61
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon M-8, M2/M4-10 crossikeskus
« : 28.04.12 - klo: 16.52 »
Onko jotain arviota mihin aikaan saisi ajaa sunnuntaina tai mahdollisesti maanantaina?
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Alaneula oli säädetty niin että lähtee vielä hyvin n.10-15sec jälkeen mutta 30sec jälkeen röpöttää ihan jo kunnolla ennenkun lähtee paremmin.
Onkos muilla loseista kulunu keskidiffin sisään siihen muoviseen koteloon mihin tulee kaikki öljyt ja pikkurattaat sisään semmonen kolo niihin kohti mihinkä ne diffin mitkälie akselit tulee niitten pikkurattaitten läpi? Vähä vaikee selittää mutta itellä ja kaverilla sama vika joka aiheuttaa keskidiffin lukkiutumisen.Mun autolla ajettu n.3-3½ gallonaa nyt ja silleen jo kulunu Ei siinä, vaihtamalla kotelon siitä pääsee eroon mutta lähinnä nyt aattelin että onko joku tyyppivika?
Mitä eroa oot huomannut MAX XZ:ssa ja SPEED XZ:ssa? Onko ajettavuudessa eroa vai onko ero vain blingiä?
Suurin osa unohtaa vertaillessaan muun merkkisiä koneita, että vertailu pitäisi suorittaa MAX:iin. Speedin bling ominaisuuksia ei ole muun merkin koneissa.
Kerroppa käyttökokemuksia uusista XZ:oista.
Onks petellä tarjota Kavila -setup sheet:ä?
Noo vois tänne kymysyksen sit heittää niin ei nii aavemaista ole
Mitä öljyjä ootte käyttäny iskareissa ja diffeissä (Niissä Normaaleissa diffeissä)? Kun itellä on edessä iskareissa 35 ja takana 25 edessä olisko ollu 54 mäntä ja takana 56 ja tuntuu että on hirmu jäykkä, kun vertaa kaverin autoon jossa samat männät ja öljyt...Vai voiko syy olla siinäkin kun omalla autolla ajettu vasta 1½ - 2 gallonaa? ajettavuus on ihan hyvä kyllä muuten, mutta jäykkä ja luistelee...Edessä kiiltävän harmaat jouset ja takana vihreät. Diffi öljyt 5,7,1
Lavankoon lähinnä ajattelin kysyä, mutta siellä ei ole paljoa muita loseja näkyny samaan aikaan...
Ja vielä, Onnea myllärille!
Kenelläkää ei oo Loseja enää. No okei ehkä Parjasella
Mitäs The Carille tapahtui? Kääntykö liikaa?
Osta Pete bensa-auto, sitten riittää puhuttavaa
Niitä tuntuu olevan joka toisella kirjoittajalla nykyään
Noniin, nyt on siis keraamiset laakerit sisässä. Säätövinkkiä kuitenkin kaipaisin. Auto sammuu siis röpöteltyään tyhjäkäynnillä minuutin tai pari ja kaasusta sen jälkeen sammuu vielä varmemmin. Lämmöt on 120 astetta.
Minä haluaisin vielä tietää, että miksi vasemman takahubin akseli tappi on 4,93mm paksu ja oikea 4,98mm eli 0,05mm paksuuseroa?
Se tekee vasemman puoleisesta takahubista silminnähden enempi heiluvan.
Tämäkin voi olla suunniteltu juttu, esim pakokaasujen roiskeöljy tulee juurikin vasemmalle puolelle joten sille puolelle tarttuu enempi savipölyä kuin oikealle puolelle ja menee herkemmin jumiin joten asia on kompensoitu tällä akselitapin paksuuserolla?
Nyt on sitten saatu kärkipuolen kuskiltakin kommenttia, kiitokset siitä.
Voihan tässä olla ehkä pikkasen sellaistakin että "välykset" jotka ovat mun mielestä rajuja ovat sitten RC piireissä ihan normaaleita tai jopa pieniä. Ja vielä selvitys asiasta ettei turhaan kinata, otetaan kuvitteellinen tilanne:
1. 30mm pitkä holkki jossa reikä 5mm, sopiva akseli 4,98mm = hyvä
2. ---------------------------------,---------------4,95mm = väljä
3. ---------------------------------,---------------4,93mm = susi
Kyselin myös noista ylimääräisistä reijistä pohjalevyssä, sain huonon selityksen kuudelle ylimääräiselle reijälle, lisäpainojen kiinnitys ylipainoiseen autoon.
Erikoinen homma, että pitää "pyörittää auto hiekkalaatikossa" ennen kuin välykset poistuu. Täytyy ilmeisesti poistaa noista omista autoista tukivarsista puslat, jotta auto on varmasti herkkä ja hyvä.
.. mielestäni kaikki välykset ovat ylimääräisiä!
Kyselin tuolla 6kpl ylimääräistä ruuvinreikää pohjassa, mitä ne on?
No tuossa pyörän ripustuksessa olisi ainakin sitä parannettavaa, mikäli välykset ovat tuollaisia kuin videossa(30sec) kohdalla takapyörässä on.
http://vimeo.com/17009827
En ihan heti menisi pyytämään takuuseen esim. kännykkää jonka olen kastellut. Tietäisivät heti että olen tyhmä kun saapas.OT, mutta pakko tarttua. Jos se on sinulle roiskevedenkestavänä tai peräti vesitiiviinä myyty, niin toki menet ja pyydät takuukorjausta. Ja vähän valmistajasta riippuen sitten saatat hyvinkin saada korjauksen takuuna . Muuten ei kyllä kannata tota yrittää , vaikka se onkin ehkä yleisin tuon alan vedätys yritys, sen "ei varmaan ole ikina pudonnut" kanssa (kaikki kulmat rutussa, runko poikki ja näyttö tuhannen palasina).
Edit- vielä lisäys. Ja saattaahan olla että puhelimen vika ei liity mitenkään siihen kastumiseen, silloinkin on valmistajasta riippuen ihan hyvät mahikset saada takuukorjaus ja ihan mukisematta.