Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Maxxi

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 29
241
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 03.03.14 - klo: 23.16 »
Miten nuo toimisivat esim. nokian sisäradalla?
Betonilla en ole testannut, pikkasen epäilen etteivät ole yhtä hyvät kun keltainen minispin, mutta varmasti jossain vaiheessa joku testailee niitä betonillakin...

242
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 03.03.14 - klo: 23.14 »
Tein nyt Volvospeden avustuksella infothreadin Tuuppidescistä. Jos jollain on lisättävää tai korjattavaa niin olkaa minuun yhteydessä tai kirjoittakaa tähän ketjuun niin korjailen viestiä.

243
Team Durango / Team Durango DESC210R Info ja vinkit
« : 03.03.14 - klo: 23.10 »
Team Durango DESC210R Info ja vinkit

Huom. Keskustelua autosta täällä: http://rc10.fi/index.php?topic=64434.0

Auto tuli markkinoille syksyllä 2012. Desc210R perustuu Dex210 autoon ja autossa on paljon samoja osia ja samanlaisia ratkaisuja. Autosta on julkaistu myös RTR versio joka tuli markkinoille suunnilleen samaan aikaan.

Kestävyys: Kestävyys on vakiona ihan hyvä. Vakioautossa on kaksi heikkoa kohtaa, muoviset taka hingepinniholderi sekä v1 runko. Rungosta on julkastu päivitetty TypeB malli joka on kestävä sekä vakiopohjaa voi vankistaa SumoRacing skidplateillä. Taka hingepinniholderit voi päivittää metallisiksi joita löytyy ainakin Durangolta, exotekiltä ja revolution designiltä. Näillä auto on kestävä. Takatukivarret voivat joskus hajota ja takapuskurin voi saada hajalle. Takapuskurin voi itse modata kestävämmiksi linkeillä.

Viriosat: Autossa löytyy säätöjä varmasti kaikille tarpeeksi. Hyviä viriosia ovat valkoiset jouset ja erillaisia lisäpainoja löytyy kattavasti. Auton voi rakentaa etu tai takamoottoriseksi kolmella tai neljällä rattaalla. Erittäin yksinkertaistettuna auto kääntyy parhaiten MM3 konfiguratiolla ja huonointen RM4. RM4 konfiguriaatiolla saa parhaan takapidon. Keski moottoria käytetään yleensä kovapitoisilla radoilla ja takamoottoria käytetään yleensä liukaalla radalla. Lisätietoja: http://www.team-durango.com/blog/2011/12/06/dex210-motor-configurations/

Nostamalla etukoritolppaa iskarin alimpaan reikään saa eturenkaille enemmän liikkumisvaraa.

Tuotekoodeja:

TD Dimec X pallokupit: TD330591

Lisätietoja autosta:
http://www.team-durango.com/race-cars/desc210r/
http://www.team-durango.com/race-cars/desc210rtr/


http://www.team-durango.com/in-the-pits.php?car_id=6

Sähköt:
Kisailussa käytetään tässä yleensä 10.5t-8.5t moottoria. Nopariksi riittää yleensä joku n. 60A nopari mutta 120a tai vastaava on tietysti varmempi. Servoksi kannattaa laittaa minimissään n. 10Kg vääntävän metalliservon.
RTR Sähköt: Vakioservo on aika huono ja muovirattaat hajoaa helposti. Moottorina on SP 13.t sensorillinen kone ja SP Cirtix sensori nopari. Säätöjä löytyy vähän noparista ja pakkia ei löydy.

Keskustelua autosta: http://rc10.fi/index.php?topic=64434.0

Jos infossa on jotain parannettavaa/lisättävää ole yhteydessä minuun tai kirjoita auton omaan topicciin niin muokkaan viestiä.

Autoa myy suomessa: EA-import, Hobbyfactory, Racersrcshop sekä Power racing.

244
vaikka otsikossa ei mainitakaan, niin onko täällä ollu puhetta tuosta 1/16 summit vxl:ästä? tuli ostettua toissapäivänä

Juu tänne vaan, kyllä se pikku Summittikin noihin 1/16 autoihin kuuluu :wink:
Itellä oli kans joskus aikoinaan 1/16 Summit mutta jotenkii tuo 1/16 E-Revo on parempi, ei kaadu niin herkästi ja siistimmän näköinen. Mutta mielipiteistä ei voi kiistellä :grin: Tuo Summit saa kyllä ison plussan niistä vetaresita, sillä ovat paljon paremmat kuin revossa ja muissa 1/16 autoissa. Toki mikään ei korvaa teräksisiä.

