Kirjoittaja Aihe: 300-400e 1/8 buggy?  (Luettu 6496 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vanilla

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #30 : 02.04.06 - klo: 11.44 »
Aivan! voi olla joku 20 litraa ajettu buggy, mutta sen aikana on sitten melkein vaihdettu jo kaikki osat. Alusta yms muuta. Ei kisakuskin kamat oo mitään 20 litraa ajettu, vaan vaihdettu osat aina yleensä kun menee rikki tjsp.
jos jokin asia on varma, nii se on täysin varma.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #31 : 02.04.06 - klo: 13.53 »
Hei haloo, 20litraa = 5gallonaa, eihän sil oo ajettu vielä yhtään mitään. Ei siinä ajassa todellakaan vaihdeta "kaikkia osia". Vasta diffit saatu sisäänajettua...
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #32 : 02.04.06 - klo: 14.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Hei haloo, 20litraa = 5gallonaa, eihän sil oo ajettu vielä yhtään mitään.


Juu, näin on. Pääpointti olikin itsellä siinä, että kisakuskit pitää auton, oli se sitten ajettu 1 gallonan tai vaikka 40 gallonaa, aina sellaisessa kunnossa, että se vastaa uutta (paitsi ehkä moottorin puolesta. Eihän voida olettaa esim 10l ajetun moottorin olevan ihan yhtä kovassa iskussa, kuin juuri sisäänajetun. Vaikka se siis muuten hyvässä kunnossa vielä olisikin).
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa tommilk

  • Jäsen
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #33 : 02.04.06 - klo: 16.29 »
Kuulostaa kyllä nyt vähän uskomattomalta tuo käytetyn hinta-/laatusuhde. Kukahan kisakuski on myymässä uudenveroista, ajovalmista, 1000-1500 euroa maksavaa kilpa-autoaan 300 eurolla ja antaa vielä mukaan starttiboxin ja kasan varaosia. Jos Jessev:lle tarjotaan tuollaista helmeä, niin kannattaa tehdä kaupat välittömästi.
Jos Hyper 7 on kulkenut enimmäkseen pyörillään ja kuski osaa asiansa, niin ei autoon ole 20 litralla tarvinnut osia uusia kuin kourallinen, mutta ei sitä voi uuden veroiseksi enää sanoa, kyllä kulumista löytyy ympäri autoa ja seuraavan kymmenen litran aikana pitää uutta osaa laittaa ihan kohtuullisesti, vaikka kestävä auto onkin.
Tuon englantilaisen liikkeen myyntiehdoissa kerrotaan, että toimittavat toistaiseksi tavaraa vain UK:n alueella olevaan osoitteeseen, joten tilaaminen sieltä saattaa olla vähän hankalampaa.
Jospa Jessev nostat vähän budjettia ja otat yhteyttä Sanderssonaan, niin eiköhän tuo autoasia tule järjestykseen.

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #34 : 02.04.06 - klo: 16.33 »
Lainaus käyttäjältä: "tommilk"
Kuulostaa kyllä nyt vähän uskomattomalta tuo käytetyn hinta-/laatusuhde. Kukahan kisakuski on myymässä uudenveroista, ajovalmista, 1000-1500 euroa maksavaa kilpa-autoaan 300 eurolla ja antaa vielä mukaan starttiboxin ja kasan varaosia. Jos Jessev:lle tarjotaan tuollaista helmeä, niin kannattaa tehdä kaupat välittömästi.
Jos Hyper 7 on kulkenut enimmäkseen pyörillään ja kuski osaa asiansa, niin ei autoon ole 20 litralla tarvinnut osia uusia kuin kourallinen, mutta ei sitä voi uuden veroiseksi enää sanoa, kyllä kulumista löytyy ympäri autoa ja seuraavan kymmenen litran aikana pitää uutta osaa laittaa ihan kohtuullisesti, vaikka kestävä auto onkin.
Tuon englantilaisen liikkeen myyntiehdoissa kerrotaan, että toimittavat toistaiseksi tavaraa vain UK:n alueella olevaan osoitteeseen, joten tilaaminen sieltä saattaa olla vähän hankalampaa.
Jospa Jessev nostat vähän budjettia ja otat yhteyttä Sanderssonaan, niin eiköhän tuo autoasia tule järjestykseen.


