Kirjoittaja Aihe: Team Academy GV2  (Luettu 108640 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #300 : 11.11.09 - klo: 16.55 »
Totta...

Mutta... nyt kysyjänä on tosissaan aloitteleva kuski...
Onko hänen liipaisinsormensa niin kehittynyt kuin sinulla?
Ei tietenkään.

Eli hullua että nyt kaveri kävis ostamassa jonkun edes 6.5 koneen ja kiukuttelis kun kierrosajat ovat minuutin hitaampia kuin kokeneilla kuskeilla.

Kysyjälle ehdottomasti ekaks koneeks maks 8.5 kone.
Ei yhtään kireempää.

Sit kun alkaa kierrosajat tulemaan edes samalle sekuntiluvulle kuin perus kuskeilla, ja haluttais lisää tehoa niin ennakkoa suurentamaan.

Sit vasta kun sitä kokemusta tulis edes vähän niin voi ruveta harkitsemaan kireempää konetta... jos kokee tarvitsevansa.
Varsinkin kun nyt on ensin talvikausi välissä, jolloin kaikki 8.5 kireemmät koneet on ihan oikeesti turhaa...

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #301 : 11.11.09 - klo: 16.56 »
no ei 4wd:kaan tarvi alle 5.5 koneita
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #302 : 11.11.09 - klo: 17.03 »
Tässä on kaasuteltu 2006 vuodesta lähtien... Polttiksella kaasuteltu viimeinen vuosi, joten eiköhän täälläkin se kaasu pysy ihan hienosti hallinnassa...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #303 : 11.11.09 - klo: 17.05 »
Varsinkin kun nyt on ensin talvikausi välissä, jolloin kaikki 8.5 kireemmät koneet on ihan oikeesti turhaa...
Riippuu ihan missä radalla ajaa. Kannattaa varmaan mennä radalle jossa aikoo ajaa katteleen vähän millasta kalustoa porukalla on. Esim. täällä Jkl:n radalla 7,5t koneella ei taho riittä tehot hyppyreihin täällä toimii 5,5 ja 6,5 koneet hyvin, johtuen radan profiilista. Itse ajan 7,5t koneella mutta akut ovat astetta parempia jolloin yhdistelmä toimii. Mutta joillain muilla radoilla missä hypyt eivät ole niin suuressa osassa radalla toimii varmasti joku 10,5t parhaiten. Sillä saa eniten kierroksia alle koska akku kestää pidempään ja muutenkin vehkeet lämpenee vähemmän sekä samalla selviää myös halvemmalla noparilla sekä akuilla.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #304 : 11.11.09 - klo: 17.20 »
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #305 : 11.11.09 - klo: 17.23 »
Ei, aivan liian kireä (8t deltakäämi vastaa n. 4,5-5t tähtikäämiä).

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #306 : 11.11.09 - klo: 17.25 »
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #307 : 11.11.09 - klo: 17.26 »
Tuokin on deltakäämillä eli nelkkucrossariin voisi olla sopiva, takavetoon en laittaisi.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #308 : 11.11.09 - klo: 17.28 »
Laitatko linkin mikä moottori on sopiva kyseiseen autoon?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #309 : 11.11.09 - klo: 17.30 »

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #310 : 11.11.09 - klo: 17.32 »
Hintaakin näkyy olevan..

Olisiko tälläinen harjaton moottori + nopari paketti hyvä kyseiseen autoon?

http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=7153.SET

P.S. Edelliset moottori kyselyt saa poistaa
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #311 : 11.11.09 - klo: 17.39 »
Et kyllä alta 60 euron kunnon kisakonetta mistään löydä, tuota GM:ää on ainakin kehuttu kaasutuntumastaan. Tuo linkittämäsi säädin/moottori-paketti on tarkoitettu 1:18 autoille.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #312 : 11.11.09 - klo: 17.41 »
Varsinkin kun nyt on ensin talvikausi välissä, jolloin kaikki 8.5 kireemmät koneet on ihan oikeesti turhaa...
Riippuu ihan missä radalla ajaa. Kannattaa varmaan mennä radalle jossa aikoo ajaa katteleen vähän millasta kalustoa porukalla on. Esim. täällä Jkl:n radalla 7,5t koneella ei taho riittä tehot hyppyreihin täällä toimii 5,5 ja 6,5 koneet hyvin, johtuen radan profiilista. Itse ajan 7,5t koneella mutta akut ovat astetta parempia jolloin yhdistelmä toimii. Mutta joillain muilla radoilla missä hypyt eivät ole niin suuressa osassa radalla toimii varmasti joku 10,5t parhaiten. Sillä saa eniten kierroksia alle koska akku kestää pidempään ja muutenkin vehkeet lämpenee vähemmän sekä samalla selviää myös halvemmalla noparilla sekä akuilla.

Siis hetkinen...?

Puhut vieläpä takatuupparista???

Kuten todettua niin itsellä tuon kiina 8.5 koneen kanssa potkua on niin paljon että auto keulii ympäri.

