Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RC-mafia

Sivuja: [1] 2 3
1
eka rc auto(hbx), eka ajokerta. Keskellä parkkista vesilammikko, siihen sitten tuli ajettua(kerennyt ajamaan jopa 2min). Yritin jarruttaa, mutta auto pysähtyi vasta sinne lammikon pohjalle. Sen verran syvä lammikko olikin että koko auto hukkui sinne. Äkkiä kaasu pohjaan ja pois lammikosta. seuraavat kymmenen metriä savun saattelemana, kun nopari suli muodottamaksi. Pistin s-postia liikkeeseen josta auton ostin, ja sain tilalle uuden noparin(huijata piti). Sittemmin en ole sateen jälkeen ajellut

2
Ei oo vähään aikaan koko rc touhua harrastanut, mutta nyt taas innostais. Meinasin myydä oman TC:n, mutta laittaessani sitä "myyntikuntoon" tulikin palo päästä ajamaan. Nyt pitäis vaan hommata nopari, laturi ja akku. Koneena taitaa olla 13-lankanen, joten sille hommaan ebaysta jonkun 60A halppis noparin. Akkuina ennen ollut ni-mh kapuloita, ja rupes tympimään kulkupuoli. Joten nyt sitten lipoa kehiin. Mutta mikä olis hyvä? driftiä pitäis päästä taas harjottelemaan. Ja sit joku perus laturi, ei tarvita mitään hienouksia. Latausajalla ei niin suurta merkitystä, aikaa on.

3
Ebay.de sieltä saa aikashyvin, mutta hinta on aika kova kun toimituskulut on luokkaa 12-20€. Toisilla firmoilla näkyy olevan parin euron kulut.
Kävin äsken lumella hieman testaamassa bx:ää 4300kv koneella ja 20 pinionilla. Ihan jees se varmaan kulkis, mutta akku oli lopussa. Jostain pitäis piikkirenkaat saada alle, niin pääsin hangelle vedättämään. Ehdotuksia renkaiksi?

4
Valehteleeko kuvat vai onko takana oikeasti noin paljon aurausta? :shocked:

Nätti koppa :wink:

5
Huomenna saan combon käsiini :cool:
Katsotaan kuinka lärppä menee kopio ezrunin noparilla ja aidolla ezrunin 4300kv koneella :grin: Nyt pitäis ainakin luisun onnistua paremmin...20.500rpm harjallinen -> 30.000rpm harjaton. Tuskin tuo riittää, vaihtoon menee viikon jälkeen :roll:

6
Itse ajattelin lähinnä sen takia ostaa, että sais tohon drifteriin ohjausken kuntoon. Mutta sitten juolahti mieleen että en ole vielä mikään pro driftaaja, joten osat voisi laittaa bx:ään. Koska en ole ennen ajanut noita buggyjä yms krossivehkeitä. Ja se tulee saamaan kenkää oikeasti, joten ohjauksen pitäis kestää jotain.
Hiilariosat ostin ihan "kokeilun vuoksi". Missään omassa autossa ei ole ollut hiilaria, ja ajattelin että bx:ssä nuo tornit ovat näkysällä joten voivat hajota herkemmin kuin muissa malleissa, joissa koppa peittää ne...

Saatan vielä tilata uudet aluhexit. Onko mitään muuta paikkaa mikä hajoaa bx:stä? Lukenut tuosta slipperistä, että sen kanssa on ollut porukalla ongelmia. Itsellä kun ei ole kokemusta ko osasta, niin mitä sille kannattaa tehdä heti kättelyssä?


7
Joo. Onkos kukaan näitä vekottia päivittänyt alu/hiilari osilla? Itse just tilasin eteen c-hubit ja kääntöpäät(vai mikä niiden nimi nyt olikaan) alumiinista. Sitten tuohon bx:ään hiilari iskaritornit, vaikka en edes tiedä onko mitää hyötä koko asiasta. Aluosat ovat kyllä hyvät....

Hintahan noissa aika kova korkealla, joten samaan hintaa saanee jo paremman auton lähtökohtaisesti. Mutta jospa pääsisin näillä kahdella autolla pari vuotta eteenpäin, ilman suurempia kommervenkkejä :roll:

Sitä en ole vielä päättänyt kumpaan autoon laitan nuo aluosat... TC vai BX?

8
Aluosia lrp blastiin. etu c-hubi ja kääntöpää. Ei ole kyllä kovinkaan halpoja, kun vertaa esim TT-01 alu osiin.
Tulee varmaan joko drifteriin tai sitten buggyyn, saa nyt nähdä. buggy saa kyllä enemmän hittiä :roll:

9
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 24.12.12 - klo: 17.16 »
S10 blast tc:n välyksien poistoa, ja taakse 1mm paksummat hexit. Olis pitäny laittaa vaikka 2mm paksummat, mutta kun ei ollu kun nuo TT01 vanhat... :roll:


10
Tuli ostettua S10 blast bx, sekä siihen Hiilari iskaritornit eteen ja taakse. Tulossa on vielä 60A nopari sekä 13- ja 9-lankaset koneet...

