Mielenkiintoista. Eli millanen satula-paketti noilla sitten tulisi? 1600 mAh 7,4V ?
Liikkuisko sillä sitten miten verrattuna 1500mAh 9,6V nimh akkuun ?
Mittojen puolesta 54x30x14mm tuntuis sopivan.
Juuri näin, 1600mAh 7,4V. Rinnakkain kytkettäessä akkujen välillä ei saisi juuri olla jännite-eroa. Jos ei halua tinailla niin akut kannattanee ladata erikseen tasaavalla laturilla ja kytkeä yhteen täysinäisinä.
Ajelimme aiemmin 1300mAh ja 1400mAh 9,6V NiMH akuilla. Lipot pitävät jännitteen ylhäällä kuorman alla paremmin. Moottorista riippuen huipuissa ei välttämättä ole juuri eroa mutta kiihtyvyys on ihan toista luokkaa. Nämä siis kaverin kokemuksia omalla autollaan, itselläni tuota setuppia ei ole ollut.
Omaan autooni tein samantapaiset muutokset kuin joku aiemmin tässä viestiketjussa: käänsin keskidiffin ja siirsin moottorin takaoikealle. Etudiffistä takadiffiin ulottuva dekki jäykistää runkoa mukavasti. 3S 2100mAh akulla kulkua ja ajoaikaa riittää mukavasti, käytössä luonnollisesti harjaton setti.