Mihin ihmeeseen siis tarvitset lisää tehoa???
Hyppyreihin???
No kun tuolla jo keulitaan ympäri, ja huiput on kovat jne...
Enempää tehoa ei vaan pystyis hyödyntämään... ellei tarkoitus ole vetää takaperinvolttia.

Ja niin... ennakko on todellakin vieläpä nollissa.

En ymmärrä mitenkään miten hyödynnät enemmän tehoa...

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #313 : 11.11.09 - klo: 18.08 »
Eihän sitä tiedä vaikka Jyskälässä olisi mitkä hehtaarihallit julmilla hyppyreillä, täällä etelässä on vaan se RC Center ja siellä ei tarvii tehoja vaan taitoa. (Näin oon ymmärtäny, kun DB01R on valmis täytynee käydä kokeilemassa jos järjestyisi joskus aikaa :smiley:)
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #314 : 11.11.09 - klo: 18.42 »
Linkittäkääs kohtuullinen harjaton moottori + nopari kyseiseen autoon
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #315 : 11.11.09 - klo: 19.03 »
Mikset kysy kauppiaaltasi, saisit varmaan ihan hyvän hinnankin jos auto on sieltä.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #316 : 11.11.09 - klo: 20.01 »
Ja niin... ennakko on todellakin vieläpä nollissa.
En ymmärrä mitenkään miten hyödynnät enemmän tehoa...
Ennakot on täällä Jkl:n radalla tapissa 7,5t koneella. Kesäsarjassa ajoin novak light 5,5t koneella ennakot nollissa ja cs:n 7,5t koneessa oli reippaasti ennakkoa. Sinun kiina koneista en tiedä mitä ovat mutta itse käytän laillisia kisakoneita. Autoa voi myös säätää ettei se keuli ympäri.
Tehoja tarvitaan kun alle parin metrin kiihdytyksellä hypätään reippaita matkoja. Kuten aikaisemmin sanoin että kannattaa käydä testaamassa radalla jolla aikoo ajella ja katsella setuppeja sekä koneita muilta. Turha sitä on huudella muiden ratojen setupeista millä ei ole ajanut ja väittää jotain mistä ei mitään tiedä.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #317 : 11.11.09 - klo: 20.13 »
Ja niin... ennakko on todellakin vieläpä nollissa.
En ymmärrä mitenkään miten hyödynnät enemmän tehoa...
cs:n 7,5t koneessa oli reippaasti ennakkoa.

Oliko tuo cs magnetic 7.5t ? Mulla on tuo kone, ja keulii vaan piikkirenkailla jäällä. Mulla on se ennakko kohta vissiin siinä B kirjaimen kohdalla, eli tehdas ennakko. Mikä sulla on ? -Sami
Jeps

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #318 : 11.11.09 - klo: 20.19 »
Talvikausi aloiteltiin mukavasti, piikkirenkaat alle ja menoks, renkaiden tekoon meni ehkö noin 20min. -Sami
Jeps

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #319 : 11.11.09 - klo: 20.23 »
Mikä moottori & säädin autossa on, laitatko linkin?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #321 : 11.11.09 - klo: 20.30 »
Ja niin... ennakko on todellakin vieläpä nollissa.
En ymmärrä mitenkään miten hyödynnät enemmän tehoa...
Ennakot on täällä Jkl:n radalla tapissa 7,5t koneella. Kesäsarjassa ajoin novak light 5,5t koneella ennakot nollissa ja cs:n 7,5t koneessa oli reippaasti ennakkoa. Sinun kiina koneista en tiedä mitä ovat mutta itse käytän laillisia kisakoneita. Autoa voi myös säätää ettei se keuli ympäri.
Tehoja tarvitaan kun alle parin metrin kiihdytyksellä hypätään reippaita matkoja. Kuten aikaisemmin sanoin että kannattaa käydä testaamassa radalla jolla aikoo ajella ja katsella setuppeja sekä koneita muilta. Turha sitä on huudella muiden ratojen setupeista millä ei ole ajanut ja väittää jotain mistä ei mitään tiedä.


Jahas...
Mitkähän koneet on sitten kisa LAITTOMIA???

Koneeni on kiinahalpis malli Speedpasionin vanhemmasta koneesta.

Koneessa on selvästi vähemmän tehoa kuin esim GM Evo3 7.5T koneessa tai näissä laatumerkkejen vastaavissa käämityksissä.

Ja auto todellakin on setupissa...
Tervetuloa lauantaina espooseen kisoihin toteamaan.
Joo... se ei ole jyväskylä, mutta kyllä tiedät että ei autoon hirveitä eroja tartte tehdä että se toimii eri radalla.
Jos jyväskylässä on pitoa, auto keulii kun tehoa on tarpeeks...
Jos ei ole pitoa niin sillonkaan ei enempää tehoja tarvita turhaan tuhlattavaksi.

