181
Polttisautot / Vs: Helppii
« : 27.02.09 - klo: 07.33 »
EPA = end point adjustment, eli se määrää kuinka paljon renkaat kääntyy linkkuun maksimissaan, kun ratista käännät täydet. säädä sillai, että renkaat ei ihan osu "stoppariin" (siihen pisteeseen mihin ne käsin vääntämällä enintään kääntyy). näin servo ei rasitu, kun se ei väännä sitä stopparia vasten.
toi EPX selitetään tuossa alempana suht selvästi, mutta lyhyesti se tarkoittaa renkaiden kääntymistä suhteessa rattiin. Eli ohjaatko pienin vai isoin liikkein.
laitetaan nämä nyt silti vielä tähänki:
"Ohjauksen päätepisteiden asetus (R/L ATV tai R/L EPA): Käännettäessä radiosta ohjaus täysin oikealle tai vasemmalle, servo ei saa jäädä sirisemään ja renkaat kääntyvät melkein ääriasentoonsa. Eli kun ohjauspala ei enää käänny enempää vähennetään kyseisestä arvosta esim. 5 %. Yleensä kannatta laittaa oikealle ja vasemmalle samat päätepisteiden arvot, koska eri puolet ovat symmetrisiä. Jos näin ei ole, niin nämä ongelmat on ensin korjattava. Ennen tämän säädön suorittamista varmista, että D/R on 100% (ohjeet alla).
Kaasukäyrän säätö (TH EXP tai THRO CURV): Tällä säädetään se, miten kaasuservo reagoi kaasuliipasimen painamiseen. Voidaan säätää esim. siten, että painettaessa liipasinta 10% servo on kääntynyt jo 50% tai painettaessa liipasinta 70% servo on kääntynyt vain 30%.
Ohjauskäyrän säätö (ST EXP): Tällä säädetään se, miten ohjausservo reagoi ratin kääntämiseen. Voidaan säätää esim. siten, että käännettäessä rattia 10% servo on kääntynyt jo 50% tai käännettäessä rattia 70% servo on kääntynyt vain 30%."
toi EPX selitetään tuossa alempana suht selvästi, mutta lyhyesti se tarkoittaa renkaiden kääntymistä suhteessa rattiin. Eli ohjaatko pienin vai isoin liikkein.
laitetaan nämä nyt silti vielä tähänki:
"Ohjauksen päätepisteiden asetus (R/L ATV tai R/L EPA): Käännettäessä radiosta ohjaus täysin oikealle tai vasemmalle, servo ei saa jäädä sirisemään ja renkaat kääntyvät melkein ääriasentoonsa. Eli kun ohjauspala ei enää käänny enempää vähennetään kyseisestä arvosta esim. 5 %. Yleensä kannatta laittaa oikealle ja vasemmalle samat päätepisteiden arvot, koska eri puolet ovat symmetrisiä. Jos näin ei ole, niin nämä ongelmat on ensin korjattava. Ennen tämän säädön suorittamista varmista, että D/R on 100% (ohjeet alla).
Kaasukäyrän säätö (TH EXP tai THRO CURV): Tällä säädetään se, miten kaasuservo reagoi kaasuliipasimen painamiseen. Voidaan säätää esim. siten, että painettaessa liipasinta 10% servo on kääntynyt jo 50% tai painettaessa liipasinta 70% servo on kääntynyt vain 30%.
Ohjauskäyrän säätö (ST EXP): Tällä säädetään se, miten ohjausservo reagoi ratin kääntämiseen. Voidaan säätää esim. siten, että käännettäessä rattia 10% servo on kääntynyt jo 50% tai käännettäessä rattia 70% servo on kääntynyt vain 30%."