Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JariV

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 57
181
Henkilökuvat jäi olemattomiksi, sori vaan. Olis Tonin yrityksestä voinu haastaa edes vähän ja varsinkin Pekan kisameriittejäkin olis voinut mainita. Se jäi aika ohkaseks toi rc-osuus. Toivottavasti tekevät seuraavan ohjelman vähän kattavammin ja ihmisetkin tulee mukaan ohjelmaan. Tollasta jäin kaipaamaan.

182
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 13.04.13 - klo: 21.21 »
Kesseli,
ei tää mitään kengille astumista oo. Mielipiteet pitää tuoda julki ja kun sulla on kokemusta asiasta niin mulle se on mielenkiintoista. Mitä järkeä mun olis yksin puhua. Mä tiedän 2-T moteista jonkun verran ja niitten pakoputkista myös mutten mä mikään kaikkitietävä oo mitenkään. Mä teen virheitä ja otan opikseni niistä. Ja kuuntelen eriäviä mielipiteitä enemmän kuin mielelläni kun ne on perusteltuja. Spekulaatiokin on aina hyvää koska mut se saa ainakin ajattelemaan että olenkos miten pahasti väärässä näkemysineni vai täysin hakoteillä vaiko sittenkin oikeessa. Musta on hyvä asia että otit osaa tähän. Mulla on myös kokemusta isommista kakstahdeista motocrossista ja kartingista. Lempipeli oli Kawan KX500 jollasen motin laitoin myös mikroautooni ja ajoin sillä 2 kautta.

Alaa,
tuleeks toi yläpään venyminen sun mielestä putkesta vai puntituksesta vai niitten yhdistelmästä?

183
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 13.04.13 - klo: 16.36 »
kerro lisää kesseli. Mielenkiintoista!

184
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 13.04.13 - klo: 08.39 »
Olis kiinnostavaa nähdä toi exceli ja sen logiikka sekä tän putken mitoitus. Miksi susta tuntuu ettei toi ole optimi? Se ei kiekase vaan vielä silleen kun "pitää"?

185
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 13.04.13 - klo: 07.53 »
Sarvi-kerpeleelläkö mitoitit? Saisko tietoja?

186
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 12.04.13 - klo: 18.14 »
Etureunaan, takareunaan ja alareunaan. Tuuletus toimii ja pska pääsee alarei'istä pois. Alareiät porataan isommiksi kuin muut. Jos vaan alas poraa reikiä niin läpivirtaus ei toimi ja koko touhun järki jää aika kyseenalaseks.

187
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 12.04.13 - klo: 18.12 »
Onhan MIELENKIINTOINEN käyrä!!! Piruvie!

188
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 11.04.13 - klo: 21.26 »
Täysin suljetusta kytkimestä ei pääse kenkien kitkan tuottama lämpö poistumaan. Kytkinkopan takareunaan voi porata jäähyreikiä oikeisiin paikkoihin niin p.skasista ajoalustoista ja kuumuudesta ei tartte enää olla huolissaan.

189
Hyvä että sinne saatiin asiaa tuntevia ihmisiä kunnon kalustolla paikalle. Mua ei oikein enää Pääsiäistapahtuman jälkeen innostanut toi aihe kun peruuttivat. Mulla on myöskin vähän huonoja kokemuksia tästä Raskista kartingin puolelta.

Toivottavasti tuli hyvä pätkä. Täytyy kattoo tolloa tohon aikaan.

190
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 10.04.13 - klo: 19.09 »
Ei oo lepposaa todellakaan. Ei ees täällä Suomessa, jos vaan menet M8 kisoihin lähelle ajajakoroketta niin aika karua sekin oli ainakin jossain välissä. Silloin siellä oli yksi yli muiden. Lopetin käymisen yhteen kisaan itse ja totesin ettei oo mun juttu.

191
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 10.04.13 - klo: 18.10 »
Antennin pää korin ulkopuolelle ja se on siinä. Muuta ei tartte. Mun Extreme Bajassa koko himmeli metallia ja sen takii vastariantenni ulos, ei ongelmia.

192
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 10.04.13 - klo: 12.18 »
Kentsu puhuu asiaa. Ainoa tarkennus: Faradayn häkki.

Ari-mikaelille  :grin: kyl ny kaikkien kannattaa ostaa baja ku se on niin hyvä ajaa ja paras ja nopee ja hieno ja muut ei pärjää  :grin: :grin: :grin:

193
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.04.13 - klo: 20.13 »
Kirjoitin kansainvälisille foorumeille asiasta ja kohtalotovereita on jo yli 700 jotka on joutunu ton natsin kaltoin kohtelemaksi. Mä sanoin sille suoraan että se on hitleri. Ja sillä on jotain hampaankolossa ausseja kohtaan, siellä sitä vihataan avoimesti.

