Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - -PM-

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 23
31
Kilpailukutsut / Vs: M8 PM kilpailut 25-27.7.2014
« : 25.07.14 - klo: 20.06 »

Gumboda Motorstadion
Storgatan 24, 915 21 Robertsfors

Toi on niitten jonkun konttorin osoite. Rata on ihan muualla.
Mutta saatiin koordinaatit sähköpostiin.

32
Kilpailukutsut / Vs: M8 PM kilpailut 25-27.7.2014
« : 24.07.14 - klo: 11.20 »
Radan osoitetta ei ole missään.

33
Kiva että joku jaksaa kuvata näitä  :azn:

34
Lyhyt toimii pienellä radalla paremmin ja tiukoissa hitaissa mutkissa, kääntyy agressiivisesti heti kun koskee rattiin. Pitkällä kääntyy rauhallisemmin. Jos ajat keinonurmella niin käyttäisin pitkää ackerman tankoa. Ruuvaisin mielummin ensin kaikki muut säädöt kohdalleen keinonurmelle. Se on oikeastaan niin että jos kuski tykkää lyhyestä tai pitkästä niin pitää sen melkeen aina samana. ellei olosuhteet muutu todella paljon. En kyllä ensimmäiseksi ackermania ruuvaisi, mutta kannattaa molempia kokeilla kuitenkin.

35
miten tässä 8:ssa säädetään ackerman kulmaa. Autoon löytyy kahta tankoa, lyhyttä ja pitkää. Tuo lyhyen käyttö on tietääkseni tosi harvinaista. Miksi? Onko kenelläkään muita vinkkejä millä sais tuota ackerman kulmaa lisättyy koska tarkoitukseni olisai ajaa keinonurmella...vai eikö auto vaan tarvitse sitä kulmaa?

Lyhyt toimii ihan hyvin, riippuu olosuhteista, yleensä pitkällä on vaan parempi ohjaus tuntuma.

36
Piru vie sunnuntainakin näyttäisi satavan.  :shocked:

37
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 19.07.13 - klo: 22.55 »
Vastataan nyt sitten ulkomaalaisten foorumien perusteella tähänkin, eli kokonaan.
Taisi olla liian vaikea kysymys tänne.

Kun kaasarin kurkkuun asennetaan kuristin niin säädetäänkö luisti avautumaan:
-Kokonaan, samoin kuin ilman kuristintakin
vai
-Vähemmän, siten että vain kuristimen kokoinen aukko on avoimena?

Vähemmän. Ulkomailla on ihan samanlaisia alottelijoita kun täällä. Ei ne tiedä sen paremmin.

38
Tässä olisi setup Salon kisasta.

-"0" reikä takalinkissä tarkoittaa että porataan 4mm "1" reijän alapuolelle ylimääräinen reikä.

39
Tulokset / Vs: Lopputulokset: M8 SM II Salo, 6.7.2013
« : 07.07.13 - klo: 06.40 »
Eteenpäin sanoi mummo lumessa.  :smiley: Ratahan oli aika hyvä. Semeissä ja finaalissa alkoi olla jo hieman "liian" kulunut, mutta en nyt lähtisi kuitenkaan valittamaan, pahempiakin on nähty. Toinen nopea vesisade olisi ollut hyvä. 

40
Tulokset / Astra Nitro Cross 2013
« : 04.06.13 - klo: 19.56 »
Astra Nitro Cross 2013 Tsekki

Olemme tässä muutamana vuonna käyneet Tsekeissä ajamassa Astra Nitro Cross nimellä olevan
kisan ja ajattelin tässä laittaa hieman raporttia tämän vuoden kisasta. Tänä vuonna suomesta
kisoihin ajamaan lähti Tomi Bjorkman, Jani Parjanen, ja minä (Petri Mylläri) Mekkareita oli
mukana Veikko Mylläri, V-P Virtanen, Peter Bjorkman. Muuta oheistoimintaa vahvistamaan tuli
myös pari muuta heppua. Joten kunnon porukka oli kasassa. Vuokrattuna oli 9hlö auto joten
mukavasti kaikki mahtuivat samaan autoon.

