Kirjoittaja Aihe: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan  (Luettu 430784 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1110 : 15.11.08 - klo: 21.15 »
Olipas kerrassaan hyvät nuo rtr diffit, lohkes kuuladiffin lautasesta sentin pala, pistin pränikän ratasdiffin ja kerkesin puoli kierrosta ajamaan matolla niin perä ruopi jo tyhjää.
Syy: diffin sisällä sinisen rattaan hahlo johon ulostulo tulee, meni pyöreäksi.
/ Jere Siirilä

janitor

  • Vieras
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1111 : 15.11.08 - klo: 22.23 »
Sharkin voimansiirto ja diffit on auton heikoin lenkki. Kuuladiffi on ainoa joka takana kestää, ja se kestää noin kuukauden kovaa ajoa. Edessä kestää ratasdiffi ihan hyvin kun liimaa teräksiset-vetarin ulostulot niihin sinisiin (tai vihreisiin) rattaisiin kunnolla kiinni. Edessä ei kuuladiffin lautaspyörät jostain syystä kestäneet minulla, mutta takana kesti. Ajettavuuden kannalta ratasdiffi edessä ja tiukalle vedetty kuuladiffi takana ei ole paras, mutta kestää parhaiten.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1112 : 16.11.08 - klo: 02.25 »
Sharkin voimansiirto ja diffit on auton heikoin lenkki. Kuuladiffi on ainoa joka takana kestää, ja se kestää noin kuukauden kovaa ajoa. Edessä kestää ratasdiffi ihan hyvin kun liimaa teräksiset-vetarin ulostulot niihin sinisiin (tai vihreisiin) rattaisiin kunnolla kiinni. Edessä ei kuuladiffin lautaspyörät jostain syystä kestäneet minulla, mutta takana kesti. Ajettavuuden kannalta ratasdiffi edessä ja tiukalle vedetty kuuladiffi takana ei ole paras, mutta kestää parhaiten.

Pitää ihan ihmetellä ääneen, että mikä ihmeyksilö mulle on eksyny jos muilla kestää noin heikosti  :tongue:

Viime kausi ja nyt aika monet akulliset tänä kautena menty ilman yhtäkään diffiongelmaa tai huoltoa.. Ja niin löysällä on kun voi olla ilman että vinkuu kiihdytyksessä. Tänään tosin sain hiilikuitusen takaiskaritornin rikki, meni ihan tavallisessa alastulossa, tainnu vähän väsyä..

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1113 : 16.11.08 - klo: 10.16 »
Kyllä kuuladiffien pitäisi kestää..  :cool: Omilla kuuladiffeillä ajettu vuoden päivät ja voin sanoa että todella paljon on ajettu, radalla ja kesällä ulkona, huollettu tuona aikana 2 kertaa. Itse tykkään taas ajella etupää melko löysällä, takapää kireämmällä.. näin voi vähän kaasulla 'ohjata'.
« Viimeksi muokattu: 16.11.08 - klo: 10.46 kirjoittanut vwaltsu »
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1114 : 16.11.08 - klo: 10.46 »
Sharkin voimansiirto ja diffit on auton heikoin lenkki. Kuuladiffi on ainoa joka takana kestää, ja se kestää noin kuukauden kovaa ajoa. Edessä kestää ratasdiffi ihan hyvin kun liimaa teräksiset-vetarin ulostulot niihin sinisiin (tai vihreisiin) rattaisiin kunnolla kiinni. Edessä ei kuuladiffin lautaspyörät jostain syystä kestäneet minulla, mutta takana kesti. Ajettavuuden kannalta ratasdiffi edessä ja tiukalle vedetty kuuladiffi takana ei ole paras, mutta kestää parhaiten.

Kuuladiffit kestäny viime syksystä asti.
Ainoastan yksi painelaakerin prikka pettänyt.

Vanhassa autossa meni etudiffin lautaspyörä (atomic)
Syynä kulunut kardaanin pinjoniratas.
Ne on syytä vaihtaa kun vaihtaa kuuladiffit.

