Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxxi

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 29
211
Kiitokset(vähän myöhässä) järjestäjille! Päivä oli onnistunut ja meininki rento totuttuun tyyliin.

Omat kisat meni aika huonosti, huono valmitelu ja kauhea kiire kun ajoin kahta luokaa.

Nelkku alkoi ihan ok ja lähdin kisaan jo aika kuluneilla renkailla koska pitoa oli vielä aika hyvin, kun rata liukastui alkoi renkaat olemaan tosi liukkaat ja tuli koomailtua oikein urakalla viimeisissä alkuerissä ja finaaleissa. Isot onnittelut kärki kolmikolle ja varsinkin Laurille joka otti uran ensimmäisen voiton SC sarjassa! Lavangossa ei Late enää näin helpolla pääse!
Tuupissa oli kauheeta säheltämistä omalta osalta enkä koskaan päässyt rytmiin. Isot onnittelut Tonylle joka hänkin otti uran ensimmäinsen voiton! Hienoa ajoa häneltä ja Matilta kisassa aikä ollut itsellä mitään jakoa niille.

Nå vaikka kiire oli jatkuvasti päällä oli päivä kuitenkin hieno, ei tullut mitään teknisiä keskeytyksiä(kerran loppui akku vikalla kierroksella kulmapöydällä kun olin unohtanut ladata erien välillä  :grin:) sää oli loistava ja hieno päivä kaikenkaikkiaan. Kiitokset Samille ja Jarkolle jotka lainasivat kalustoa ja auttoivat erien välissä kun oli pahimmat kiireet päällä.

Lavangossa nähdään! Kilpailukutsu on jo foorumilla: http://rc10.fi/index.php?topic=84800.0

Max

212
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 25.05.14 - klo: 23.41 »
Tänään sain auton hyviin savirata säätöihin. Nyt alkaa oikeesti olla niin hyvä setuppi saviradalle että kehtaa laittaa esille. Kiitokset Tohtori Honkaselle joka tuli vielä illalla auttamaan viilaamaan autosta vieläkin paremman  :wink: Vielä kokeilen vähän erillaisia jousia sekä ehkä etudiffiä muuten alkaa olla jo aika hyvä...

https://www.dropbox.com/sh/ek2edo8uye8id6y/AABO726XZjVQ922DzfCLX_tga/DESC410R%20-%20Pre%20Lavanko%202014.pdf
(toivottavasti toimii)
(Nyt on korjattu ackerman paikka ja ulomman hingepinnin paikka oikeaksi :wink:)
(etulinkki pitkääksi tornissa niin on vieläkin parempi  :wink:)

Mitä ei setuppilapussa näy:

-Takahubit "väärinpäin"
-Ohjauspala "väärinpäin"
-Metallinen takatorni
-RPM etutukivarret
-Exotek 3.5 asteen takahingepinni holder
-Lowroll centre pala
-"Lightweight rear bumper"

-Pro-Line Flowtek kori
-Renkaat kisassa luultavasti Pro-Line Caliber

Sähköt:
-Orca vxx nopari
-Orion 4000kv 4pole
-Sanwa m11x
-Savöx SC-1258TG

Näillä säädöillä ja osilla ei pitäisi enää Lavangossa olla autosta kiinni eli kuski voi katsoa peiliin jos ei näillä pärjää  :grin:

213
Ihan hyvin ilmoja loppujenlopuksi. Varsinkin nelkussa kuljettajamäärä on aika hyvä. Omalta osalta olisi martin kanssa tarkoitus telttailla rataalueella pe illalla jos sää sen vaan sallii, toivottavasti muitakin telttailee niin voi illalla spekuloida kisapäivän ennakkoasetelmia ja muita tärkeitä juttuja  :grin:

Telttailukamat osapuilleen löydetty, jaffat ja makkarat enää uupuu eli liityn leiriin :grin:

Jarkko
Nyt on meilläkin teltta haettu ja jaffat ja makkarat haetaan huomenna matkalla  :grin:

214
Ihan hyvin ilmoja loppujenlopuksi. Varsinkin nelkussa kuljettajamäärä on aika hyvä. Omalta osalta olisi martin kanssa tarkoitus telttailla rataalueella pe illalla jos sää sen vaan sallii, toivottavasti muitakin telttailee niin voi illalla spekuloida kisapäivän ennakkoasetelmia ja muita tärkeitä juttuja  :grin:

215
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.05.14 - klo: 14.02 »
Kyllä vaan traxxas on melkein kaikille paras aloittelija auto juuri niistä syistä mitkä Volvospede mainitsi. Ja traxxaksen autoista taka tai neliveto slässi on mielestäni selkeesti fiksuin vaihtoehto. JOtkut aloittelijat haluaa heti jonkun huippu kisaauton ja vaikean luokan ja kunhan aloittelijalla ei ole sormi keskellä kättä, kuuntelee ja kysyy kokeneemilta harrastajilta ja hankkii auton sellaisesta paikasta mistä saa apua, varaosia ja säätövinkkejä niin silläkin pääsee hyvin alkuun.

Mutta tosiaan jos ideana on vain kokeilla RC harrastusta ja tutustua lajiin niin Traxxas Slash(taka tai neliveto) on Tosi hyvä vaihtoehto.

