147
« : 31.10.13 - klo: 12.25 »
Siis tää mun uus tekele on 43cc.
Jos haluat juhamatti nähdä ja kuulla sen niin tule tänne etelään käymään sitten kun järjestän talvitapahtumia. Kun sulla on jo yhteys sinne Moskiittoon niin halutessasi voit ottaa heihin uudestaan yhteyttäkin jos itteäsi kiinnostaa. Mutta etkös sä oo myyny kaluston kokonaan pois?
Myöskin yks uus juttu on kehitteillä. Tää on ehkä ennenaikaista mainita, mutta oon paljon miettiny kakstahtisen pakoputken toimintaa ja mulla on 2 teoriaa jotka oon jo käytännön tasolla mallintanu tietokoneelle visuaaliseksi malliksi. Jos noista jompikumpi sattuis toimimaan vielä käytännössäkin niin tulevat mullistamaan koko 2-tahtisen pakoputkiteorian tarkoittaen käytännössä sitä että kaikki nykyiset patskarit muuttuis samantien vanhanaikaiseksi. Paras juttu on se, että tän uuden ideologian ja sen uuden "pakoputken" pystyy lisäämään mihin tahansa olemassaolevaan 2-t koneeseen. Toki tän "pakoputken" eri kokoja pitäis olla moottorin mukaan tarjolla. Homma sai alkunsa siitä, että asetin mielessäni nykyisen 2T-patskariteorian kyseenalaseks ja nopeesti tarkasteluna nykyinen pääteoria perustuu vääriin suureisiin. Saas nähä, mä voin olla myös ite väärässä mutta käyn tohon aiheeseen vähän kierroksilla joten pakko kokeilla. Oon jo alkanut suunnittelemaan osia tota varten ja tää uus 43cc tulee saamaan ton laitteen itteensä jossain vaiheessa. Ensi alkuun varustan sen mahdollisimman hyvällä nykyideologian mukasella patskarilla jotta on hyvä vertailupohja.
Noista OBRn moteista sen verran että 38cc on samalla pytyllä kuin mun ex-kone (kulu loppuun) eli 30mm iskua ja 40mm porausta. Billettialakerta ja mäntäohjattu. Ne ilmottaa sen 38cc, mutta sanosin että 100% todennäkösyydellä se on just toi sama 37,7cc.
40cc on sitten vaan sama mutta 31mm iskulla ja sen pitäs olla billet reed case.
Noissa OBR-moteissa vaan tulee kanavakoko vastaan tolla pytyllä, mäntä on vaan liian iso jo noille kanaville. OBR ei toistaseks tarjoo noihin omaa pakoputkea vaan ainoostaan isomman alkukäyrän, johon voi liittää nykyisiä sivuputkia, todennäköisimmin Victoryn tekeleitä. On ne teetättänyt Victorylla jonkun spesiaaliputkenkin jo mutta ilmesesti vaan yksittäiskappale joka saattaa tulla tuotantoon joskus myöhemmin.