Poissa janus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1115 : 16.11.08 - klo: 17.44 »
Viikon niksipirkka: Kuinka moni on tapellut huonosti pysyvien etupään yläripustusten metallitappien kanssa, jotka kiinnitetään ruuveilla kyljestä kiinni (ne jotka menee siitä etualumiinilevystä läpi). Hokasin että iskarin akseli on vaihto-osaksi bueno ja pitää itsensä takapuolelta paikallaan sillä prikalla ja voidaan etupuolelta kiinnittää mutterilla tai toisinpäin. Näin siis niitä lukitusmuttereita ei enää edes tarvita. Kannattaa kokeilla jos iskarin tapit löytyy varaosalaatikosta.
RC-kamaa myynnissä. Osta pois kun harrastukseni loppui. http://rc10.fi/index.php?topic=42788.0

janitor

  • Vieras
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1116 : 16.11.08 - klo: 19.11 »
Ehkä ne kuluivat koska ajoimme kesällä 4-5 kertaa viikossa 250W harjattomalla 2- ja 3-kennoisilla LiPoilla säälimättä. Siinä muuttuu hyväkin voimansiirto heikoksi lenkiksi. Sharkin kuuladiffiin on hankala saada varaosia, siksi diffi meni kuukauden välein vaihtoon.

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1117 : 16.11.08 - klo: 20.24 »
Tuo saattaa olla selitys asiaan.

Itse olen ajanut harjattomalla toissa keväästä asti.
Viime kevät talvena n.2-3 kertaa viikossa ja nyt saman verran viimeisen parin kuukauden ajalta.
Viime keväästä asti ollut 250w mylly kanssa kiinni tosin en ole rääkännyt 3s lipolla.
Edelleen alkuperäis diffit kiinni.
Toiseen on vaihdettu aikaisemmin mainittu painelaakerin prikka.

Ja kerran molemmat avattu ja huollettu. (viime kesänä kun oli sharkki lomilla)
Vielä toimii ja kulkee.
Eli ei ne huonot ole se vain riippuu käytöstä.

janitor

  • Vieras
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1118 : 16.11.08 - klo: 21.40 »
Juuri näin. Varsinkin kun olen pitänyt diffiä piukalla, että perän saa käskystä irti niin homma on valmis. Suosittelisin rääkkäämään 3-kennoisella, tai ainakin kokeilemaan, siinä vaiheessa Sharkilla ajaminen on täyttä terroria ja maailma pysähtyy. Eihän siinä järkeä ole, mutta eihän RC-autoilussa saa ollakaan järkeä. RC-autoilu ja Märklin-sähköjunat ovat eri asia, eli niin kauan kun autossa on ajotaitoihin nähden liikaa voimaa, homma on hauskaa. Tämä on taas minun subjektiivinen näkemys, eikä tarkoitettu ärsyttämään. Toivottavasti joku silti ärsyyntyy, edes hiukan.

Poissa veikkaappa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1119 : 18.11.08 - klo: 15.18 »
Mitä eroo on lrp shark race monsterilla, shark race monster 2008 spec:illä ja shark race buggylla?
Kuinka kauan akku kestää?
« Viimeksi muokattu: 18.11.08 - klo: 15.26 kirjoittanut veikkaappa »

Poissa Roffe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1120 : 18.11.08 - klo: 15.24 »
Toinen on monsteri, ja toinen on buggymalli. Periaatteessa sama auto mutta monsteri on vähän leveämpi, ja niissä eri kori. Itse suosittelen monsteria. Ei ole kokemuksia tosta vakioakusta mutta sen voin sanoa että ei kestä kauan, ehkä 5-10 minuuttia.
LRP Shark Monster ft Brushless, Kyosho Mini-z monster x-speed & Traxxas E-maxx

Poissa Roffe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1121 : 18.11.08 - klo: 15.42 »
Mistä saisi sharkkiin pinionin joka menee 2 mm akselille?
Jos jollain löytyy ylimääräisenä niin tarjoa ihmeessä!
« Viimeksi muokattu: 18.11.08 - klo: 15.46 kirjoittanut Roffe »
LRP Shark Monster ft Brushless, Kyosho Mini-z monster x-speed & Traxxas E-maxx

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1122 : 18.11.08 - klo: 15.49 »
Hobbylinnasta pitäisi löytyä pinjoneita 2mm akselille. Vakioakku ei kauaa kestä mutta jos laitetaan harjaton moottori ja 1700 lipo niin sillä huristelee helposti 25-30 minuuttia.
Kylätason RC-kuski.

