Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - -PM-

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 23
61
Onko jotain arviota mihin aikaan saisi ajaa sunnuntaina tai mahdollisesti maanantaina?

62
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 28.04.12 - klo: 16.49 »
Tänään ajettu ja rata on mega hyvässä kunnossa.

Ratamestarin terveiset: Älkää kävelkö siellä jos on märkää.

63
Tulokset / Vs: Lopputulokset M-8 SM 27.8. ja 28.8. VANTAA
« : 29.08.11 - klo: 16.05 »
+ Kisaaminen oli aika tasaista ja tiukkaa
+ Lauantai
+ Kioski
+ Selostus aivan loistava!
+ Paljon jännittäviä taistelu tilanteita

- Maanantai  :sad:
- Viikon kestävä huonosti menneen kisan morkkis
- Varsin harmillinen keskeytys finaalin loppupuolella.

Katsastukset ja muut hommat pelasi just niinkun kuuluukin. Itse jätin katsastamatta tahallaan.

64
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 12.08.11 - klo: 16.43 »
Alaneula oli säädetty niin että lähtee vielä hyvin n.10-15sec jälkeen mutta 30sec jälkeen röpöttää ihan jo kunnolla ennenkun lähtee paremmin.

Siinähän tuo onkin. Super rikkaalla alhaalta ja liikaa tyhjäkäynti ruuvi auki. Tai sit vuotaa.

65
Onkos muilla loseista kulunu keskidiffin sisään siihen muoviseen koteloon mihin tulee kaikki öljyt ja pikkurattaat sisään semmonen kolo niihin kohti mihinkä ne diffin mitkälie akselit tulee niitten pikkurattaitten läpi? Vähä vaikee selittää mutta itellä ja kaverilla sama vika joka aiheuttaa keskidiffin lukkiutumisen.Mun autolla ajettu n.3-3½ gallonaa nyt ja silleen jo kulunu :shocked: Ei siinä, vaihtamalla kotelon siitä pääsee eroon mutta lähinnä nyt aattelin että onko joku tyyppivika?

Hyvin outoa.. ei ole ikinä tullut vastaan tollasta ongelmaa. Kai teillä on öljyt siellä diffeissä?

66
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.07.11 - klo: 08.38 »
 :afro:

Hieno kuva Astra nitrocrossista.

67
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 07.07.11 - klo: 23.17 »
Mitä eroa oot huomannut MAX XZ:ssa ja SPEED XZ:ssa? Onko ajettavuudessa eroa vai onko ero vain blingiä?

Suurin osa unohtaa vertaillessaan muun merkkisiä koneita, että vertailu pitäisi suorittaa MAX:iin. Speedin bling ominaisuuksia ei ole muun merkin koneissa.

Toi on kyllä totta.

MAX XZ on vielä pakissa ajamattomana. Tarvii varmaan Salon kisan jälkeen ajaa se sisään. Katsotaan sitten millanen se on. 

68
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 07.07.11 - klo: 22.28 »
Kerroppa käyttökokemuksia uusista XZ:oista.

Sisään ajo meni aika vaivattomasti, omalla tyylillä nopeasti, kovaa. Helppo saada käymään, toisin kun ennen vanhaan vanhat RB:t jne. (tai sit sillon ei vaan osannut)

Vaikee sanoo miksi, mutta mun mielestä uusi XZ on parempi kone kun vanha VZ. Mikä sinäänsä on aika mahdoton ajatus. Kai se on lineaarisempi, parempi ajaa. Fuilii menee hyvin vähän. Jyväskylässä ajettiin finaali 11.15 tankeilla.(joka ei kylläkään hyödyttänyt mitään kun kämmäilin niin paljon  :cry:) Viimeinen tankki meni jotenkin vahingossa 12min, kotona katoin niin tankissa oli vieläkin vähän polttoainetta. Kone oli tarkasti säädetty oikein.

OS on hintansa arvoinen kone. Oon joskus ostanu semmosia koneita millä saa heittää vesilintua sisään ajon jälkeen kun ei niitä kehtaa myydäkkään kellekkään, ne on yleensä niitä halvempia koneita. (Jotkut ei käy, jotkut ei kulje ja jotkut ei lähe mihinkää.) Ossissa on myös mun mielestä paras kaasari ja siinä on keskineula.(mä ainakin vääntelen sitä) Ja OS on hienoin. :-D

E: oli muuten aika outoa ettei tsekeissä ollut osseja juuri ollenkaan, porukka kävi kattoo meijän konetta vähänväliä ihan ku se olis joku ihmevempele.

