Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - wictro

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 15
181
Polttisautot / Vs: Helppii
« : 27.02.09 - klo: 07.33 »
EPA = end point adjustment, eli se määrää kuinka paljon renkaat kääntyy linkkuun maksimissaan, kun ratista käännät täydet. säädä sillai, että renkaat ei ihan osu "stoppariin" (siihen pisteeseen mihin ne käsin vääntämällä enintään kääntyy). näin servo ei rasitu, kun se ei väännä sitä stopparia vasten.

toi EPX selitetään tuossa alempana suht selvästi, mutta lyhyesti se tarkoittaa renkaiden kääntymistä suhteessa rattiin. Eli ohjaatko pienin vai isoin liikkein.

laitetaan nämä nyt silti vielä tähänki:

"Ohjauksen päätepisteiden asetus (R/L ATV tai R/L EPA): Käännettäessä radiosta ohjaus täysin oikealle tai vasemmalle, servo ei saa jäädä sirisemään ja renkaat kääntyvät melkein ääriasentoonsa. Eli kun ohjauspala ei enää käänny enempää vähennetään kyseisestä arvosta esim. 5 %. Yleensä kannatta laittaa oikealle ja vasemmalle samat päätepisteiden arvot, koska eri puolet ovat symmetrisiä. Jos näin ei ole, niin nämä ongelmat on ensin korjattava. Ennen tämän säädön suorittamista varmista, että D/R on 100% (ohjeet alla).

Kaasukäyrän säätö (TH EXP tai THRO CURV): Tällä säädetään se, miten kaasuservo reagoi kaasuliipasimen painamiseen. Voidaan säätää esim. siten, että painettaessa liipasinta 10% servo on kääntynyt jo 50% tai painettaessa liipasinta 70% servo on kääntynyt vain 30%.

Ohjauskäyrän säätö (ST EXP): Tällä säädetään se, miten ohjausservo reagoi ratin kääntämiseen. Voidaan säätää esim. siten, että käännettäessä rattia 10% servo on kääntynyt jo 50% tai käännettäessä rattia 70% servo on kääntynyt vain 30%."

182
Polttisautot / Vs: huono tulppa? Käynnistys vaikeuksia.
« : 23.02.09 - klo: 21.11 »
Oliks noi mun ohjeet kuinka lähellä tota toimivaa säätöä ?

-w


183
RC-kerhot ja -radat / Vs: 8-polttis krossirata Kouvolaan
« : 23.02.09 - klo: 18.52 »

http://www.autourheilu.fi/attachements/2008-11-03T14-11-25175.pdf

Pienoisautoilun Sääntökirja josta löytyy tietoa SM-radan vaatimuksista

Kiitos ja kumarrus!

näyttäs että eivät vaadi mahdottomia.

.w

184
Polttisautot / Vs: hyper 7 vetonaru
« : 16.02.09 - klo: 21.56 »
jos se jousi ei oo kauheesti lyhentyny, niin voit taittaa siihen uuden pään pihdeillä.

taittele samanlainen kun siinä on ollut.

.w

185
Hobao / Vs: HoBao Hyper 9
« : 15.02.09 - klo: 20.56 »
kauhee hehkutus tästä :D

mutta vaikuttaa olevan kyllä osin hypen veroinen. Tässä rupeaa näpit syyhyymään kun näitä kuvia ja videoita katsoo ^_^

-w

186
Polttisautot / Vs: Vaihteiston vaihtoväli
« : 15.02.09 - klo: 19.39 »
onhan myös mahtollista, ettei joku osaa englantia, ja tarvii apua sen takia.

.w

187
Polttisautot / Vs: Kuvan lisääminen
« : 15.02.09 - klo: 18.02 »
tossa alhaalla on viestiä kirjoittaessa tommoset kaks laatikkoa mihin voi kirjoittaa, niiten vasemmalla reunalla lukee
"liite"

niitten oikeella puolella on "selaa" nappi. klikkaa sitä, etsi kuva koneeltasi (jos ei ole, niin tallenna se netistä oikeella napilla "tallenna nimellä / save as.." johku mistä sen löydät.

kirjota joku viesti kanssa siihen isoon kenttään mihkä yleensäkin.

hurraa \o/

.w

EDIT: noi kuvat menee sitte luultavimmin foorumin servolle, jossa saattaa olla rajallinen tila. ylläpitäjä kertokoon, onko tilaa kuin paljon. jos ei liiaksi, niin sitten tekee vaikka flickr :iin ( www.flickr.com )accountin, uploadaa kuvat sinne, ja linkittää kuvansa sieltä tänne.

