Kirjoittaja Aihe: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.  (Luettu 211952 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #300 : 05.03.09 - klo: 13.53 »
Jos sulla ohjaus kanittaa niin oot kasannu sen väärin.
Tutki ohjeita ja tarkista linkistö.
Ilmeisesti varret on nurinpäin.
Servoon osuvasta ruuvista en äkkiseltään osaa sanoa kun en ihan tajunnut mistä ruuvista on kyse.
Mutta... Olethan kiinnittänyr servon siten että se on mahdollisimman takana?
Eli servon perä osuu akku ammeen seinämään??

UUPS...
Jotenkin ajattelin että kommentoin asso B4 topikkiin, eli unohda tuo neuvo.
« Viimeksi muokattu: 05.03.09 - klo: 14.36 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa laban

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #301 : 05.03.09 - klo: 13.54 »
avasin nuo diffit kun yritin asentaa tota spurrin suojaa. ei siellä mitään ihmeempää ollut mutta naksunta loppui :)

mutta voi vittu sen spurrisuojan kanssa, en sitten millään saanut sitä nätisti paikoilleen.. meni niin ahtaaksi että se kiilasi spurrin vinoon niin että se hankaa pohjalevyyn.
en ymmärrä miksi, ohjeita luin huolella ja yritin edes takas monta kertaa. voiko olla että toi suoja ei sovi kun mulla on joku lasikuitu pohjalevy ja taitaa olla hieman erilainen tuo mihin spurri tulee kiinni?

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #302 : 05.03.09 - klo: 14.25 »
voiko olla että toi suoja ei sovi kun mulla on joku lasikuitu pohjalevy ja taitaa olla hieman erilainen tuo mihin spurri tulee kiinni?

Muistelisin jonkun sanoneen että tuota suojaa ei saa kiinni suoraan hiilari alustaan ja itselläni tuo setti oli kiinni normi ammeessa
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #303 : 05.03.09 - klo: 14.36 »
Ei käy hiilari pohjaan.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #304 : 05.03.09 - klo: 16.02 »
Luultavasti tuota hiilikuituammetta käytetään enemmän ulkona ajaessa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #305 : 05.03.09 - klo: 16.35 »
Hiilikuitu ammetta???

Ei sellaista ole.

Perus muovi amme taitaa olla ainoa ammemainen runko mitä kyseiseen autoon on.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #306 : 06.03.09 - klo: 11.00 »
Hiilikuitu ammetta???

Ei sellaista ole.

Perus muovi amme taitaa olla ainoa ammemainen runko mitä kyseiseen autoon on.
no juuri sitä tarkoitin
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #307 : 06.03.09 - klo: 14.53 »
Servovisa:
Ostin omaan pikuassoon nyt viimeinkin sen Hitecin HS65MG:n.

Mikä ihmeen kierre siinä servon ulostuloakselissa on?????!!!!
Servon mukana tuli kyllä ruuvi mutta se on liian lyhyt asson saverin kanssa.

M3 ei mahdu millään, M2,5 ei aivan mahdu ja M2 on väljä.
Tuumakokokaan en usko sen olevan.

Voiko niillä olla käytössä joku ihan oma kierteensä, esim M2.3?

Sain kuitenkin saverin asennetua just sopivan lyhyellä M2,5 ruuvilla, saas nähdä kuinka kauan pysyy.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa tomije

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #308 : 06.03.09 - klo: 23.06 »
Servovisa:
Ostin omaan pikuassoon nyt viimeinkin sen Hitecin HS65MG:n.

Mikä ihmeen kierre siinä servon ulostuloakselissa on?????!!!!
Servon mukana tuli kyllä ruuvi mutta se on liian lyhyt asson saverin kanssa.

M3 ei mahdu millään, M2,5 ei aivan mahdu ja M2 on väljä.
Tuumakokokaan en usko sen olevan.

Voiko niillä olla käytössä joku ihan oma kierteensä, esim M2.3?

Sain kuitenkin saverin asennetua just sopivan lyhyellä M2,5 ruuvilla, saas nähdä kuinka kauan pysyy.



Itse tappelin saman ongelman kanssa.