216
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.05.14 - klo: 13.15 »
Aika suhteellinen käsite "hyvin". Sitähän täällä halutaan uskotella.
Ootko katsonu aloittelijaa radalla släshillä. Viimeksi kun näin 2 vkoa sitten ei pysynyt putkien välissä ollenkaan saviradalla ja lopuksi taisi hajota ohjaus. En tiedä oliko nelkku vai tuuppi.
Tuo oma 2wd korri on tosi vaikee ajettava ulkona ja siinä on sentään matala painopiste ja kohtuulliset renkaat. Släshin omistaneena sanoisin että tämä on släshiä helpompi ja silti tosi vaikee. Oon ajanu 12 vuotta..
Kai nyt markkinoilta löytyy paljon parempia ajettavia kuin släsh rata-ajoon. Vaikka joku team c tai durango tuuppi tai nelkku tai ties mikä. Corrin hyvä on kori joka kaadon jälkeen yleensä saattaa auton pyörilleen ja suojaa hyvin muutenkin. Joten siinä mielessä hyvä muttavettä vakio vadtaus on släsh jokaiselle kysyjälle niin aika jännä juttu..
Sisäradalla asia voi olla toinen.
Maltillisillä tehoilla auto on ihan hyvä ajettava. Olen katsonut junnujen ajamista slässillä, esim lähes jokaisessa junnutiistaissa ennen kun vaasaan muutin. Kesällä olen taas lähes jokaisessa junnutiistaissa. Junnutiistaissa kerholla on takaveto SC durangoa ja slässiä ja molemmat toimii suunnilleen samanlailla, vähän kehittyneemmällä kuskilla pysyy lapasessa ja ihan aloittelijalla on yhtä hankalaa molempien kanssa. Fakta on se ettei Slässi ole yhtä hyvä ajettava radalla kun kisaautot sitten kun alkaa jo kehittymään kuskina, mutta aloittelijalle slässi toimii hyvin. Jos joku meinaa aloittaa tosissaan kilpailemisen takaveto corri luokkassa niin en valitsisi slässiä ekaksi autoksi, mutta kysymys oli nyt slash vs rustler. Neliveto on myös helpompi luokka ajaa yleensä, mutta sitäkään ei nyt kysytty. Omien kokemuksien perusteella takaveto corri luokka on yksi helpoimmista luokista ja autot helppoja ajaa kunhan pitoa on edes vähän.

217
Juuri näin kun Tulijyrä kirjoitti. Ensin kannattaa ottaa huomioon asuuko jonkun radan läheisyydessä ja haluaako ajaa talvella.

M8e:luokassa autot ovat kestäviä, ne pärjäävät lähes kaikilla maastoilla ja kulkevat kovaa. Kilpailuja ajetaan n. 3 SC sarjan yhteydessä kesällä. Talvella niillä ei ajeta ja ovat useimmilla sisäradoilla kiellettyjä.
M4-10: eivät ole yhtä kestäviä, vaativat tasaisemman ajoalustan, kulkevat suunnilleen yhtä kovaa. KIlpailuja ajetaan kesässä 4 SM osakilpailuja ja jonkin verran kerhokisoja. Talvella m4-10 on myös iso luokka ja kisoja järjestetään paljon.

1/8 on hankintahinnaltaan kaliimpi ja varaosat ovat kalliimpia, mutta 1/10 vaati vähän enemmän huoltoa.

Autoa ostaessa kannattaa valita laatumerkki jolla on hyvä tuki Suomessa. Kannattaa ehkä olla kauppoihin yhteydessä ja kysellä kisakalustoa. Jos satut asumaan jonkun RC kaupan läheisyydessä niin sekin on iso plussa lun saat varaosia ja korjaus/säätöapua läheltä.
1/10 luokassa radalla näkyviä merkkejä on esim. Durango, Xray, Associated, Schumacher, Losi, Yokomo,kyosho, Team C. Sähköinä on suosittuja esim: Orion, Orca, Hobbywing, Speed Passion, Muchmore, Viper.  Suosittuja 1/8 merkkejä on vaikeempi listata kun ei ole varsinaista kisaluokkaa mutta radalla näkyy esim. JQ, Serpent, Losi, Asso, Kyosho, Mugen, Tekno ja Durango

Latureita löytyy paljon erillaisia, sanoisin että kaikki suomessa myytävät älylaturit ovat suht hyviä ja kannattaa valita sellainen laturi jonka specksit ovat sopivat. Sopiva latausteho ainkin 1/10 autoille on n. 6-10A, Laturit maksaa n. 70e -> laadusta riippuen.

Kisavalmiin 1/10 auton saa n. 700eurolla jos ohjain on jo entuudestaan ja 1/8 menee varmaan se tonni.

Renkaiksi molemmissa luokissa kannattaa valita esim. jotkut AKAn, Prolinein, Betan, Procircuitin tai Jconceptin kisarenkaat. Talvella kannattaa valita Schumacherin keltainen Mini-pin tai jos ajaa Mattoradalla niin dBootskin toimii.

Jos auton ei ole pakko olla just buggy tyylinen auto niin voi myös tutustua SC4-10 autoihin. Niissä on tavallaan molempien luokkien hyvät puolet, Kestävät autot, eivät niin tarkat huollosta, nopeet, löytyy paljon kisoja ja toimivat sisäradalla, menevät aika karussa maastossa, ja ovat hinnaltaan 1/10en tasoa.