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1123 : 18.11.08 - klo: 17.07 »
Onko jotain helppoa/hyvää kikkaa tuunata noita sharkin iskareita kun tuntuu vähän väliä karkaavan se "aluslevy joka laitetaan jousen jälkeen pitämään jousi paikoillaan" ja sen jälkeen iskari toimii kuten voi arvata...
Pitääkö tässä mennä jo sorvin ääreen työstämään metallista pari milliä isommat halkaisijaltaan niin ei jouset karkaile joka kierroksen jälkeen lippulaivassa?  :huh:
« Viimeksi muokattu: 18.11.08 - klo: 17.48 kirjoittanut meitsi »

Poissa Roffe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1124 : 18.11.08 - klo: 18.57 »
Hobbylinnasta pitäisi löytyä pinjoneita 2mm akselille.
En löytänyt hobbylinnan nettisivuilta, oletko varma että sieltä saa? Jos sieltä ei löydy niin tietääkö joku mistä niitä saa (Suomesta)?
LRP Shark Monster ft Brushless, Kyosho Mini-z monster x-speed & Traxxas E-maxx

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1125 : 18.11.08 - klo: 20.30 »
Pikkaisen kun pihdeillä puristaa jousta kasaan niin pysyy paremmin lautaselle eikä hurahda siitä "läpi".

Se mitä on Linnan sivuilla ja mitä löytyy hyllystä on kaksi eri asiaa, sivustot ei välttämättä ole ajantasalla joten kannattaa soittaa ja varmistaa löytyykö hyllystä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Roffe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1126 : 18.11.08 - klo: 20.36 »
Ok kokeilen soittaa.
LRP Shark Monster ft Brushless, Kyosho Mini-z monster x-speed & Traxxas E-maxx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1127 : 18.11.08 - klo: 21.16 »
Onko jotain helppoa/hyvää kikkaa tuunata noita sharkin iskareita kun tuntuu vähän väliä karkaavan se "aluslevy joka laitetaan jousen jälkeen pitämään jousi paikoillaan" ja sen jälkeen iskari toimii kuten voi arvata...
Pitääkö tässä mennä jo sorvin ääreen työstämään metallista pari milliä isommat halkaisijaltaan niin ei jouset karkaile joka kierroksen jälkeen lippulaivassa?  :huh:

Laita kontaktiliimaa siihen juureen ja työnnä se osa sinne, ei tipu enää.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1128 : 19.11.08 - klo: 17.33 »
Turistista puuttui osia jonkin verran, niin piti tehdä oma versio.


Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1129 : 19.11.08 - klo: 22.34 »
jahas, sharkkiin saa hiilaripohjan tulevaisuudessa

http://www.redrc.net/2008/11/lrp-shark-18-carbon-chassis-conversion/
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1130 : 20.11.08 - klo: 00.04 »
Asiaa.
Sit voinkin heivaa yhden projektin pois mielestä.

Kehitteillä on ollut vastaavaa jo jonkin aikaa.
Nyt unohdan sen vipsvaps.