188
Polttisautot / Vs: huono tulppa?
« : 15.02.09 - klo: 17.41 »
Kyllä mun mielestä tollakin auto käyntiin lähtee, rikkinäisellä saa usein vielä käyntii, mutta jos sammuu heti kun hehkun ottaa irti, niin se tarkoittaa rikkinäistä tulppaa usein se.

Sulla on varmaan läpinäkyvät ne letkut, niin starttaile pakoputki tukittuna (vaikka sormenpäällä) niin kauan että se pottoaine on selvästi menny kaasarille asti. Sen huomaa kun sitä polttoainetta on siellä koneessa, on raskaampi startata.

Sitte jos menee liian raskaaksi se starttaaminen, on polttoainetta liikaa koneessa, ota silloin tulppa irti, peitä tulpanreikä rätillä tmsp. ja starttaa. se rätti estää sen polttoaineen roiskumisen joka suuntaa, esim. silmiin.

vetele liiat fuilit pihalla, sitte tulppa kiinne ja käyntiin taas.

Säädä alaneula valmistajan ohjeen mukaan, ja pääneula kans.

Jos ei mitää ohjetta ole saatavilla(netistäkin voi etsiä), niin alaneula siihen putken suun tasalla, ehkä 1/2mm sisään, ja pääneula 4 kierrosta auki.

jos lähtee käyntiin, niin aja se kone sisään ohjeiden mukaan.

sisäänajossa voi hajota tulppa, kun siitä koneesta voi irrota metallipölyä joka sen tulpan sitte rikkoo.

Yleis-sisäänajo on:

säädä kone rikkaalle.(pääneula vaikka 4 kierrosta auki(tämä vaihtelee koneen mukaan) savua pitää tulla kaasuttaessa, polttoainetta saattaa tulla putkesta. saa siis röpöttää se kone.

eka tankki miltei tyhjäkäynnillä, semmosia kevyitä kiihdytyksiä, ehkä max 1/3 kaasua.

tokalla kanssa iisisti, puoltakaasua ja hellää kättä.

kolmannella saapi jo päästellä suht rennosti.

neljännellä voi alkaa kiristellä pääneulaa.

tyylejä on monia, ja eri valmistajilla on eri ohjeet.


alaneula säädetään sillai, että kone voi käydä noin 10-20 sekkaa tyhjäkäyntiä, ja lähtee siitä kaasuttaessa vielä sutjakasti liikkeelle.

jos kiihdyttäessä moottori pätkii alusta asti, niin avaa alaneulaa 1/8-1/12 kierros.

jos pätkii korkeammilla kierroksilla, avaa yläneulaa (se isompi ja ylöspäin sohottova yleensä)1/8 - 1/12.

jos räkii kiihdyttäessä lyhyen tyhjäkäynnin jälkee, sulje alaneulaa 1/12 kierros(pienet liikkeet)

ja sama yläkierroksille / yläneulalle,, paitsi voi ehkä 1/6 kierroksella alottaa.

Sitten voi kiristellä yläneulaa kunnes ei kierrä enempää, ja ei pätki vielä. siitä kannatta avata neulaa joku 1/6 kierros tai alle, ettei mene liian laihalle ( = ei voitelua tarpeeksi, kuluu kone)
Kuitenkin jonkinmoinen pölläys putkesta on kaasutellessa hyvä tulla.

jos kone sammuu jarruttaessa, niin tarkista ettei tyhjäkäynti ole säädetty ohjaimesta/vivustolla. Elikkäs tyhjäkäyntiruuvi on kaasarin kyljessä, ja sillä säädät luistin kaasuttimesta auki vaikka aluksi semmosen 1mm.

tyhjäkäynnin säädät sillai, että lämmin kone käy niin hitaasti, ettei renkaat pyöri, jos auto on maassa. eli pysyy paikallaan ilman jarrua. Jos tää ei onnistu, niin säädä alaneulaa.

jos mikään ei tunnu asettuvan kohdilleen, niin etsi ilmavuotoa polttoainejärjestelmästä ja koneesta.

korjatkoon minua joku jos on tarpeen.

