Kirjoittaja Aihe: Keskustelua F1:stä  (Luettu 14885 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« : 22.05.05 - klo: 17.01 »
Kimiltä hieno saavutus nousta keskimmäiselle korokkeelle Monte Carlossa. Hieno kilpailu, kokoajan kärjessä. Kämmäily(?) varikolla ei vaikuttanut onneksi ollenkaan negatiivisesti, ainoastaan positiivisesti. Heidfeldille ja Webberille myös kunniamaininta 2. ja kolmossijasta.
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #1 : 22.05.05 - klo: 18.03 »
Todella hieno kisa oli,eikä pelkästään Kimin voiton takia vaan tapahtumia riitti muutenkin.
Monacossa on kisat yleensä armottoman tylsiä,mutta tänään näin ei ollut.
Kun Safety Car tuli radalle ja McLarenin pojat ei ottanut Kimiä varikolle,olin jo varma että voitto lipsahti Alonsolle,mutta pian aloinkin funtsia että jos se Kimi olisikin yhdellä pysähdyksellä.......ja niinhän se olikin.
Loppujenlopuksi Safety Car-episodi kääntyi Kimin eduksi huolimatta pienestä taktiikkasähläyksestä.
Kimi olisi itseasiassa vienyt kisan vaikka taktiikka olisikin käsittänyt kaksi pysähdystä,kiitos Kimin uskomattomien kierrosten Safety Carin lähdön jälkeen.

-Mestarillinen suoritus Kimiltä.Tämä ei ollut mikä tahansa voitto,vaan jotain paljon suurempaa,todellinen mestarin voitto.Kierrokset Safety Carin poistumisen jälkeen jotain todella uskomatonta! Paalu autolla,jossa oli bensat yhden pysähdyksen taktiikkaa varten on myös ihan tajuton juttu! Kimin Monaco-kypärä on sikahieno.Räikkä nousi legendaaristen Monaco-voittajien joukkoon,jossa olikin jo kaksi suomalaista.
-Pisteet Williamsseille palkintopallisijoituksista sekä Alonson ohittamisesta!
-Hieno kisa Montoyalta,harmi vaan ettei Monty kuitannut Alonsoa Williamsien tapaan.Jos Montoya saa pakettinsa toimimaan myös aika-ajoissa saavuttanee McLaren tällä kaudella ainakin yhden kaksoisvoiton.
-Renaulteilta meni renkaat,mikä onkin oikeastaan syy miksi ei vauhti riitä McLarenin haastamiseen.Alonson olisi kuulunut päästää Webber ohi shikaanin oikaisemisen jälkeen.Aika munaton esitys Rellulta loppujenlopuksi.Tällälailla jos Rellu jatkaa niin Kimi voittaa kuskien mestaruuden ja McLaren tallimestaruuden.
-Ferrarit yllättävän nopeita (Nopein kierros Schumille),mutta sijoitukset silti melko vaisuja.Schumacherille ei annettu rangaistusta keltaisen viivan leikkaamisesta,mutta sehän Schumacherin kohdalla ihan normaali käytäntö :roll:.Jos Ferrari saa autonsa/renkaansa toimimaan myös aika-ajoissa,tulee Schumi voittamaan kisan tai pari.
-Ei pärjännyt Red Bull vaikka oli Stormtrooperit varikkomiehinä,tuloksena kaksi keskeytystä.
-Villeneuve :lol: Peter Sauber tykkää!
-Trulli rikkoi autonsa ohitusyrityksessä,mutta yrittää pitää aina!
-Salo on n.100 kertaa parempi kommentaattori kuin JJ-Lehto,insider tietoa löytyi mukavasti.

Kokonaisuutena ehkä hienoin kisa(viikonloppu) mitä olen nähnyt.Tästä on Kimin hyvä lähteä Nürburgringiin Alonso-jahtiin!

Watch out Alonso,it's time for a new Iceman Age!!!!

