Kirjoittaja Aihe: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan  (Luettu 430789 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #930 : 10.06.08 - klo: 10.54 »
Tuon laturin vois ostaa.Varmaan 1a olis ihan hyvä latausvirta 1000-2000mah akuille.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #931 : 10.06.08 - klo: 12.17 »
Ei, vaan 1C = kapasiteetin mukaan valitset latausvirran. 2000mAh akku 2A, 1500mAh akku 1,5A jne.
| Academy | Axial |

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #932 : 10.06.08 - klo: 14.06 »
Niin mutta siis tuolla laturilla suosittelen 1A 1500 akkuun.

Tosin älylatureilla olen itse työntäny 2A:kin 1200-1500 mAh akkuihin mut ei ne pidemmän päälle tykkää hyvää.

Tuo laturi on hintaansa nähden varsin kelpo laitos.

Poissa little john

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #933 : 10.06.08 - klo: 16.36 »
Oon ite ladannut 1a:lla mutta joskus kiireellä oon ladannut 2a:lla. mulla on 1500Amh Ni/Mh akut joten niitä ei perjaatteessa sais ladata 2a:lla tai ainakin käyttöaika lyhenee. :wink:

Poissa Roffe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #934 : 10.06.08 - klo: 20.45 »
Mikä olisi hyvälaatunen ja nopea moottori millä sais sharkin menemään paremmin kun DYn koneella?
LRP Shark Monster ft Brushless, Kyosho Mini-z monster x-speed & Traxxas E-maxx

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #935 : 10.06.08 - klo: 22.25 »
Mulla on Dualskyn ulkopyörijä. http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=VDS2830CH-9
Sillä kulkee ja lähtee kivasti. Ei tosin mene ihan heittämällä paikalleen.

Ja itse asiaan.
Tulihan se valmiiksi n. 20 työtunnin jälkeen:





Jep. 20 työtuntia.
Sisältää:
-Täydellisen atomisoinnin. (myös. kuuladiffien & vetareiden)
-osien täydellinen puhdistus.
-uuden pohjalevyn muokkaus (moottorin ilmanpoistoaukko, servoseiverin ympäristön avarrus ym.)
-kasauksen
-pohjapanssarien valmistus (1,5mm alulevyä ja pari tuntia käsityötä)
-3Racingin iskarien muokkaus Sharkkiin sopiviksi.

Ja minkäs sille voi kun pieni perfektionisti taas heräsi henkiin.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #936 : 10.06.08 - klo: 22.29 »
Mä voisin tuoda mun auton sulle 300 akullisen huoltoon, alkaa olla aika vessassa kunnossa kun ei oo mitään muuta kuin ajettu viime syksystä lähtien. Sulla kun näyttää jo olevan rutiinia syväpuhdistukseen :cool:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #937 : 10.06.08 - klo: 22.40 »
AAAAAARRRRRGGGGGHHHHHH!!!!!!!!!

Kyllä tuo syväpuhdistuskeväthuoltopimpmysharkviritysräpellyssessio riittää tältä erää.

Kolme iltaa (4 jos purkamiseen käyttettyä tuntia ei oteta lukuun) olen nysvänny ja viilannu ja vielä pitäis johdot vetää ja renkaat laittaa kiinni.

Tietenkin jos hinnasta sovitaan :wink: (20€ alkava tunti)

On tämä harrastus niin kivaa.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #938 : 10.06.08 - klo: 23.11 »
Tosin älylatureilla olen itse työntäny 2A:kin 1200-1500 mAh akkuihin mut ei ne pidemmän päälle tykkää hyvää.
Pyh :P Nimim. 2 vuotta jo lataillut samoja 1400mAh ja 1500mAh nimhejä 3A virralla :D

Nojoo, tottakai niissä paremmin säilyy potku kun latailee pienemmillä virroilla, eli ihan huippuakuilla ei kannata kokeilla tuota mun tapaa ladata akut :P
| Academy | Axial |