.w


189
Polttisautot / Vs: Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 14.02.09 - klo: 11.33 »
katto vielä ettei se boxin pyörä osu siihen auton pohjaan / reiän reunoihin.

.w

190
Polttisautot / Vs: Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 13.02.09 - klo: 19.51 »
joo, meiksi osti kans ensin Kyoshon RTR inferno buggyn (1:8) jonka kone kiehu yli (pukkas fuilit takas tankkiin ilman kera)

heti sisäänajon jälkeen.

purkasin ja tiivistin koneen monesti.

kytkin hajos kanssa 2litran paikkeilla.

ja ei sillä sitte ajanut kun gallonan :P

sitten ostin traxxas revon, ja se on ihan eri maata!

joutu siitäkin diffit ratastamaan uusiks, molemmat. mutta kun ne tekee hyvin kerralla, niin sitte kestää.


se on toiminu ku junan vessa, ihan kisoissakin kävin.

eli nää on vähä planeettojen asennosta kii, mut jos teet alusta kaiken oikein, niin planeetat on enemmän suotuisia :D

-w


191
Polttisautot / Vs: CEN GST 7.7 käynnistys ongelmia
« : 13.02.09 - klo: 19.17 »
jos et tahdo suuta muikeeks metanolilla, niin tuki pakoputki sormella, ja vetele/pyöritä käyntiin. pitäs polttoaineen siirtyä letkussa kohti kaasaria.

.w

192
Polttisautot / Vs: subarun uusi ilme....... mielipiteitä?
« : 13.02.09 - klo: 19.16 »

Ulvilan monsteri kisat olivat huippuja ja kaiken lisäksi rata oli Suomen PARAS. Adressi pystyyn jotta saadaan rata takaisin :tongue:
Jerzi

mitä mitä ?

eikö rataa enää ole?

olen samaa mieltä, että kisat oli tosi hauskat, ja menisin uudelleen milloin vain!

onko monstereille enää kisoja ?

.w

sori offtopic!

193
Polttisautot / Vs: Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 13.02.09 - klo: 19.14 »
joka tapauksessa uusi ei maksa hirveitä.

harmi ettei tullut kuntoon kotikonstein silti!

sehän pyörii siellä tyhjää kun kone on käynnissä, niin väkisin kuluu ajan kanssa.

.w

194
ei suotta kettumainen video katsoa kun muija nukkuu :D

.w

stereot täysillä, hurraa \o/

195
Terve!

Olen tässä kaavaillut rataa Kouvolaan, mutta tarvisin apua sen kanssa.

Eli ihan oikeita SM-radan mittoja ja muita niksejä olisi hakusessa.

Jos intoa riittää niin neuvot ja muut otan ilolla vastaan tänne threadiin:

http://rc10.fi/index.php?topic=33662.0

.w

PS: anteeksi vaan kun postaan tämän saman viestin kaikkiin radan rakennus topikkeihin,
mutta en ole varma lukeekos porukka muilta paikkakunnilta sitä threadia... :P

196
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Huijari Liikkeellä!
« : 13.02.09 - klo: 18.00 »
ihme hiippari :P

.w

197
Polttisautot / Vs: subarun uusi ilme....... mielipiteitä?
« : 13.02.09 - klo: 16.27 »
Meiki maalas kyllä revon vakiokopan ulkopuolelta, ihan mastonin kilikali robinhood maalilla.

kesti ulvilan monsterkisan, ja sen päälle gallonen pöristelyt tuolla lähiviidakoissa.

onhan se paikka paikoin kärsiny, mutta ei mitään "maali varisee kun sitä katsoo" ilmiötä ole.

ihan tiukassa on se maali kyllä.

.w

ps: hinkutin kopan vähä mataksi jollain pata-pata liinalla tai teräsvillalla muistaakseni.

