Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rcoss

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8
121
Polttisautot / Radioyhteys katkeaa, kaasu täysille
« : 06.06.07 - klo: 13.15 »
Huomasin juuri (kantapään kautta) että kun autostani katoaa radioyhteys, menee kaasu automaattisesti täysille o_O

Mitä järkee...

Eli oleellinen kysymys: miten voin korjata asian niin että kaasu menee mieluummin tyhjäkäynnille kun radioyhteys katoaa ? Auto Kyöstin Inferno 7.5 US Sports 2. Jotain säätöjä näyttää löytyvän myös ohjaimesta...


122
Polttisautot / Vs: edeleen inferno7.5 us sport
« : 16.05.07 - klo: 13.33 »
Sama viesti pisteillä ja pilkuilla varustettuna olisi ollut ehkäpä ymmärrettävä. :huh:

123
Onko kukaan testannut tai onko mutua, paljonko tulpan lämpöarvo vaikuttaa moottorin toimintalämpötilaan ?

Siis jos ajan kuumalla tulpalla versus kylmällä tulpalla (olettaen että molemmilla kone toimii), niin paljonko on oletettavasti eroa moottorin lämpötilassa ?

Ja riippuukohan tämä lisäksi moottorin koosta ?


124
Polttisautot / Vs: Tulppasuositus .28 koneelle
« : 27.04.07 - klo: 09.45 »
FrzT, mulla tuntuu pata toimivan hyvin (tosin ajanut vasta n. 6 tankkia) aika kylmällä tulpalla (OS A5) ja 25% fuili (Model Technics Big Bang). En ole laittanut shimmejä.

125
Polttisautot / Vs: Tulppasuositus .28 koneelle
« : 26.04.07 - klo: 09.46 »
Näin alkaa itsestäkin tuntua että kokeilu on ainoa tie totuuteen... toki on mukavaa saada vinkkejä parhaista arvauksista.


126
Polttisautot / Vs: Tulppasuositus .28 koneelle
« : 25.04.07 - klo: 12.27 »
Toi #8 on ehkäpä melko kuuma tulppa (see http://www.osengines.com/accys/glowplugs.html).

Oliskohan tuolla nitromäärällä R5 hyvä valinta (myös itselleni).


127
Polttisautot / Tulppasuositus .28 koneelle
« : 25.04.07 - klo: 10.38 »
Minkä lämpöinen tulppa olisi suositeltava kun kone on .28 (kyöstin pata) ja fuilina 25% Big Bang. Ilmeisesti vakiotulppa on aika kylmä (?)


128
Polttisautot / Vs: Moottori pysähtyi äkkiä
« : 12.04.07 - klo: 14.42 »
Hyvä vinkki toi vetokäynnistimen tappi. Toivotaan että on se eikä mikään kiinnileikkautuminen... :cry:

129
Polttisautot / Moottori pysähtyi äkkiä
« : 12.04.07 - klo: 12.08 »
Moottori oli tyhjäkäynnillä ja hieman kaasuttelin. Savua tuli. Yhtäkkiä kuului aika hiljainen mutta ihmeellinen ääni (en ollut aikaisemmin kuullut sellaista) ja kone pysähtyi. Moottori (Kyosho GXR 15) on vetokäynnisteinen ja sillä on ajettu hieman yli gallona. Koitin pyörittää vauhtipyörästä mutta ei pyöri.

Mikä on todennäköisyys että mäntä paloi kiinni sylinteriin ? Onko muita vaihtoehtoja ?

130
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno ST:n moottori GXR28
« : 10.04.07 - klo: 14.25 »
Veditkö kokoajan piikillä ? Lämmöt 200 C ... o_O

131
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno 7.5 Sports U.S. versio
« : 02.04.07 - klo: 11.22 »
Nyt tarkoitat sitten varmaan huipputehoa, että siinä ei ole paljoa eroa.

Tehohan on vääntömomentti kertaa kierrosnopeus. Eli jos kierrosnopeus pysyy samana, vain vääntömomenttia kasvattamalla saadaan lisää tehoa.

Palatakseni kirjoitukseesi, siis jos koneessa on enemmän vääntöä alakierroksilla, tarkoittaa se myös sitä että kyseisellä kierrosluvulla antaa kone myös enemmän tehoa. Moottorin antamaa tehoahan voidaan kuvata jatkuvana käyränä kierrosluvun funktiona.


132
Polttisautot / Kyosho Inferno 7.5 Sports U.S. versio
« : 30.03.07 - klo: 12.23 »
Onkos kukaan vielä hankkinut tätä uutuutta ? Pannu on ainakin kasvanut (.28) ja osia on vahvistettu (teräksiset rattaat). Vahvempi servokin kaiketi. Vois olla aloittelijalle hyvä peli (?)

133
Polttisautot / Vs: Sical polttoaineet
« : 29.03.07 - klo: 14.41 »
Mutta asiaan, onko kukaan vielä kokeillut tuota Model Technichsin uutuutta missä on tuota Sicalia ?

Mainoslauseista viis, voihan se silti olla hyvää kamaa.

134
Koska Tattikselle on tulossa puhdistus ? Nyt se on lähes ajokelvottomassa kunnossa johtuen suuresta hiekan ja isojen kivien määrästä. Ilmeisesti kontin roudaus talvella on tuonut merkittävät hiekkakeräymät.


135
Mutta mutta...jos kanttari poistetaan kokonaan, ei autot lennä varikon puuesteiden yli. Ei vaikka nopeutta olisi enemmänkin. Tämä on nimenomaan se ajatus tässä.