218
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.05.14 - klo: 11.47 »
Jos jengi on tarkoitus saada radoille ajaa niin älkää ny släshiä ehdotelko, mielummin jotain mikä pysyy aloittelijallakin yhtään putkien välissä.
Slässi on tosi hvä eka auto ja radallakin sillä pystyy hyvin ajamaan. Tehot saa napin painaluksella puolitettua jolloin autoa on helppo hallita. Slässin paras puoli on varmasti kestävyys. Mikään ei harmita aloittelijaa niin paljon kun jos auto on koko ajan palasina eikä pääse ajamaan. Slässillä voi olla varma että harrastukseen käytetty aika menee ajamiseen eikä korjailemiseen ja tämä on aloittelijalle ehkä tärkein juttu

219
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.05.14 - klo: 13.44 »
Kumpi kannattaa ostaa Traxxas Slash 2wd vai Traxxas Rustler? Mitä hyviä ja huonoja puolia? Muitakin saa ehdottaa!
Riippuu tietenkin käyttötarkoituksesta mutta itse valitsisin Slässin. Slässi on kestävämpi, slässi on monipuolisempi ja sillä voi ajaa monella eri alustalla. Slässi on suositumpi mikä tarkoittaa sitä että varaosia löytyy paremmin ja apua saa paremmin muilta harrastelijoilta. Bonuksena jos joskus haluaa ajaa kisaa niin slässi sopii paremmin koska olemassa oleva luokka löytyy jo.

Rustler käyttäytyy hieman paremmin matalemman painopisteen ansiosta, ja molemmat käyttävät paljon samoja osia joten molemmat ovat ihan hyviä valintoja

220
Tuolta Kaijjaanin mettistä tuli kysymys tuloksista?
Viralliset tulokset tulevat varmasti kohta mutta kiireisimmät voivat nähdä lopputulokset täältä: https://www.facebook.com/pksrca

221
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 08.05.14 - klo: 15.07 »
Minä ottaisin myös Traxxas Slash 4x4 mietintään. Täyttää mielestäni kaikki kriteerit(hinta vähän rajoilla) mutta se on kyllä laadukas auto. Sillä voi myös tutustua lähiratoihin jos sattuu asumaan jonkun radan tai kerhon läheisyydessä.
Kiitokset kaikille vastanneille!

Vaterra Twin Hammers vaikuttaa mielenkiintoiselta ja yleiskäyttöiseltä "rumilukselta", mutta kokemuksia noin uudesta autosta ei tosiaan vielä tunnu juuri löytyvän. Nopeammassa ajossa vaikuttaa kaatuvan melko herkästi.

Myös yleisauton mielekkyys on alkanut askarruttamaan - onko sellainen lopulta oikein missään hyvä? Jos hankkisi ensin ajo-ominaisuuksiltaan vähän paremman auton hieman helpommalle maastolle. Maasturivaatimus isoine renkaineen taitaa eniten heikentää ajo-ominaisuuksia?
 
Siispä katse myös truggyihin ja erityisesti correihin, joita suositeltiin. Nämä jäivät jotenkin tarkastelun ulkopuolelle, kun tätä ketjua luin. Mitä malleja Traxxas Slashin lisäksi kannattaa ottaa lähempään tarkasteluun? Vaikutan Kuopion suunnalla, joten Heinjoen ulkoratakin täältäpäin löytyisi.

Auton hankinta on jäänyt taka-alalle kiireiden takia, mutta kesän lähestyessä tässä on tullut jälleen aktivoiduttua. Sen verran on selvinnyt, että auton tyyppi tulee todennäköisesti olemaan corri. Olen kahlannut tuon Slash 4x4 -maratoniketjun puoliväliin tammikuu 2011 kohdalle, ja kokemukset ovat herättäneet ristiriitaisia ajatuksia. Slash vaikuttaa periaatteessa luotettavalta, mutta suunnitteluvirheineen ja suojausvaatimuksineen työläältä näin vanhemman ja ainoan mekaanikon näkökulmasta.

Kertokaapas kokeneemmat, että kannattaako tuota Slash-ketjun kahlausta jatkaa pidemmälle? Onko Slash saanut päivityksiä, jotka korjaavat sen oleellisimmat ongelmat vai kannattaako suosiolla katsoa muita autoja? Esim. Hong Nor tai Hobao.

Auto saa olla Slashia arvokkaampi, jos siinä on vähemmän selkeitä suunnitteluvirheitä, ja se on yleisesti luotettavampi. Vapaa-aikaa on rajallisesti, ja jokin arvo korjauksiin käytettävälle ajallekin on annettava. Siten laatu, luotettavuus ja huollettavuus on noussut tärkeämpään rooliin auton valinnassa. RTR tai rullaava ok.
HongNor ja Hobao ovat vanhentuneet eikä niitä varmaan kannata kauheasti miettiä. Slash 4x4 on tosi hyvä aloitusauto ja on kestävä ja hauska. Kunhan ajat 2s akuilla ei tule isompia teknisiä ongelmia. Kisaautoja löytyy sitten jos on valmis itse kasaamaan ja käyttämään vähän enemmän aikaa alussa, ne ovat kestävyydeltään hyviä sekä käyttäytyvät vähän traxxasta paremmin. Ei slash mitään erikoisempaa virittelyä vaadi hauskanpitoon. 2s akku kiinni ja pihalle tai radalle rällämään.