Saattaa olla että kierre on joku UNF jenkki kierre.

helpoin ratkaisu on tehdä 3mm kierre servoon ja uusi pidempi ruuvi tilalle.
http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=popup_image&pID=10279
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #309 : 07.03.09 - klo: 02.06 »
Kuvaa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa tikkunaama

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #310 : 07.03.09 - klo: 12.06 »
Iso kiitos Hokelle jonka avulla servo-ongelmani on lähes ratkaistu. Hitec hs 56hb:n kanssa käytän nyt siis servon kiinnityspaloja pannan sijaan, jolloin ohjauslinkkien etäisyys diffikoteloon pitenee. Tosin jouduin jo purkamaan auton tämänkin jälkeen 2 kertaa, kun ensimmäisellä koeajolla tajusin jättäneeni diffit niin löysälle ettei veto päässyt pyöriin saakka ja toisella kerralla laitoin etudiffin väärinpäin (on mahdollista jos on täysi puusilmä  :grin: ) Hauska painaa kaasua kun pyörät pyörii vastakkaisiin suuntiin
Yokomo B-MAX4 2 kpl
Team associated rc 18t Spektrum dx3s

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #311 : 08.03.09 - klo: 01.43 »
Hauska painaa kaasua kun pyörät pyörii vastakkaisiin suuntiin

 :mrgreen:

Lähes yhtä hauskaa on varmaan ollu useammallakin omatekoisen 1:1 putkiauton rakentajalla kun on huomannut eka testiajolla etupyörien kääntyvän väärään suuntaan.

Puhumattakaan siitä tyypistä joka sai tehtäväkseen koota metsäkoneen takimmaisen akselin toisen huoltomiehen jäljiltä viimeisenä päivänä ennen lomaansa.
Oli kuulemma soittanut koneen purkaneelle kaverille ja varmistanut kumminpäin perämurikka kuoriin laitetaan.
Illalla kone oli kasassa ja koitti aika ajaa se hallista ulos odottamaan omistajaansa joka aamulla tulisi sitä hakemaan.

Riemu on saattanut olla rajaton kun metsäkoneen takimmaiset pyörät oli pyöriny vastakkaiseen suuntaan muihin nähden.

 :p

Sori ot, kello on taas liian paljon....
« Viimeksi muokattu: 08.03.09 - klo: 01.51 kirjoittanut Casull »
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa tikkunaama

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #312 : 08.03.09 - klo: 12.02 »
Tervehdys taas kaikille! Nyt tuli esiin ensimmäisen koeajon jälkeen uusi ongelma. Painaessa kaasua auto kyllä kiihtyy kun kaasuttaa maltilla, mutta kun kaasun junttaa nopeammin pohjaan tai lähelle sitä niin kuuluu kimeä vinkuna, eikä auto lähde suhteesa kiihtymään nopeammin. Aluksi luulin, että muovinen spurri meni, mutta se on kunnossa ja välyskin on ihan ok. Vika on siis varmaan diffeissä.
Yokomo B-MAX4 2 kpl
Team associated rc 18t Spektrum dx3s

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #313 : 08.03.09 - klo: 12.57 »
Tervehdys taas kaikille! Nyt tuli esiin ensimmäisen koeajon jälkeen uusi ongelma. Painaessa kaasua auto kyllä kiihtyy kun kaasuttaa maltilla, mutta kun kaasun junttaa nopeammin pohjaan tai lähelle sitä niin kuuluu kimeä vinkuna, eikä auto lähde suhteesa kiihtymään nopeammin. Aluksi luulin, että muovinen spurri meni, mutta se on kunnossa ja välyskin on ihan ok. Vika on siis varmaan diffeissä.
Kokeilepas näin aluksi kiristää diffejä. Itse huomasin että diffit saa laittaa aika kireälle. Mutta varo kuitenkin ettet kiristä niitä liikaa ja hajoita diffiä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa tikkunaama

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #314 : 08.03.09 - klo: 13.59 »
Tervehdys taas kaikille! Nyt tuli esiin ensimmäisen koeajon jälkeen uusi ongelma. Painaessa kaasua auto kyllä kiihtyy kun kaasuttaa maltilla, mutta kun kaasun junttaa nopeammin pohjaan tai lähelle sitä niin kuuluu kimeä vinkuna, eikä auto lähde suhteesa kiihtymään nopeammin. Aluksi luulin, että muovinen spurri meni, mutta se on kunnossa ja välyskin on ihan ok. Vika on siis varmaan diffeissä.
Kokeilepas näin aluksi kiristää diffejä. Itse huomasin että diffit saa laittaa aika kireälle. Mutta varo kuitenkin ettet kiristä niitä liikaa ja hajoita diffiä

Tervehdys! Nyt rupesi pelottamaan tuo liika kiristys. Tuli eilen kiristettyä diffejä silleen reilusti. Mistä huomaan onko kiristetty liikaa? antaako ruuvi periksi, meneekö diffi lukkoon tai jotain muuta?
Yokomo B-MAX4 2 kpl
Team associated rc 18t Spektrum dx3s