Seuraavaks varmaan lipo laitteisto kokonaisuudessaan

11
Itsellä kokemusta hieman tuosta turistista. Pieniä yksityiskohtia siitä pitäis parantaa, että vois sanoa sen olevan hyvä.
- ohjauksen osien kiinnitys toisiinsa. Eli eturenkaat vatkaa miten sattuu, sama juttu takanakin.
- iskarit kannattaa vaihtaa/parannella. Ovat kaikki hieman erilaisia, eli toisissa on enemmän öljyä, tai ovat muuten vaan jäykemmät. Ja minusta jouset ovat liian lyhyet iskareihin....
- ruuvin kannat........ :roll:

Mutta muuten tykkään autosta paljon. Drifting käyttöön pitäis tuo vekotin valjastaa, mutta katsotaan nyt kuinkan se etenee.

Talveksi piti saada joku vehje myös, joten ostin BX-mallin blastin. Katsotaan minkälainen se sitten on :grin:

12
Meikäläinen on ihan sekaisin noista välityksistä. Nyt on siis 24 pinioni ja 58 spurri. Eli 7.06 (58/24x2,92).
Ja pitäisikötuon olla jotakuinkin 5-6?
Koneeksi tulossa ezrun 9T

13
kyllä :wink:

14
Jospa haku auttaisi tai laittaisit kysymyksen tuonne -> http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0

Sieltä löytyy varmasti tekstiä :laugh:

15
ok. Pitää sitten ostaa kovat renkaat. Muokkasin nyt niitä omia drift renkaita jotka ei sopinut. Nyt ne sopii, pitää käydä testaamassa...

Tuosta tulee uus koppa....


Koulussa pitää maalata kun on kynäruisku kurssi... :afro:

16
Riittääköhän 12T kone luisuttelemaan kunnolla, kohta sen näkee.... :evil:

17
Ei näköjään toiminut tuo kuvalinkki :angry:

Kävin tänään testiajolla vakio renkailla ja lukitulla etudiffillä -> LIIAN VÄHÄN VOIMAA.... :embarrassed:
Noh onneks kohta tulee tehoakin lisää. Etudiffi toimii hyvin ja on suhtkoht helppo hallita tuo vekotin, vaikka ekaa kertaa ajan lukitulla etudiffillä. Tai siis oikeastaan driftailin ekaa kertaa :azn:
Renkaatkin vois vaihtaa johonkin hieman luistavempiin, mutta kuitenkin kumiseoksella oleviin. Nyt pito tulee aikas nopeasti takaisin ja luisut jää lyhkäsiksi, voi olla voiman puutteestakin johtuvaa.

Olishan se kivaa jos pystyis tollasilla pitävillä renkaillakin driftaamaan ilman mitää ongelmia :roll: Olis sitten tarvittaessa paljonkin pitoja....

18
Renkaat oli jo vanteilla, eli vanteet ei siis sopinut kun ottaa alatukivarteen kiinni kääntäessä. Selitin vähän huonosti äsken.  :embarrassed:
Vanteet oli kyllä 28mm leveätkin, että ei ihmekkään jos ei mahdu. Pitää ostaa jotkut "normaalit" vanteet, joissa renkaat jo valmiina paikoillaan.
Mutta jos parkkihallin asvaltilla ajelen niin mitkä renkaat olis hyvät? Epäilen että absi renkaat on liian liukkaat? Ja vakio kumirenkaat varmaan liian pitävät(huomenna sen näkee). Vielä kuitenkin tuo vakio tekniikka autossa...

EDIT: Tilasin just harjattoman 60A noparin, nyt pitäis keksiä sopivan kokoinen kone. Itse mietin 9-12T konetta.

19
Etudiffi saatu lukkoon(pikaliimalla), sekä driftirenkaita sovitettu(eipä sopinut). Joten Jotkut pitäis saada, mitkä menee ja on hyvät. Ebaysta varmaan ostan kun löytyy jotkut. Ajelen parkkihalleissa talvisin ja asvaltilla kesäisin. Vinkkejä saa antaa :azn:.

20
Pitäis ruveta säätöjä tekemään uteen autoon, joten kysymys...

Iskareiden asennot edessä ja takana? Kuitenkin eteen pitäis saada löysempi alusta kuin taakse, joten takaiskarit suht pystyyn? ja edessä mahdollisimman vaakaan? Tuolla sais perän varmaan hieman ylemmäskin kuin keulan?

Mitä muita säätöjä kannattaa tehdä? camberin ajattelin pitää nollassa.

