskestävempiin.

Aww... nyt tekemään jotain muuta kuin roikkumaan täällä forumilla... katsokaa vaikka edellisten postausten kellonaikaa ja miettikää kenellä on elämää? (no ok. hassut työvuorot sekoittaa unirytmiä, kohta menen nukkumaan)

 - Hount

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1704 : 13.08.05 - klo: 10.14 »
Aivan, kyllähän siinä toki näkyy ajamisen jälkiäkin. Pillistä tuli muuten tosi hieno kun putsasin sen sellasella kaupan karhunvilla-puhdistusaine -systeemillä. Otti tehokkaasti kaikki pilliin kiinni palaneet mömmöt pois ja vielä kiillottikin, suosittelen.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1705 : 13.08.05 - klo: 17.32 »
tossa moottorit, puhdistin RB:n pillin karhunvillalla
Siriossa näkyy uusi ilamnsuodatin joss metallirunko



tossa tuo lähes valmiina, jousitus on aika uskomaton



tässä vielä videopätkä jousituksesta pöydällä jos joku haluaa/jaksaa downloadata
http://www.snrt.net/777/SP2/SP2.mov

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1706 : 13.08.05 - klo: 19.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Pillistä tuli muuten tosi hieno kun putsasin sen sellasella kaupan karhunvilla-puhdistusaine -systeemillä. Otti tehokkaasti kaikki pilliin kiinni palaneet mömmöt pois ja vielä kiillottikin, suosittelen.


Huomaa kenen vaimo EI ole pannut putsaamaan hellaa koskaan...  :mrgreen:
---

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1707 : 13.08.05 - klo: 19.07 »
Heh heh.. no kai sitä on joskus putsailta hellaa ja patoja samalla kamalla mutta noita nykyaikaisia keraamiliesejähän kun ei sillee tarvii.. meinaatko että jälki on niin syvältä vai kun kuulosti niin noviisilta :D No, oli pirun tiukassa noi karstat sun muut tossa (niinku hellasssakin yleensä) enkä jaksanut sitten hinkata kaikkia pois kun kohta taas uudestaan.....

On muuten todella hyvä toi uusi jousitus noilla jousilla (ainakin käteen), hommatkaa ne vaikka muuten olsikin orkkis 777 tai SP1

Ja hei, jos ootte 777 osaa vailla niin laittakaa YV:tä, niitä on nyt syystä kertynyt talliin... ;-)

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1708 : 13.08.05 - klo: 19.30 »
Kyllä muuten näyttää hyvältä tuo SP2.
Itsekin putsasin ton kanain tälläviikolla melkein yhtä puhtaaks ku Mikalla ja vaihoin osia, mutta eipä se kauaa puhtaana pysyny. :mrgreen:

Ei muuten voi muuta kuin kehua tuota Ossin V-spec mottia, lähtee aina ekalla pyöräytyksellä käyntiin ja käy kunnes polttoaine loppuu.
Alavääntöäkään ei ole kyllä turhaan kehuttu, on se kyllä joka euron arvonen motti.
Ossin pilli siihen kyllä pitäis vielä hommata.

Paljonko muuten sidewinder 16% löpössä on öljyä?
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno MP
« Vastaus #1709 : 13.08.05 - klo: 19.34 »
Tänks, Rala, Yuichi on tehnyt taas Kiosolla hienoa työtä. Saa nyt sitten nähdä miten radalla.

Veikkaan, että periaatteessa OSsille vähän liian vähän ja muistaakseni esim HVoltage (Jeppe) onkin lisäillyt öljyä sinne itse.

Kyselin V-specciä joku aika sitten itsekin mutta ossin pilli ja käyrä setin kanssa alennuksineenkin hinta olis ollu jotain 430 e ... Kanai Evo lähti 250e pilleineen joten ei kai sitä tarvinnut miettiä että kumpi vaikka V-spec oliskin hitusen parempi... Mutta anyway kiva kuulla että pelittää!