Se että sijoitusten lisäksi pitäisi vertailla tuloksia tekisi tuloslaskennan pirun vaikeaksi, ja antaahan se putoajan paikalla olo lisää potkua nousta ylemmäksi, verrattuna siihen että tietäisi ettei ole pelkoa putoamisesta jos vain ajaa varmaa ajoa mummoillen. Tämä siis vain oma mielipiteeni, virallista ei vielä liene olemassakaan.. Tämän putoamisen takiahan juuri pääfinaaliin pääsisi myös kakkosnopean erän kaksi parasta, eli jos oletetaan että 8 kuskia on ylivoimaisia tuloksiltaan niin he silti ovat päivän loputtua oikeassa paikassa...
Tekniset ongelmat toki omalla tavallaan aiheuttavat lisäjännitystä tässä hommassa, erityisesti jos autosta hajoaa jotain viimeisillä kierroksillä kärkipaikoilta niin selviytyykö maaliin vielä neljäntenä.
Pistejäärata malli on toinen vaihtoehto ajaa eriä, mutta työläämpi vähän tuloslaskennassa, varsinkin meidän karvalakkiajanotossa..:) Se on silti mukana harkinnassa. Eli siinä pitäisi kaikki kuskit ajamaan toisiaan vastaan ainakin kerran, erät sekoittuisivat paljon enemmän eräkierrosten välillä ja joka erästä sijoituspisteitä joita lasketaan sitten yhteen.. Vaatii aika paljon enemmän työtä, ja lataustaukojen miettimistä.
Kuitenkin tavoitteena olisi kokeilla jotakin uutta, ja jos se toimii niin kehittää ajotapaa vielä jatkossa, kevään muissa PRCA-SC -kisoissa? Nousuerähommaahan ajettiin kaiketi jo Jyskälän Nitrokrossissa, kaiketi positiivinen mieli jäi kaikille.
Katsotaan nyt kun tuo ilmoaika päättyy että miten paljon on kuskeja ja heitämme sitten ehdotukset/käskyt/säännöt pöytään.
Pipo löysällä kuitenkin tarkoitus mennä tosissaan.