RC10.FI
Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: Mr Cale - 12.12.11 - klo: 19.15
-
FinTrack Tour + C-12 SM 2012 –ohjeisto
TSM-10, TSP-10, TSS-10, C-12, CS-12
Päivitetty 3.1.2011
1 Osakilpailut ja yhteyshenkilöt
1.1 FinTrack Tour talviosakilpailut
FTT I 14.-15.1. Kymen pienoisautokerho
Yhteyshenkilö: Kalle Lehto, kalle.lehto (a) gmail.com
Tuomariston puheenjohtaja: Matti Korvenmaa
FTT II 25.-26.2. Oulun seudun pienoisautoilijat
Yhteyshenkilö: Vesa Yli, vesa_yli (a) hotmail.com
Tuomariston puheenjohtaja: Pentti Minkkinen
FTT III 14.-15.4. Laukaan Moottorimiehet
Yhteyshenkilö: Pentti Minkkinen, pentti.minkkinen (a) luukku.com
Tuomariston puheenjohtaja: Sami Munck
1.2 FinTrack Tour kesäosakilpailut
FTT IV 26.-27.5.* Kymen pienoisautokerho
Yhteyshenkilö: Kalle Lehto, kymenpienoisautokerho (a) gmail.com
Tuomariston puheenjohtaja: Matti Korvenmaa
FTT V 9.6. Laukaan Moottorimiehet
Yhteyshenkilö: Pentti Minkkinen, pentti.minkkinen (a) luukku.com
Tuomariston puheenjohtaja: Arto Lehto
FTT VI 14.7. Uusikaupunki
Yhteyshenkilö: Arto Lehto, arto.lehto (a) pp.inet.fi
Tuomariston puheenjohtaja: Heikki Helin
*TSM-10 luokan PM-osakilpailu, TSS-10 ajaa normaalisti 1-päiväsen kilpailun
1.3 C-12 SM-osakilpailut
C-12 SM I 28.1. Etelä-Pohjanmaan Urheiluautoilijat
Yhteyshenkilö: Ari-Pekka Kyykkä, ari-pekka.kyykka (a) nic.fi
Tuomariston puheenjohtaja: Ville Sipola
C-12 SM II 25.2. Oulun seudun pienoisautoilijat
Yhteyshenkilö: Vesa Yli: vesa_yli (a) hotmail.com
Tuomariston puheenjohtaja: Pentti Minkkinen
C-12 SM III 24.3. Tampereen Urheiluautoilijat
Yhteyshenkilö: Heikki Helin, heikki.helin (a) kolumbus.fi
Tuomariston puheenjohtaja: Arto Lehto
C-12 SM IV 21.4. Kymenpienoisautokerho
Yhteyshenkilö: Kalle Lehto, kalle.lehto (a) gmail.com
Tuomariston puheenjohtaja: Matti Korvenmaa
1.4 Sarjojen yhteyshenkilö
Sarjojen yhteyshenkilönä toimii Kalle Lehto
eMail: kalle.lehto (a) gmail.com
puh: O4O 728 6533
2 Ajettavat luokat
TSM-10 (Touring Saloon Modified) avoin Suomen Mestaruus -sarja
TSP-10 (Touring Saloon ProStock) FinTrack -sarja
TSS-10 (Touring Saloon Stock) FinTrack sekä Nuorten Mestaruus –sarja
C-12 (12th Modified) avoin Suomen Mestaruus –sarja
CS-12 (12th Spec) FinTrack -sarja
Tämä sarja ja sen osakilpailut järjestetään AKK-Motorsport ry:n luvalla, Autourheilun Sääntökirja 2012 ja näiden sarjasääntöjen mukaisesti. Tulkintatapauksissa nämä sarjasäännöt ovat määräävät.
Lisäluokkien ajaminen aikataulullisista syistä on ilman erillistä lupaa sarjan yhteyshenkilöltä kielletty.
2.1 Osallistumisrajoitukset
Kilpailija saa osallistua vain yhteen 1/12 -luokkaan samassa osakilpailussa. TSM-10 –luokkaan osallistuvat, eivät saa osallistua muihin touring-luokkiin samassa osakilpailussa. TSS-10 ja TSP-10 –luokissa osallistumisrajoitukset sääntökirjan mukaan. Lisäksi TSS-10 –luokassa yli 18-vuotiaiden osallistumista rajoitetaan seuraavasti.
TSS-10 FinTrack-sarjan osakilpailuihin yli 18 vuotiaista ei saa osallistua...
- kahden edellisen kauden aikana jossain sähkö rata SM-sarjassa (C-12, TSM-10) parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
- kahden edellisen kauden aikana muissa ROA SM-sarjoissa (TP-10, M2-10, M4-10, M-8, LS-5) parhaaseen kolmannekseen sijoittunut kilpailija
- kahden edellisen kauden aikana ROA EM/MM -kilpailuissa parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
- edellisellä kaudella TSP-10 FinTrack-sarjassa parhaaseen kolmannekseen sijoittunut
- edellisellä kaudella TSS-10 FinTrack-sarjassa kolmen parhaan joukkoon sijoittunut yli 18 v kilpailija
3 Ilmoittautuminen
Kilpailuihin ilmoittaudutaan AKK:n KITI-järjestelmän kautta. KITI-ilmoittautuminen on sitova!