198
Terve!

Olen tässä kaavaillut rataa Kouvolaan, mutta tarvisin apua sen kanssa.

Eli ihan oikeita SM-radan mittoja ja muita niksejä olisi hakusessa.

Jos intoa riittää niin neuvot ja muut otan ilolla vastaan tänne threadiin:

http://rc10.fi/index.php?topic=33662.0

.w

PS: anteeksi vaan kun postaan tämän saman viestin kaikkiin radan rakennus topikkeihin,
mutta en ole varma lukeekos porukka muilta paikkakunnilta sitä threadia... :P

199
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.02.09 - klo: 15.39 »
Terve!

Olen tässä kaavaillut rataa Kouvolaan, mutta tarvisin apua sen kanssa.

Eli ihan oikeita SM-radan mittoja ja muita niksejä olisi hakusessa.

Jos intoa riittää niin neuvot ja muut otan ilolla vastaan tänne threadiin:

http://rc10.fi/index.php?topic=33662.0

.w

PS: anteeksi vaan kun postaan tämän saman viestin kaikkiin radan rakennus topikkeihin,
mutta en ole varma lukeekos porukka muilta paikkakunnilta sitä threadia... :P

200
Terve!

Olen tässä kaavaillut rataa Kouvolaan, mutta tarvisin apua sen kanssa.

Eli ihan oikeita SM-radan mittoja ja muita niksejä olisi hakusessa.

Jos intoa riittää niin neuvot ja muut otan ilolla vastaan tänne threadiin:

http://rc10.fi/index.php?topic=33662.0

.w

PS: anteeksi vaan kun postaan tämän saman viestin kaikkiin radan rakennus topikkeihin,
mutta en ole varma lukeekos porukka muilta paikkakunnilta sitä threadia.. :P

201
Polttisautot / Vs: Rotostart pyörii "tyhjää"?
« : 13.02.09 - klo: 15.33 »
voipi viellä kokeilla putsata se akseli ja laakeri ylimääräisestä öljystä.

-w

202
Hobao / Vs: HoBao Hyper 9
« : 13.02.09 - klo: 15.31 »
Raceroller.

Iskarit pitää kasata ja diffeihin laittaa öljyt jotta tietää mitä öljyä siellä on.

KUVA

Hullun siisti kori tossa !

.w

203
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 13.02.09 - klo: 15.30 »
Ja heti meni päin hyllyjä :D

Äkänen peli iästään huolimatta ^_^

-w

204
RC-kerhot ja -radat / Vs: 8-polttis krossirata Kouvolaan
« : 13.02.09 - klo: 12.07 »
Otin nyt yhteyttä Arto Toukoseen (Kouvolan kaupungin liikuntatoimenjohtaja). Tämä pyysi minulta
yhteenvetoa radasta, ja harrastuksesta yleensä.

En ole saanut vielä vastausta täältä, mutta mitkä vaatimukset on SM-tason 8-polttis radalle?

Pituutta muilla radoilla näyttää olevan se 250+ metriä, leveyttä vissiin 3-4m ? Onko näin ?

Ratapohjana voisi olla savi, matto, mikä muu?

Korokkeen pituus x leveys 7m x 3m? Korkeus riittävä? (noin 2,5m, että allekin mahtuu mekkailemaan)

Radan muoto määräytyisi luultavasti paikan ja mahdollisuuksien mukaan.

Harrastajamääriä kyseli myös, eli kaikki kiinnostuneet voisivat ilmottautua, niin saadaan yleiskuva asiasta!


Yritän saada infopaketin valmiiksi tässä viikonlopun aikana, niin saataisiin hommaa eteenpäin.

Sinne Tykkimäen Moottoriradalle sitä vielä kaavailen, ja radan edustaja (ei kaupungin heppu) oli myös sitä mieltä
että tilaa siellä uuden karting-radan luona voisi ollakin. Pitää vaan vähän metsää/vesakkoa raivata.