Kansainvälisesti useassakin paikassa asiasta on puhuttu ja useat foorumit on lähteneet mukaan siihen, että boikotoidaan osamyyjiä ja valmistajia jotka mainostaa noilla Rob Mikulan foorumeilla. Nyt ymmärrän monta asiaa näistä jutuista paremmin. Itse tein kanssa päätöksen liittyä boikottiin, eli esim. davesmotorsilta en tilaa enää yhtään mitään niin kauan kuin se tuolla on. Eli en varmaan sitten tilaa sieltä koskaan mitään enää.

Näkisittepä niitä keskustelupolkuja tuosta henkilöstä, on aika saakelin karua luettavaa. Tuosta Rob Mikulasta on olemassa ns. Hitler-video. Se on undergroundia mutta jos saan sen niin linkkaan tänne.

194
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.04.13 - klo: 19.00 »
HPI Baja asiaa, joskin vähän asian vierestä tuossa videossa. Tää vaatii lontoon kielen taitoa. Videossa Chris Hemistorm tekeytyy Grafil Bodies firman omistajaksi ja kyselee miten saisi vain positiivista julkisuutta Hpibajafoorumilla. Hänet bannattiin sieltä koska teki samaa kuin minä, eli kommentoin negatiivisesti saitin yhden valmistajan tuotetta ja sitä jenkit ei suvaitse. Puhelimen toisessa päässä on Rob Mikula, joka siis omistaa Hpibajafoorumin, Losi5IVEfoorumin ja Rampagehopupsin.

Ne jotka ymmärtää keskustelun voivat vetää omat johtopäätöksensä. Grafil huijasi asiakkaitaan ja eritoten aussit ovat "pahoja". Aika tuubaa...

http://i1275.photobucket.com/albums/y444/007-SLAYER/HemiGrafilvsHBF.mp4

195
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 09.04.13 - klo: 07.41 »
No onhan se peräänantamattomuus kunnioitettavaa mutta kyllä elämässä tulee tilanteita jolloin pitää viheltää peli poikki. Jos viikon sisään menee kaksi lohkoa halki ja sen jälkeen veljesi sanoo että haluis lopettaa niin mikä on idea tossa vaiheessa enää tällä haavaa leikkiä moisella lelulla joka ei aiheuta kuin ketutusta. Ja se, että sanot että MCD on niin paljon parempi ajaa niin onko tässä kohtaa todella?

Jos mulla olis kaks autoo joista toinen on "parempi" mutta aina p.skana ja toinen joka on "huonompi" niin ajelisin sillä huonommalla joka kestäis ja antais mulle hyviä fiiliksiä. Mutta tää on vaan mun mielipide joka on kirjoitettu piharällääjän näkökulmasta.

196
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 09.04.13 - klo: 07.09 »
Jätä juhamatti tuo MCD hyllyyn pölyttymään ja aja Bajalla. Sulla on ollut kohtuuttoman huono tuuri. Ei tota kannata nyt jatkaa ton auton kanssa kun se kerran noin paljon korpeaa. Palaa ton auton kimppuun vaikka loppusyksystä. Jos sun tekee mieli lopettaa koko touhu tollasen vehkeen takia niin voi kai suoraan sanoa että laite on huono sulle. Osaathan sä ruuvata, joten ei se siitä pitäs kiinni olla.

Jätä toi vessa rauhaan toistaseks. Touhu pitää olla hauskaa tai muuten menee maku. Tolla vehkeellä menee se maku nyt.

197
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 08.04.13 - klo: 10.06 »
Jenkkien myyntikikka millä saadaan enemmän putkia myytyä. Ensin tehdään normaaliversio ja sitten pikkasen isompi bigbore. Ja jokaisen pitää sit saada kummatkin  :grin:

198
Bensa-autot / Vs: Gasolinehead OffRoadBash
« : 08.04.13 - klo: 07.47 »
Ei haittaa chico  :grin:

Hyvää uppia jossei muuta.

199
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 07.04.13 - klo: 20.04 »
Jaa, mä luulisin kyllä että tuplaputkisto olis painavampi. Pinta-alallisesti peltiä olis enemmän. Miten aattelit että tupla olis kevyempi?

200
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 07.04.13 - klo: 19.39 »
Oot kartalla kyllä. Olen miettinyt myös tuplaputkimahdollisuutta. En tiedä vielä miten toteutan pakoputkipuolen. Sen aika ei ole vielä, kunhan ensin saa perusmoottorin nippuun. Olis vähän sellanen hytinä, etten tee puhallusjäähdytystä tähän enää vaan teen sen ajoviimajäähdytteiseksi.

201
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.04.13 - klo: 19.35 »
Kiitos juhamatti.

202
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 07.04.13 - klo: 17.55 »
Alottelin pienen projektin. Omatekelemoottori mitä alotin tänään koneistelemaan.

Tarkoitus siis tehä tää kattila Bajaani joka on nyt tekemälläni 37,7cc reed motilla. Eli tilavuutta tulee olemaan siis 43cc ja tulee olemaan siis pulttaa kiinni mallinen motti. Sopivasti kun kiusaan sitä omatekele patsarilla niin kyllä sen saa kiljumaan sinne 19.000 rpm paikkeille ja sisäsiltä massoiltaan lähes 30,5cc vastaava.


