LÄHES kaikki jotka jättävät nostovuoron hoitamatta tekevät sen tahattomasti. Miten tämä auttaa sitä onnetonta kilpailijaa joka auto katollaan odottaa nostajan vaivautumista radan toisesta päästä paikalle jossa pitäisi olla nostajaa valmiina... puhumattakaan siitä onnettomasta kuskista jonka auton päälle tuo juokseva nostaja astuu, epätoivoisessa yrityksessään keretä autoa kääntämään ennen erän loputtua.
Toisaalta, eikän kukaan käske kaatamaan, mutta kerta nyt käytetään nostajia, niin tämän pitäisi olla tasapuolista kaikille.
Toisaalta, lähes jokainen kilpailija voisi ottaa hetken aikaa, ja miettiä miten noston oikeasti pitäisi tehdä.
Nostopaikalla ei tulisi olla vain muodon vuoksi, vaan yhtä yksinkertaista tehtävää hoitamassa. Jos auto kaatuu, niin siihen ei mennä vihellellen, katellen varikon tyttöjä (mistähän nekin sinne juuri silloin eksy), vaan ripeästi, kuitenkin muita kilpailioita huomioiden.
Itse kyllä huutaavat että missä nostajat, mutta missä se oma panos nostajana...
Mielestäni, nostovuoro on vähintään yhtä tärkeä kun itse ajaminen!
Miksi ei tulkita sääntöä niin, että "nostovuoron laiminlyönti" voi tapahtua myös nostopaikalla, jos nostajaa ei yksinkertaisesti kiinnosta, tai keskittyy seurusteluun toisen nostajan tai kaverin kanssa...
Oikeaoppinen nostaja, seuraa omaa sektoriaan, seisten, tai paikan niin vaatien korkeassa polviseisonnassa, valmiina lähtemään heti kun auto kaatuu. Tämän sattuessa, nostaja varmistaa että voi edetä muita häiritsemättä, siirtyy auton luokse ripeästi mutta hosumatta, ottaa autosta varman ja turvallisen otteen ja nostaa auton radalle AJOSUUNTAAN, vieläpä huomioiden mistä auto poistui radalta (tämähän vaatii sitä oman sektorin jatkuvaa tarkkailua). Onnistuneen noston jälkeen hän siirtyy takaisin paikalleen odottamaan seuraavaa kaatoa, jatkuvasti sektoriaan tarkkaillen ja muita varoen.
Lisätään sääntöihin "Päivän Nostaja" palkinto!
Meni hiukan aiheen sivusta. SORRY.