Maaperä on sitä salpauselän karkeaa soraa, niin viemäröinti hoitunee helposti. Pitää mennä illistelemään sinne.
Viimeksi oli portit kiinne, ja en ilenny änkeä aidan läpi tötöilemään sinne. :)

Lähimmät radat löytyvät vissiin Vääksystä ja Kotkan perukoilta? Onko muita? Mun mielestä 50-80km matka harrastuspaikalle syö osanottomääriä varmasti, joten siltä puolin olisi perusteltua saada oma rata tänne.

Onko Lahden tai Kotkan miekkosilla  mitään vinkkejä heittää ? Olen teitin rataprojekti threadeja tässä tarkkaan selaillut, jos niistä jotain oppinutkin :D

näin on näreet,
w

205
RC-kerhot ja -radat / Vs: 8-polttis krossirata Kouvolaan
« : 12.02.09 - klo: 22.28 »
Luulisi nyt, että lupa saataisiin radanrakentamiseen, onhan siellä sitä lääniä. Oletko vielä miettinyt radan pintaa?

savea sen vissii pitäs olla, mutta muut vaihtoehdot otetaan kyl huomioon!

maaperä tykkimäessä on soraa, joten salaojia ei tartte. (jos sen sinne saa vaan rakentaa)

toiveikas olen minäkin ton paikan suhteen!

.w

206
RC-kerhot ja -radat / Vs: 8-polttis krossirata Kouvolaan
« : 12.02.09 - klo: 21.12 »
Missähän täällä on rata? Asikkalan radan kyllä tiedän, mut Lahdesta en ole muutamaan vuoteen rataa löytänyt.
Niin ja se pakollinen  :wink:

http://rc10.fi/index.php?topic=24244.0

tuota rataa tarkoitin

.w

207
RC-kerhot ja -radat / Vs: 8-polttis krossirata Kouvolaan
« : 12.02.09 - klo: 21.03 »
enpä ollut!

mutta jos oikein ymmärrän, niin rata tulee Kotkaan?

tarkoitus on saada paikallinen oma rata, ettei jokaisella tarvi olla 1:1 autoa, että radalle pääsisi.

onhan Lahdessakin nykyään rata, mutta en varmalla jaksa ajaa Lahteen kuin kisoihin.

.w

208
RC-kerhot ja -radat / Vs: 8-polttis krossirata Kouvolaan
« : 12.02.09 - klo: 20.18 »
Hieno homma joka tapauksessa!

Periaatteessa koko homman ei pitäisi olla mikään mahdoton rasti, jos vaan saadaan homma käyntiin!

Mulla on mielessä kysästä esim Veli Hyyryläiseltä kaivinkonetta sinne hetkeksi, laitetaan sitten
vaikka Mielakan ja sen uude Birdy-golfkentän mainokset sinne.

-w

209
RC-kerhot ja -radat / polttiskrossirata Kouvolaan
« : 12.02.09 - klo: 19.43 »
Tervepä taas!

Ajattelin jos alkaisin järjestää rataa tänne Kouvolaan.

Asvaltti-hemmoilla on kissanpäivät noiden Kuusaankosken ja Kouvolan ratojen kanssa, mutta
krossipuolella on ajopaikat vähissä.

Alustavasti yritän saada paikkaa Tykkimäen moottoriradalta.

Radalla saisi tietysti ajaa muillakin kuin 8-polttiksilla, mutta radan tulisi täyttää
SM-tason kilpailujen speksit.

Onko täällä foorumilla asiasta innostuneita?

Rata rakennettaisiin talkoovoimin, ja mahdollisten sponsoreiden avustuksella.

Minkälaiset vaatimukset radalla on ? Leveys joku 3-4m, pituus n.250m-300m ?

Ymmärtääkseni radalla olis hyvä olla sähköt(kiinteät tai agrikaatti), joku koppi
lapioille ja rojuille, Mekkauspöytä sateensuojassa(ajokorokkeen alla todnäk.) ja
ajokoroke mistä näkee radan hyvin.

Mitä muuta minun pitäisi ottaa huomioon?

Kaikki ehdotukset ja ideat ovat tervetulleita!

-wictro

210
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 10.02.09 - klo: 15.48 »
toi takana roikkuva kone on aika madmax :D

mikäköhän siinä on ollut ideana ?

.w

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 15