Kirjoittaja Aihe: Korin maalaus  (Luettu 22157 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #30 : 29.12.03 - klo: 11.37 »
No ainakin Tieto Nikkarista ja näyttää siellä Hobbylinnassakin olevan, eiköhän kaikista asiansa tuntevista RC/pienoismalli-liikkeistä saa.

Kyllä se kestää kun vetää pienen lakkapinnan päälle.

Pienoismalleissahan näitä käytetään myös.

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #31 : 29.12.03 - klo: 12.11 »
Jänskä juttu noissa joissakin automaaleissa että se reagoi muoviin ja ei kuivu kokonaan. Jää pehmeäksi, muutamissa kännykänkuorissa ja tuossa polttiksen vanteissa on tapahtunut sama jutska... Varmaankin tuolla maaliliikkeessä saisivat tehtyä oikean maalin muoville ja lexanille... Ainakin muovipohjamaali parantaa kiinnipysysvyyttä mutta pitää maalata korin ulkopuolelle..

Muttamutta... Saattaapi saada oikeasta maaliliikkeestä halvemmalla isomman putelin.
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #32 : 29.12.03 - klo: 16.59 »
Tämä RC-hinnoittelu on joskus hauskaa.

Noi lexan maalit ei varmasti ole valmistusteknisesti mitenkään erilaisia verrattuna normaaliin vesiohenteiseen miranoliin tms. Hinta vain on lirtahintana aivan eri luokkaa..

Pitääkin tarkistaa purkin kyljestä mitä lexan maalit on syöneet, tuskin mitään eksoottista kallista matskua. Epäilen vahvasti että hinta on noussut siinä vaiheessa kun ne on pakattu "23 ml RC-lexan paint" purkkiin. Okei, tietenkin pienet sarjat vaikuttaa myös asiaan, varsinkin kun puhutaan prosessiteollisuudesta.

Lexan maalissa on kyllä omat puolensa: ei lohkeile tällejä saadessaan, voi poistaakin jos haluaa maalata uudestaan etc. Eli toistaiseksi on kyllä tullut osteltua niitä törkeästä litrahinnasta huolimatta..

Noniin, kävin alakerrassa kyyläämässä mitä maalipurkkien kyljessä lukee. Löytyi Tamiyan ja Humbrolin purkkeja. Ei lue mitään, paitsi että "sekoita hyvin ja ohenna vedellä. Älä juo."-tyyppistä.. Eli eivät erittele sisältöä (mitenhän suomen kuluttajansuojalaki tähän sanoisikaan). Tamiyan purkissa tosin oli paljon japaniksi juttua, eli voipi ollakin että oli tuoteselostekin mutta ei kuulu osaamisalueeseen tuo kieli. Eli tältä osin tuotetutkimus loppuu tähän.

Seuraava ei liity maalauksiin, mutta subtopic aiheeseen hiukan: Sama hintakorjaushan tapahtuu esim. "rc-laakereiden" hinnoittelussa. Moniko RC-valmistaja muka oikeasti tekee laakereita? Ei tasan yksikään. Samoja teollisuus-standardi laakereita ne on mitä laakeritehtaat syöltää pihalle. Niiden hinta nousee just siinä vaiheessa kun jokin tunnettu RC-merkki pakkaa ne oman logonsa alle. Siksipä ainakin itse ostan laakerit ulkomailta RC-kaupoista jotka itse pussittaa laakereita sopiviksi satseiksi eri autoihin. Ja en ainakaan kyseisen autovalmistajan pussittamia laakereita, ne on järjestään kalliimpia.

Poissa Pekka1986

  • Jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #33 : 29.12.03 - klo: 18.41 »
Millä poistat maalit? Ite en o onnistunu millään, kaikennäköistä on kokeiltu  :shock:

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #34 : 30.12.03 - klo: 09.25 »
Oletko kokeillut nitro polttoainetta ja uunin puhdistajaa? Näillä mä olen saanut kohtuullisen hyvin irtoamaan (jos on siis maalattu lexan maalilla). Spray maali ei lähde juuri millään, dremelin hiontakiekko on viimeinen keino.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #35 : 30.12.03 - klo: 11.31 »
Kannattaa kokeilla kynsilakan poistoainetta. Sillä lähtee..  :D Eikä ole kallista ainetta  :roll:

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #36 : 05.01.04 - klo: 12.47 »
Minkälaisilla saksilla/veitsillä muotoilette koreja?
Welcome to the Jungle!