222
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 04.05.14 - klo: 22.12 »

Siistii että teet näitä lappusia!
Mulla on nyt jo lähes samat säädöt Nokian jäljiltä. Ainoa mikä eroaa sun säädöistä on jouset. Onko noi vihrert jouset jäykemmät kun ruskeat? Kävimme eilen Hobbyfactoryssa hakemassa M3 kovuudella olevat Proline Caliberit, jotka ainakin viime vuonna toimivat Traxxasissa. Onneksi käytiin hakemassa kanssa toi 1.5mm etuvakaaja, kun vanha meni poikki :tongue:. Toivotaan et tulee hyvä kisa Durango miehille :grin:
Jousia tulee varmaan kokeiltu pari eriä Tammisaaressa, mutta ainakin vihreet tuntui aika sopivilta. Saviradalle sitten pehmempää. Caliberit oli minullakin viime vuonna ihan kivat ja ehkä niitäkin kokeilen jos ehdin ennen kisoja. 1.5mm vakaaja oli hyvä, olisin kokeillut vielä jäykempääkin mutta ei sattunut olemaan mukana... Eiköhän saada kovaa kisaa aikaiseksi siellä  :wink:

Kyllä varmaan staggeritkin toimii hyvin. Kuulemma kaikki offroad renkaat toimivat :cheesy:

No ei ainakaan Prolinen Badlandsit toiminut Kuopion tekonurmella  :wink:. Itseasiassa en oikein muista alustaa missä olisin ajanut ja missä ne toimivat hyvin... No asfaltti -> OK ja renkaat ei käytännössä kuluneet ikinä loppuun  :grin:
Tiheänappulaiset krossirenkaat toimii varmaan hyvin. Turffille tehdyt renkaat kuten dBoots ja Minipin toimii ehkä vähän paremmin/parempi kulutuskestävyys mutta kyllä savirenkaillakin voi pärjätä hyvin. Tuntuu vähän siltä että insertilla voi olla aika kova merkitys ja sellainen insertti joka tukee ulkolaitaa hyvin voi olla aika täydellinen koska renkaat tökkiminen voi olla iso ongelma Tammisaaressa. Kannattaa siis valita sellanen insertti joka tukee ulkoreunaa hyvin(kaikki corri insertit eivät sitä tee)

Välttämättä ihan huippu pitoa ei tarvitse, koska silloin auto voi tökkiä liian helposti. Kokeilin itsekin sliksejä minipinnejä ja kierrosajat olivat aika lähellä koska ei ollut niin herkkä kaatumaan...

223
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 03.05.14 - klo: 13.28 »
Kävin pari viikkoa sitten Tammisaaren radalla tutustumaan rataan jossa ajetaan SC cupin ensimmäinen osakilpailu. Ratahan on tekonurmea mikä tekee siitä vähän erillaisen kun muut ulkoradat. Päivän aikana sain autosta aika hyvän ajaa ja kierrosajat olivat ihan lupaavia. Liitteenä setuppini tammisaaren radalta joka tuntui toimivan ihan hyvin. Jos olet joskus säätänyt autosi toimimaan tikkurilan uudella turffipinnalla niin sekin toiminee suht hyvin Tammisaaressa. Isoin ero on ehkä että Tammisaaresa on vähän isommat saumat josta auto tökkii enemmän sekä hyndät voi olla hankalat liian matalalla autolla.

https://www.dropbox.com/s/35513qxwayjnvp3/DESC410R%20-%20Pre%20tammisaari.pdf

Setuppilappuun ei mahtunut seuraavia juttuja:
-Takana Low Rollcentre pala
-Exotekin 4 asteen takahingepinniholderi(vakio 3)
-Taka hubit "väärinpäin" (L oikealla, R vasemmalla)
-Ohjauspaloissa kaksi täplää alhaalla, yksi ylhäällä
-Taka Hingepinniholderi 3 insertti
-kori ProLine Flowtek
-Renkaina dBoots terrabyte A kovuus, Pito oli tosi kova, ja ajoin niillä melkein 20 akullista eikä kuluneet erityisemmin. Samoilla renkailla ajan varmaan kisassa.

Sähköinä:
Orca VXX Nopari
Orion 4000kv 4pole Moottori
Savox SC1258 tg servo
M11x radio

Olen myös ajanut jonkin verran savella ja sielläkin auto tuntuisi toimivan ihan hyvin, erot Tammisaaresta on: Ei etuvakaajaa, Löysemmät jouset ja korkeampi ajokorkeus. Tulevina viikkoina ehdin varmaan ajamaan enemmän savella ja silloin tulee tarkempaa setuppia.

