Se oli se mun auto jossa oli ainakin 2 sarjaa renkaita käytössä eikä kukaan katsastuksessa sanonut mitään... Ja sitäpaitsi olin unohtanut kokonaan, että renkaat merkataan ja niitä saa käyttää vain yhden sarjan per kisa. No, jokatapauksessa renkaat kannatti vaihtaa, kun paremmilla renkailla ajoin sitten 3 sekuntia kovempia kierroksia. Mun kilpailusuoritukseni saa sitten hylätä näin jälkeenpäin, koska rikoin sääntöjä käyttäen liian suuren määrän renkaita Äänekosken VTR-kisassa
Toivottavasti se ei ollut mun laina-auto Jarkolle jossa oli kisalaiton kone. Syynäsin kyllä tarkkaan että kyseinen Speedpassionin kannu on sallittujen listalla. Jos se ei ole, olisi mulla ollut yksi Nosramin kone kotosalla, joka ainakin pitäisi kelvata.
Ja eipä sitä katsastuksessa taidettu katsella sen tarkemmin myöskään kokonaisvälitystä, kun sen pitää olla 5 tai suurempi. Toisaalta tämä voi olla hieman hankalaa, jos jokaisessa automerkissä on eri sisäinen välitys, niin siellä saa sitten katsastajasedät olla välityksiä taskulaskin kourassa laskemassa.
Omassa autossa oli välitys edellisen omistajan jäljiltä ja uskoin että se olisi sopiva, koska hän oli sillä yhden VTR-kisan ajanut. Ja laina-autoon laitoin kaiken varalta lyhemmän välityksen, jotta ei tulisi hylkäämistä katsastuksessa liian pitkän välityksen vuoksi ja toiseksi, jotta Jarkko ei voittaisi minua
Mutta voitti se silti, vaikka auto oli välitetty hitaammaksi kuin omani, ja se vielä ajoi kaiken kukkuraksi kyseiselle kiesillä päivän kovimman bestläpinkin