Päivitetäänpä tätäkin projektia taas vähän...kuvia on aika paljon, toivottavasti ei haittaa..eiköhän nuo hitaammat mobiililaitteetkin ole jo kohtalaisen nopeita yhteydeltään ja lataavat kuvat.
Koska Savagella ajellaan pääsääntöisesti pitkin "pöpelikköjä", niin ehdoton varustehan on pakki, joten pitihän se saada tähänkin. Octanen laatikossa lisäksi olemassa jo valmius sille, vaikka sitä ei lisävarusteena myydäkään. Hommasin
HPI reverse modulen ja purin vaihdelaatikon. Yllätyin kuinka paljon laatikossa oli rasvaa sisällä, sinistä ja ruskeaa...normaalisti Savagen laatikot ovat täysin kuivia
Pakkimoduuli ja orkkis akseli jonka tilalle se tulee, kuvan ratas siirtyy moduuliin. Akseli on sama kun nitro-versiossa.
Lisäksi laatikon kuorissa on varattu tila moduulille ja siirtohaarukan, sekä vivuston paikat. Moduuli paikallaan ja kiinnitysruuvilla varmistettuna.
Nämä osat jäävät ylimääräiseksi. Mustan pyöreän osan sisällä oleva laakeri siirretään kotelon toiseen päätyyn pienemmän laakerin päälle tukemaan akselia, katso alempi kuva.
Laakeri paikallaan.
Servoiksi vaihtui Savöxin 20kg SC-1256RG ohjaukselle ja pakille tuli SC-0254MG 7.4kg. Pakki servollekin on valmis paikka servotelineessä tankin alla. Ainoastaan vivustolle joutuu hieman tekemään lisää tilaa Dremelillä...periaatteessa muotoilemalla kokonaan uudet siirtovivut senkin voisi kiertää. Mukana tulevista siirtovivuista käy alempi vipu suoraan. Pakin siirtohaarukka näkyy keskellä, kiiltävä osa ja päällä keskellä tekemäni siirtovivusto.
Vaihdoin myös
bulk head bracet alumiinisiksi, tukevoittavat hieman runkolevyjen kiinnitystä ja jäykistää alustaa. Kuvassa näkyy jo Octanessa vakiona oleva
servo saverin HD-jousi, muissa lisävaruste, kiristin sitä lisää. Vaihdoin myös
servo saveriin kuulalaakerit niiden typerien muovihelojen tilalle...ohjaus herkistyy sillä tavalla huomattavasti.
Alkuperäiset muoviset
bulk head bracet uusiokäytin tekemällä niistä tulevan pohjapanssarin kiinnityksen poraamalla runkolevyihin sopivalle kohtaa 4mm reiät ja kiinni niiden omilla ruuveilla.
Monenlaista tilpehööriä...elektroniset päävirtakytkimet, servojohtoja, Kill Switch, Savöx SC-0245MG 7.4kg kaasu/jarruservo, latauspistokkeet ja RX-461 vastari.
Koska alkuperäiset virtakatkaisimet jäivät pois elektronisten myötä, niin asensin niiden tilalle latauspistokkeet. Pistokkeet sopivat pienellä kotelon viilauksella suoraan paikalleen.
.
Lisäksi itse liittimien sisäosaa piti hieman viilata että akku-laturin Futaba-tyyppinen naaras liitin sopii paikalleen. Nyt lataus onnistuu kätevästi radiokoteloa aukomatta
Elektoniset virtakytkimet sijoitin radiokotelon kylkeen, josta niihin pääsee helposti käsiksi. Etummainen on radioille ja takimmainen sytkälle. Lisäksi katkasijat näyttävät akkujännitteen vihreä-> oransii- > punainen. Vastariksi tuli Sanwa RX-461 jossa mahdollisuus telemetrialle, 2 x lämpö + kierrosluku. Radiokoteloon tuli myös Opto Kill Switch jonka PITÄISI sammuttaa moottori jos radiosignaali katoaa tai jännite tippuu liian alas...saa nähdä miten "kiinanpojan" tekele toimii...
...harmittaa vähän kun myyntikuvassa siinä on merkkivalona erillinen punainen led, mutta eihän näissä ole sellaista, joten toimintaa ei näe.
Servoille menevät johdot täytyy vielä laittaa suojasukan sisään etteivät hankaa runkoon itseään puhki ja ilmanputsariin Outer Wears ym ym...onhan tuossa vielä kaikenlaista säätöä, kuten nuo iskarit. En kuitenkaan lähde kopioimaan toista, enkä laita tähän Losi LST2-pumppuja...mennään HPI:n omilla alumiini Big Boreilla, ehkäpä ne tuplana sopivilla jousilla