224
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 25.04.14 - klo: 11.00 »
Tuli taas vedettyä 4 akullista lavangossa.
Aika haasteellista koska irtokamaa on pinnassa paljon ja röykkyjä.
No hauskaa oli. Niinikään hauska ajatus että automalli on jo 6 vuotta vanha,
jolloin tällä viimeksi ajoin (2008).
Tykkäsin shortyistä ainakin vakiomoottorilla (G20), keveys eduksi vs normiakku.
Pikkasen liikaa fish tailingia jotta voisi nauttia täysin, koitin laskea autoa ja muuttaa
taka camberia, mutta aika vähäinen vaikutus. Mikä rengastus voisi auttaa? Aka, proline
vai joku muu? Kiitos

edit: Aka cityblock on ainakkn the rengas buggyissa joten ehkä siitä?
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=09.A13004VRA&BildLopNr=01
Jon on oikeessa että radan nykykunto ei vastaa sitä kuntoa mitä se kesällä tulee olemaan, mutta jos haluaa lavangon radalle varmasti pitävän renkaat niin ProLine caliber on ollut suosituin. Akan renkaissa oli viime kasänä se ongelma että insertti oli tehty polttikseen eikä täten tukenut ulkoreunaa kauhean hyvin. Tämä johti siihen että rengas ei liukunut pehmeesti vaan tökkäsi aika pahasti lavangon radalla mikä teki ajamisesta vaikeampaa. Aka julkaisi jossain vaiheessa uuden SC insertin joka varmasti korjaisi ongelman, mutta en tiedä onko sitä inserttiä jo saatavilla....

225
Traxxas / Vs: Summit pysähty... apua?
« : 16.04.14 - klo: 20.24 »
1/16 Summit ongelma, osaako joku auttaa:
auto on 100% peruskamaa, eikä paljoa ajettu.
Lähetin (#2238) näyttää pelaavan, vihreä led ok.
Auton akku Traxxas vakio nimh. Kun auton sähköt laittaa päälle nopeussäätimen (#3375) led vilkkuu ihan himmeää punaista. Vastaanottimen (#2218) led vilkkuu nopealla taajuudella punaista ja vihreätä (ei mainita manuaalissa...). Auto ei reagoi mihinkään, täysin kuollut. Sähköja ei saa kytkettyä pois nopeussäätimestä, akkuliitin irti on ainoo joka tepsii.

Nopeussäädin vaihdettu eikä tilanne muutu, joten vika muualla, mutta missä?
Jotenkin muistelisin että omassa revossa oli joskus samanlinen tilanne ja ongelma oli silloin kaasutrimmi. Eli muistaakseni jos kaasutrimmi on pielessä radiossa niin traxxaksen nopari ei toimi. Kokeile kääntää niitä pyöreitä nappuloita radiossa tai vaihtoehtoisesti sitä 70/30,50/50 nappulaa

Väännetty ja käännetty ja nyt myös 50/50, 70/30 kytkintä ronklattu => ei mitään vaikutusta. Ehkä koko radio täytyy avata...?
Tuskin kannatta avata. Ensiksi laita kaikki mekaaniset nappulat keskiasentoon radiossa ja liipasin 50/50 kohtaan. Sitten palauta radion perussäädöt, löysin nämä ohjeet traxxaksen sivulta, http://traxxas.com/products/parts/escs/vxl3m-downloads ja http://traxxas.com/products/parts/transmitters/6508tqitraxxaslink4ch-downloads :

Turn the Transmitter OFF
Hold both MENU and SET
Turn Transmitter ON
Release MENU and SET
red LED blinks
Press SET to clear settings.
LED will turn solid green.
Transmitter is restored to the default settings for the listed models.

Jos ei vieläkään toimi, kalibroi nopeudensäädin.

VXL-3m Setup Programming
(Calibrating your ESC and transmitter)
Read through all of the following programming steps before you begin. If you get lost
during programming or receive unexpected results, simply unplug the battery, wait a few
seconds, plug the battery back in, and start over.
1.
Disconnect each of the motor wires between the ESC and the
motor. This is a precaution to prevent runaway when the speed
control is turned on before it is programmed.
2.
Connect a fully charged battery pack to the ESC.
3.
Turn on the transmitter (with the throttle at neutral).
4.
Press and hold the EZ-Set button (A).
The LED will first turn green and then
red. Release the EZ-Set button.
5.
When the LED blinks RED ONCE. Pull the
throttle trigger to the full throttle position and
hold it there (B).
6.
When the LED blinks RED TWICE. Push
the throttle trigger to the full reverse and hold
it there (C).
7.
When the LED starts flashing GREEN,
programming is complete. After the throttle is returned to
neutral, the LED will then shine solid green or red (depending on
the low-voltage detection setting,
see note below)
indicating the
VXL-3m is on and at neutral (D)

Jos nämä eivät auta, kokeile irroittaa servopiuha vastaanottimesta ja kokeille uudestaan toimiiko kaasu. Joskus muistaakseni jos servo oli hajalla nopeudensäädin ei toiminut mutta kun irroitti hajonneen servon nopeudensäädin alkoi toimimaan taas.

226
Traxxas / Vs: Summit pysähty... apua?
« : 16.04.14 - klo: 13.08 »
1/16 Summit ongelma, osaako joku auttaa:
auto on 100% peruskamaa, eikä paljoa ajettu.
Lähetin (#2238) näyttää pelaavan, vihreä led ok.
Auton akku Traxxas vakio nimh. Kun auton sähköt laittaa päälle nopeussäätimen (#3375) led vilkkuu ihan himmeää punaista. Vastaanottimen (#2218) led vilkkuu nopealla taajuudella punaista ja vihreätä (ei mainita manuaalissa...). Auto ei reagoi mihinkään, täysin kuollut. Sähköja ei saa kytkettyä pois nopeussäätimestä, akkuliitin irti on ainoo joka tepsii.

