Kirjoittaja Aihe: HB Lightning 10GT  (Luettu 73282 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #180 : 27.07.08 - klo: 11.06 »
osaako kukaan auttaa että jos vetostartin tilalle hommaisi pro-startterin tai jonkun muun sähkökäynnistimen niin tarviiko tehä suuria muutoksia moottoriin?? paljonko esim toi pro startteri tai rotostartti maksaa? hinta/laatu?
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa Araldite

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #181 : 27.07.08 - klo: 11.15 »
Vetostarin vaihto rotostarttiin: Kone irti, vetostarin kotelon 4 ruuvia auki, roto tilalle ja kasaan. Rotostartti sisältäen startterin+ akun pyörii ehkä siinä 60+ euron paikkeilla.
Ja jos alat vaihtamaan, niin muista se ruuvilukite.

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #182 : 27.07.08 - klo: 13.24 »
Itse suosittelisin starttiboksia. On kätevä, jopa sisäänajovaiheessa  :grin:

Vaikkapa tämmönen: http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1373

Siihen sitten pari pötköakkua niin pelittää... Itselläni on himotoracingin starttiboksi ja 7,2V hyytelöakku. Ei oo muuten vielä tarvinu ladata kuin kerran, eräänkin kerran on tullut starttailtua..
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa Araldite

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #183 : 27.07.08 - klo: 13.36 »
Itse suosittelisin starttiboksia. On kätevä, jopa sisäänajovaiheessa  :grin:

Vaikkapa tämmönen: http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1373

Siihen sitten pari pötköakkua niin pelittää... Itselläni on himotoracingin starttiboksi ja 7,2V hyytelöakku. Ei oo muuten vielä tarvinu ladata kuin kerran, eräänkin kerran on tullut starttailtua..

Totta, HB:ssa pohjalevy, joten boxilla käyntiin.

Hintaa tulee ehkä hieman rotostarttia enemmin, mutta käytännön mukavuus ihan toisella tasolla.

Rotostartti on enemminkin vitsi, kireää konetta ( tulppa auki) ei paljon tarvitse starttailla, kun roto hyytyy.
Starttiboxilla saa taas startattua paljon kätevämmin, varsinkin jos säädöt hukassa, ja toimiipa se jopa sisäänajossa telineenä :)

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #184 : 27.07.08 - klo: 13.53 »
Juuri näin! Itseasiassa: eihän mulla tietenkään ole 7,4V hyytelöakku vaan tietysti 12V akku joka on 7,2Ah :azn:
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #185 : 27.07.08 - klo: 17.47 »
siis jos tilaan ton kyseisen starttiboxin nii tarviiko autoon tehä mitään muutoksia? ja tuleeko tuossa mukana kyseinen akku?
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa Araldite

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #186 : 27.07.08 - klo: 17.57 »
Starttiboxi myydään ilman akkua.
Akuksi käy hyvin pieni moottoripyörän akku tms. Jättäisin kunnon pötköakut, koska hyvillä pötköillä hinta nousee.

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #187 : 27.07.08 - klo: 22.05 »
omaan starttiboxiin ostin hyytelöakun 12v/8AH 35€

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #188 : 27.07.08 - klo: 22.29 »
eli tarvii 2 akkua ja niille laturin.. tarviiko vetostartin tilalle tehä mitään?
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa Araldite

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #189 : 27.07.08 - klo: 22.35 »
tarviiko vetostartin tilalle tehä mitään?

Ei

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #190 : 28.07.08 - klo: 00.48 »
Olipas lysti käydä ajelemassa taas pitkästä aikaa. Tuntuu olevan autossa jerkkua ihan tarpeeksi tuolla Ossin .18 CV-RX motilla. Vielä sisäänajosäädöissä eli ei ole edes ruuveja kiristelty mutta kovasti tuntuu olevan menohaluja... Kunhan nyt tulis isompi kytkinkello ja uus kytkin niin pääsisi kunnolla roplaamaan.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #191 : 28.07.08 - klo: 10.53 »
käykö siihen starttiboxiin sellaiset reedyn 3700nimh pötköaukut? mitä käytetään autoissakin
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa Araldite

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #192 : 28.07.08 - klo: 11.24 »
Käy. Jos omistaa 2 kpl sellaisia ennestään, ei tarvitse muita akkuja boxille. Muuten jos joudut ostamaan akun, suosittelen jo aiemmin mainittua hyytelöakkua.