69
Onks petellä tarjota Kavila -setup sheet:ä?

kunpa oliskin.. en itekkään tiiä mikä siellä on hyvä. :-( ei oo paljoo tullu ajeltuu.

70
Noo vois tänne kymysyksen sit heittää niin ei nii aavemaista ole :roll:

Mitä öljyjä ootte käyttäny iskareissa ja diffeissä (Niissä Normaaleissa diffeissä)? Kun itellä on edessä iskareissa 35 ja takana 25 edessä olisko ollu 54 mäntä ja takana 56 ja tuntuu että on hirmu jäykkä, kun vertaa kaverin autoon jossa samat männät ja öljyt...Vai voiko syy olla siinäkin kun omalla autolla ajettu vasta 1½ - 2 gallonaa? ajettavuus on ihan hyvä kyllä muuten, mutta jäykkä ja luistelee...Edessä kiiltävän harmaat jouset ja takana vihreät. Diffi öljyt 5,7,1

Lavankoon lähinnä ajattelin kysyä, mutta siellä ei ole paljoa muita loseja näkyny samaan aikaan...

Ja vielä, Onnea myllärille!

Ensin kannattaa kattoa että tukivarret liikkuu hyvin ilman iskareita. Eli täytyy olla täysin vapaat. Hingepinnit voi olla vääntyneet tai muuten jumittaa. Tukivarsien reijät voi "porata" puhtaaksi poralla käsin pyörittämällä. Takahubit täytyy kans liikkua vapaasti. Shimmiprikkoja ei tarvitse missään. Tukivarsien täytyy liikkua täysin vapaasti myös silloin kun auto on pölyinen ja likainen, koska sellainen se on radalla kun ajaa.

Mulla on tälläiset iskarit: ETU 55 mäntä Losi 37,5 öljy, EU korkki, hopeiset jouset, rebound 1/2.
TAKA 3x56 + 3x55 mäntä Losi 30 öljy, EU korkki, vihreät jouset, rebound 1/4.

Kannattaa myös aina tarkistaa että iskarin varsi/mäntä ei jumita missään kohtaa.

Diffit on 5/5/3 tai 5/5/4 tai 5/5/5

Smartti toimii vaan liukkaalla. Yleensä kun on Smart diffillä liukas, tarkottaa se sitä että alunperin on jo niin paljon pitoa ettei Smarttia tarvitse.

Jarrut 60 taakse 40 eteen.

Jos luistelee 7000 diffi -> 5000

Ja ohjekirjasta kattoo sen toisiks löysimmän kytkin setupin. Tai jokun niistä löysimmistä.  :afro:

71
Taalla on vahan juttua ja kuvia kisasta

http://events.redrc.net/tag/2011-astra-nitro-cross/

Rata oli aika loistava, ja meiniki rento. Suomitiimi aika hzvin nakzvilla.  :afro:

72
Ihan hyvät kisat oli. Aioastaan yks asia jäi vähän vaivaamaan. Rata oli sileä kuin touring baana ja ei kulunut ollenkaan, niin miksi perjantaina ei saanu reenata? muuten kaikki meni hyvin.  :afro:

73
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 09.06.11 - klo: 23.29 »
Nyt olis uus XZ-B ajettu sisään ja hyvin tuntuu toimivan, tehoa on. On myös aika paljon erilaisempi kun vanha. Seurataan kuin kauan kestää. Käyn turussa testaamassa tankkivälin. Turku openissa meni 2 vuotta vanha omatekemä "romuista" kasattu vanha speed 11.30  :shocked:

74
Kenelläkää ei oo Loseja enää. No okei ehkä Parjasella  :grin:

Mitäs The Carille tapahtui? Kääntykö liikaa?

Osta Pete bensa-auto, sitten riittää puhuttavaa  :grin:  :grin:

Niitä tuntuu olevan joka toisella kirjoittajalla nykyään

No sanotaan näin että tykkään vaan Losista enemmän.

On meillä loseja mutta ne ei ainakaan vielä käy missään kisoissa. Uusia harrastajia

Aika mielenkiintonen toi uus radiolevy  :grin: Ilmeisesti myös ohjauspaloja on siirretty c palassa ylöspäin.

75
Tää on koko RC10 hiljaisin aihe. Kaikilla toimii Losit niin hyvin.  :grin:

76
Polttisautot / Vs: Polttomoottorin sisäänajo
« : 09.06.11 - klo: 01.28 »
Jos yli litra polttoainetta on kulunut sisäänajossa niin on tuhlannu polttoainetta. kone on sisäänajettu jo kauan sitten.