Itsekin huomasin eilen harmikseni, että eivät lähetäkään ulkomaille tuolta. Rekisteröityessä vaan oli maan valinta, joten oletin, että lähettävät muihinkin maihin.

Käytettyä metsästelen tällä hetkellä. Hyperiä ensisijaisesti.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #35 : 02.04.06 - klo: 16.38 »
Jahas... ei siis mee perille.

Useimmat kisakuskit pitävät autonsa aina hyvässä kunnossa.
Eli miten ihmeessä se voisi olla kulunut.

Moni kisaaja on vaihtanut käytännössä aivan kaiken jo autoon yhden kauden aikana. Eli emme monesti voi edes puhua samasta autosta, koska yhtäkään alkuperästä osaa ei jäljellä ole, lukuunottamatta joitain ruuveja tai kulumattomia osia.

Mutta pitääkin aina muistaa että kaikki kisaajat eivät ole tällaisia, vaan monihan on esim kisannut ehkä korkeintaan pari kisaa ja sijoittuneet sinne heikompaan kastiin.

Eli jos joku mainostaa olevansa kisakuski niin kannatta siltikin pienellä varauksella suhtautua, ellei sitten ole nimenomaan kuski joka on kärkipään porukaa.

Poissa Vanilla

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #36 : 02.04.06 - klo: 18.51 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Hei haloo, 20litraa = 5gallonaa, eihän sil oo ajettu vielä yhtään mitään.


Juu, näin on. Pääpointti olikin itsellä siinä, että kisakuskit pitää auton, oli se sitten ajettu 1 gallonan tai vaikka 40 gallonaa, aina sellaisessa kunnossa, että se vastaa uutta (paitsi ehkä moottorin puolesta. Eihän voida olettaa esim 10l ajetun moottorin olevan ihan yhtä kovassa iskussa, kuin juuri sisäänajetun. Vaikka se siis muuten hyvässä kunnossa vielä olisikin).


Mun pointti oli juuri tuo..En tarkoita että 20 litraa olisi jotenkin paljon.

EDIT: ja kyllä ne moottoritkin voi olla yhtä kovassa iskussa melkein, kun sisuskaluja on vaihdettu myös..samanlailla kuin autoon osia.
jos jokin asia on varma, nii se on täysin varma.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #37 : 02.04.06 - klo: 21.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Vanilla"
EDIT: ja kyllä ne moottoritkin voi olla yhtä kovassa iskussa melkein, kun sisuskaluja on vaihdettu myös..samanlailla kuin autoon osia.


Itse taas tarkoitin lähinnä, että sellaisia moottoreita ei voi verrata, joista toisessa on 10 litraa ajetut sisukalut, kuin jos sisuskalut ois juuri ajettu sisään.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #38 : 02.04.06 - klo: 22.12 »
Ei kai ne moottorit ihan 10 litrassa (2.5 gal.) kulu oikeinkäytettynä mihinkään vielä. Tuo Savagen K 4.6 kone parani teholtaan vielä 3:lla gallonalla, noo tosin vaihdoin 5:nen gallonan jälkeen laakerit koneeseen, kun oli välystä tullut.

Veli vaihtoi omaan K 4.6 koneeseen laakerit 13:sta gallonan jälkeen, tosin olivat aikas loppu. On niissä näköjään eroja, vaikka samallalailla huollamme ja käytämme koneitamme.

Edit. Paljos sulla Hoke menee gasoa ja koneita kesässä, muistaakseni aika lailla. Sulta löytyy tohon hyvä esimerkki varmaan.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #39 : 02.04.06 - klo: 22.25 »
Parikymmentä gallonaa viimevuonna tuli ajettua.
2 uunituoretta kisapataa totaalisen kuolleeksi
1 koneen rakentelin parhaista käytetyistä osista johon laitoin uuden sylinterin, männän ja kiertokangen. Muuten tälläkin hetkellä "kunnossa" mutta laakerit tarvitsee uusia.
Treenikoneita meni pari kolme...

Koneet säädöissä ja ilmanputsari aina hyvässä kunnossa, eli välittömästi kun sisäsuodattimeen pääsi vähänkin roskaa niin meni vaihtoon ja monesti jopa ennen sitä. Ja siis aina täysin uudet suodatinelementit ja molemmat öljytty.