Etudiffi pitäis saada lukittua, mutta kun ei ole kunnollisia avaimia siihen :angry:





21
lrp:n s10 tc kotona, paketti auki. Yllätys, jotain oli rikki vaikka kuulemma 2 akullista ajettu autolla.
Eli siis taka koritolpat poikki, voi olla postissakin mennyt(epäilen hieman, kun korissa oleva spoikka on ehjä)

Mutta samapa tuo koritolpat tilattu, mitään muuta en vielä kehdannut tilata. Vaikkakin oli kaikenlaista kivaa, mutta ne ovat ebayssa halvemmmat joten tilaan sieltä kaiken mitä vain saan. Noita kori tolppia en halunnut ebayn kautta saksasta tilata kun hinta kuluineen olis ollu 32€...... :shocked:

Testaamaan en ole vielä päässyt, mutta katsotaan tuossa maanantaina, jos kävis prisman parkkihallissa vähän testailemassa.
Suunnitelmissa olisi ostaa lipo guard+bec murkula sekä 2s lipoja. Sitten seuraavaks harjaton tekniikka....

22
Tuli sitten ostettua tuo LRP Blast TC mersun korilla ja gigaradiolla.

Ja eikös tuolla ollut vanteet ihan 12mm hexillä?. Ei tarvii ostaa renkaita samantien....
Ja jos jollain on vinkkejä autoon ja sen muokkaamiseen drifting käyttöön, niin saa kertoa

23
Nyt olis mietinnässä uusi drifteri itselleni. Mutta vaikea mennä sanomaan kumpi olisi parempi.

http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=22_36&products_id=3680

Vai kenties

http://www.hobbylinna.com/maverick-strada-electric-touring-p-1495.html

Lähinnä kiinnostaa kumpaan saa paremmin osia, ja totta kai kaikenlaiset kokemukset drifting käytössä auttaa.
Onko muita vaihtoehtoja drifteriksi noin 200e budjetilla? tamiya TT01 ei ole vaihtoehto, kun sellainen on jo ollut aikaisemmin...

24
Nyt laitettu TT:hen alutukivarret, ja alu ohjaus. Ohjauksen väljyys hävisi melkein kokonaan :shocked:. Pitäis mennä testaamaan miten oneway toimii, kun sekin tuli asennettua.

25
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 25.03.12 - klo: 01.12 »
Perhana ei sovi suoraan nuo 60mm iskarit jotka tilasin :angry:
Eli siis päätylenkit on liian isot TT:n vakio palloille. Mites ongelman sais poistettua?

En kyllä tiedä kehtaako laittaa niitä paikoilleen, on ihan helv*tin JÄYKÄT. jousissa kierrettä vaikka muille jakaa.

26
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 22.03.12 - klo: 22.28 »
Kysäsin kaverilta onko sillä kunnon vehkeet maalaukseen. Löytyy Badgerin 150 kynäruisku ja paikka missä maalata(imurit yms vehkeet)

Nyt siis vuorossa maalien tilaus. Faskolorin värejä ajattelin käyttää. Väriksi olen ajatellut joko helmiäs oranssia tai valko/mustaa
Joten tarviinko mitään muuta näiden lisäksi/ tarvitsenko kaikkea edes:

faspearl white, black ja orange
faswhite ja black

27
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 22.03.12 - klo: 16.41 »
Kiitos vastauksesta. Ei oo suojakalvoa pinnalla, joten voin lätkiä tarrat paikoilleen suoraan maalauksen jälkeen.
En aio laittaa muita tarroja korin ulkopuolelle kuin valot yms "pakolliset"... Kaikki muut tulee sisäpuolelle, pitää vaan keksiä miten.

Tästä tämä lähtee... :tongue:

EDIT:

Olen ajatellut hankkia ruiskua näiden autojen ja vanteiden maalaamiseen. Mutta ilmeisesti kynäruisku on liian "pieni" isoille pinnoille. Joten kannattaako ostaa hehtaariruisku?
Kompressori löytyy, mutta se on jo helv*tin vanha ja kova ääninen.

28
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 22.03.12 - klo: 10.54 »
Katselin ulkomaalaisten korin maalaus videoita. Muutamalla oli tarrat sisäpuolelle tulevia, ja muutamalla ulkopuolelle. Kyse on siis korin merkeistä(valot, maskit yms.)

Joten kaiketi nuo valojen yms tarrat kestää ulkopuolella? Onkos näille lexan koreille mitään lakkaa olemassa?


29
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 21.03.12 - klo: 17.14 »
Noniin, koppa saapui perille. Ja kohta sitä pitäisi ruveta maalamaan. Mutta huomasin että tarrat/teipit on "normaaleja" eli liimapinta takapuolella(kopan ulkopuolelle liimattavia).
Onko järkeä laittaa tarrat ulkopuolelle ja vetää pari kerrosta lakkaa päälle?. Vai liimata xxx-liimalla korin sisäpuolelle ja maalit tarrojen liimojen päälle?


30
Hyvä info. Kiitos, pitää ruveta katselemaan Xray T2/3 autoa...

Sivuja: [1] 2 3