Niin ja Maxxi: ei se reiän kuuma lävistyskään varmaan huono ole? ite kun en omista tuota nahkap****a.
Ei mitään kokemusta lämmöllä lävistyksestä joten en ota kantaa... Ostin oman nahkap*skan Minimanista, taisi maksaa 5e joten rc harrastajalle hyvä ja halpa työkalu  :wink:

245
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 03.03.14 - klo: 14.22 »
Ei vaan DESC 210:sta, kirjoitin siitä tänne kun täällä puhuttiin noista taipuvista hingepinneista...
Niin vähän arvasin  :smiley: Jos vääntää hingepinnin takaisin suoraksi niin se tuskin enää kestää yhtä hyvin kun ennen. Kannattaa suosiolla vaihtaa uuteen ettei hajota tukivartta kun hingepinni vääntyy uudestaan.

246
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 03.03.14 - klo: 14.19 »
Minulla on m11x radiossa Lipo. Toimii tosi hyvin. Tulee radioon kiinni radioon normi servoliittimellä, akku kestää todella pitkään ja ei mitään ongelmia what so ever. Olen joskus jopa unohtanut radion päälle ja akku mennyt tyhjäksi mutta eipä ole tullut ongelmia( paitsi akku ehkä menettänyt vähän mah:eja). Lataus sitten aina normilaturilla eikä radion omasta latausliittimestä.

247
Eikö kumi voi lähteä repeytymään jos siihen poraa reiän?
Ite tein pikku revon renkaisiin reiät siten että kuumensin 2.5mm rosteri tangon pätkän punaiseksi ja sitten vaan tökkäsin kumista läpi. Aika kammottava haju siitä tuli mutta eipä ole repeytynyt, vaikka kovassa käytössä olleet :wink:
Jos tekee pyöreen reijän esim nahkap*skalla niin ei lähde repeämään.

248
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 02.03.14 - klo: 23.22 »
Tresrayn hingepinni EI ole kestävämpi kun v2 HD hingepinni, päinvastoin. Vakio pinnit kestää RPM tukivarsien kanssa ihan hyvin. Vakiotukivarsilla ovat hieman kovemmalla koska vakiotukivarret eivät fleksaa yhtään niin kun RPM.

Eilen murtui Durasta takatukivarsi
Nelkkudescistäkö? :0

249
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 02.03.14 - klo: 23.19 »
Tässä vähän rengaskokemuksia mattoradalta:
Joo, noi Möllin mainitsemat dbootsin SC-renkaat on kyllä rautasen hyviä. Eilen niitä täällä Kuopiossa testattiin neulahuopamatolla. Todettiin että pito, kääntyvyys sekä yleinen ajotuntuma oli kyllä helskutin hyviä. Suosittelen!
osaatko arvioda kulutus kestävyyttä shumin minipinniin tai spikeen?

Maxxilla oli Duran nelkussa Tiksin torstaikunkkukisan alussa melkein loppuun ajetut dBootsit ja ne olivat kisan jälkeen vain hieman enemmän loppuunajetut. Tiksin matto on aika rengassyöppö. Samassa ajassa minipinnistä olisi hävinnyt ainakin 1/3.

Mulla oli nelkku sc:ssä ihan uudet dbootsit ja ei näyttänyt kisojen aikana ollenkaan kuluneen. Eli neljä akkua ei ainakaan kuluta melkein mitään.
Mä testasin tosissaan dbootseja tällä viikolla. Renkaat jotka testasin oli jo semi kuluneet, mutta kierrosajat olivat vielä tosi hyviä. Vähän yli kymmenen akkua taisin ajaa niillä ja renkaat eivät kuluneet melkein yhtään. Silmällä ei nähnyt suurta eroa kulumisessa ja rengas toimi koko ajan samanlailla. Samassa ajassa minipinnit olisi kulahtaneet ihan sliksiksi. Ajoin lopuksi vielä slickseillä minipinneillä ja ne olivat ainakin 0.5s hitaammat kierroksella verrattuna niihin jo paljon ajettuihin dbootseihin.Toisella insertilla kuluminen olisi varmaan ollut jopa vieläkin parempi. Bonuksena Dboots on vielä halvempi eli omasta mielestä kaikin puoli parempi Tiksissä(matolla) kun Minispin.

