Kirjoittaja Aihe: JariV:n projekteja  (Luettu 346949 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1020 : 22.11.13 - klo: 20.26 »
Ei paha, nopee reagointi kun ei ole mitään pitkiä työntötankoja välissä sotkeen.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1021 : 23.11.13 - klo: 09.40 »
Täytyy miettiä tota. Yritän ensisijaisesti taivutella tangon sinne mutta se isoin kaasutin on ulkoisten yksityiskohtiensa osalta vähän hankalahko.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1022 : 23.11.13 - klo: 15.00 »
Vähän videonpätkää ajamisesta. Tollain pärisee 20/54 -välityksillä ja vähän vielä seos rikkaan puolella (kts. tulppa). Tossa on nyt kiinni VRC Big Bore joka on vielä tarkotus tietenkin vaihtaa tälle motille tarkotettuun putkeen. Myös kaasarin vaihdan isommaks.

Ajopaikka on hiekkapintainen jalkapallokenttä, hieman kosteahko, kovapintainen. Renkaina Hostile Mini MX. Nää renkaat oli ehkä väärä valinta tälle päivälle mutta so what.

Kertokaas nyt jannut OIKEESTI mitä näette ja kuulette tossa videossa ja miltä tulppa näyttää. Mä olisin kiinnostunut kaikesta palautteesta, oli se sit huonoo tai hyvää. Josko mielestänne on huono niin kertokaa miksi. Myös jos on hyvä niin kertokaa miksi.

http://youtu.be/ixsSLscJR94

« Viimeksi muokattu: 23.11.13 - klo: 15.50 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1023 : 23.11.13 - klo: 16.07 »
Vähän videonpätkää ajamisesta. Tollain pärisee 20/54 -välityksillä ja vähän vielä seos rikkaan puolella (kts. tulppa). Tossa on nyt kiinni VRC Big Bore joka on vielä tarkotus tietenkin vaihtaa tälle motille tarkotettuun putkeen. Myös kaasarin vaihdan isommaks.

Ajopaikka on hiekkapintainen jalkapallokenttä, hieman kosteahko, kovapintainen. Renkaina Hostile Mini MX. Nää renkaat oli ehkä väärä valinta tälle päivälle mutta so what.

Kertokaas nyt jannut OIKEESTI mitä näette ja kuulette tossa videossa ja miltä tulppa näyttää. Mä olisin kiinnostunut kaikesta palautteesta, oli se sit huonoo tai hyvää. Josko mielestänne on huono niin kertokaa miksi. Myös jos on hyvä niin kertokaa miksi.

http://youtu.be/ixsSLscJR94


Minusta tuon tulpan mukaan moottorisi kävisi liian laihalla. En tiedä sitten huijaako kuva mutta minusta näyttää siltä että laihalla on.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1024 : 23.11.13 - klo: 16.41 »
Voi olla että on kuumanakin käyny.
Ei toi väri paha ole, aika hyvillä seoksilla.
Tenkua tuossa moottorissa ainakin on..
Onko sulla niitä itse tehtyjä putkia tolle moottorille?
Voisi vielä enemmän olla höökiä hiukan isommalla patskarilla.
Tässä jonkunlainen tulppakoodi.
http://hpibajass.com/spark-plug-color/

   

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1025 : 23.11.13 - klo: 16.59 »
Kiitos kommenteista vihku ja juhamatti. Toi kuva tulpasta ei juurikaan valehtele. Keski- ja sivuelektrodin päällä on sellanen todella aavistuksellinen harmaa pinta joka lähtee sormella pyyhkäisemällä pois. Tulpan reuna oli aavistuksen kostea.

Yritin katsoa ton juhamatin linkin mukaan mihin kategoriaan mun tulppa sopisi, mutta kun bensoissa on maakohtaisesti niin paljon eroa etten oikein tiedä voiko noita linkin kuvia verrata suomalaiseen bensaan. Omalla silmällä katottuja lähinnä omaa olevia oli numerot 19, 23 ja 24.