77
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 07.06.11 - klo: 23.39 »
Noniin, nyt on siis keraamiset laakerit sisässä. Säätövinkkiä kuitenkin kaipaisin. Auto sammuu siis röpöteltyään tyhjäkäynnillä minuutin tai pari ja kaasusta sen jälkeen sammuu vielä varmemmin. Lämmöt on 120 astetta.

Jos yläneula on säädetty hyväksi ja auto ei lähe kun tykin suusta niin laita alhaalta kiinni.  :afro:

78
Kenellä on jo uusi OS XZ-B niin kannattaa kattoa ettei moottoripukit kanita koneen kylkeen, eli kun kiristää mottoripukkeja koneeseen kiinni niin moottoripukki ei saa kiristyä koneen lohkoa vasten vaan ainoastaan siihen korvakkeeseen. Ainakin Losin pukkeihin joutu tekeen pienen viisteen.

79
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu M-8 Turku Open VI 28.5.2011
« : 29.05.11 - klo: 12.15 »
SM kisoissa tuomari heittää pihalle jos liikaa rupee äänestää.

80
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 04.05.11 - klo: 21.02 »
Tää auto kääntyy ihan sikana. Iha sairasta  :afro: ei tuu ajamisesta mitää ku tarvii vast mutkan jälkee kääntää.  :huh: Ja silti kääntyy.  :shocked:

81
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 21.04.11 - klo: 21.11 »
Avajaiset 30.4 Lauantaina. Talkoot sen verran kesken että tarvii vielä putket laittaa paremmin ja siivota.

Radan aukioloajat:

TI 12.00-20.00
KE 12.00-20.00
TO 12.00-20.00
LA 11.00-16.00

Ratamaksu: 5e

82
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.01.11 - klo: 00.11 »
Mulla hajos yks regu, heitin mettään ja ajoin ilman kun ei malttanu lopettaakkaan sinä päivänä(ja pakkohan jonkun on testata sekin), ajoin myös monta viikkoa sen jälkeen ilman regua. ei oo vielä hajonnu mikään. sanwan vastari ja futaban jotku PRO servot. MUTTA en nyt suosittele kenenkään kuitenkaan tekevän näin. tai no omalla vastuulla.

83
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 24.01.11 - klo: 21.58 »
juurikin näin. kiitos ja anteeksi!

84
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 24.01.11 - klo: 21.41 »
Minä haluaisin vielä tietää, että miksi vasemman takahubin akseli tappi on 4,93mm paksu ja oikea 4,98mm eli 0,05mm paksuuseroa?
Se tekee vasemman puoleisesta takahubista silminnähden enempi heiluvan.
Tämäkin voi olla suunniteltu juttu, esim pakokaasujen roiskeöljy tulee juurikin vasemmalle puolelle joten sille puolelle tarttuu enempi savipölyä kuin oikealle puolelle ja menee herkemmin jumiin joten asia on kompensoitu tällä akselitapin paksuuserolla?

No määpä kerron, -On tietty akselitoleranssi esim. H10. Reijille on myös samanmoiset toleranssit. Tietynlaisia välyksiä käytetään tietyssä paikassa. ja tietyt toleranssit on hyväksyttäviä tietyissä paikoissa.

esim.H11 (ei kovin tarkka mutta toimii näissä olosuhteissa.)

tapit, lukot, saranat, PÖLY, SAVI, KURA. On myös kustannus tekijä minkälaisia toleransseja valitaan. ei tohon yksinkertaisesti kannata laittaa tarkempaa kun et sitä kuitenkaan ajossa huomaa. Ihan normaalia on ottaa tukivarsi käteen ja pyörittää se 4mm reikä puhtaaksi 4.1-4.2 poralla (käsin) se ei tee siitä reijästä tasan 4.1 tai 4.2   


Nyt on sitten saatu kärkipuolen kuskiltakin kommenttia, kiitokset siitä.
Voihan tässä olla ehkä pikkasen sellaistakin että "välykset" jotka ovat mun mielestä rajuja ovat sitten RC piireissä ihan normaaleita tai jopa pieniä. Ja vielä selvitys asiasta ettei turhaan kinata, otetaan kuvitteellinen tilanne:
1. 30mm pitkä holkki jossa reikä 5mm, sopiva akseli 4,98mm = hyvä
2. ---------------------------------,---------------4,95mm = väljä
3. ---------------------------------,---------------4,93mm = susi

No tässähän se tulikin se ongelma. Et vaan tiedä minkälaisia välyksiä tollasessa pölylle, savelle ja muulle pask**** alttiissa paikassa käytetään. Ihan sama mitkä piirit. Tukivarsista esim. voit heti unohtaa satkut. Ajat pari tuntii ni sataset häipyy aika äkkiä sieltä, eli just sillon kun se uus auto alkaa toimimaan radalla ja aletaan puhumaan kympeistä  :smiley:


85
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 23.01.11 - klo: 22.03 »
Kyselin myös noista ylimääräisistä reijistä pohjalevyssä, sain huonon selityksen kuudelle ylimääräiselle reijälle, lisäpainojen kiinnitys ylipainoiseen autoon.

