Ehkä hieman OT mutta kun ketuttaa niin..
Yritin huoltaa tuossa hieman kolmea loppuun ajettua konettani, kun ei parempiakaan hyllystä tällä hetkellä löydy ja turkuun pitäisi mennä ajamaan romurallia. Sylinteriputken olen ottanut ulos yleensä seuraavalla tavalla:
1. Nippuside pakoreiästä sisään
2. Vauhtipyörästä kierros ja voila!
Tällä kertaa vauhtipyörää ei ollut käytössä, kun molemmat fiksun kokoiset vauhtipyörät olivat muissa tehtävissä, joten laiskana jätkänä päätin vääntää akselia käyttämällä akselin päässä olevaa ruuvia (eli kytkinkelloa pitävää ruuvia). Perus 12mm ruuvi hieman hermostutti, melkein meni palasiksi hexipää, mites sen olisi sitten saannut ulos jos pyöristyy pää..?
Dodii, onneksi tyhjässä päässä syntyi hieno idea! Juuri pari päivää sitten sain elämäni ensimmäiset TITAANIRUUVIT. Ei muuta kuin paketista ulos, ruuvi kiinni akselin päähän ja vääntöä niin pirusti. Tuntemattomasta syystä sylinteriputki aivan pirun jumissa, naps, ai tuliko jo sylinteri ulos - no ei, mikä hiton naps - no ei kai mikään, väännetään lisää.. Tai sitten ei väännetä mitään, vaan heitetään kampiakselilla naapurin mopopoikia..
Akselin sisältä titaaniruuvin onkiminen taitaa olla aika hiljaista.
Tässä kontribuutioni moottorien ylläpitämisen ylvääseen maailmaan, ikävä kyllä vaan varoittavana esimerkkinä miten laiskuudesta sakoitetaan..