Omia huomioita tosta videosta itse siitä ohjaimen takaa oli että välitys taitaa olla ehkä liian lyhyt kun sutii ihan järkyttävästi eli alavääntöö on ihan tarpeeks ainakin. Muutenkin toi on vähän outo kombinaatio nyt, siinä ei oo minkäänlaista kuolleempaa aluetta vaan se on sellanen tasapaksu. Se yritti monessa kohtaa keulia ja ainakin yhden kerran tossa videolla se keulan nosti ylös (suunnilleen 5:05 -kohdassa) mutta se tapahtu vaan silloin kun kaasuun koski vaan aavistuksen tai lipsautti sitä eli takafillarit oli vielä pidon puolella. Heti kun kaasuun koski enemmän tai pisti hanat kaakkoon niin sit siellä takana oli vaan hiekkaa ilmassa helkutisti. Parikin kertaa lähetin sitä itestäni poispäin ja melko kaukaa edestä sitä skeidaa ropisi päälleni.

 Ei ainakaan tolla putkella tuu sitä kiskasua missään vaiheessa mutta toi VRC nyt on joka tapauksessa todella pieni tälle motille. Oma putki on vielä työn alla, ei vielä ainakaan lähipäivinä valmistu.
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1026 : 23.11.13 - klo: 17.25 »
Mitähän tollasen Bajan alustalle takapäässä pitäs tehä että se niiaisi kunnolla tai edes paremmin lähdössä?
Just joo.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1027 : 23.11.13 - klo: 18.58 »
riippuu mitä haet sillä säädöllä
TRKMANS racing

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1028 : 23.11.13 - klo: 19.20 »
Haen parempaa pitoa kiihdytyksessä. Olettaisin Bajan alustan toimivan painonsiirrolla eli takapää painuu alas kiihdytyksessä. Joissain automallessa taas geometria pakottaa itse akselin alas ja korin ylös. Luulisin että Bajassa perä tippuu alas. Oma ei hirveen paljoo muuta asentoa kiihdytyksessä vaikka alusta on löysä. Enkä oikein tiedä miten painonsiirtoa sais voimakkaammaksi, eli perää alas.

Taka-olkavarsia edemmäksi? Edemmäs alatukivarsiin nähden? Taka-alatukivarsien kulma verrattuna runkoon? Jotain?
Just joo.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1029 : 23.11.13 - klo: 19.53 »
no mitäs jos kokeilet nostaa ylä tukivartta hubin päästä.samalla joutuu laittaa prikan pallon ja tukivarren väliin että pysyy pyörä samassa kulmassa.
Saman asia mutta paljon radikaalimpana niin laskee ylä takatukivarren tappilinjaa sisäpäästä.
Lisää auraustaki taakse niin se voi lisää pitoa....
TRKMANS racing

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1030 : 23.11.13 - klo: 20.51 »
Aurasukulma 0 astetta, pitäs tehä se mitä funtsit.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1031 : 23.11.13 - klo: 20.54 »
Aurauskulma takana on nyt 1 aste per puoli. Ite ajattelin attä vähemmällä aurauksella tulee enemmän eteenpäin vievää voimaa. Mutta muuttaako se takanapojen aseman tukivarsiin nähden epäedullisemmaksi?

Mitä juhamatti tarkoitit tolla "pitäs tehä se mitä funtsit"?
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1032 : 23.11.13 - klo: 20.57 »
Eli niiata..
Pito ois paras ku kulma on nolla, eli ei aurausta mihinkään suunntaan+ camberi 0 asttetta.
Koko renkaan pinta-ala ottaisi alustaan, auto saisi sitä pitoa.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1033 : 23.11.13 - klo: 21.10 »
Ihan nollaan en viiti laittaa, vehjes tulee todella levottomaks. Kokeilin jo ja tulin takasin tohon 1 asteeseen per puoli.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1034 : 23.11.13 - klo: 21.19 »
Voi olla, varsinkin kun koneessa on ytyä.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1035 : 24.11.13 - klo: 00.09 »
Kokeilisin antisquad kulman laittaa nollan kieppeille. Iskarit alatukivarresta sisälle(jos mahd) kuten myös yläpäästä. Tarvittaessa vielä iskarin öljyjä litkuimmiksi ja jouset pehmeimmiksi.  (mainittakoon että minulla ole ei kokemusta bensa autoista)
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1036 : 24.11.13 - klo: 08.16 »
Millä bensalla ajat? Pumppu bensat on niin lisäaineistettuja ja viinalla lantrattuja ettei tulpan väristä voi sanoa mitään muutakuin että liian laihalla on valkoinen ja paksulla musta, pienkone bensasta en osaa sanoa mitään.
Pumppu bensasta häviää muutamassa kuukaudessa jotkin lisäaineet ja sen jälkeen sillä ei tee mitään.
Itse haen kaikki bensat venäjältä.
Pyörän kulmista sen verran, että oikeassa takaveto autossa täytyy olla aurausta, koska tukivarret ym.rojut antaa vetopäällä sen verran periksi että kääntyy harittamaan, eiköhän sama tapahdu muovivarsissa rc autossa.
Iskareita muuttamalla varmaan saa vetopitoa.
Miten rc autossa tehdään vetopitoa kun ei ole mitään pitkittäisiä tukivarsia.