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #315 : 08.03.09 - klo: 14.20 »
Tervehdys taas kaikille! Nyt tuli esiin ensimmäisen koeajon jälkeen uusi ongelma. Painaessa kaasua auto kyllä kiihtyy kun kaasuttaa maltilla, mutta kun kaasun junttaa nopeammin pohjaan tai lähelle sitä niin kuuluu kimeä vinkuna, eikä auto lähde suhteesa kiihtymään nopeammin. Aluksi luulin, että muovinen spurri meni, mutta se on kunnossa ja välyskin on ihan ok. Vika on siis varmaan diffeissä.
Kokeilepas näin aluksi kiristää diffejä. Itse huomasin että diffit saa laittaa aika kireälle. Mutta varo kuitenkin ettet kiristä niitä liikaa ja hajoita diffiä


Tervehdys! Nyt rupesi pelottamaan tuo liika kiristys. Tuli eilen kiristettyä diffejä silleen reilusti. Mistä huomaan onko kiristetty liikaa? antaako ruuvi periksi, meneekö diffi lukkoon tai jotain muuta?
No mä kiristin yhdet diffit p*skaksi.Ilmeni sillein että diffi ei toiminut, pyörät eivät pyörineet eri suuntiin. Medasecilta ja RC-pisteestä saa nuita diffejä uusia, eikä hintaakaan kamalasti ole, osta vaikka varaosiksi muutamia sellaisia
« Viimeksi muokattu: 08.03.09 - klo: 14.53 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #316 : 09.03.09 - klo: 00.56 »
Niihin saa myös korjaussarjoja.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #317 : 09.03.09 - klo: 03.27 »
Itselläni ei tätä topikin mukaista autoa ole(vaikkakin sen hankinta on ollut harkinnassa jo pitkään), mutta ihan mielenkiinnosta kysymys tuosta diffin "ylikiristämisestä": Mikä siinä oikein hajoaa kun sitä kiristää liikaa?

Ainoat kuuladiffit mitä multa löytyy, ovat Mini-T pro:n MIP:n diffi ja Mini-Infernoon 3Racingin kuuladiffejä useampi kappale ja ei niistä saa liikaa kiristämällä muuta kuin diffin läpi menevän ruuvin poikki. 3Racingin diffeissä ruuvi on ihan tavallinen M2 kierteinen sähkösinkitty kuusiokoloruuvi ja niitä saa rautakaupasta kourallisen 5 eurolla. MIP:n diffissä on paksumpi ruuvi joten siitä saa korkeintaan kierteen rikki.

Poissa tikkunaama

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #318 : 09.03.09 - klo: 13.43 »
Moikka taas! Diffit on nyt sen verta kireellä että lukoiksi voi sanoa. Ongelma ei ole poistunut, joten rupesin miettimään diffin ratasta, sekä kardaanin päässä olevaa ratasta josko niissä olisi liian suuri välys tai jotain... Apu on tervetullutta.

P.S Mitkäs ovat porukan mietteet siitä onko järkevää korvata kaikki muovirattaat metallisilla vaihtoehdoilla?
Yokomo B-MAX4 2 kpl
Team associated rc 18t Spektrum dx3s

Poissa tomije

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #319 : 09.03.09 - klo: 15.28 »
Moikka taas! Diffit on nyt sen verta kireellä että lukoiksi voi sanoa. Ongelma ei ole poistunut, joten rupesin miettimään diffin ratasta, sekä kardaanin päässä olevaa ratasta josko niissä olisi liian suuri välys tai jotain... Apu on tervetullutta.

P.S Mitkäs ovat porukan mietteet siitä onko järkevää korvata kaikki muovirattaat metallisilla vaihtoehdoilla?

Ei ole mitään järkeä hankkia noin pieneen ja kevyeen autoon metalli rattaita.
Shimmaa voimansiirron oikein niin kestää vaikka porakoneella pyörittää.

Shimmit:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&P=WR&I=LXJZH4
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #320 : 09.03.09 - klo: 15.39 »
Diffin vakio rattaat kestää ikuisuuden.
Itse ajoin 3 vuotta samoilla rattailla jonka jälkeen vaihdoin ihan vaan huvikseni uudet.
Moottoreina on ollut kaikkea vakio koneesta 7800 harjattomaan lipo akuilla, eikä mitään ongelmaa kestämisen suhteen.

Jos sulla on napsutus ongelmaa niin edelleen... Johtuu koiranluu vetareista ja jousista vetarin ulosulossa.
Kokeile painaa auton jousitus siihen asentoon että on tukivarret suorassa ja pyörittele sitten renkaasta.
Ääni varmasti joko katoaa kokonaan tai ainakin vähenee selvästi.
Tai sitten otat vetoakselit pois paikoiltaan ja kokeilet pyörittää voimansiirtoa.
Mikäli ääni esiintyy edelleen niin sit on jossain vikaa.
Spurrin ja pinionin välissä pienenpieni hiekan jyvänen saa kanssa aikaan melkosen pärinän.
Assossa on nuo shimmiprikat vakiona jo mukana.
Ja diffi on kyllä sopivalla välyksellä suoraan paketista.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #321 : 09.03.09 - klo: 15.53 »
Kun näistä diffeistä on ollut nyt puhe, niin mitenkä suuri ero on tällä vakiodiffillä ja sitten metallisella diffillä jota autoon on myös saatavilla ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #322 : 09.03.09 - klo: 16.39 »
Ei käytännössä mitään.