Nopeussäädin vaihdettu eikä tilanne muutu, joten vika muualla, mutta missä?
Jotenkin muistelisin että omassa revossa oli joskus samanlinen tilanne ja ongelma oli silloin kaasutrimmi. Eli muistaakseni jos kaasutrimmi on pielessä radiossa niin traxxaksen nopari ei toimi. Kokeile kääntää niitä pyöreitä nappuloita radiossa tai vaihtoehtoisesti sitä 70/30,50/50 nappulaa

227
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 16.04.14 - klo: 12.22 »
Aloittelijalle suosittelen ehdottomasti SC autoa. Autot ovat yleisesti todella kestäviä, hyviä valmispaketteja löytyy ja autot toimivat erinomaisesti sekä radalla että pihasudituksessa. Toimivia SC autoja löytyy todella monelta valmistajalta, kannattaa ehkä valita auto paikkakunnan mukaan. Esim. Pääkaupunkiseudulla, Jyväskylässä ja Turussa löytyy hyvin toimivia kauppoja jotka kaikki myyvät hyvin toimivia SC paketteja. Jos sattumoisin asut jonkun kaupan läheisyydessä kannattaa ehdottomasti tutustua paikalliseen tarjontaan.

Jos sattumoisin asustelet pääkaupunkiseudulla niin kannattaa tulla Pääkaupunkiseudun RC autoilijoiden Junnutiistaihin. Siellä saa kokeilla eri SC autoja ja saa neuvoja harrastuksen aloittamiseen.

Jos kilpaileminen kiinnostaa niin SC on varmasti helpoin luokka aloittaa. Oikeastaan kaikki 1/10 koon valmispaketit toimivat radalla jotenkin ja kynnys osallistua kisaan on todella matala. Ei tarvitse mitään lisenssiä eikä muuta ihmeellistä. Senkun ottaa valmispaketin ja ilmoittautuu kisaan, muuta ei oikein tarvitse.

Ekaan autoon kannattaa sijottaa ainakin n. 250+e ja jos vähän enemmän haluaa harrastaa niin sen päälle kunnon laturi (~60e) ja pari akkua. Jos haluaa ekaksi autoksi nelivedon niin hinta nousee jonkin verran...
Harrastaminen on oikeesti suht halpaa jos pitää pään kylmänä eikä tilaile hulluna viriosia jotka oikeasti eivät auta ja kunhan ostaa heti laadukkaan kestävän auton. Toki jokaiseen autoon löytyy hyviä kestävyyttä tai ajettavuutta parantavia viriosia, mutta ihan kaikkea ei tarvitse oikeasti ostaa jos haluaa pysyä budjetissa...

228
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 12.04.14 - klo: 12.38 »
Ei toi 160a ole mitenkään ylimitoitettu... Sähköjä kun valitaan katostaan ensin moottori. Sitten katsotaan nopari joka kestää sen moottorin ja sen jälkeen valitaan akut. Jotkut 120a noparit ovat aika rajoilla tehokkaissa nelivetocorreissa eikä lisä amppeerikesto ole ollenkaan huonoksi. Akuisssa vähän sama juttu, joidenkin merkkien 50c akut eivät kestä vaan pullistelee kun taas jotkut merkit kestävät sen. Itse valitsisin kyllä jonkun 65c+ akun aina nelkkucorriin.

229
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 03.04.14 - klo: 15.30 »
Polttis vastariakut sopivat suoraan (suorat, ei hump) Sanwa käyttää normi servo liitintä radiossa eli akussa pitää olla normi servoliitin.
Vastariakkuja saa varmaan jokaisesta suomen kaupasta mutta tässä esim toimiva vaihtoehto: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-lahetin-ja-vastaanotinakut/lipo-rx-pack-2-3a-straight-2600mah-74v-eh-r05206

Lipoa en koskaan lataisi radiossa. Latauspiuhoja servolliitimillä ovat yleeisiä ja tulee monessa laturissa mukana uutena. Lipo kestää todella kauan radiossa eikä sitä tarvitse latailla monta kertaa vuodessa.

230
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 02.04.14 - klo: 18.08 »
Moi,
Mulla on tommoinen 27 mhz radio ja haluisin varmaa joskus ostaa jonku uuden 2,4 ghz radion. Nii mikä ohjain ois semmonen hyvä ja varma alle 100 e rattiradio ? Oon aatellu Spektrumin DX3C mut onko jotain vielä vähä halvempia tai parempia ?
N. satasella kannattaa ehdottomasti valita Sanwa MX-v. Hinnakseen ihan huippuradio, laadultaan ja ajotunutumaltaan ihan eri kun kiinaradiot. Saa suomestakin n. satasella.

231
ISO kiitos sarjan vetäjille, kisa järjestäjille ja kaikille osallistujille. Talvisarja oli mielestäni Tosi onnistunut eikä mitään isompia ongelmia ollut. Kisat oli todella tiukat ja taso tosi kova. Viime talvesta sarja on kehittynyt paljon ja kilvan ajo on kovempaa ja tasokkaampaa ja osallistujia oli enemmän eli tosi hyvä juttu.