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1037 : 24.11.13 - klo: 09.23 »
O gyl jarin konees kitskuu :shocked:
Santa lentää kaares koko ajan ko kaasuu koskee :grin:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1038 : 24.11.13 - klo: 09.55 »
Ei oikein tuolla alustalla pääse kone oikeuksiinsa kun pitoa ei löydy riittävästi. Mutta sutiihan hiekkakentällä jo vähän vaatimattomammallakin koneella.

Mielenkiinnolla odottelen että pääset kokeilemaan autoa rinteessä noilla piikeillä. Niissä riittää pito lumessa ajamiseen.

Veikkaan että nokkaakin nostaa vaivatta. Mutta keuliminenhan itsessään on huono tehomittari. Vakio 26cc keulii myös kun jouset on säädetty päin peetä. Tämä tuli vain mieleen kun nauratti jenkki foorumilla kuinka "mopoksi" väittivät uutta 46cc rcmaxia kun ei tahtonut keula nousta.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1039 : 24.11.13 - klo: 11.46 »
98E:llä ajelen toistaseks ja oon täsmälleen samaa mieltä tosta tulpan väristä mexicon kanssa. Mä oonkin enemmän vaan kuunnellut konetta ja katellut lämpöjä. Ihan täysin puhtaasti se ei vielä kierrä, pystyn kuulemaan pari pientä poksausta siinä kiihdytyksen aikana ja oma epäilys on että keskialue on hieman laihalla. Siihen löytyy lääkkeet modaamalla kaasuläppää osakaasusuutinreikien kohdalta. Tosin en välttämättä tota enää tee tähän nykyiseen kaasariin, koska isompi on tulossa tilalle.

Joo, toi keuliminen ei oo mikään mittari. Mä oon Lerpun kanssa täysin samaa mieltä. Sen saa aikaseks ylikovaks säädetyillä iskareilla. Keulimista mä en tässä hae. Ideaali tilanne olis että täyskaasukiihdytyksessä eturenkaat olis noin 5-10 millin päässä maasta pitkän matkaa eikä yhtään korkeemmalla. Tällöin kaikki paino olis takapyörillä ja sitä pystyis vielä hallitsemaan.

Kenblock oli selkeesti kattonu videon tarkkaan. Se oli just tolleen, pitoo oli niin vähän että se sutiminen oli jo turhauttavaa vaikka se normaalisti hauskaa ja asiaan kuuluvaa onkin. Fiilis oli eilen ajaessa vähän sellanen kun ajais perusrenkailla jäällä ilman piikkejä tai jollain drifterillä mikä ei mee senttiäkään suoraan.

No, tulipahan tehtyä jo uus osa autoon jonka toivon parantavan tilannetta paljon (kiitokset ideasta Riku.F). Toivottavasti ei liian paljon kuitenkaan. En tyytynyt nollaan. Säädin keulaa myös aavistuksen korkeemmaks kun mulla oli etuvarret jo yläviistossa, eli keula liian alhaalla. Nyt ovat vaakatasossa kuten takapää joka on koko ajan ollut vaakatasossa. Jousia en alkanu vielä vaihtelemaan. Niitäkin olis säätösarja hyllyssä käyttämättöminä joka sekin on tullu ostettuu jo varmaan 2 vuotta sitten. Tänään näyttäs kelin puolesta taas siltä, että pääsis vähän leikkimään taas.