Lensimme Prahaan 29. keskiviikko aamuna ja menimme jonkinlaiseen aparmentos tyyliseen hotlaan.
Vesi sade alkoi välittömästi saapumisemme jälkeen.  :cry: Pyörimme hieman kaupungilla mehulla
ja kaffella ja katselimme kaupungin nähtävyyksiä.  :roll: Seuraavana päivänä haimme vuokra-auton ja
ajelimme Brnoon, tai oikeastaan hieman Brnosta ohi katsomaan rataa. Rata oli Astra tyyliin
hieno ja hyvin tehty, normaali, >>hyppyreitä<< sisältävä krossi baana. tämä rata tehdään tätä
kilpailua varten aina uusiksi. Siis uusi erilainen rata joka kerta. Tämä on mielestäni
erittäin hyvä juttu. Kamat hotelliin ja nopeasti nukkumaan. Treenit alkoivat perjantai
aamulla sateisissa tunnelmissa. Rata henkilökunta teki loistavaa työtä koko kisan ajan radan
kanssa. Perjantaina ajettiin treenejä ja yksi alkueräkierros. Reenien jälkeen tulokset: Jani
47. Tomi 21. ja minä 12.

Lauantai aamuna satoi taas vettä jonkinverran, ainoastaan yksi eräkierros keskeytettiin kun
kesken oman eräni alkoi sataa niin kovaa etten rehellisesti sanottuna ole koskaan nähnyt niin
kovaa sadetta. No henkilökunta radalle ja uskomatonta mutta totta noin 1.5h päästä ajettiin
taas.  :afro: Rata oli hieman vaativampi kuin ensi näkemällä olisi luullut, joten aika
opetteluksi, testaamiseksi ja säätämiseksi meni alkuerät. Alkuerien jälkeen tulokset: Jani
38. Tomi 35. ja minä 12. Testailimme erilaisia renkaita ja muita säätöjä. Itse päädyin taas PCT HotDices renkaisiin.

Sunnuntaina sitten allekirjoittanut odotteli semin treeniä. Eli jäätävää mekkaamista että saa
auton tukivarret ja kaikki liikkumaan herkästi. (jonkin verran mutaa kuivunut autoon) tässä
kohtaa vaihdoin myös iskariöljyt löysemmiksi kylmästä ilmasta johtuen. Tämä osoittautui
erittäin hyväksi semin treenissä, mutta myöhemmin huonoksi koska juuri ennen finaalia alkoi
aurinko porottaa ja lämpö nousi erittäin nopeasti ylös. Semi treenin tulokset: 1. Mylläri
Petri 2. Zeman Lucas 3. Mara Jiri -Tällä reenillähän ei sinänsä ole mitään merkitystä paitsi
henkisesti. Jani ja Tomi nousi helposti 1/8 finaaleista 1/4 finaaleihin. Tomi voitti oman 1/8
finaalin ja Jani sijoittui kolmanneksi omassaan. 1/4 finaaleissa Jani sijoittui kolmanneksi
ja Tomppa myös kolmanneksi. Katselin aidalta molempia finaaleja ja kyllä täytyy sanoa että ajo,
autot ja moottorit toimivat todella hyvin.

Semit: Ensin vuorossa oli Janin ja minun 1/2B finaali. En luonnollisesti ehtinyt seurata
Janin menoa. Oma finaalin lähtö meni sitten niin keturalleen kuin olla ja voi, noin 5 kertaa
ajettiin päin ja työnnettiin ympäri ekalla rundilla. Tuomaristo kuuluttikin kovaan ääneen
että nyt se työntäminen lopetetaan. Tämä ei luonnollisestikkaan auta tilanteeseen mitään, no
tuttu tilanne, ajoin letkan kiinni ja lopulta sijoituin 4. Finaaliin siis. Jani ja Tomi ei
valitettavasti enää noussut, sijoitukset Jani 10. Tomi 12. Näissä semeissä taso alkaa olla jo
hyvin kova ja jännitys huipussaan. Ainakin itselläni maha kouristelee ja kädet tärisee ennen semi
finaalia. Onneksi semin treenin ansiosta tiesin että pystyisin ajamaan nousupaikoille,
huonosta lähdostä huolimatta.