250
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 02.03.14 - klo: 23.15 »
Joo, noi Möllin mainitsemat dbootsin SC-renkaat on kyllä rautasen hyviä. Eilen niitä täällä Kuopiossa testattiin neulahuopamatolla. Todettiin että pito, kääntyvyys sekä yleinen ajotuntuma oli kyllä helskutin hyviä. Suosittelen!
osaatko arvioda kulutus kestävyyttä shumin minipinniin tai spikeen?

Maxxilla oli Duran nelkussa Tiksin torstaikunkkukisan alussa melkein loppuun ajetut dBootsit ja ne olivat kisan jälkeen vain hieman enemmän loppuunajetut. Tiksin matto on aika rengassyöppö. Samassa ajassa minipinnistä olisi hävinnyt ainakin 1/3.

Mulla oli nelkku sc:ssä ihan uudet dbootsit ja ei näyttänyt kisojen aikana ollenkaan kuluneen. Eli neljä akkua ei ainakaan kuluta melkein mitään.
Mä testasin tosissaan dbootseja tällä viikolla. Renkaat jotka testasin oli jo semi kuluneet, mutta kierrosajat olivat vielä tosi hyviä. Vähän yli kymmenen akkua taisin ajaa niillä ja renkaat eivät kuluneet melkein yhtään. Silmällä ei nähnyt suurta eroa kulumisessa ja rengas toimi koko ajan samanlailla. Samassa ajassa minipinnit olisi kulahtaneet ihan sliksiksi. Ajoin lopuksi vielä slickseillä minipinneillä ja ne olivat ainakin 0.5s hitaammat kierroksella verrattuna niihin jo paljon ajettuihin dbootseihin.Toisella insertilla kuluminen olisi varmaan ollut jopa vieläkin parempi. Bonuksena Dboots on vielä halvempi eli omasta mielestä kaikin puoli parempi Tiksissä(matolla) kun Minispin.

251
Ainakin kisapuolella reijän tekeminen renkaaseen on ihan normipäivää. Nahkap*skalla saa hyvin tehtyä reijän vaikka rengas olisi jo vanteella. Vanteessa oleva rengas kannattaa teipata jos on tehnyt renkaaseen reijän.

252
Sähköautot / Vs: Hobbywing xerun Sct Pro ongelma
« : 27.02.14 - klo: 23.53 »
Moro,
Kyseisen säätimen kanssa on seuraavanlainen ongelma: Virrat ei pysy päällä...
Vian olen paikallistanut virtakytkimeen.

Vanhemmissa säätimissä olen poistanut koko kytkimen, juottanut johdot yhteen. Ja taas on pelannu.

Tossa on kuitenki kalibrointi/säätönappula samassa, ja kytkimelle menee 3 johtoa pun.must. ja valkoinen...
Jos riipasen pun. Ja mustan poikki ja juotan yhteen, niin ohittaisko se virtakytkimen???

Helppohan se olisi testata suoraan, mut ei millään viitteis turhaan katkoa johtoja...
Minullakin oli sama ongelma kun käytin sct-pro noparia, virtakytkin kului niin paljon ettei toiminut kunnolla. Lopputulos oli että auto sammui kun jarrutin pääsuoran päätyyn ja auto täydestä vauhdista kaiteesta yli ja lensi vielä pari metriä  :grin: Ongelma korjaantuu katkaisemalla johdot ja juottamalla plussa ja miinus yhteen. Kun haluat käyttää set "nappulaa" kytket signaali piuhan plussan ja miinuksen kanssa yhteen jolloin siis kaikki 3 piuhaa kiinni toisissa. Tämä toimii kaikille noparin virtakytkimille(mihin itse olen törmännyt)

Ps. itse en käytä koskaan virtakytkintä, koska ne vain aiheuttavat ongelmia. Sähköt sammuu aina irroittamalla akku noparista.