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #939 : 10.06.08 - klo: 23.21 »
Tosin älylatureilla olen itse työntäny 2A:kin 1200-1500 mAh akkuihin mut ei ne pidemmän päälle tykkää hyvää.
Pyh :P Nimim. 2 vuotta jo lataillut samoja 1400mAh ja 1500mAh nimhejä 3A virralla :D

Nojoo, tottakai niissä paremmin säilyy potku kun latailee pienemmillä virroilla, eli ihan huippuakuilla ei kannata kokeilla tuota mun tapaa ladata akut :P

Mulla samat metodit.... joskus on tainnut sujahtaa neljääkin ämpäriä 1500 mAh:n akulle.  :grin:
Onneksi tuon kokoiset akut ei ole kovin korkeissa hinnoissa.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #940 : 11.06.08 - klo: 11.45 »
Tosin älylatureilla olen itse työntäny 2A:kin 1200-1500 mAh akkuihin mut ei ne pidemmän päälle tykkää hyvää.
Pyh :P Nimim. 2 vuotta jo lataillut samoja 1400mAh ja 1500mAh nimhejä 3A virralla :D

Nojoo, tottakai niissä paremmin säilyy potku kun latailee pienemmillä virroilla, eli ihan huippuakuilla ei kannata kokeilla tuota mun tapaa ladata akut :P

Mulla samat metodit.... joskus on tainnut sujahtaa neljääkin ämpäriä 1500 mAh:n akulle.  :grin:
Onneksi tuon kokoiset akut ei ole kovin korkeissa hinnoissa.

Eli uskaltaa ladata 1100-1800mah akkuja 2a virralla?





Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #941 : 11.06.08 - klo: 12.21 »
Eli uskaltaa ladata 1100-1800mah akkuja 2a virralla?
Kyllä varmasti uskaltaa, onko se sitten akun kannalto se optimi niin se on toinen juttu...

Ite oon työntäny käytännössä 2C virralla nimheihin, eli tollasta 2,8 A tommoseen 1400 mAh akkuun. Voisin näin amatööripohjalta sanoa, että 3 A on varmaan aika passeli yläraja - normaalitilanteessa, jos on kiire niin ei kun kaikki mitä laturista irtoo  :p
Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #942 : 11.06.08 - klo: 15.23 »
Laitetaas tännekin tämä linkki missä näkyy kuinka hienosti Novakin Mongoose istuu Sharkkiin.

Toivottavasti viikon parin sisällä olisi omakin 10.5 setti jo kotona  :cheesy:
Old fart

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #943 : 12.06.08 - klo: 19.53 »
Laitetaas tännekin tämä linkki missä näkyy kuinka hienosti Novakin Mongoose istuu Sharkkiin.

Toivottavasti viikon parin sisällä olisi omakin 10.5 setti jo kotona  :cheesy:


uuuuuu mama paljonkos tuolle setille jää euroissa hintaa? hetimiten sitten kokemuksia kun ekat spurrit on tuolla raketti koneella poltettu :D
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #944 : 12.06.08 - klo: 20.27 »
Jos en väärin muista niin Tower on veloittanut kortilta 105€ ja siihen tullit/alvit päälle niin jossakussa 130-140€ kantturoissa kiikutaan :smiley:
Kylätason RC-kuski.