Mitä huonoa siinä selityksessä oli? kysyit mihin tarkoitukseen ne on. Asia selvisi täysin. Eli lisäpainojen kiinnitykseen.

---> http://rc10.fi/index.php?topic=36963.0

86
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 23.01.11 - klo: 19.43 »
Erikoinen homma, että pitää "pyörittää auto hiekkalaatikossa" ennen kuin välykset poistuu. Täytyy ilmeisesti poistaa noista omista autoista tukivarsista puslat, jotta auto on varmasti herkkä ja hyvä.

Eikö tämä ole sun mielestä yhtään lapsellista? Kokeile ite. shimmaa kaikki välykset pois, aja 45min putkeen, huomaat siinä 5-15min kohdalla kun auto ei toimi enää. Otat auton varikolle finaalin jälkeen ja huomaat että se on täysin jumissa=ei hyvä. Kyllä sä sitten opit kun pääset ton aloittelija vaiheen yli.

87
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 23.01.11 - klo: 18.40 »
.. mielestäni kaikki välykset ovat ylimääräisiä!

Nimenomaan tämä on väärä ajattelutapa. Kaiken pitää liikkua herkästi, myös pölyisenä.


Kyselin tuolla 6kpl ylimääräistä ruuvinreikää pohjassa, mitä ne on?


Ylimääräiset ruuvinreijät on painoja varten.

88
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 23.01.11 - klo: 14.32 »
No tuossa pyörän ripustuksessa olisi ainakin sitä parannettavaa, mikäli välykset ovat tuollaisia kuin videossa(30sec) kohdalla takapyörässä on.
http://vimeo.com/17009827


LOL

Tässä autossa ei ole mitään ylimääräisiä välyksiä toisin kun monissa muissa merkeissä sattaa olla esim. tukivarren pitkittäis liike jotain 3mm. Vetareissakin on nerokas välysenpoisto ettei hexa heilu kun hullun mul*** mielettömän pers*****.  :afro:

89
En ihan heti menisi pyytämään takuuseen esim. kännykkää jonka olen kastellut. Tietäisivät heti että olen tyhmä kun saapas.
OT, mutta pakko tarttua. Jos se on sinulle roiskevedenkestavänä tai peräti vesitiiviinä myyty, niin toki menet ja pyydät takuukorjausta. Ja vähän valmistajasta riippuen sitten saatat hyvinkin saada korjauksen takuuna :shocked:. Muuten ei kyllä kannata tota yrittää  :evil:, vaikka se onkin ehkä yleisin tuon alan vedätys yritys, sen "ei varmaan ole ikina pudonnut" kanssa (kaikki kulmat rutussa, runko poikki ja näyttö tuhannen palasina).

Edit- vielä lisäys. Ja saattaahan olla että puhelimen vika ei liity mitenkään siihen kastumiseen, silloinkin on valmistajasta riippuen ihan hyvät mahikset saada takuukorjaus ja ihan mukisematta.

Joo eikun ihan yleisesti tarkotin. tätä tapahtuu todella paljon.  "ostin tän lentokoneen(=lentää) sitten kun se tulee maahan pirstaleiksi niin takuun on korvattava koska se ei ole kestänyt normaali käytössä jotain tiettyä aikaa. =normaalin ihmisen käytössä. Jotkut ei vaan ymmärrä että syy VOI löytyä peilistä.

(OT) Myös RC tavaran käytettynä myynti on hyvin kiusallista ja vaikeaa koska todennäköisesti tullaan syyttämään jotain että oot myyny sangollisen pas*** esim. joku kone. Sit menee kattoon ni ilmanputsarit on auki, poikki, konees on hiekkaa ja ties mitä neulat on väännetty mihinsattuu, polttoaineeseen on sekotettu jotain mummon nilkka rasvaa jne. (/OT)

90
En ihan heti menisi pyytämään takuuseen esim. kännykkää jonka olen kastellut. Tietäisivät heti että olen tyhmä kun saapas.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 23