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #2 : 22.05.05 - klo: 18.09 »
Oletko harkinnut uraa F1 kommentaattorina JoonaH :D ?
Turkulainen voittaa aina!

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #3 : 22.05.05 - klo: 18.11 »
Lainaus käyttäjältä: "miika-91"
Oletko harkinnut uraa F1 kommentaattorina JoonaH :D ?
No välillä kun kuuntelee noita selostajia niin tulee väkisinkin ajateltua että "Mitä ihmettä noi puusilmät hourii,mäkin tekisin ton homman paremmin!?!?"  :mrgreen:

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #4 : 22.05.05 - klo: 18.17 »
:P
Turkulainen voittaa aina!

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #5 : 22.05.05 - klo: 18.20 »
Eikös viimevuoden kisa ollut mielenkiintoisempi, kun ei tahtonu autot kestää, pääsi Minardikin pisteille!! :mrgreen:
Se oli tässä kisassa positiivistä että Minardit lähti ennen Jordaneita!
Harmi etten nähnyt kisaa kuin alusta hiukan ja uusintana Kimin vikan kiekan :(
Hyvä KIMI!!

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #6 : 22.05.05 - klo: 18.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Eikös viimevuoden kisa ollut mielenkiintoisempi, kun ei tahtonu autot kestää, pääsi Minardikin pisteille!! :mrgreen:
Minardi saalisti viime vuoden ainoat pisteensä Indianapolisista,sen muistan ulkoa :wink:
Baumgartner oli Monacossa yhdeksäs viime vuonna.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #7 : 22.05.05 - klo: 18.36 »
HIENOA KIMI !  :mrgreen:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #8 : 22.05.05 - klo: 21.10 »
Meinaa mennä hermot ku kuuntelee selostajien juttui. Esim: Jordanin Karth.... (mikä lie) Kävi parikertaa varikolla ja selostajien mukaa vaihto renkaa(t) vaikka iha selvästi otti vaa irti ja katteli jotai, ja sit ku rupes selittää et rengas varat loppuu... Ja joka kisassa kaikkee tyhmää höpöttää, meinasin lähettää jo kritiikkii ku puhuu iha p****a  :evil:

Mutta Kimille kovat onnittelut!

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #9 : 22.05.05 - klo: 21.20 »
Nykyään F1 kisat ovat mielestäni äärimmäisen tylsiä. Kiinnostus lajin seuraamiseen alkaa kaikkoamaan kun kukaan ei nykyään enää yritä edes ohitusta eikä sää Mettekään koskaan suo huonoa säätä kisaan.

Veikkaan että muutaman vuoden päästä Formula 1:ten suosio on Euroopassa samaa luokkaa kuin mitä oli jääkiekkosarja NHL:n suosio Pohjois-Amerikassa toissa kaudella - Jopa koirakilpailut olivat enemmän ihmisten suosiossa.

F1:stä on mennyt siis mielestäni mielenkiinto täysin. Eihän viimekaudellakaan nähty kuin yksi kilpailu jossa kolaroitiin suhteellisen reilusti - nimittäin Belgian GP. Aika-ajoina voisi olla kiva ratkaisu sellainen että ajetaan noin 10 kierroksen minikisa ja lähtöruudut määräytyisivät sen mukaan. Niin nähtäisiin varmasti ohituksia ainakin ns. "aika-ajoissa".

Kun katselee vanhoja videoita 80- ja 90-luvuilta tuntuu että kolareita tuli joka kisassa reilusti enemmän kuin nykyään. Silloin nähtiin ehkä 3-5 kolaria per kisa. Nykyään nähdään ehkä yksi per kisa jos sitäkään. Sama koskee myös ohituksia. Nykyään juuri kukaan ei uskalla lähteä rohkeasti ohittamaan vaan tyytyvät vain ajelemaan letkassa. Näin ollen homma puuroutuu täysin ja ei sitä enää jaksa katsoa.