Kisakoneiden elinikänä voi pitää aikalailla 5 gallonaa jonka jälkeen menee vähintään laakerit uusiks, ellei koko kone.
Kun ekat ongelmat alkaa niin lähes poikkeuksetta kone ei ole enää täysin luotettava kilpailuihin. Treenikoneeksi kylläkin vielä täysin passeli.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #40 : 02.04.06 - klo: 22.40 »
Edullisesti hyvä tapa aloittaa kisaaminen nollasta minun mielestäni on ostaa käytetty kisakuskin tai aktiiviharrastajan auto (yleensä osia mukana ja kulutusosia vaihdettu säännöllisesti + CNC ym viriosat osat paikalla) ja ostaa uusi moottori niin tietää mitä sillä moottorilla on oikeasti ajettu ellei nyt satu olemaan esim just joku 5 litraa ajettu käytetty moottori saatavilla. Noin vähän ajettuja koneita ei käytettynä liiku kuin harvoin myyntipalstoilla. Yleensä käytetty hyvä HoBao auto maksaa 250-350 eur ilman moottoria. HoBaon omalla käytetyllä moottorilla menee yleensä tohon samaan hintaluokkaan. Noita käytettyjä autoja löytyy aika paljon kun vaan osaa oikeilta henkilöiltä kysyä. Nyt on myös paljon käytettyjä seiskoja myynnissä koska kasi tuli myyntiin ja moni kisakuski tietty haluaa sen uusimman ja viimeistähuutoa olevan kisapirssin joten on myynnissä jopa tosi vähän ajettuja käytettyjä autoja.

Sitten off-topic. Hyper 7 TQ hinta laskee myös Suomessa mut siitä ei sen enempää täällä. Olen miettinyt myös jos ottaisin kasaamatonta versiota jotta sais just tosi halvan kisa-auton kuskeille joilla jo on radiot ja moottori tai haluaa ne itse valita.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa tagatubos

  • Tulokas
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #41 : 06.04.06 - klo: 11.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Yleensä käytetty hyvä HoBao auto maksaa 250-350 eur ilman moottoria. HoBaon omalla käytetyllä moottorilla menee yleensä tohon samaan hintaluokkaan. Noita käytettyjä autoja löytyy aika paljon kun vaan osaa oikeilta henkilöiltä kysyä. Nyt on myös paljon käytettyjä seiskoja myynnissä koska kasi tuli myyntiin ja moni kisakuski tietty haluaa sen uusimman ja viimeistähuutoa olevan kisapirssin joten on myynnissä jopa tosi vähän ajettuja käytettyjä autoja.


Olen itte ettimässä jotain polttista kaikkine kilkkeineen ja koittanu kattella kaikenmaailman palstat läpi, josko jostain sais tuollaisen käytetyn paketin "kohtuu"hintaan. Näyttää siltä, että todellakin on tiedettävä mistä etsiä ja keltä kysellä!  :roll:  :lol:

Pikkasen offtopikkia: Miten noilla radoilla toi ikäjakauma menee? onko siellä vanhoja partoja (>30v.) leppoisasti reuhaamassa?  8)  Meinaan, jos hommaan tollasen auton, niin täytyyhän sitä radallekkin päästä!
Kaikki mikä pitää meteliä, kulkee kovaa ja haisee bensalle ON MIELEKÄSTÄ!

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #42 : 06.04.06 - klo: 11.25 »
Wanhoissa parroissa löytyy. Katselee kisakuvistakin "junnuja", niin niitä 25+ partoja ne on kaikki.  :D
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #43 : 06.04.06 - klo: 11.32 »
30+ on useita ja me ei kyllä taideta olla leppoisammasta päästä, mukaan vaan!

ehkä vielä joskus päästään ajamaan eläkeläisten sarjaa

Poissa tagatubos

  • Tulokas
    • Profiili
300-400e 1/8 buggy?
« Vastaus #44 : 06.04.06 - klo: 17.16 »
Näyttää joo vanhoja partoja olevan mikä on positiivista ja tiedän.... vanhuus ei tule yksin, jolloin se kihtikin saattaa tehdä kiukkuiseksi!  :D

Nojoo, täytyy poiketa josain vaiheessa radalla vähän haistelemassa ilmapiiriä ja jos jostain nyt sen sopivan paketin löydän, niin varmasti tulee koitettuakin.
Tollanen M8 krossari ois kova juttu, jos sellaisen sopuhintaan sais!  :mrgreen:
Kaikki mikä pitää meteliä, kulkee kovaa ja haisee bensalle ON MIELEKÄSTÄ!