RC10.FI

Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Timppa Hakala - 22.02.16 - klo: 23.52

Otsikko: Välitykset, pinjonit ja spurrit
Kirjoitti: Timppa Hakala - 22.02.16 - klo: 23.52
Moro, olisko mitään jos keskusteltais vähän 1:10 auton välityksistä. Pari kyssäriä tähän alkuun.
- Mitä tarkoittaa hammaspyörissä 32p 48p ja 64p?
- Jos moottori kuumenee rajusti (80-100 astetta) sisämattoradalla 10 min ajon jälkeen, miten paljon kannattaisi pienentää pinjonia kun se on nyt 48p-36 t 
Otsikko: Vs: Välitykset, pinjonit ja spurrit
Kirjoitti: jon.lindgren - 23.02.16 - klo: 08.35
32p 48p ja 64p ovat hammasjakoja. Eli erilaisia hammastuksia joista 32p isoin ja karkein ja 64p pienin.
Pinjonia voi pienentää mutta tarkista myös ettei mikään jumita. Vertaa samanlaisella tai -kaltaisella kalustolla ajavien välityksiin että onko ne ollenkaan tontilla.
Otsikko: Vs: Välitykset, pinjonit ja spurrit
Kirjoitti: Pepess - 23.02.16 - klo: 12.05
.
Otsikko: Vs: Välitykset, pinjonit ja spurrit
Kirjoitti: Pepess - 23.02.16 - klo: 13.38
.
Otsikko: Vs: Välitykset, pinjonit ja spurrit
Kirjoitti: Pepess - 23.02.16 - klo: 16.49
.
Otsikko: Vs: Välitykset, pinjonit ja spurrit
Kirjoitti: MonsTTer - 23.02.16 - klo: 17.00
- Mitä tarkoittaa hammaspyörissä 32p 48p ja 64p?
Vastaus: Monta hammasta on 1 tuuman halkaisijaltaan olevassa rattaassa.
Otsikko: Vs: Välitykset, pinjonit ja spurrit
Kirjoitti: Timppa Hakala - 24.02.16 - klo: 21.35
Kiitoksia asiallisista ja hyödyllisistä kommenteista, olen nyt pienentänyt pinionin 32. Itseasiassa kävin ostamassa pienehkön sarjan aina 25 ylöspäin. Lisäksi kävin hankkimassa kahdella puhaltimella varustetun siilen, joten odotan innolla sunnuntain ajopäivää matolla. Katotaan mitä tuo tullessaan laitan ihan mielenkiinnosta viestiä tänne tuloksista, niin voi sitten auttaa muitakin saman ongelman kanssa painiville. 
Otsikko: Vs: Välitykset, pinjonit ja spurrit
Kirjoitti: VTEC - 30.10.17 - klo: 20.42
...