Ehkäpä sun tarttee kiristää slipperi, duunaa diffi kuntoon tai jotain, jos et saa koneesi tehoa välitettyä tiehen.

Joo... kannattaa käydä radalla ihmettelemässä ei siinä mitään.

No ja tämän 8.5 koneen tehon riittävyys jyväskylän radalla nähdään kun WJ siellä pidetään.

Ja mielenkiintosta kun JQ myös totee ettei 8.5 konetta kireempää vaan tarvii...
Nelkussa saa vähän kireemmän koneen tehot oikeesti jopa tiehen, mut jotain on pielessä jos 8.5 kireemmällä koneella ei keulita tai suditeta perä vinossa kiihdytyksissä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #322 : 11.11.09 - klo: 20.36 »
Eihän sitä tiedä vaikka Jyskälässä olisi mitkä hehtaarihallit julmilla hyppyreillä, täällä etelässä on vaan se RC Center ja siellä ei tarvii tehoja vaan taitoa. (Näin oon ymmärtäny, kun DB01R on valmis täytynee käydä kokeilemassa jos järjestyisi joskus aikaa :smiley:)

Totta... Ei tarvii hirveesti tehoja... Silti nimenomaan espoon radalla sähköt joilla ajan, on senverran tehokkaita joissa tehoa on jopa liikaa.
Takatuupparilla kaasu käy pohjassa kierroksen aikana kerran... sekin vain siis käy takasuoralla pohjassa korkeintaan sekunnin ajan.
Muuten mennään nelkkuhypyissäkin 3+1 tyylillä alle täydellä kaasulla.

Mikäli on selvästi isommasta radasta kyse, missä on siis pidempää suoraa niin nykyisellään jo käytän välitystä joka on raskas... eikä tarvitse siis kuin pykälän suurempaa pinionia niin pitkät suoratkin taittuu...
Ja jos tehoja lisää tarttee niin ennakkoa vaan isommalle...

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #323 : 11.11.09 - klo: 20.39 »
En ymmärrä mitenkään miten hyödynnät enemmän tehoa...
No ja tämän 8.5 koneen tehon riittävyys jyväskylän radalla nähdään kun WJ siellä pidetään.
No kyseessä on taas yhden miehen ymmärrys asiasta ja siitä kuinka pitää muiden toimia.
Täällä kaikki ketkä radalla olevat kellottaneet aikoja jolla pärjää ajavat 6,5t-7,5t koneilla takavetoa.
Nykyistä rataa ei tulla käyttämään WJ kisoissa.
Tehdään WJ radaksi sellainen että siellä voi muillakin koneilla ajaa lujaa.  :mrgreen:
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #324 : 11.11.09 - klo: 20.51 »
Ei ole...
En väitä että näin pitää toimia...
Kuten pyysin kertomaan että miten ihmeessä hyödynnät enemmän tehoa...

Joo... sormella.

Mutta hyödyntääkö theKyosho ekalla kunnon takatuupparilla????

Jos ei hänelle riitä 8.5 kone ekaksi koneeksi niin jo on kumma...
Kun mulle, Joselle ja muistaakseni myös Arille se riittää... vai ajokohan ari 9.5 koneella takatuuppia.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #325 : 11.11.09 - klo: 20.54 »
Joo, varmasti riittää vähän pienempikin...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #326 : 11.11.09 - klo: 21.26 »
Joo... sormella.
Jep sillai ainaki kuluneen kauden mestari täällä ajaa rataa kohtuu nopeeta 7,5t koneella. Tosin ei oo viel vetäny alle sen ajan mitä yks sankari tiputtelee meneen 6,5t koneella.
Mutta joka radalle kone oman maun mukaan mutta varmaan liikutaan luokassa 6,5t-10,5t ja ainahan se auto lujempaa kulkee kun se pystyssä pysyy. Joten kannattaa vähän siinä koneen hankinnassa sitäkin harkita että miten auto pysyy lapasessa niin sen mukaan kone, väärinpäin se vehe ei kulje vaikka ois crawlerin kone kiinni.  :mrgreen:
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #327 : 11.11.09 - klo: 21.44 »
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #328 : 11.11.09 - klo: 21.51 »
Liikkuisikohan auto tälläisellä moottorilla miten?

http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=117&products_id=824
Hintaansa nähen varmaan ihan ok setti. Ja varmasti kulkee monelle radalle riittävästi kuhan vaan välittää auton oikeen.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #329 : 11.11.09 - klo: 21.54 »
Jykylän baanalla on diffit ja slipperit säädettävä löysälle, koska liukkaat kohdat on tosi liukkaita ja lukkodiffillä vaikea ajaa. Hyppyihin pitää kiihdyttää lyhyellä matkalla ja löysällä diffi/slipperillä ei vaan lennä. Siispä isompaa konetta kehiin ja uutta diffiä ruuvaamaan jokatoinen akku  :cool: Tosin kovat jätkät löytää tuohonkin kultaisen keskitien  :wink:
-Goldi