Taitaa starttiboxille saada leuoilla kiinni auton akunkin, jos sellainen sattuu löytymään ylimääräisenä.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #193 : 28.07.08 - klo: 15.57 »
löytyy pari pötköakkua entuudestaan kaapin pohjalta jo.. tietysti laturikin :p
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #194 : 06.08.08 - klo: 11.47 »
minkä kokoset hexit tässä on? siis mistä tiedän mitkä renkaat sopivat tähän? jos vaikka katurenkaat haluaisin

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #195 : 06.08.08 - klo: 12.18 »
Heksit ovat 14mm. Monet savageen, t/e-maxiin tarkoitetut vanteet sopivat heksin puolesta vaan käännettäessä sitten ottavatkin edestä runkoon kiinni... Itse olen onnistuneesti käyttänyt RPM-productsin stablemaxx-vanteita jossa on 1/2 tuuman offset. Niihin tarpeeksi matalat kumit niin toimii. P.S. ainakaan maxx paddlet ei mahdu kunnolla pyörimään, alustaa rälläköimällä kyllä  :grin:

Renkaiden sopivuushan on sitten taas vanteista kiinni ja sillä ei varsinaisesti ole tekemistä heksien kanssa. Koita ensin löytää 14mm heksillä olevat vanteet, pähkäile sitten että ovatko ne lähellä alkuperäisiä. Tämän jälkeen voi yrittää etsiä vanteille renkaita. Tulee olemaan vaikeaa, Been there done that :azn:
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #196 : 06.08.08 - klo: 12.25 »
huhhuh. Haluisin sellaset nappula renkaat tai sitten asfaltti renkaat. Kävisiköhän turistin renkaat?

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #197 : 06.08.08 - klo: 12.36 »
huhhuh. Haluisin sellaset nappula renkaat tai sitten asfaltti renkaat. Kävisiköhän turistin renkaat?

minä ainakin ostin rc pistelltä 1:10 polttiksen vanteet sit ne sopii siihen kun ottaa pois sen missä on alkiperäinen vanne kiinni sen mustan mötikän heittää veke..
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #198 : 06.08.08 - klo: 15.53 »
voitteko antaa jotain linkkiä renkaisiin mitkä toimisi tässä autossa. Nappula/asfaltti renkaat.

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #199 : 06.08.08 - klo: 16.45 »
kattele tuolta vaikkapa näin aluksi: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0093p?&C=CJE

Voin kertoa että silti kannattaa ettiä niitä vanteita ensin, 14mm heksillä olevat vanteet on vaikeampi löytää kuin ne renkaat. Tosiaan yks vaihtoehto on ettiä tapilla toimivat vanteet mutta eipä ole haisua että millaset sopisivat...
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #200 : 06.08.08 - klo: 16.48 »
Tuli mieleen noi hexi adapterit? neuvoja/ohjeita/kokemuksia

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #201 : 06.08.08 - klo: 19.47 »
Tuli mieleen noi hexi adapterit? neuvoja/ohjeita/kokemuksia

1) etsit sopivat adapterit(lähinnä akselin reiän halkaisija merkitsevä)
2) ostat ne ja laitat autoosi
3) itsellä ei henk. koht. kokemuksia
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #202 : 06.08.08 - klo: 21.28 »
Tuli mieleen noi hexi adapterit? neuvoja/ohjeita/kokemuksia

laittakaas linkkii suomessa olevaan kauppaan/amainhobbies mistä saa näitä adapterejä tähän autoon.

Poissa DEKY

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #203 : 08.08.08 - klo: 18.36 »
Mulla on tollanen 2 osainen ilmanpuhdistin. Tarviiko uloimmaista puhdistinta öljytä, jos siinä sisemmässä on jo öljyä?
« Viimeksi muokattu: 09.08.08 - klo: 20.26 kirjoittanut DEKY »

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #204 : 31.08.08 - klo: 22.37 »
Terve, olen pitkään pohtinyt kahden auton välillä ostoa ja toinen on tietenkin Hb lightning gt 10 sport. Itse kun tykkään puhdistella auton yleensä huolella, niin onko tämä yhtä helppo puhdistettava kuin Hpi mt2, eli lähteekö sähkölaitteet yhdessä osassa pois? Puhuitte ainakin että vetarit kannattaisi ostaa varalle. Mitä muita kulutusosia on kulunut ja mitä osia kannattaisi ostaa kokemanne perusteella?