203
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.04.13 - klo: 15.18 »
Paljonko se Gizmon pakoaukon korkeus on? Oliko se 10mm?

204
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 06.04.13 - klo: 22.49 »
Ku sulla on juhamatti näitä lempinimiä niin monille niin mites nälleen:

Jusamasa,  :grin:

huomaan pyttykuvissasi, että olet simmannut sytkäpuolaa muttereilla keskelle vauhtiksen magneetteja. Toi ei ole hyvä juttu ollenkaan. Tossa välissä pitää olla lämpöä johtamatonta matskua koska puola menettää energiantuottoaan todella nopeasti lämmetessään.Laita vaikka muoviholkit ja lukitusliimaa. Tulee lisää luotettavuutta.

Millä korkeudella ylösnousukanavien katto on verrattuna pakoaukon reiän korkeuteen pytyssä tuossa Gizmossa? Eli jos pakoaukko on vaikka 10mm korkea, niin onko puolessavälissä eli yhteisaukioloaikaa 5mm jne.

205
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 06.04.13 - klo: 00.21 »
Piharälläyksiäkin on erilaisii, ehkäpä sun pitäs kertoo omista ajotottumuksista ja varsinkin mieltymyksistäs.

206
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 06.04.13 - klo: 00.18 »
Mä oon kokeillut sisäänvedettyä stingeriä niin että se alkaa ison kammion kohdalta. Leikkas tehoa, joten mä leikkasin sen pois ja laitoin tavallisen. Oon myös kokeillu sivustingereitä ja sama juttu, palannut aina takakartiostingeriin. Myöskin vaimentajat leikkaa tehoa oli ne sit kammioita tai läpivirtausvaimentimia. Ei haittaa, mä tykkään tosta räimeestä.

.... ok ok ok, ehkäpä se Eskortin 100cc twini alkaa oleen jo poikkeus sääntöön. Meteli on jo infernaalinen ja se siis on jo paljon kun MÄ sanon  :grin: :grin: :grin:

SH, et pärjää mun 37,7:lle..... POLTTOAINEEN KULUTUKSESSA, 15min ja tankki tyhjä ja hörppii jo vähän ilmaa.

207
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 05.04.13 - klo: 15.04 »
Tuli tehtyä pientä suorituskykytestiä tänään ton gps:n kanssa. Olihan makeeta. Tein 13 kpl kiihdytyksiä ja kiihtyvyyskäyrät oli kyllä kaunista kateltavaa, vetää todella puhtaasti alhaalta ylös saakka ilman kuoppia. Äänestäkin kuuli että ei pätkinyt tai prötännyt. Huomasin, että tulpan "avaamisella" (kuten krossiprätkät lähtökiihdytystä varten) on suuri merkitys. Perä ylös ja pari täyskaasu-kiljautusta ja sen jälkeen heti kiihdytys. 60 jalan ajoissa oli 0.3-0.4 sekunnin ero jos tota ei tehnyt.

Itelleni pirun mielenkiintoista hommaa.

208
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 05.04.13 - klo: 14.59 »
Onneksi olkoon, hieno saavutus tuo putkesi. Muista vaan että se ihanneputken etsiminen on sitten loputon suo  :grin: :grin: :grin:

Mutta varmasti saat joka tapauksessa vielä selkeästi näkyviä parannuksia aikaan. Ensimmäinen putki tuntuu aina hyvältä mutta kun dataa kertyy omaan päähän niin yleensä se kolmas tai neljäs putki alkaa olla jo todella hyvä.

209
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 05.04.13 - klo: 09.55 »
Joo, 13 milliä munkin piti ehdottaa mutta unohtui se laittaa näjemmä tohon edelliseen viestiin. Itse asiassa kokeilisin useampaa eri sisähalkaisijalla olevaa holkkia ja jokusta eri pituutta silleen että mahtuisivat ton 16mm sisähalkasijan sisään suoraan.

210
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 05.04.13 - klo: 07.17 »
Jos tuossa on vaisut äänet, niin mitä domissa sitten on? Tuo pitää mun mielestä ihan järkyttävää meteliä. :shocked: Toki tuossa on överi 16mm loppupilli, sekin saattaa vaikuttaa.

Kone on muuten ihan vakio.

Siis 16mm sisäreikä? Se on paljon. Se antaa alavääntöä hieman lisää mutta leikkaa tehon todella nopeesti ylhäältä. Tee 20mm pitkä supistusholkki tai holkkeja joita vaan laitat siihen putken päähän kiinni vaikka letkulla ja klemmareilla. Saat helposti muutettua tietyissä rajoissa putken luonnetta.

Loppupillin pituuden suhteen tilanne on itelle ollut vähän ristiriitainen. Kaikki laskuohjelmat neuvoo käyttämään pitkää loppupilliä mutta paremman käyttöalueen on saanut lyhyemmällä. Ja näin se näyttää noissa kaupallisissa putkissakin olevan. Oon kokeillut useita eri pituuksia ja aina pitänyt noin 40-50mm pituisen stingerin tuottamasta luonteesta eniten.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 57