136
Turvallisuusehdotus: kun tullaan varikkosuoralle, kaarteen sisäpuolella on betonipomppu. Tuosta pompusta on useampikin auto kimmonnut aina metallikontille asti. Toistaiseksi ilmeisesti suuremmilta ihmisvahingoilta on vältytty mutta potentiaalia on paljon.

Olisiko viisasta ennenkuin sattuu se ensimmäinen ikävä onnettomuus, jossa auto lentää varikolla istujaa päähän 60km/h, poistaa tuo betonipomppu tuosta kohdasta ?

Minusta ainakin olisi.

137
Kunnolla raha liikkumaan ja uusi asfaltti radalle paremmilla kaadoilla. Nykypäiväähän on että kun pyytää vähän ei saa mitään mutta kun pyytää roimasta ei kukaan edes ihmettele sitä :shock:

138
Polttisautot / kyosho FW-05T?
« : 20.12.06 - klo: 14.03 »
Mikä siinä on mielestäsi onnetonta ?

139
Jääkö Hyvinkään asfalttiradalle vesi lillumaan niinkuin Tattarisuolla ?

140
Nykyisen touring-radan isot vesilätäköt ovat todella syvältä !

Rata kuivuisi muutamassa tunnissa jos siihen ei jäisi vesi lillumaan. Syksyn sateissa ei pääse käytännössä ajamaan ollenkaan kun rata on pelkkää lätäkköä.

Tätä asiaa voisi muuttaa jatkossa !

141
Polttisautot / Paras moottori kokoluokassa .12
« : 12.10.06 - klo: 13.43 »
Paras motti .12 koossa ?

142
Polttisautot / Virityspillin vaikutus
« : 10.10.06 - klo: 16.33 »
En osaa sanoa mikä pilli siinä on, Kyöstin matalan profiilin rata-auto FW-05T on kyseessä. En usko, että on ainakaan mikään kovin hyvä tehopilli kun myyvät samaan moottoriin tehopilliä kovalla hinnalla... veikkaan ettei tossa sun pure tenissä ole kovinkaan hyvä tehopilli suoraan paketista. Kunhan myyvät kaikkea nimellä 'tehopilli'.

Sanokaas ne ken ovat vaihdelleet pilliä, mikä on vaikutus ?

143
Polttisautot / Virityspillin vaikutus
« : 10.10.06 - klo: 11.13 »
Kuinka paljon olisi odotettavissa lisätehoa jos vaihdan virityspillin GXR15 koneeseen ? Nyt siinä on vakio perus-kaura-pilli.

Ja uusi pilli kun näyttää maksavan n. 80€ niin tämä kysymys kiinnostaa... eli tuleeko lisää potkua akselilla paljon, vähän, ei juurikaan etc.

144
Polttisautot / Yksisuuntalaakerin hoito
« : 29.09.06 - klo: 15.39 »
tänks a bunch. Mutta tiedätkö sopiiko yhtä hyvin myös 2-vaihteen yksisuuntalaakeriin ?

145
Polttisautot / Yksisuuntalaakerin hoito
« : 29.09.06 - klo: 15.12 »
Muistatko mitä öljyä toi on ?

146
Polttisautot / Yksisuuntalaakerin hoito
« : 29.09.06 - klo: 12.59 »
Japoff, kun on ensin luistanut tuo laakeri ja sitten olet lisännyt öljyä, niin sitten taas pitää (?) Kuinka kauan ? Tankillisen ... ?

147
Polttisautot / Yksisuuntalaakerin hoito
« : 27.09.06 - klo: 11.34 »
Miten saa vaihteiston yksisuuntalaakerin kestämään mahdollisimman pitkään ?

Pidänkö ilman öljyä vai tuleeko öljytä ? Muuta ?

148
Kolme asiaa tulee heti mieleen:

1. Asfalttirata paremmaksi. Varsinkin tällaisena 'tavallisena' kuskina nurmialueet eri kaistojen välissä olisi tervetullut parannus. Tämä estäisi autojen törmäystä kun kuitenkin jossain vaiheessa tekee ajovirheen. Lisäksi rata on märkä todella kauan sateen jälkeen kun sinne muodostuu isoja lätäköitä. Jos noita lätäköitä ei muodostuisi, rata kuivuisi varmaan muutamassa tunnissa sateen jälkeen. Nyt kestää pahimmillaan yli vuorokauden.

2. Krossirata sellaiseen kuntoon, että siinä oikeasti ajettaisiin. Tämä lisäisi rc-toimintaa Tattiksella varmuudella.

3. Pääsy radalle helpommaksi. Nyt portit ovat usein kiinni vaikka olisi virallisena aukioloaikanakin siellä. Sitten joutuu ajamaan cartin radan kautta josta taas tulee sanomista. Eli voisiko portit rc-radalle olla auki aina kun carting ratakin on auki ?

149
Polttisautot / Vauhtipyörän paino
« : 21.09.06 - klo: 13.04 »
Mitä vaikutusta on vauhtipyörän painolla ? Ostin juuri uuden ja se on selvästi aikaisempaa kevympi.

150
Mitäs asioita tulee mieleen jos on hankkimassa uutta tehokkaampaa konetta rata-autoon ?

Kyseessä siis olisi perusmokkula GXR-15 koneesta siirtyminen vaikkapa RB:n V12 koneeseen.

Mitä tulee huomioida ? Pärjääkö vanhalla kytkinkellolla ja kytkimellä (kovamuovipalat) ?

Välityssuhdetta nyt varmaan ainakin pääsee rassaamaan. Ja lienee niin, että auton säätöjä saa varmaan myös muuttaa.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8