Poissa DagO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1131 : 20.11.08 - klo: 00.38 »
jahas, sharkkiin saa hiilaripohjan tulevaisuudessa

http://www.redrc.net/2008/11/lrp-shark-18-carbon-chassis-conversion/
Ihan pakko ostaa tällänen kuhan tulee myyntiin.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1132 : 20.11.08 - klo: 01.17 »
jahas, sharkkiin saa hiilaripohjan tulevaisuudessa

http://www.redrc.net/2008/11/lrp-shark-18-carbon-chassis-conversion/

100 varma että tuo mitä kuvassa on ei mene suoraan noilla osilla sharkkiin, sori boys näin etukäteen. Eli miten saat esim diffit kiinni tuohon tai miten saat tukivarret kiinni. Jotain on sitten pakko puuttua jos ne mielii noita myydä.
Muuten hieno mutta miksi ei sitten voida tehdä myös runko jossa ei ole noita nimhi akku reikiä, lipoja on jo käytössä aika paljon. Kuinka moni enää niitä käyttää :huh:
Jerzi

PS Minä ajaisin edelleen tuolla alkuperäisellä koska se on varmasti hyvä.
« Viimeksi muokattu: 20.11.08 - klo: 01.32 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1133 : 20.11.08 - klo: 07.16 »
Sitä itsekkin katselin et miksei tuossa ole diffikoteloiden alapuolskoja.
Toisaalta polttismallin diffikopan puoliskojen luulis käyvän.

Ja miksei siinä voisi olla nimhin koloja.
Kyllähän niilläkin vielä ajetaan.  :azn

LRP sivuilta lainaten:

The Conversion kit includes:

 •   Carbon plate chassis
 •   Carbon plate topdeck
 •   Carbon battery mount
 •   Blue anodised motor mount
 •   Blue anodised battery posts
 •   All hardware needed, screws etc…
 •   Lower gearbox cover
« Viimeksi muokattu: 20.11.08 - klo: 07.20 kirjoittanut Nege »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1134 : 20.11.08 - klo: 07.28 »

 •   Lower gearbox cover


Miltäs tuo kuullostaa?

LPR:n sivua lainatakseni: "There is nothing else needed, no screws, parts, etc…
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1135 : 20.11.08 - klo: 07.50 »
Samaa hämmästelin kuin jerzi, pohjalevy on hieno mutta ei edes näytä siltä että se sopisi Sharkkiin. Jos myyntiin tulee bolt on kitti niin miksi julkaistaan kuva mikä on suurinpiirtein protoasteella tai isko kasa osia puuttuu?

Noiden akkukolojen kanssa olen myös sitä mieltä että ne on täysin turhia kapistuksia. Tekisi pohjalevyt ilman reikiä, jos käyttää nimhejä niin aina ne reiät sinne voi dremelöidä ja haluaa painopisteen mahdollisimman alas.

Mikä on loppupeleissä painonsäästö kyseisellä setillä? En usko että montaa kymmentä grammaa tulee säästöä ja oletan että jäykkyys on samaa luokkaa kuin alkuperäisessä ammeessa joka on jo riittävän jäykkä. Tässä vaiheessa, ja kokeilematta on vaikea mieltää mitä etuja hiilikuitusetillä saavutetaan nykyiseen pohjalevyyn?
Kylätason RC-kuski.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1136 : 20.11.08 - klo: 08.26 »
Tässä vaiheessa, ja kokeilematta on vaikea mieltää mitä etuja hiilikuitusetillä saavutetaan nykyiseen pohjalevyyn?
Mitäh??? Tommonenhan tuo niiiiiin paljon lisää katu-uskottavuutta ja respectiä, että onhan tuommonen ihan pakkohankinta :grin:. Eihän sitä kisoja saa hävitä jo varikolla  :wink:
« Viimeksi muokattu: 20.11.08 - klo: 09.55 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1137 : 20.11.08 - klo: 09.44 »
Henkinen voitto on otettu siinä vaiheessa kun kaverit on saatu kateelliseksi... :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1138 : 20.11.08 - klo: 16.03 »
Eikös se vakiolevy tapaile mennä poikki edestä? Luulis tuolla sen ongelman ainakin poistuvan, heti kun ostettavissa niin tilaukseen.
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« Vastaus #1139 : 20.11.08 - klo: 17.05 »
Pistää polttis version alupohjan niin ei katkea...itseltä löytyy niin sähkö kuin polttis sharkki, oli tarkoitus kokeilla tuolla alu pohjalla ja sähköillä mutta jäänyt hiukan vaiheeseen projekti...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot