RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Kyosho => Aiheen aloitti: oGu84 - 04.08.14 - klo: 14.17

Otsikko: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: oGu84 - 04.08.14 - klo: 14.17
En löytänyt kyseisestä autosta mitään infoa foorumilta niin tein uuden, toki saa poistaa jos on olemassa.

Elikkä tuli kyseinen auto hommattua Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza http://www.modelsport.co.uk/kyosho-fazer-ve-x-2006-subaru-impreza-readyset/rc-car-products/380896 (http://www.modelsport.co.uk/kyosho-fazer-ve-x-2006-subaru-impreza-readyset/rc-car-products/380896)

Pitäisi saada lisää vauhtia ja tehoa. En ymmärrä noista sähkö moottoreiden merkinnöistä mitää tai nopareiden, joten jos joku viisaampi voisi vähän auttaa mitä comboa voisi vaihtaa ja vähän noista moottorin rattaista ja muista mitkä vaikuttaa vauhtiin 33T on nyt moottorin päässä

PS:Kiitos auttajille ja pliis ei mitään kommentteja että olisit ostanut sen ja sen auton, tiedän itsekkin että olisi saanut paljom muitakin

Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: jerzirccar1 - 04.08.14 - klo: 14.34
Ongelmahan on samantien sellainen että jos ajat fudiskentällä niin mikä tahansa teho on liian vähän mutta teeppä rata koka on 100 neliön sisällä niin tehoa on liikaa.
Jerzi
Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: SixStars - 04.08.14 - klo: 14.35
Kaivele ohjeista tai googleta mitä tuo nopeudensäädin kestää ( kuinka iso kV-luku tai moottorin "lankamäärä", eli t-luku, näissä pienempi luku on "tehokkaampi" eli kiertää enemmän, toki sitten hieman alaväännön kustannuksella mutta tuommoinen pikku muovipulkka on sen verran kevyt ettei siinä ongelmaa lie.. )..

Noista linkin kuvista / tiedoista nyt ei selviä muuta kuin että nyt kone on 2400kV.. mitä isompi tuo luku on, niin sitä kovempaa mennään.. toki sitten pitää seurata niitä lämpöjäkin sekä koneessa että noparissa ettei mikään pala rikki.. tarvittaessa muuttaa välityksiä, eli käytännössä pienemmäksi sitä moottorin ratasta

Mutta jos nopeudensäätimen ( eli noparin ) specseissä lukee esim. että max. 4500kV tai max. 9t - niin sitten niitten mukaan isoin kone mitä saa laittaa.. yleensä myös mainitaan 2S tai 3S joka viittaa käytetyn ajoakun kennomäärään ( li-po akku tässä tapauksessa - NiMH akuilla nyt ei kannata lähteä liikkeelle jos tehoja haetaan.. )
Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: oGu84 - 04.08.14 - klo: 14.57
Tollaiset tiedot sain kaivettua. niin ja käytössä akku lipo 2s 5000 45c

nopari Team Orion R10 ONE 45A WP
Moottori Team Orion NEON ONE 2700kV

R10 ONE 45A sensorless speed controller
Neon ONE 4-pole sensorless motor
Waterproof
Available with Tamiya or Deans battery connector
2700KV and 2400KV motors available
Easy to install and use tuning for 1/10 scale RTR cars
Gold plated motor/ESC connectors
Adjustable ESC parameters
Designed for 2S LiPo batteries
Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: oGu84 - 04.08.14 - klo: 14.58
siis 2400 kone on eikä 2700 mitä kyosho myy varaosana

ei löydy tietoja tai ainakaan minä mikä olisi max kone tolle noparille
Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: SixStars - 04.08.14 - klo: 15.10
Jotain tuon suuntaisia moottorin max. kierroslukuja ( kV = kierrosta per voltti ) löytyi 2S akkukäytölle vastaavalle noparille:

2S Lipo – up to :
6000KV On-Road
4000KV Off-Road

Tuo vehje nyt keveytensä puolesta menisi jopa varmaan jopa tuonne "on-road" osastolle, joten hommaa siihen vaikka joku 4700kV kone ja kokeile.. kyllä tuollakin jo vauhtia lisää saa  :tongue:
Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: oGu84 - 04.08.14 - klo: 15.33
Elikkäs meneekö suunnilleen näin mitä isompi kv niin radalle ja pienempi kv niin off road käyttöön???  kv1000 vääntää kv6000 kiertää. argh ei pää toimi sähköjen kanssa. henkilöautot ja moottoripyörät ymmärrän ja osaan laittaa, nää tuntuu jotenkin heprealta  :cheesy:

fiksusti taas kirjoitettu
Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: SixStars - 04.08.14 - klo: 15.47
No varmaan jotenkin noin joo.. omassa muovipulkkakeppivetoSubarussa on tuommoinen vanha kisakone/säädin, jossa tehoa ihan tarpeeksi / liikaa tuommoiseen pikkuautoon - olikohan 7,5t kone.. en nyt tiedä / muista sen "kV"ta - varmaan jotain 5000-6000 välistä.. mutta eipä tuokaan mistään "väännönpuutteesta" kärsi, sutii aina neljällä pyörällä ( niinkuin Subarun kuuluukin  :wink: ) alustasta riippumatta - lähinnä asfaltilla leikkimieliseen suditteluun olen tuon säästänyt..

Hiekka-ajelut totesin tuolla jo alkuun toivottomiksi, kun samantien on aina hiekanjyvä servonvarren välissä estämässä pyörien kääntymisen jompaankumpaan suuntaan..

Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: oGu84 - 04.08.14 - klo: 16.13
Todennut aivan saman ihan turha mennä karhealle hiekalle. hiekkalaatikko hiekassa voi ajaa kyllä. asfaltilla sillä on nyt ajettu jos jonkinlaista pyöritystä ei vaan täällä betoni helvetin keskellä oikein ole fiksuja paikkoja ajella.

Seuraava auto onkin sitten monsteri ja bensa käyttönen
Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: jerzirccar1 - 04.08.14 - klo: 16.17
Onko tuossa kuulalaakerit jo asennettu.
Jerzi
Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: eSATA - 04.08.14 - klo: 16.42
Se mitä ymmärsin noparista niin en laittaisi 45 A säätimelle kovinkaan paljon alkuperäistä kireämpää(isompi kv) moottoria.
Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: jerzirccar1 - 04.08.14 - klo: 17.10
Se mitä ymmärsin noparista niin en laittaisi 45 A säätimelle kovinkaan paljon alkuperäistä kireämpää(isompi kv) moottoria.

Nimenomaan näin.
Ajele tuolla jonkin aikaa ja harkitse sitten kunnollista kisapeliä seuraavaksi.
Jerzi
Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: oGu84 - 04.08.14 - klo: 18.44
Onko tuossa kuulalaakerit jo asennettu.
Jerzi

Laakerit mihin?? Sen mitä auton olen purkanut niin kuulalaakerit löytyy niistä paikoista mistä oletankin että on laakerit, paitsi ei ole pyörän laakereita en tosin tiedä onko yleisestikkään.  Häröilen taas kyllähän ne laakerit sellä on

Sen minäkin ymmärsin ettei tolle noparille kannata paljoa laitella isompaa konetta.

No nyt saa ettiä jostain uudet olkatapit (Ruuvit) lenteli pitkin pihamaata äsken, katsoin ennen ajoa että kaikki ovat kiinni niin vaan hävisivät jonnekkin ja jengat p*skana  ohjauspalasta  :cheesy:
Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: jerzirccar1 - 04.08.14 - klo: 22.44
Ei pahalla mutta kyosho rtr :tongue:
Jos löytyy korvattava osa alumiinista niin suosittelen vahvasti.
Jerzi
Otsikko: Vs: Aloittelialle apua. Lisää tehoa? Kyosho Fazer VE-X 2006 Subaru Impreza
Kirjoitti: mikari - 04.08.14 - klo: 22.46
Mulla on rb6ssa 4300kv 9t lankanen hobbywing ja sama 45A nopari.
Radan pojat voi kertoo et ihan pirtee peli ja keulii pääsuoralla.
Kyseessä siis takavetoinen 2wd buggy. Ei hirveetä eroa painossa, luulisin.
Fazerissa mulla oli joskus 14t samalla noparilla.