A-Finaali:

Lähtöpaikaksi tuli siis 8. ruutu. Heti finaalin alussa nousin hetkeksi kolmanneksi, mutta
tein pahan virheen ja kaadoin suht vaikeassa hyppyrissä josta piti hypätä ulkoa sellaisessa
ovelassa kaaressa tai renkaat kiinni putkessa ja sisältä, no jokatapauksessa jos kaataa niin
on suht varmasti viimeinen sen kaadon jälkeen. Takaa ajoon siis taas :-D Kärkeen ei ole
mitään asiaa enää(tai alunperinkään), sen verran kovaa nää kaverit ajaa. Nousin jossain
kohtaa viidenneksi ja saavutin kaukaa neljäntenä ajanutta Lucas Zemania. Sain kaverin kiinni
ja viimeiset kierrokset menivätkin sitten aivan puskurissa kiinni, jäätävää kisailua, no
ohituspaikkaa ei vaan löytynyt ja tulimme maaliin aivan peräkkäin 0.7 sekunnin erolla. Ei
voinut muutakun paiskata high fivet kaverille. Kivaa oli.

Loppujenlopuksi kaikki kuskit ja mekaanikot olivat suht tyytyväisiä kisaan ja reissuun
yleensäkkin.

Kisa järjestetään Auto Bayerin (siellä myydään autoja) takapihalla. Paikalle on rakennettu
huippu systeemit, iso teltta jossa on tilaa mekata, esim. meillä oli mekkaus alueena 4
sellaista pitkää pöytää yhdistettynä yhteen. :-O "buffetti" josta saa hyviä ruokia oli myös
sisätiloissa ja siellä hommaa pyörittää joku paikallinen catering palvelu. Ajaja koroke on
tehty konteista, oliko siinä kolme tai neljä konttia, on sisä vessaa, ulko vessaa ja
paineilma pisteitä, kaikki viimisenpäälle. Brno:ssa on myös erittäin halpaa suomeen
verrattuna. Sen verran kuulimme lähtiessämme, että saattaa olla että radan päälle rakennetaan
katto, tai kisa järjestetään jossain katetussa tilassa ensi vuonna. Sinne siis 2014.   :cool:

Kalustona kaikilla TLR 8ight 3.0 auto ja koneena mulla ja Janilla Bullitt 219, Tompalla O.S.SPEED, itselläni PCT renkaat, RadioPost servot.
Setupin voin lisätä tuonne Losi topickkiin.

Edit: Lisään muutaman kuvan tähän...

41
Polttisautot / Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« : 04.06.13 - klo: 01.10 »
"The seal cannot be run with flywheels that have a recess on the back, engine facing side. If your flywheel has a recess we recommend upgrading to a Buku clutch system for full compatibility with Buku Crank Case Caps."

Suosittelen vahvasti miettimään ennen kuin Downgreidaa Losi kytkimen buku kytkimeen.

42
Astra nittro cross issa ollaan suomi tiimi mukavasti näkyvillä taas.

43
Kerran hyppäsin sinne ojaan :-D En tienny sillon voittaako siinä mut oli se ainakin hienomman näköstä ja hauskempaa hypätä pitkälle  :azn: Ja siin on hyvä ohittaa.