253
Morjens. Tässä nyt aloittelijana kysyisin että mikä piru meni pieleen. Ostin speed passion reventon s combon xray t2 malliin.kytkin piuhat ja mosan kuten ohjeessa sanottiin ja löin akun kiinni. Ohjaimen sai säädettyä kivasti ja ajoin hetken niin akusta(4700nimh 1,2v 7cell eli 8,4v)nousi savu ja nopari lopetti toiminnan siihen. Nopari oli pirun kuuma myös eli varmaan veti oikoseen. Veikkauksia mistä voisi johtua eikö nopari kestänyt akkua vai menikö akku oikoseen rikkoen 10min vanhan noparin.Tossa vielä mitä comboa meinaan http://www.rcmart.com/speed-passion-reventon-s30s-brushless-wcompet-p-37495.html
Tossa akussa taitaa olla liian paljon voltteja. Nopari on varmasti suunniteltu 2s lipolle, eli 7.4v nimellisjännite eikä ole kestänyt 7 kennoista Nimh akkua(8.4v nimellisjännite). Sinänsä ihmeellistä että itse en ainakaan huomannut tuoteselostuksissa mainintaa kuinka paljon voltteja nopari kestää...

254
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 22.02.14 - klo: 20.09 »
Kaverilta vaihtokaupassa tuli tämmöinen pariviikkoo sitten.tänään ajoin sillä ekat reenit oli tosi nopeen ja helpontuntuinen ajaa.mutta 2 1/2 akullisen ajolla meni 3 takatukivartta ja viimeiset 2 yhtäaikaa :shocked:.niin onko tähän saatavana esim rbmmän varsia tai jonkin muun valmistajan "vahvistettuja"
Onkohan sulla joku muu ongelma autossa jos noin tiheesti hajoaa tukivarret :0 Ei ne normaalisti kyllä mitenkään hajoa tota vauhtia. Kokeile keittää tukivarsia, keittämällä muoviosia muovi muuttuu fleksaavammaksi ja kestävät siten enemmän. Tällä hetkellä autoon saa vain durangon omia tukivarsia.

255
Yleinen keskustelu / Vs: Suurajot 2014
« : 21.02.14 - klo: 20.09 »
Tuolla maxxin ehdottamalla kentällä vois ainakin kokeilla heti lumien lähdettyä, vaikuttaa hyvältä paikalta ajaa nappi pohjassa. Harmi vaan että Maxxin omat autot on niin hitaita, vaikka noin hyvän paikan keksi...!  :grin: :grin: :tongue: :tongue:
Sä et vaan tiedä mitä autoja multa löytyy  :tongue:

Varmaan paljon erilaisii hitaita... karhujaffasta vetoa että asso on nopeempi kun mikään sun auto!  :cool: :afro:
Haaste vastaanotettu. Kesällä kokeillaan!  :wink:

256
Yleinen keskustelu / Vs: Suurajot 2014
« : 21.02.14 - klo: 16.32 »
Tuolla maxxin ehdottamalla kentällä vois ainakin kokeilla heti lumien lähdettyä, vaikuttaa hyvältä paikalta ajaa nappi pohjassa. Harmi vaan että Maxxin omat autot on niin hitaita, vaikka noin hyvän paikan keksi...!  :grin: :grin: :tongue: :tongue:
Sä et vaan tiedä mitä autoja multa löytyy  :tongue:

257
Yleinen keskustelu / Vs: Suurajot 2014
« : 21.02.14 - klo: 16.04 »
Jos mahdollista niin valitkaa sellanen paikka missä ihmisiä liikkuu niin saatte varmasti katsojia ja lajiin tutustujia. Juuri tollanen PR on lajille tosi hyvä ja moni varmaan innostuu. Itsekin voisi tulla mukaan jos sopiva paikka ja aika löytyy  :smiley:

Hietsussa kun koulut loppuu..!?  :grin: :grin: :tongue: :tongue:

Bensa autot ja paikka jossa liikkuu paljon ihmisii ei toteudu kovin helpolla, metelin takia lähinnä. Salettiin tulee joku reklamoimaan tai soittaa  :police:!  Ja on sen paikan muutenkin hyvä olla sellanen "turvallinen" jos ajatellaan että laitteet voi ottaa radiohäiriöö tms.

Mut sähkiksillä kehtaa ajaa varmaan aika paljon lähempänä asutusta. Paikkoja saa ehdottaa, pitää sit yhdessä miettii missä vois ajaa.
https://maps.google.fi/maps?oe=utf-8&client=firefox-a&channel=sb&q=lindankuja+espoo&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x468df31c4da43dbd:0xf5357fe1167f7fcc,Lindankuja,+Espoo&gl=fi&ei=N1sHU6iUC4bnygPGnoCIDw&ved=0CC4Q8gEwAA tos on esimerkiksi mun lähellä iso tyhjä alue + ei käytössä oleva fudiskenttä. Ihmisiä kävelee jonkin verran ja ajaa autoilla ohi mutta ei vaarallisen lähellä. Lääniä on sen verran että bajalla sai kyllä ajaa nappi pohjassa. Siellä on ennenkin ollut ihmisiä ajamassa rc autoilla. Toi alue rakennetaan jossain vaiheessa täyteen taloja, mutta en usko että ensi kesänä ollan kauhean pitkällä eli tyhjää aluetta löytyy varmasti tosi paljon.

258
Yleinen keskustelu / Vs: Suurajot 2014
« : 21.02.14 - klo: 15.47 »
Jos mahdollista niin valitkaa sellanen paikka missä ihmisiä liikkuu niin saatte varmasti katsojia ja lajiin tutustujia. Juuri tollanen PR on lajille tosi hyvä ja moni varmaan innostuu. Itsekin voisi tulla mukaan jos sopiva paikka ja aika löytyy  :smiley:

259
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 21.02.14 - klo: 14.45 »
Nå tein nyt autosta infotopicin. Kommentoikaa tähän tai YV:llä (ei suoraan viestiin, tarkoitus on että se lukitaan ja pidetään yhtenä viestinä) jos jotain puuttuu tai on jotain virheellistä tietoa!

Pari kirjoitusvirettä.

Tuupista vastaava topic?
Joo niin näyttäis olevan. Pitää yrittää korjailla niitä, vaikeeta kirjoittaa omalla tokalla kielellä kun ei ole spellcheckkiä  :grin: Tuuppiin en ole ehkä paras mahdollinen kirjoittaja koska omat kokemukset ei ole yhtä kattavat kun monilla muilla mutta jos kukaan muu ei sitä kirjoita niin voin toki kirjoittaa.

Tärkeimmät tuuppiasiat on varmasti käyty jo keskusteluissa läpi, joten kyse olisi varmaankin enemmän asioiden kokoamisesta. Minulle sopii myös RC-svenska. :)
Joo itseasiassa juttelin just Volvospeden kanssa ja aloin vähän kirjottaa jo infopakettia Volvon avulla. Pitää vielä pyytää vinkkejä kavereilta mutta julkaisen varmaan lähipäivinä tuuppi infon. Om du vill kan jag nog skriva den på svenska :grin:

260
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 21.02.14 - klo: 12.35 »

Kyllä mä olen ajanut tolla noparilla ja Xerun 3656SD 4000kv moottorilla, akullisia putkeen ilman mitään lämpö
ongelmia. En kyllä muista mikä softa mulla on siinä sisällä.
Joo en epäile, koska toi moottori ei normi käytössä lämpee melkein yhtään. Sitten kun käyttää sellaista konetta joka oikeesti voi lämmetä aika paljon(niinkun alkuperäisen kysymyksen esittäjä oli suunnitellut) niin nopareissa on eroja



Jos hommaisi HW Xerun 8.5T moottori jossa on siis 4000kv niin tarjoaako tuo saman nopeuden kuin tuo Xerun 3656SD 4000kv?

Tommonen 8,5t moottori sopii lähinnä lämmityslaitteeks nukkumatin kuumoduuliin. Laita se hw:n sct pro combo 4000kv koneella. Sit kulkee niin ettei tartte miettiä onko kaasu pohjassa vai ei!  :grin:
Kyllä esim 7.5t-6.5t:llä saa hyvällä noparilla ihan kivasti kulkua ainakin omaan autoon. 8.5t liikkuu myös aloitteljalle ihan tarpeeks jos osaa ennakoita/välitystä vähän säätää.

261
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 21.02.14 - klo: 12.24 »
Jannehan on tehnyt ihan hyvän info ketjun DEXistä ja siellä on ihan hyvää infoa. Pitäisikö se laittaa lukkoon ja stickyksi ja mahdollisesti lisätä/päivittää tietoja esim. vanttiruuvimodi ei ole välttämättä enää yhtä tärkä kun uudet pallot ja kupit on julkaistu, ja ehkä kertoa auton eri verioista, vara/viriosista ja hyvistä vinkeistä vähän tarkemmin?

262
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 21.02.14 - klo: 12.10 »
Nå tein nyt autosta infotopicin. Kommentoikaa tähän tai YV:llä (ei suoraan viestiin, tarkoitus on että se lukitaan ja pidetään yhtenä viestinä) jos jotain puuttuu tai on jotain virheellistä tietoa!

Pari kirjoitusvirettä.

Tuupista vastaava topic?
Joo niin näyttäis olevan. Pitää yrittää korjailla niitä, vaikeeta kirjoittaa omalla tokalla kielellä kun ei ole spellcheckkiä  :grin: Tuuppiin en ole ehkä paras mahdollinen kirjoittaja koska omat kokemukset ei ole yhtä kattavat kun monilla muilla mutta jos kukaan muu ei sitä kirjoita niin voin toki kirjoittaa.

263
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 21.02.14 - klo: 00.15 »
Hyvä info pläjäys ja paljon tärkeää tietoa!!
Ensi kertaa autoon tutustujan hyvä huomioida saddle akut ja 14mm hex.
Joo, ne voisin lisäillä sinne. Ps. 15mm  :wink:

264
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 20.02.14 - klo: 23.40 »
Nå tein nyt autosta infotopicin. Kommentoikaa tähän tai YV:llä (ei suoraan viestiin, tarkoitus on että se lukitaan ja pidetään yhtenä viestinä) jos jotain puuttuu tai on jotain virheellistä tietoa!

265
Team Durango / Team Durango DESC410 Info ja vinkit
« : 20.02.14 - klo: 23.37 »
Huom. Keskustelua autosta täällä: http://rc10.fi/index.php?topic=46498.0

Durango toi keväällä 2011 markkinoille neliveto SC auton DESC410R. Auto perustui Dex410 nelkkukrossiin ja samoja ratkaisuja ja osia käytettiin monissa kohdissa. Markkinoille tultuaan auton nopeus vakuutti mutta kestävyydessä oli ongelmia. Etutukivarret eivät tahtoneet kestää ja jonkin verran muitakin osia hajosi. Tämän vuoksi Durango toi syksyllä 2012 markkinoille DESC410 v2 auton. Autossa oli jonkin verran viriosia kuten vakaajat ja keskidiffi vakiona ja kestävyyttä oli parannettu merkittävästi. V2 myydään ilman koria jolloin se mahuu samankokoiseen pakettiin kun krossarikin mikä säästää toimituskuluissa. Autosta on myös julkaistu V2R mikä tulee korilla mutta joillakin halvemmilla osilla.

Kestävyys: Auto (V2) on vakiona kestävä, paitsi pari osaa jotka hajoavat suht helposti. Etutukivarret saa vieläkin katki vaikka ovat paremmat kuin v1 ja samalla vääntyy hingepinni. Rpm myy kestävämpää etutukivartta ja esim Xray hingepinneillä saa vähän kestävämmät pinnit. Taka iskari torni voi hajota isoissa hypyissä, lähinnä ulkoradoilla, mutta sen voi korvata v1 metallisella tornilla. Muuten autossa ei ole kauheasti heikkoja osia, etupuskuri hajoaa joskus(1/kausi?) ja ulkona sen saa kulutettua loppuun. Rpm myy kestävämmän etupuskurin, mutta itse käytän mielummin vakiota koska se on kevyeempi, eikä syö niin paljon maavaraa kun rpm sekä on hienompi kun Rpm  :tongue:. Jos onnistuu irroittamaan linkkejä niin niitä voi korvailla Durango uusilla dimec X linkinpäillä. Rpm myy myös takatukivarsia mutta minulla ainakin vakiot ovat kestäneet ihan hyvin. Muuta osaa ei kauheesti hajoa paitsi 48dp spurri. Jos sen hajoaminen on ongelma niin voi käyttää myös mod1 spurria

Tuotekoodeja:
V1 takatorni: TD330128
TD Dimec X pallokupit: TD330591
Xray hingepinni: 307215 ( sopii eteen jos lyhentää 2mm)
                 301314 ( sopii taakse heittämällä(1mm lyhyeempi), pitää lyhentää dremelillä eteen)
Rpm Etutukivarret: RPM73892
Rpm Etupuskuri: RPM73682
Rpm Takatukivarret: RPM73772

Viriosat: Low roll centre takapala( TD330308) tuo autoon takapitoa. Jouset kannattaa vaihtaa jäykemmiksi valkoisiksi. Jäykkä takavakaaja on hyvä säätökohde. Durangon pehmeemmät O-renkaat iskareihin niin toimivat herkemmin.

Auto käyttää satulaakkuja(saddle pack) ja hexit ovat 15mm. Vanteita löytyy Durangon omat sekä DE racingiltä.

Auto on vakion hyvin ketterä ja kääntyy todella hyvin. Jos setuppi on ihan metsässä on auto luultavasti tosi vaikea ajaa. Hyvillä säädöillä auto kääntyy hyvin ja on ketterä mutta takapitoa on sen verran että on helppo ajaa.

Sähköt: Auto tulee siis rullaavana, eli ilman mitään sähköjä. Servoksi suosittelisin yli 10 kg vääntävää. Nopariksi 120A tai enemmän kestävä. Moottoriksi voi laittaa 2 tai 4 pole 540 kokoinen moottori. 4 polella auton saa kulkemaan ihan mielenvikaisesti koska auto on niin kevyt. 2 pole moottorin kanssa pitää alussa seurailla lämpöjä ja osata jotenkin säätää noparia/ välitystä.

Lisätietoja autosta:
http://www.team-durango.com/race-cars/desc410v2/
http://www.team-durango.com/in-the-pits.php?car_id=3
http://www.team-durango.com/blog/2012/11/05/110th-big-bore-spring-chart/
http://www.team-durango.com/blog/2012/01/06/desc410r-outer-hinge-pin-location/

Setupsheetit:
Minun lähtösetup sisäradalle: https://www.dropbox.com/s/ivlce3wpd4gzkzb/DESC410R%20-%20Basic%20setup.pdf (Huom. LRC pala kiinni, v1 takatorni, RPM etutukivarret)
Lähtösetuppi saviradalle: http://rc10.fi/index.php?topic=46498.msg735689#msg735689

Muut voivat olla yhteydessä minuun jos haluaa oman setupin tänne näytille.

Keskustelua autosta: http://rc10.fi/index.php?topic=46498.0

Jos infossa on jotain parannettavaa/lisättävää ole yhteydessä minuun tai kirjoita auton omaan topicciin niin muokkaan viestiä.

Autoa myy suomessa: Hobbyfactory, EA-import, Racersrcshop sekä Power racing.

266
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 20.02.14 - klo: 22.32 »
Hyvä virikohta autoon on muuten iskareihin paremmat o-renkaat. Kun oman kasasin niin laitoin iskareihin Kyoshoon o renkaat kun sain kaverilta sellaiset. Ensin vuotivat vähän mutta kun jätin vähäksi aikaa ne öljyyn niin ne pullistuivat sen verran ettei vuotanut enää ja ovat paljon smoothimmat kun vakiot. Nyt durango julkaisi dex v4 myötä uudet pehmeemmät o renkaat jotka toimivat paremmin kun vanhat punaiset.
Sama se on ollut meidän autossa, takapitoa on saanut hakea kaikilla konsteilla, low roll center pala on ollut jo kauan käytössä, RPM:n takatukivarret on käännetty jne. Kesällä auto oli jo hyvä, samoin Tiksin laatalla mutta nyt kun ajetaan matolla niin auto on taas vähän vaikea ajaa. Linkkejä on jo vähän säädetty, vielä täytyy kokeilla lisää muutoksia, juurikin muuttaa ne takaisin pitkiksi.

Tiksin kisassa auto toimi parhaiten kun eteen laittoi täysin sliksit Minipinnit ja taakse lähes uudet. Nyt ajettiin treeniä Louisen Pioneereilla, niillä auto oli hyvässä balansissa renkaiden suhteen mutta tosiaan vielä saisi olla helpompi (rauhallisempi) ajaa. Joelille auto on liian vikuri tällä hetkellä.

Mikä oli muuten teoria tuon takatukivarsihomman takana ja mitä se käytännössä vaikuttaa ja mitä kaikkea siinä pitää muuttaa? Itellä ne on vielä vakio asennossa.
Tukivarsien kääntö pidentää akseliväliä=vähemmän takapitoa.testattu juttu.
Iskareiden siirto taakse siirtää myös hieman painopistettä taakse mikä voi auttaa takapidon edistämistä. Siirtämällä iskarit taakse ja poraamalla uudet reijät tukivarsien takapuolelle voisi olla parempi juttu kun tukivarren kääntäminen koska silloin ei taka geometria muuttuisi ja paino siirtyisi taaksepäin.

267
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 20.02.14 - klo: 22.23 »
Kyllä varmasti kannattaa hommata xerun 120a V2.1 nopari, se ainakin on riittävä. Moottori selviää kokeilemalla, ainakin Hobbywingin 6.5 moottorilla kuulemma voi ajaa. Pinjonille pitää hommata holkki koska autossa on Mod1 rattaat.
Toi nopari varsinkin vakiosoftalla lämmittää sitten konetta aika hyvin mikä ei ole hyvä juttu kun moottorin lämpöjen kanssa pitää muutenkin olla tarkkana corrissa... Uudella softalla lämpenee vähän vähemmän

268
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 19.02.14 - klo: 23.12 »
Laitoin takaiskarit ylhäältä alaspäin

Ja alhaalta ylöspäin?  :grin: :tongue:

Toi on hienosti parantunut tulos, mutta voiko olla että opit rataa eli kuski kehittyy samalla. Joten jos nyt säätäisit takaspäin niin hidastuisiko auto samanverran?
Kokeilin kaikkia säätöjä edestakaisin useamman kerran ja kierrosajat oli aika hyvin linjassa säätöjen kanssa että samoilla säädöillä tuli samoja kierrosaikoja. Lopussa alko renkaat vähän loppua ja piti ajaa tosi tarkasti linjaa pitkin tai tuli ongelmia. Pitää kokeilla lisää kun ehtii radalle taas.
Saako noita FF Racingin kittejä vielä jostain?

Olemalla yhteydessä näihin: https://www.facebook.com/FFRacingcom

269
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 19.02.14 - klo: 19.48 »
Innostuin tänään vähän säätämään autoa. Yritin saada autoon enemmän takapitoa tai ainakin helpommaksi ajaa. Pidensin akselivälin joka teki autosta helpomman ajaa vaikka kääntyvyys pikkasen kärsi. Laitoin takaiskarit ylhäältä alaspäin jolloin sain enemmän kiihdytyspitoa. Kokeilin kolmea eri reikää ja ero oli aika pieni, viiden minuutin tuloksessa average kierros vaasan sisäradalla oli 14.62 kun iskari oli v1 metallitornin uloimmassa reijässä ja kun siirsin sen keskimmäiseen reikään viiden minuutin average läppi oli 14.57. Bestläpissä oli isompi ero, 14,4 iskari uloimmassa reijässä ja 14.2 keskimmäisessä reijässä. Vaihtamalla keskidiffin 50k -> 500k sain bestläpin kiristettyä vielä 14.0 ja average läppi putosi 14.5. Jäykkä keskidiffi oli jarrutuksissa parempi ja kiihtyi nopeemmin, mutta piti ehkä olla hieman enemmän tarkkana kiihdytyksissä

270
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 19.02.14 - klo: 09.51 »
V4 krossarin yhteydessä Durango julkaisi myös uusia tiivisteitä iskareihin ja diffeihin ja punaisten lisäksi löytyy nyt myös purple, blue ja läpinäkyvä jotka ovat pehmeempiä kun punaiset ja toimivat siten smoothimmin. Ainakin iskareissa ero on merkittävä, diffistä minulla ei ole tietoja. Muistaakseni pehmein oli sininen, sitten purple, läpinäkyvä ja kovin on punainen, joku voi korjata jos muistan väärin.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 29