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #37 : 05.01.04 - klo: 13.05 »
Mä olen käyttänyt kaarevia kynsisaksia (fiskarsin), kestää ihan hyvin ja on helppo leikata myös ne renkaankaaret. Niillä leikkaan sinnepäin ja dremelillä (tai sellaisen kiinalaisella kopiolla) hion sitten lopulliseen muotoon.

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Korin maalaus
« Vastaus #38 : 05.01.04 - klo: 16.47 »
Minä leikkaan ihan korisaksilla mitkä tuli ready set  paketin mukana.

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #39 : 23.01.04 - klo: 22.06 »
Tuli mieleen tällänen kysymys, että pitääkö nuo korin taka spoilerit ostaa erikseen vai tuleeko ne korin mukana (tarkoitan lähinnä protoformin koreja)?
Welcome to the Jungle!

Otsomaani

  • Vieras
Korin maalaus
« Vastaus #40 : 23.01.04 - klo: 22.10 »
mukana tulee

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #41 : 23.01.04 - klo: 22.10 »
Tulee korin mukana, mutta niitä voi ostaa myös erikseen jos on tarvis.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #42 : 23.01.04 - klo: 22.57 »
Voiko noita Revellin maaleja käyttää lexan-kopan maalaukseen?
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #43 : 23.01.04 - klo: 23.46 »
Jos tarkoitat pienoismallien maalaukseen tarkoitettuja niin en lähtis maalaamaan. Ne ovat kuitenkin mineraaliliukoisia ja saattavat sulattaa lexanin pilalle. Lisäksi ne eivät kestä taivuttelua/iskuja eli maali varisee korista pois.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa aneboy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #44 : 24.01.04 - klo: 21.25 »
mietin vaan että kannattaako ihan tava spray-maaleilla maalailla koreja ja onko pakko rapsuttaa "vanha" maali pois ja onko siitä haittaa jos sen jättää siihen???





 subaru impereza tosi yleinen kori!!
Joka päivä ja jokaikinen yö.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Korin maalaus
« Vastaus #45 : 24.01.04 - klo: 21.41 »
mä oon ainaki kuullu että korit maalataan sisäpuolelta.
eli kaikki maali olis hyvä saada pois.
totta subaru on todella yleinen kori mulla on itellä sellainen.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #46 : 24.01.04 - klo: 21.45 »
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"
mä oon ainaki kuullu että korit maalataan sisäpuolelta.
eli kaikki maali olis hyvä saada pois.
totta subaru on todella yleinen kori mulla on itellä sellainen.


A) Korit maalataan AINA sisäpuolelta
B) ei tartte maalaa koreja, joissa on ollu maalia
C)Subaruja on kuin pieruja saharassa, touringissä ei ole IKINÄ tullut subarua vastaan.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #47 : 24.01.04 - klo: 22.07 »
Nuo Subarut on enemmän ralli autoja kuin touringeja. Ja  korit maalataan LÄHES POIKKEUKSETTA sisäpuolelle. Yksi
esimerkki on mini-zetan kori niin kuin kuvassa näkyy.

Welcome to the Jungle!

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #48 : 25.01.04 - klo: 14.41 »
Vielä noista tarroista. Kestääkö normaalit tarrat joissa on liimapinta valmiina? Ja tulisiko kalliimmaksi jos maaluttaisi liekit koriin kuin laittaisi siihen tarran( tarkoitan decal-tarroja)?
Welcome to the Jungle!

Poissa hemmo

  • Tulokas
    • Profiili
Sanastoa
« Vastaus #49 : 25.01.04 - klo: 16.51 »
Mitä noi kaikki fadet sun muut oikee tarkottaa :oops:
(:hemmo:)

Poissa niemma-2

  • Jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #50 : 27.03.04 - klo: 20.08 »
Olen kanssa sitä miletä että kori maalataan sisältä ja järkikin sen sanoo jos kori on kirkas, koska korin pinta on niinsanottu lakkakerros jo´ka suojaa maalin irtoamista jos auto lentää katolteen..ym ja pinta on paljon siistimmän ja kiiltävemmän näköinen.  8)
Tietenkin sen voi ulkopuoletakin maalata mutta maali kuluu pois aika nopeesti ja pienet valumiset näkyy.  :wink:

Muistaakseni korien sisäpuoli on pikkasen erinalinen pinta kuin ulkopuoli jotta maali tarttuisi hyvin, en mene nyt ihan varmaksi sanomaan.  :roll:
Teippien leikkausta, usean vuoden kokemuksella.
Scale offroad hilux, HPI Sprint2.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #51 : 27.03.04 - klo: 21.33 »
Tässä hyvä ja selvä ohje isoilla kuvilla.
http://www.misbehavin-rc.com/paint-shop/bodies/silverado_flame/silverado_flame.asp
(Huom. sivu on enkuks.)

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Korin maalaus
« Vastaus #52 : 27.03.04 - klo: 21.44 »
Tuota onko tollaista paperia esim. Hobbypeoples tai Hobbylinnassa? Entä hinta?

Poissa Turhala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/~turhala
Korin maalaus
« Vastaus #53 : 02.04.04 - klo: 23.14 »
Älä suotta tue lapsityövoimaa, äläkä tue minua, tue itseäsi. Tee asiat helpoimman kautta ja maalauta korisi minulla. http://www.sunpoint.net/~turhala/Maalaus.html

Poissa Lusikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #54 : 08.04.04 - klo: 11.45 »
Saako muuten tommosia kuvio tarroja ostettua Suomesta? Vaikka Rc-pisteestä? Pitäis maalata kolme krossarin koria pensselillä, mut ei viitteis yks väriseks laittaa. Vai voiko ostaa ihan sitä materiaalia mistä niitä tehää ja muotoilla omat kuviot.
XXX-4 / XXX-CR

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #55 : 08.04.04 - klo: 13.02 »
askartelijoille ja niille jotka haluavat tehdä mitä huvittaa.. ;-)

http://members.surfeu.fi/i.mannio/pautot/ura.htm
sieltä kuva "Einari Fyhr MM-2002 - ja auto"
Pieni kuva, mutta tarrat ovat ihan "pro-tarroja" ja itseltänikin ko. kori löytyy, kiitos Eikan !

Olen noi tarrat tulostanut värilaserilla, värilaserin kirkkaalle tarrakalvolle, löytynee myös "opaakkia" (melkein sama kuin valkoinen). Tarrat on laitettu korin sisäpuolelle ja sitten maalattu kori sisäpuolelta, samaa lexania kuin rc-korit vain "hieman" ohuempaa... maalattu muistaakseni Tamiyan maaleilla..

Kirkasta ja "opaakkia" tarrakalvoa värimustesuihkarille valmistaa ainakin Folex ja ko. tarrakalvoa ei Suomesta saa mistään, ellei maahantuojalta tilaa sitä "hevoskuormallista", itse hommasin sitä ruotsin puolelta, 5arkkia paketissa, hintaa ilman kuluja noin 150kruunua.. en vielä ole testannut tuota kuinka hyvin toimii...

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #56 : 22.04.04 - klo: 23.47 »
Mistähän noita Lexan-korimaaleja sais tilattua spray-pulloissa? ,kun ei tuota ruiskua satu olemaan ja e-maxxin Toyota bj-40 koppa odottaa kovasti jo väriä. Maalasin sen jo kertaalleen acryylimaalilla ,mut se ei pysynyt kuin muutaman ajokerran soramontulla ja rapisi pois, nyt koppa on taas kirkas ja teipattu ,mut maali puuttuu.  :?

Poissa ilej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #57 : 23.04.04 - klo: 09.25 »
kyllähän noita pitäis melkeen joka rc-kaupasta löytyä, mutta ainakin Hobbylinnasta: http://www.hobbylinna.fi
Myytävänä Tr-15 monster touring

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Korin maalaus
« Vastaus #58 : 23.04.04 - klo: 13.24 »
Hobbylinnasta tuli nyt tilattua muutama purkki,täytyy nyt kattoo miten se pysyy noissa pro-linen koreissa. Hummerin kori tuli towerilta tänään ja Toyotan bj-40 oottaa kanssa väriä. 8)

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Korin maalaus
« Vastaus #59 : 19.05.04 - klo: 18.28 »
Ketkä täällä foorumilla maalaa nykyään koreja?
Maalaatteko jääkiekko-maskeja?
jos maalaattee niin laittakaa vaikka YV.