44
Ole hyvä :-p

Kiitos! Mainitsin jo tulevassa (ei julkaistu vielä) kisaraportissa sun hyvät neuvot. On se rehellinen mies kun neuvoo "väärällä" merkillä ajaviakin. :smiley:

45
Tossa olisi noita säätöjä Turusta.  :afro:

46
Hyvin näkee mitä tapahtuu  :smiley:

47
Kasaus meni ongelmitta. Etu tukivarsien reikiä hieman avarsin jotta liikkuvat herkästi. Etu diffiin laitoin 0.25 shimmin lautas rattaan puolelle. Diffien sisälle ei ole pakko laittaa niitä prikkoja, mutta mä laitoin. Diffi on jonkin aikaa vähän jäykkä koska o rengas on "paineistettu" sinne.  :police:  Iskareihin laitoin reboundia taakse 1/4 ja eteen 1/2

48
Nyt on uusi Losi 3.0 kasattu. :-D Pääsis vaan testailemaan jo.  :afro:

49
Tulispa nopiasti sitten. Parempi olla vaa kolme reikää. Laittaa siihe keskimmäisee.

50
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 01.02.13 - klo: 06.09 »
putkitongeilla menee yläkuolon kohasta ohi :D

 :shocked:

Kuinka lämpimäks oot lämmittäny?

En kyl käyttäis ylösalasin yhtään tankkia, saatika 2-3 litraa :-D tai yleensäkkään ajais sisään 2-3 litraa. Tai käyttäis pukilla enempää kun max 0.75 tankkia.

 

51
Jos joku tarvitsee niin voin myydä edullisesti.  :afro:

52
Tulokset / Vs: Nordic Championship 2012 1:8 OR
« : 05.09.12 - klo: 11.08 »
Niin että vihdoinkin se voitto tuli taas.  :azn:

53
Tulokset / Vs: Nordic Championship 2012 1:8 OR
« : 04.09.12 - klo: 16.05 »
5 polttiscrossi ja 8 PM jos lasketaan sähköt. Ja 3 kertaa keskeyttäny johtoasemasta, tai sammunu tai jotain  :afro:

Onneks Olkoon! PM kirous on nyt sitten ohi!  :afro:

54
Kävimme tuolla Italiassa ajamassa http://www.raceitalianjob.it/

Olosuhteet oli hyvin vaikeat sateista johtuen, mutta onneksi päästiin kuitenkin ajamaan. 2 Ekaa päivää satoi vettä. Finaalissa hajosi akkupaketti heti alussa. Ajeltiin sitten rauhassa loppuun asti. Servosaverikin oli auki  :embarrassed: paha ajaa ku ei käänny :-D No ens vuonna uudestaan! Jani Parjanen ajoi semiin todella onnistuneella ajolla, ilman virheitä ja kovaa. Meillä täysin identtinen setuppi. Joten Lopuksi Jani 18. ja Minä 11.

http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=12507

EDIT: Jani oli 18.

55
Rata ainakin oli MEGA hyvä!  :cool:

56
se on vaan harmillista katsoa kun jollain sammuu joka kisassa. En tarkota nyt teitä yksinomaan. Aina samat jätkät juoksee. No parempi mulle :)

57
uskon kyllä kun sanot että kivi meni. Mutta se on mun mielestä huvittavaa kun varikolla kuulee aina noita juttuja. Kivi varmaan välissä, varmaan vauhtipyörä osu johonkin, kuski ajaa väärällä tavalla jne. :-D siis sillon se on huvittavaa kun sitä tapahtuu koko ajan ja joka kisassa. yleensä käyttäjän vika luulisin. Mutta jos vikoja miettii niin yleesä omasta mielestäni muilla koneilla on huono ajaa.

58
Tuukka, osta moottori. Ei se kuitenkaan ole rahasta kiinni. Minäkään en jaksa katsella tuota sähläämistä enää  :afro:
oon samaa mieltä. Mulla on ollu tommonen kone. Sai heittää sisäänajon jälkeen mettään. Mun mielestä on 3 hyvää konetta JQ, Vanha ossi ja uusi ossi, mutta tää on vaan mun mielipide.

59
Oltais tänään tulossa.  :azn:

60
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 30.04.12 - klo: 11.34 »
Katsoimme ettei tärytyksestä ole tässä vaiheessa tarpeeksi hyötyä että kannattaisi täryttää.. ainoastaan takalenkki on hieman "sohjoinen." Muutamaa hypyriä vois vähän lapiolla veistellä.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 23