JÄLKIEDITTIÄ: No kentän pinta olikin jäässä vielä äsken ja eilen se oli sula. Eipä tullut touhusta yhtään mitään kun vehje vaan pyöri piruetteja kun ees koski kaasuun.
« Viimeksi muokattu: 24.11.13 - klo: 13.24 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1040 : 24.11.13 - klo: 20.40 »
käsittääkseni et pysty säätämään antisquanttia hpi:ssa muuhun suuntaan kuin just väärään mitä haet ilman osien leikkelyä ja dremeliä. jos sulta löytyy eri valmistajien taka hubeja niin mitä kuvia katselin niin niissä näyttäis olevan tosi monissa eri korkeus kohdissa ala tappien kiinnitys kohdat.
TRKMANS racing

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1041 : 24.11.13 - klo: 20.46 »
Mitenkähä tää tos liikkeelle lähös toimi Jarin autos, luistonesto meinaan.
HPI Baja PCSC mod.wmv
http://www.hpiracing.com/en/part/85474
http://www.hpibajaforum.com/forum/showthread.php?t=112240
Tosi, tosimies tekke se itte :tongue:
Baja 5T homemade slipper clutch test

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1042 : 24.11.13 - klo: 21.45 »
Tonij, mä tein itse taka-alatukivarsien takalevyn. Hiilarilevy jossa on pronssiholkit. Tein squattia siihen 1 asteen. Eli anti squattina tää olis sit -1. Ei vaan päässyt tänään testaamaan kun kenttä oli jäässä. Olis siellä lisääkin tilaa tehdä squattia lisää. Hiilari on vaan loppu joten seuraava varmaan sit vaan alsasta.

Kenblock, tollaset olis ihan jees mutta vaan pirut kuluu heti loppuun ja sopivasti ohjaimen ohjelmoimalla pääsee samaan lopputulokseen. Kiitti kuitenkin kun ehdottelit.

Saattaa ehkä huomeniltana olla ensimmäinen iso patskari valmis. Kokoa on isoimmalta halkasijaltaan jo 70mm. Alkaa jo olla vaikee saada tollasta pasuunaa järkevästi piiloon.
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1043 : 25.11.13 - klo: 00.45 »
Oletko koskaan miettinyt että laittaisit omavalmiste koneeseen ohjelmoitavan sytkän?

Noista löytyy muistaakseni 10 valmista sytytys karttaa ja sen lisäksi 5 ohjelmoitavaa. Löytyis data loggerit, killerit, rajottajat ja paljon muuta samasta paketista. Ja tietty se etu että pystyy pelaamaan tarkemmin tuon sytytys puolenkin.

http://www.power-spark.de/index_en.html
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1044 : 25.11.13 - klo: 00.51 »
Mulla on ollut Oddifiedin boxi jo vuodesta 2010  :grin:

Se on nyt vaan kiinni mun viritetyssä potkulaudassa. Tää Baja ei tartte toistaseks sitä, voimaa on ihan tarpeeks jo nyt  :laugh:
Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1045 : 25.11.13 - klo: 17.48 »
Että sit sellanen patskari tuli väsättyä. Saas nähä miten toimii. Ei sit ihan pieni oo enää.







Just joo.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1046 : 25.11.13 - klo: 17.51 »
---
« Viimeksi muokattu: 25.11.13 - klo: 18.17 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1047 : 25.11.13 - klo: 17.58 »
Komeaa jälkeä, saako udella onko tuo paisari osa jostain valmisputkesta lähtöisin?
Toimii jo mukavasti keulimis rautana.  :cool:

Sound clippia odotellessa  :shocked:  :tongue:
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1048 : 25.11.13 - klo: 18.01 »
Joo, se on osa erästä isomman moottorin viriputkea (just sopiva tälle motille) mutta muuteltu rankalla kädellä. Yritin saada tehdastekoista jälkeä aikaseks.

Tollasen helkutin ison taka-pasuunan huono puoli on se, että se ei anna voltteja anteeks vaan on heti ruvella. No, kaikkee ei voi saada. Sivuputkee ei tuu eikä myöskään mitään häkkyröitä. Huollettavuus pitää olla hyvä. Se on vaan mun mielipide eikä muuta.
Just joo.

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JariV:n projekteja
« Vastaus #1049 : 25.11.13 - klo: 18.01 »
Heh,on siinä kokoa ! Painoa takapyörille pitoa lisäämään  :smiley: tosin taitaa nostaa keulaa paremmin. . .  duunaat tuonne taakse sellaset keulimisen esto pyörät  :police:
Baja 5sc