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #945 : 13.06.08 - klo: 21.36 »
moi! kaipaisin neuvoja et mikä vois olla sharkissa vikana? kun tulee pahaa radio häiriöö kun ajan auton yli kolmee metriä kauemmaksi itsestäni! rupee nykiin ja kun on tarpeeks kaukana niin ei liiku enää mihkä paitsi servo toimii vaik olis kuinka kaukana! kokeiltu parillakin eri lähettimellä, eri kide parilla ja uudella vastarilla! mikään ei tunnu auttavan!!!
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #946 : 13.06.08 - klo: 23.15 »
kokeille silleen että poistat ohjausservon käytöstä ja kokeille ilman sitä ajaa. Jos nyt ei ole häiriöitä niin silloin on servossa vikaa. Kokeille eri kiteitä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #947 : 14.06.08 - klo: 00.02 »
jep! täytyy huomenna kokeilla! kiitti vinkistä!
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa TOH_1

  • Jäsen
    • Profiili
LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #948 : 21.06.08 - klo: 18.43 »
Tervehdys.

Miten teillä on renkaat kestäneet?

Onko normaalia että renkaat kestää 3 akullista asfaltilla parkkipaikka kurvailua?
Kuluminen on aika tasaista, oikeastaan vain oikea takarengas tuntuu kuluvan voimakkaammin.
Nyky kamoilla tuntuu menevän sladissa kaikissa tilanteissa.
Kääntyvyys on jotenkin oudositi parantunut viimeisessä remontissa.

Sharkin kestämään saaminen on ollut aikamoinen operaatio, nyt on alumiinia tuossa vetosysteemissä lähes kaikki.

Seuraavaksi on tulilinjalla Etu ja Taka diffit, onko Atomikin Teräsdiffeistä kokemuksia?

Mistä löytyy niitä rattaita kardaanin ja Diffin välille, teräksisinä tai messinkisinä ehkäpä alumiinikin kävisi?
TOH

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #949 : 21.06.08 - klo: 18.58 »
Ne alkuperäiset on aika-ajo renkaat. Hyvä pito, mutta kuluu nopeasti.
Flying Calacucco

Poissa Uncle john

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #950 : 24.06.08 - klo: 13.46 »
Pitäisikö hankkia LiPo akut vai harjaton moottori. ja tietysti kaikki niihin tarvittavat osat. mulla on nyt 1500A NiMh akut. En tiedä kyllä kestääkö noi NiMh akut harjatonta? jos ei, niin hankin lipot ja harjattoman. :huh:
Shark 18 model 08 graupner inline 380 7,2V novatech lipolipo

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #951 : 24.06.08 - klo: 13.59 »
Tervehdys.

Miten teillä on renkaat kestäneet?
Vakiorenkaat ovat tosiaan "aika-ajorenkaat" pitää hyvin, mutta kuluu nopeasti. Mulla kului liki slikseiksi yhdellä akullisella ompun radalla (1700 mAh lipo +  harjaton...)
Seuraavaksi on tulilinjalla Etu ja Taka diffit, onko Atomikin Teräsdiffeistä kokemuksia?

TOH
ÄLÄ osta Atomicin diffejä, mun poikien MT:stä on hajonnut kahdesta ulostulot. Omassa autossa nuo on vielä kestäneet. Hommaa LRP:n omat kuuladiffit - hiukan kalliimmat mutta paremmat.
Old fart

Poissa TOH_1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #952 : 24.06.08 - klo: 17.01 »
Tervehdys.

Hienoa että tietoa löytyi, mutta tuo varoitus Atomicin diffeistä tuli myöhään, kunhan postista tulevat on pakko asentaa paikalleen, koska muoviset diffit ovat antaneet periksi jo ainakin takana.

Jos saan udella, onko nuo hajonneet diffit olleet Alumiinisia vai terästä?

Myöskin noiden renkaiden kuluminen on ollut minulla maltillista, koska joku muu on saanut renkaat kaljuuntumaan 1/3 ajolla siitä mitä minä.

Viellä kun jostakin saisi tietoa siitä rattaasta kardaanin päässä, kestääkö muovinen? Miltä merkiltä saa kelvolliset rattaat?