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #205 : 03.09.08 - klo: 14.34 »
onko tuolla puhdistamisella nyt niin väliä jos ostat hb:n auton kun menee varaosiin 7 kertaa auton hinta,mt2 on paljon parempi,vaikka onkin periaatteessa saman merkkisiä autoja

niin ja uuden mt2:sen hinnalla saat usa:sta uuden savage x4.6 rtr:n
tai traxxas revo 3.3.sen

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #206 : 03.09.08 - klo: 14.40 »
minä myin ainakin oman lightining gt10 sportin pois ku kannattaa ostaa ennemmin kisa versio esim. ite ostin sit honkkarin trukin, vaikka hinta tuntuu kalliimmalta mutta usko pois pidemmän päälle halvempi! :afro:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #207 : 22.10.08 - klo: 18.32 »
Okei, olen ajellut rata-autoilla aikaisemmin (sitäkin viime aikoina erittäin vähän) ja ajattelin ostaa syksy/talvi/kevätautoksi jonkun monsterin. tämä vaikuttaa hinnaltaan iaka sopivalta, sillä en välttämättä haluaisi satsata liikaa tähän kun en ihan aktiivisin harrastaja kumminkaan ole. Eli pääasiassa talvella ajelisin. Onkohan tämä siihen ihan sopiva auto, tai muutenkaan kannattava ostos? Jos kumminkin HPIn valmistama, niin vissiin ihan laadukas..? Mites toi vetarijuttu? Onko se ajovirheistä sattunut se niiden hajoaminen, vai ovatko kaikki vain paisutelleet sitä juttua niin että kaikki luulevat että niitä hajoaa joka toinen minuutti?

Poissa DEKY

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #208 : 22.10.08 - klo: 22.06 »
Okei, olen ajellut rata-autoilla aikaisemmin (sitäkin viime aikoina erittäin vähän) ja ajattelin ostaa syksy/talvi/kevätautoksi jonkun monsterin. tämä vaikuttaa hinnaltaan iaka sopivalta, sillä en välttämättä haluaisi satsata liikaa tähän kun en ihan aktiivisin harrastaja kumminkaan ole. Eli pääasiassa talvella ajelisin. Onkohan tämä siihen ihan sopiva auto, tai muutenkaan kannattava ostos? Jos kumminkin HPIn valmistama, niin vissiin ihan laadukas..? Mites toi vetarijuttu? Onko se ajovirheistä sattunut se niiden hajoaminen, vai ovatko kaikki vain paisutelleet sitä juttua niin että kaikki luulevat että niitä hajoaa joka toinen minuutti?
Mulla on kyseinen auto ja sillä on ajettu jo useampi tankillinen.Vielä ei ole mennyt mitään rikki, vaikka autolle on annettu aina kunnolla leipää :cheesy: Tiedä sitten miten muut on hyppinyt/temppuillut kun ovat saaneet noita vetareita tohon tahtiin rikki.Kaikin puolin laadukkaalta on tuntunut ja tehoa on ainakin ollut riittävästi :cool:

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #209 : 27.10.08 - klo: 09.30 »
Itellä on kyllä toiminut ko. auto erittäin hyvin kunhan vähän jousitusta parantelin, ei ole tainnut viimeisellä gallonalla mennä yhtään vetaria poikki, yhden kardaanin katkaisin kun slippery oli liian tiukalla ja tulin hypystä väärin alas(painautin kaasua väärään aikaan).

Mulla saattais olla koko setti myynnissä starttibokseineen kaikkine hiluineen jos kiinnostaa. Onpahan juuri sisäänajettu ossin mottikin autossa kiinni... Autossa ei siis ole mitään vikaa, ei vain aika riitä. YV tavoittaa jos kiinnostaa ja varaosaakin löytyy parin sadan edestä  :wink:

Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.