Muovisilla ajoin samat kolme vuotta.
Vaihdoin teräksisiin samalla kun uusin koko diffit.
Teräksiset tietenkin kestää paremmin kulutusta, mutta taas samalla hinnalla ostelee muovisia vaikka vuoden välein.

Teräs ulostulojen kanssa on vieläpä yksi negatiivinen piirre....
Kireys ei nimittäin pysy yhtä hyvin kuin muovisilla, vaan tuppaa säätymään itsestään.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #323 : 09.03.09 - klo: 16.50 »
Ei käytännössä mitään.

Muovisilla ajoin samat kolme vuotta.
Vaihdoin teräksisiin samalla kun uusin koko diffit.
Teräksiset tietenkin kestää paremmin kulutusta, mutta taas samalla hinnalla ostelee muovisia vaikka vuoden välein.

Teräs ulostulojen kanssa on vieläpä yksi negatiivinen piirre....
Kireys ei nimittäin pysy yhtä hyvin kuin muovisilla, vaan tuppaa säätymään itsestään.
No sitten en ala kyllä itselleni vaihtamaan teräsdiffejä. Jos hyötyä ei ole niin pysyn vakiovermeissä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #324 : 11.03.09 - klo: 00.19 »
PikkuAsso sai buggyn muodon
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #325 : 11.03.09 - klo: 08.49 »
Maavara.

Herranjestas sentään.
Tuo auto on mahdoton ajettava tuollaisella maavaralla.

3racing iskarit omilla jousillaan ei tarvitse yhtään esikiristystä varsinkaan takana.
Takajouset ovat jopa karvanverran liian pitkät.

Säädä jousien esikiristys, eli auton maavara siten että tukivarret tulevat vaaka asentoon.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #326 : 11.03.09 - klo: 10.05 »
Maavara.

Herranjestas sentään.
Tuo auto on mahdoton ajettava tuollaisella maavaralla.

3racing iskarit omilla jousillaan ei tarvitse yhtään esikiristystä varsinkaan takana.
Takajouset ovat jopa karvanverran liian pitkät.

Säädä jousien esikiristys, eli auton maavara siten että tukivarret tulevat vaaka asentoon.

Kiitos neuvosta, nuo 3racingit on suoraan pakasta laitettu paikoilleen, joten vielä ei olla säädetty. Täytyy säätää kuitenkin ne
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa laban

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #327 : 11.03.09 - klo: 10.17 »
mutta kyllä on hieno auto snakepoison!  :smiley:

itse sain eilen käsiini tilaamani hobbywing 5200 kv harjattoman setin, tilatessa en ollut huomannut että tilaamaani pakettiin ei sisältynyt sitä säätötaulua. noparilla kuitenkin saa säädettyä kaasun, neutraalin ja pakin niin en tiedä kannattaako tai onko siitä säätötaulusta jotain ehdotonta hyötyä mulle? ei se kuin 12$ maksais jos sellasen vielä tilais..

mutta kyllä oli ihan eri vehje kun vakiomotilla olin tätä ennen vain ajellut  :lol:

itselläni tuo ohjauksen palautus menee niin että kun ihan täydellä akulla ajaa niin palauttaa hienosti renkaat suoraksi kun päästää ohjaimesta, mutta ei tarvitse kuin hetki päästellä niin ei enää palauta. Olen ajellut vain kuuskennosella nimhillä ja kaverini eilen ehdotti että palauttaisiko se paremmin jos laittais kiinni seitsemänkennosen? tuolta thetoyzistä sais aika kohtuuhintaisestikin 1500 mah seittemänkennosia..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #328 : 11.03.09 - klo: 10.25 »
Hommaa mielummin lipo.
Saat enemmän potkua ja ajoaikaa.
Lipo ei myöskään notkahtele kuten nimhit harjattoman setin kanssa.

Poissa laban

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« Vastaus #329 : 11.03.09 - klo: 10.48 »
vähän hirvittää kyllä nuo lipot kun on lukenut kaikkia kuumotuksia niistä :D ja se on vähän kalliimpi hankinta kun pitää kaikki laturi ja tasuri ja mitäkaikkea hankkia. kai se pitäis jossain vaiheessa hankkia, parempihan se ois pikimmiten ettei tulis turhaan noita nimhejä kerättyä..