TOH

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #953 : 24.06.08 - klo: 21.34 »
Mikä tulisi mieleen ensimmäisenä, jos ostaisit Sharkkiin 5016KV:n motin ja siihen Quarkin noparin (tämä olisi combona)? Mitä pitäisi ensimmäisenä päivitellä? Ja mikä olis akku tolla motille? Ja paljonko fiksaukset maksais?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa TOH_1

  • Jäsen
    • Profiili
LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #954 : 24.06.08 - klo: 21.56 »
Tervehdys.

Pitääkö kuuladiffeifin olla jotakin erikoista rasvaa ??

TOH

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #955 : 24.06.08 - klo: 22.02 »
diffirasvaa :azn: .Ratasdiffeille on diffiölljy.

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #956 : 24.06.08 - klo: 22.10 »
Tervehdys.

Hienoa että tietoa löytyi, mutta tuo varoitus Atomicin diffeistä tuli myöhään, kunhan postista tulevat on pakko asentaa paikalleen, koska muoviset diffit ovat antaneet periksi jo ainakin takana.

Jos saan udella, onko nuo hajonneet diffit olleet Alumiinisia vai terästä?

Myöskin noiden renkaiden kuluminen on ollut minulla maltillista, koska joku muu on saanut renkaat kaljuuntumaan 1/3 ajolla siitä mitä minä.

Viellä kun jostakin saisi tietoa siitä rattaasta kardaanin päässä, kestääkö muovinen? Miltä merkiltä saa kelvolliset rattaat?


TOH


Muoviset kardaanin rattaat kestää kyllä.
Atomicin diffeihin voi kokeilla laittaa kutistesukkaa ulostulon ympärille tukemaan.
Saattaa parantaa hieman kestävyyttä.
Ja tosiaan kuuladiffeihin omaa rasvaansa.

Mikä tulisi mieleen ensimmäisenä, jos ostaisit Sharkkiin 5016KV:n motin ja siihen Quarkin noparin (tämä olisi combona)? Mitä pitäisi ensimmäisenä päivitellä? Ja mikä olis akku tolla motille? Ja paljonko fiksaukset maksais?

Mikäli RTR auto kyseessä niin vetarit ja diffit.
Nimhit menee mutta suosittelen lipoja. Kaksin verroin hupia.
Diffit about 35€ kpl ja vetarit samanverran per pari. (suosittelen teräksisiä en aluja)
Lipo 25€ kpl ja laturi n.50€ (tasaava)


Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #957 : 24.06.08 - klo: 22.13 »
Jos ostaisi kaks NiMh:iä? Miten sitten menis? On jo yks omasta takaa. Toi lipo kyl houkuttais ja laturikin oli hobbylinnassa 28e, mutta en ole ladannut lipoja ja jotkut sanovat, että niiden kanssa pitää olla tarkkoja.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #958 : 25.06.08 - klo: 06.52 »
Meinasitko tumppaa kaks nimhiä samaan aikaan?

Eipä noitten lipojen kanssa tarvii sen tarkempia olla. Kuhan käyttää hieman maalaisjärkeä ja varovaisuutta.
Lataa max. 1C:llä ja käyttää tasuria. Eikä aja liian tyhjäks.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #959 : 25.06.08 - klo: 08.22 »
Tervehdys.

Jos saan udella, onko nuo hajonneet diffit olleet Alumiinisia vai terästä?

Viellä kun jostakin saisi tietoa siitä rattaasta kardaanin päässä, kestääkö muovinen? Miltä merkiltä saa kelvolliset rattaat?

TOH
Käsittääkseni noi diffit on terästä. Molemmista hajonneista on korkannut yksi niistä neljästä ulostulon sakarasta. Tuo ylempänä oleva Negen vinkki saattaisi jopa toimia - täytyy itse soveltaa sitä noihin vielä ehjänä oleviin.

Mulla on kanssa mennyt noita alkuperäisiä muovidiffejä ja niiden ulostuloja kuin vappuneuloja, mutta kardaanin rattaita ei ikinä, eli niitä ei tartte murehtia.
Old fart