Oma sarja meni hyvin, tänä talvena en ole ehtinyt treenata läheskään niin paljon kun olisin halunnut, mutta ihan hyvin kuitenkin meni ja kun tulin kisoihin aina edeltävänä päivänä niin sai taas vähän tuntumaa. Ekaa kertaa koskaan ajoin myös tuupilla kisaa ja sekin oli tosi hauskaa, valitettavasti sarja jäi vaan vajaaksi enkä saannut 4 kisaa täyteen mutta lainakalustolla ja vähäisellä treenaamisella olin kuitenkin tosi tyytyväinen tuuppiin. Nelkussa taas lähdin kauteen voitto tavoitteena. Kovaa piti kyllä ajaa jokaisessa kisassa, ja varsinkin junnut antaa kyllä tosi kovaa vastusta. Huikeeta nähdä miten kovaa meidän kerhon junnut ajaa nykyään.

Tammisaaressa nähdään, toivottavasti kova taso ja hyvä ilmapiiri jatkuu koko kesän!

232
Potskin kanssa ihan samaa mieltä. Mun mielestä Todella tyhmää pitää kisoja koulun päätäjäisinä koska se on melkeinpä huonoin mahdollinen päivä kaikille lapsille ja myös niiden vanhemmille. Ainakin itse olen ollut siinä uskossa että lajiin halutaa lisää junnuja eikä se varmasti tuo lisää junnuja mukaan kun kisat pidetään sellaisina päivinä ettei junnut pääse mukaan.

Ja jos viikonloppuja on niin vähän että on ihan pakko käyttää koulujen päättäjäisviikonloppua, miksi sinne laitetaan suomen suosituin(?) SM sarja? Eikö esim ls-5 luokassa ole huomattavasti vähemmän kuskeja jolloin niin moni ei kärsi siitä etteivät välttämättä pääse yhteen kisaan. Itse ei ollut aikomus ajaa tossa kyseisessä kisassa eli kisan ajankohta ei muhun vaikuta, mutta pakko kommetoida koska toi koulujen päättäjäis viikonloppu olisi mielestäni tosi tärkeä pyhittää kisoilta JOS suomessa halutaan jatkossakin junnuja mukaan kisailemaan.

Mikkokin on oikeessa siinä että nyt on ehkä liian myöhäistä vaihtaa viikonloppua, mutta toivon että tulevina vuosina kisat ei pidettäisi koulun päättäjäisviikonloppuna.

ps. onko sellainen idea ihan mahdoton että sunnuntai on kisapäivä ja lauantai varapäivä, torstaina tai perjantaina katsotaan sääennusteita ja jos sadetta luvataan rankasti sunnuntaille kisa siirretään lauantaille?

233
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4PLS ja Sanwa MT-4 vertailua
« : 25.03.14 - klo: 14.15 »
Molemmat radiot ovat hyviä, mutta itse valitsisin MT-4sen. Tuntui kädessä paremmalta. Ylivoimaisesti suosituin radio ainakin kisaradoilla m11x kanssa ja hinta ja laatu kohdillaan.

234
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.03.14 - klo: 00.08 »
Diffeistä meni ulostulojen o-renkaat. Ehdotuksia mistä pelkkiä o-renkaita? Mieluusti sellaista mitä saa Hobbyfactorystä noutaa ohimennessään...

Onko kellään muulla kokemuksia kuin tämä, vaikka hieman tuoreempia:

Lainaus käyttäjältä: Hade - 10.10.10 - klo: 19.16

Nyt on ollut noin 8 akullista Tiivistekeskuksesta hommatut O-renkaat ja hyvin on toiminut. Alkuperäisen mukaista X-rengasta ei ollut mutta tollanen 5,5x1,5 O-rengas menee aikas hyvin. Hieman tuntui jäykemmältä alkunsa kun sormin pyöritti mutta notkistuu nopesti. Kannattaa kokeilla. Kesto on varmasti parempi eikä öljyt ole tullut pihalle. Hintaa tuli 4kpl 3,89€. Löytyy koodilla 80640045000
Ota vanha Orengas mukaan ja käy siellä, eiköhän ne siellä sitten löydä jonkun saman kokoisen...  :wink:

235
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 17.03.14 - klo: 23.48 »
JOs olet käyttänyt vain yhtä shortya niin auto on tosi kevyt ja painopiste aika edessä, mielummin satulat tai kaksi shortya.

Jeps, sun setuppilappuja on tässä nimenomaa aika tarkkaa apinoitu, kun ei talven aikana ole ollut aikaa ja paikkaa treenata/säätää. Tosin tuo FF-Racing shorty alusta + yhden shortyn käyttö aiheuttanee sen, että setuppi ei välttämättä toimi sellaisenaan tuossa autossa. Se oli hyvä vinkki minkä heitit Joensuussa ajon rauhoittamiseen, että ottaa ohjauksesta D/R:ää pois, ja jättää vaan just sen verran kuin rata vaatii. Toinen mitä vois kokeilla on laittaa ohjauksesta vähän curvikäyrää siten, että on vähemmän kääntöä aluksi. Sieltä lähettimen päästä kun se rauhattomuus on loppupeleissä lähtöisin...
Joo, setuppi pitää olla liki täydellisesti kopioitu, muuten ajettavuus voi olla ihan eri. Nyt kun teidän rata on kohta ajokunnossa niin ei muuta kun kovaa treeniä niin ajo paranee tosi nopeasti.