Toista se oli 90-luvun lopussa (ja sitä ennen) jolloin itse aloin seuraamaan Formuloita. Olihan silloin aikoinaa MTV3:lla parempi selostajakin.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #10 : 22.05.05 - klo: 21.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Meinaa mennä hermot ku kuuntelee selostajien juttui. Esim: Jordanin Karth.... (mikä lie) Kävi parikertaa varikolla ja selostajien mukaa vaihto renkaa(t) vaikka iha selvästi otti vaa irti ja katteli jotai, ja sit ku rupes selittää et rengas varat loppuu... Ja joka kisassa kaikkee tyhmää höpöttää, meinasin lähettää jo kritiikkii ku puhuu iha p****a  :evil:
Itseasiassa Karthikeyanin oikea eturengas vaihdettiin ensimmäisellä pysähdyksellä,eli ei ne selostajat siinä vaiheessa ihan pihalla olleet.
Enemmänkin ihmettelin sitä,kun (muistaakseni) Montoya ahdisteli toista Toyotaa,niin nämä selostajat hehkuttaa kahdesti kuinka "Montoya on ohittamaisillaan Massaa"  :roll:

Poissa PJ

  • Jäsen
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #11 : 22.05.05 - klo: 21.43 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Nykyään F1 kisat ovat mielestäni äärimmäisen tylsiä.

Olen samaa mieltä. Katsokaapa joskus vaikkapa MotoGP -kisa, niin huomaatte minkälaista kisan pitäisi olla. :mrgreen:
Savage SS 4.6 + 3-speed

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #12 : 22.05.05 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Nykyään F1 kisat ovat mielestäni äärimmäisen tylsiä. Kiinnostus lajin seuraamiseen alkaa kaikkoamaan kun kukaan ei nykyään enää yritä edes ohitusta eikä sää Mettekään koskaan suo huonoa säätä kisaan.
Minä olen kyllä eri mieltä.Itse olen seurannut Formuloita kaudesta 2001 lähtien,ja minusta tämä kausi on ollut kauden 2003 kanssa tähän mennessä viihdyttävin mitä minä olen seurannut.Schumacher ja Ferrari eivät enään dominoi,vaan huipulla on kaksi nuorta kuljettajaa taistelemassa mestaruudesta.Uusi talli on noussut huipulle,eli Toyota.Red Bull väläyttelee aina välillä,ja on mielenkiintoista seurata josko Red Bull saalistaisi jopa palkintopallipaikan.Ja mitä noihin ohituksiin tulee,niin tänäänkin niitä nähtiin melkoisen paljon,kun ajattelee että Monaco on kyseessä.Vieläpä kärkitaistossakin.Ohitusten lisääntyminen verrattuna aiempiin vuosiin johtuunee näistä rengassäännöistä,eli kisan loppupuolella pääsevät renkaitaan säästäneet kuskit yrittämään ohitusta renkaansa loppuun kuluttaneista kuskeista.Tämä nähtiin tänään kun Williamsit ohittivat Alonson.Kauden aiemmissa kisoissa ei tosiaan olla ohituksilla mässäilty,mutta kyllä esim.Imolan kisa oli minusta mielenkiintoinen siitä huolimatta.Sää toisi tosiaan lisää mielenkiintoa kisoihin.

Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Veikkaan että muutaman vuoden päästä Formula 1:ten suosio on Euroopassa samaa luokkaa kuin mitä oli jääkiekkosarja NHL:n suosio Pohjois-Amerikassa toissa kaudella - Jopa koirakilpailut olivat enemmän ihmisten suosiossa.
No eiköhän Alonso ja Kimi pidä huolen ettei näin tapahdu.Espanjassakin on kova F1 buumi päällä,Suomessa se on aina ollutkin.

Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
F1:stä on mennyt siis mielestäni mielenkiinto täysin. Eihän viimekaudellakaan nähty kuin yksi kilpailu jossa kolaroitiin suhteellisen reilusti - nimittäin Belgian GP. Aika-ajoina voisi olla kiva ratkaisu sellainen että ajetaan noin 10 kierroksen minikisa ja lähtöruudut määräytyisivät sen mukaan. Niin nähtäisiin varmasti ohituksia ainakin ns. "aika-ajoissa".
Myönnän,että minustakin kolarit lisäävät kisojen mielenkiintoa,mutta en minä ainakaan seuraa Formuloita nähdäkseni kolareita.Tuollaiset keinotekoiset minikisat sen sijaan kuuluvat minusta ihan jonnekkin muualle,kuin Formula-1:siin.

Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Kun katselee vanhoja videoita 80- ja 90-luvuilta tuntuu että kolareita tuli joka kisassa reilusti enemmän kuin nykyään. Silloin nähtiin ehkä 3-5 kolaria per kisa. Nykyään nähdään ehkä yksi per kisa jos sitäkään. Sama koskee myös ohituksia. Nykyään juuri kukaan ei uskalla lähteä rohkeasti ohittamaan vaan tyytyvät vain ajelemaan letkassa. Näin ollen homma puuroutuu täysin ja ei sitä enää jaksa katsoa.
Noihin kolareihin ja ohituksiin otinkin jo kantaa tuossa ylempänä...........Kuulostaa muuten siltä,että GP-2 olisi luokka sinulle.Siellä on ohituksia ja kolareita.

Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Toista se oli 90-luvun lopussa (ja sitä ennen) jolloin itse aloin seuraamaan Formuloita. Olihan silloin aikoinaa MTV3:lla parempi selostajakin.
Allekirjoitan tämän virkkeen,mutta parempaan suuntaan ollaan menossa koko ajan.Jotain pitää minustakin tehdä kyseisen prosessin nopeuttamiseksi,siispä tässä olisi minun ehdotukseni sääntömuutoksiin:
-Manuaalivaihteet takaisin
-Luistonesto huit hemmettiin
-Slicksit takaisin
-Automaattinen starttijärjestelmä pois
-Aika-ajot/viikonlopun kisa-aikataulut samanlaiseen kuosiin kuin vielä kaudella 2002
-Pisteytykset 10-6-4-3-2-1
-Muutoksia ratoihin,eli tiukemmat jarrutukset sekä pidemmät suorat.Mikki-Hiiri radat pois kisakalenterista

Siinähän ne.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #13 : 22.05.05 - klo: 22.18 »
Lainaus
-Salo on n.100 kertaa parempi kommentaattori kuin JJ-Lehto,insider tietoa löytyi mukavasti.


Tosta täysin eri mieltä J. J. on mielestäni huomattasti parempi kommentaattori, kun Salo vaikka kummatkin ovat hyviä.

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #14 : 22.05.05 - klo: 22.55 »
Mun mielestä se on ihan sama kunhan Kimi voittaa :)

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #15 : 22.05.05 - klo: 23.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Lainaus
-Salo on n.100 kertaa parempi kommentaattori kuin JJ-Lehto,insider tietoa löytyi mukavasti.


Tosta täysin eri mieltä J. J. on mielestäni huomattasti parempi kommentaattori, kun Salo vaikka kummatkin ovat hyviä.
Lehto on sellainen hyssyttelijä,kun taas Salolta tulee suoraa tekstiä.Mielenkiintoista sisäpiiritietoa Salolta löytyi niin Ralfin,Villeneuven,Sauberin,Ferrarin ja monen muunkin kuskin/tallin asioihin liittyen.Salo oli myös kisatapahtumista paremmin perillä.Minusta Salo oli yksinkertaisesti jokaisella osa-alueella Lehtoa parempi.