236
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 17.03.14 - klo: 23.10 »
Turkulaiset väitti että heillä perä oli rauhalisempi kun tukivarret eivät olleet käänettyinä, eli voi se ehkä sisäradalla olla helpompi, ei ole ollut aikaa kokeilla. Jos haluat takapitoa kokeile Exotekin 3.5 tai 4.0 asteista takahingepinni holderia. Sillä saa autoon jopa liikaa takapitoa, kokeilin molempia ja tuovat tosi paljon takapitoa. Suomessa niitä myy ainakin Hobbyfactory ja RacersRCshop...

Ok, ei auta kun itse alkaa testailemaan, kun saadaan tuo oma ulkorata auki. Tämän auton kanssa kun on yhtä parin tunnin tiksin harjoittelua lukuun ottamatta ajettu pelkkää kisaa - eikä niissä ole oikein ollut aina aikaa säädellä, kun noita tukivarsia on mennyt talven aikana aika tavalla. Kisat myös hieman huono paikka testailla eri säätöjä, kuten esimerkiksi viimeksi turussa liian löysät jouset -> nose dive hyppyjä tai tiksissä ilman etuvakaajaa -> auto katollaan vähän väliä.  :tongue: No, tässä ulkolaitteessa on RPM:n varret ja XRAY:n pinnit, joten ainakin tukivarsiremonteista päästäneen. Pitää kesäksi lastata tuo myös tupla-shortyillä, jos paino rauhoittaisi, ja autosta tulisi hieman hitaammin reagoiva.
Rpmmät kiinni niin ei hajoa tukivarret enää.
Jos haluat varmasti toimivan setupin kopioit minun viimeisen setupin täydellisesti niin ei pitäis olla perän kanssa ongelmia, ja jos on niin exotekin lisäauraus hingepinniholderit. Ajattelin myös laittaa viimeisimmän setuppini ylös kunhan kerkeen.

JOs olet käyttänyt vain yhtä shortya niin auto on tosi kevyt ja painopiste aika edessä, mielummin satulat tai kaksi shortya.

237
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 17.03.14 - klo: 18.04 »
Kesällä se teki mielestäni autosta helpomman ajaa, sisäradalla en ole kokeillut.

Sitten jätetään ne väärinpäin, helppous olisi hakusessa. Jotenkin niin hirveän levoton ollut toi toinen auto tämän talven, etenkin hieman liukkaammalla alustalla. Jos tästä toisesta saisi hieman hitaammin reagoivan.
Turkulaiset väitti että heillä perä oli rauhalisempi kun tukivarret eivät olleet käänettyinä, eli voi se ehkä sisäradalla olla helpompi, ei ole ollut aikaa kokeilla. Jos haluat takapitoa kokeile Exotekin 3.5 tai 4.0 asteista takahingepinni holderia. Sillä saa autoon jopa liikaa takapitoa, kokeilin molempia ja tuovat tosi paljon takapitoa. Suomessa niitä myy ainakin Hobbyfactory ja RacersRCshop...

238
Tulokset / Vs: LRP Masters 2014 14.3.-16.3.2014
« : 16.03.14 - klo: 23.02 »
Hyvä Viljami! Onnittelut. :cool:

239
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 16.03.14 - klo: 23.01 »
Mikä vaikutus RPM:n takatukivarsien käännöllä (iskarit taakse) on käyttäytymiseen? Tuossa kun autoja nyt vertasin, missä toisessa on käännetty ja toisessa ei, niin tuolla näyttäisi ainakaan akseliväliin mitään isompaa muutosta tulevan.

Edit: akselinpaksuuden verran eli ~3mm kasvaa akseliväli tukivarsien käännöllä.
Joo, akselipituus pitenee, auraus vähenee hieman ja iskareiden paino siirtyy taaksepäin. Kesällä se teki mielestäni autosta helpomman ajaa, sisäradalla en ole kokeillut.

240
Kiitos järjestäjille! Oli taas onnistuneet kisat ja rento meininki. Omat kisat meni ihan hyvin, mystinen moottori/spurri ongelma aiheutti minulle ongelmia yhdessä alkuerässä mutta muuten kisat menivät aika nappiin. Tomin vauhtiin ei vaan pystynyt mitenkään. Ekassa kahdessa alkuerässä pystyi jotenkin haastamaan ja ekassa alkuerässä eroa oli vissiin alle sekunnin ja toisessa olin hyvässä vauhdissa ennen ihme teknistä keskeytystä erän puolessavälissä. Sen jälkeen Tomi tais saada uuden vaihteen päälle ja finaaleissa en päässyt haastamaan ja Tomi vei finaalit näytösajolla. Vauhti oli jäätävä eikä tainnut kaataa kertaakaan finaaleissa eli Tomille pisteet siitä.

Oma auto tuntui tosi hyvältä, finaalien jälkeen sain kokeilla Tomin autoa ja se oli vieläkin parempi, ja sain paljon ideoita säätöjen kehittämiseen, Kiitos! Vähän ehdin jo kokeilla toisia juttuja ja auto parani.

Sarjan viimeinen osakilpailu jää mun puolesta näillä näkymin valitettavasti väliin (SCcupin viidentoista kisan osallistumisputki katkeaa) mutta tsemppiä kaikille sinne ja toivottavasti päätöskisa on onnistunut!

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 29