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #16 : 23.05.05 - klo: 06.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Minä olen kyllä eri mieltä.Itse olen seurannut Formuloita kaudesta 2001 lähtien,ja minusta tämä kausi on ollut kauden 2003 kanssa tähän mennessä viihdyttävin mitä minä olen seurannut.
Itse seurasin jo kautta -98 ja mielestäni ajot olivat paljon jännittävämpiä ja tapahtumarikkaampia... Saattaa muuten johtua silloiseta pienestä iästäni :?, tai siitä, että selostajana oli Kyllönen :mrgreen: !
Turkulainen voittaa aina!

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #17 : 23.05.05 - klo: 07.18 »
Lainaus käyttäjältä: "miika-91"
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Minä olen kyllä eri mieltä.Itse olen seurannut Formuloita kaudesta 2001 lähtien,ja minusta tämä kausi on ollut kauden 2003 kanssa tähän mennessä viihdyttävin mitä minä olen seurannut.
Itse seurasin jo kautta -98 ja mielestäni ajot olivat paljon jännittävämpiä ja tapahtumarikkaampia... Saattaa muuten johtua silloiseta pienestä iästäni :?, tai siitä, että selostajana oli Kyllönen :mrgreen: !
Kyllä minäkin seurasin F1 kilpailuja satunnaisesti jo Häkkisen mestaruusvuosina,ja olihan ne jännittävämpiä.Mutta tämä kausi on ollut askel parempaan muutamien todella tylsien (poislukien -03) kausien jälkeen.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #18 : 29.05.05 - klo: 14.26 »
Hyvältä vaikuttaa Kimin meno!
Voitto kotiin taas, nii kaikki on hyvin :wink:

Mika R

  • Vieras
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #19 : 29.05.05 - klo: 15.03 »
Tai siis vaikutti, katotaan nyt...

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #20 : 29.05.05 - klo: 15.24 »
Nyt alkaa näyttää vahvasti siltä. että voitto tulee taas kotiin. Alonso sähläsi aika pahasti.
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #21 : 29.05.05 - klo: 15.39 »
Aiai.... Eipä tämä päivä päättynytkään sitten niin hyvin... :|

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #22 : 29.05.05 - klo: 15.41 »
Kellään ei ole näin huonoa tuuria....! ...Paitsi Kimillä.

 :cry:

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #23 : 29.05.05 - klo: 15.50 »
Huonompaa tuuria saa hakea!  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #24 : 29.05.05 - klo: 15.50 »
Tätä ei voi tapahtua muille kuin Suomalaisille :cry:

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #25 : 29.05.05 - klo: 15.54 »
Ja kyllä muuten ketuttaa katsoa tuota Alonson juhlintaa............ihan niinkuin olisi mukamas ansainnut voittonsa :evil:

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #26 : 29.05.05 - klo: 16.00 »
Nämä nykyiset kilpailusäännöt renkaiden osalta on kyllä ihan hengenvaaralliset! Varsinkin kilpailun loppuvaiheessa joudutaan ajamaan todella pahasti kuluneilla renkailla, eikä siitä hyvää seuraa noin kovassa vauhdissa. Viimeistään jonkun kuljettajan kuoltua he toivottavasti tajuaisivat muuttaa sääntöjä......

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #27 : 29.05.05 - klo: 16.27 »
Enää ei Kimiä onnitella :cry: ...
Turkulainen voittaa aina!

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #28 : 29.05.05 - klo: 17.22 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Nämä nykyiset kilpailusäännöt renkaiden osalta on kyllä ihan hengenvaaralliset! Varsinkin kilpailun loppuvaiheessa joudutaan ajamaan todella pahasti kuluneilla renkailla, eikä siitä hyvää seuraa noin kovassa vauhdissa. Viimeistään jonkun kuljettajan kuoltua he toivottavasti tajuaisivat muuttaa sääntöjä......


Jos edes silloinkaan...

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua F1:stä
« Vastaus #29 : 29.05.05 - klo: 17.25 »
olisivat pitäneet sen aika-ajo systeemin niinku alkukisoissa ja vaihtanu rengas säännön "normaaliksi"