Osakilpailujen virallinen ilmoittautumisaika päättyy torstaina reilua viikkoa ennen varsinaista kilpailupäivää. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa nimi, seura, osoite, puhelinnumero/sähköpostiosoite, lisenssinumero, luokka, kilpailijanumero, vähintään neljä 27 MHz tai 40 MHz taajuutta (tai 2,4 GHz) sekä henkilökohtaisen transponderin numero mikäli mahdollista. Alle 18 vuotiailla kilpailijoilla tulee olla huoltaja ja ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.
Osanottomaksu on TSM-10 ja C-12 -luokissa 30 €, TSP-10, TSS-10 ja CS-12 luokissa 25 €. Jälki-ilmoittautumismaksu on 40 € kaikissa luokissa.
4 Kilpailuformaatti
• 2 ohjattua harjoitusta
• 4 alkueräkierrosta
• 3 x A-finaalit, 2 x muut finaalit
Vähintään jälkimmäinen ohjattu harjoitus tulee ajaa transpondereilla, mutta molemmat ohjatut harjoitukset suositellaan ajettavaksi transpondereilla.
Poikkeuksena TSM-10 –luokka ajaa Kuusankosken (FTT I) ja Laukaan (FTT III) talviosakilpailuissa, sekä Kuusankosken PM-kilpailussa (FTT IV) 2-päiväisellä formaatilla.
Lauantaina
• 3 ohjattua harjoitusta
• 3 alkueräkierrosta
Sunnuntaina
• 1 ohjattu harjoitus
• 2 alkueräkierrosta
• 3 x finaalit
4.1 Talvella
Talvella luokat on jaettu kahdelle päivälle. Touring-luokista lauantaina ajetaan TSS-10 ja sunnuntaina TSP-10. TSM-10 ajetaan Kuusankosken ja Laukaan osakilpailuissa 2 päiväisenä ja Oulussa sunnuntaina. C-12 ja CS-12 –luokat ajetaan lauantaina. Suurin alkueräryhmien määrä päivää kohden on kahdeksan. Rajan ylittyessä vähennetään yksi alkueräkierros.
Perjantaina ei ole vapaata harjoitusta. Kisaradan tulee olla profiililtaan uusi ja ajamaton.
Finaalipaikat (alkuerätulokset) touring-luokissa määräytyvät seuraavasti
Jos ajetaan 5 alkueräkierrosta (TSM-10)
- pistelasku 2/5 (EFRA “Round by Round”)
Jos ajetaan 4 alkueräkierrosta
- pistelasku 2/4 (EFRA “Round by Round”)
Jos ajetaan 3 alkueräkierrosta
- paras tulos (EFRA “Fastest Time”)
C-12 ja CS-12 riippumatta alkueräkierrosten määrästä
- paras tulos (EFRA "Fastest Time")
4.2 Kesällä
• 2 ohjattua harjoitusta
• 4 alkueräkierrosta
• 3 x A-finaalit, 2 x muut finaalit
FTT–kilpailupäivä on lauantai, jolloin ajetaan luokat TSM-10, ja TSS-10. Suurin alkueräryhmien määrä on yhdeksän. Rajan ylittyessä vähennetään yksi alkueräkierros.
Kesällä kaikissa luokissa finaalipaikat (alkuerätulokset) määräytyvät seuraavasti:
Jos ajetaan 4 alkueräkierrosta
- pistelasku 2/4 (EFRA “Round by Round”)
Jos ajetaan 3 alkueräkierrosta
- paras tulos (EFRA “Fastest Time”)
Eri alkuerätavat on esitelty sääntökirjassa.
4.3 Lähetystapa
Alkueriin autot ryhmitetään riviin järjestäjän määräämään paikkaan lähtöjärjestyksen mukaisesti. Autot lähetetään erään lähtöjärjestyksen mukaisesti yksitellen lipulla tai kuulutuksella. Lähtöjärjestys ensimmäisellä eräkierroksella on erälistojen järjestys (FTT Ranking). Seuraaviin eriin lähdetään parhaan ajetun tuloksen mukaisessa järjestyksessä.
Finaalilähetys tapahtuu lipulla / äänimerkillä. Finaalien lähetystapa: Lippu ylhäällä 30 s lähtöön, lippu vaakatasossa 15 s lähtöön, lippu laskee maahan, lähtökäsky äänimerkillä (lippu jää edelleen maahan). Myös laskentaohjelman automaattista äänilähetystä voidaan käyttää. Finaaleissa lähtöruutujen väli pitää olla vähintään 3 metriä. Finaalien lähtöpaikat tulee olla merkittynä rataan (tai radan reunaan) ennen kilpailun alkua. Lähetystapa ja lähtöruudut tulee esitellä kilpailijoille ajajakokouksessa ennen kilpailun alkua.
5 Kilpailunumerot
Numerot sijoitetaan touring-luokissa auton molempiin kylkiin etu- tai takaoveen ja C-12 luokassa molempiin kylkiin sekä auton keulaan. Numerotarroja on saatavilla katsastuksessa.
Lista kilpailijanumeroista löytyy ohjeiston liitteestä 1 ja listaa pitää yllä sarjan yhteyshenkilö. Uudet kilpailijat ja luokkaa vaihtaneet hakevat kilpailijanumeronsa ennen kilpailuun ilmoittautumista sarjan yhteyshenkilöltä (kalle.lehto (a) gmail.com).
6 Katsastus
Kilpailulle tulee olla nimettynä katsastuspäällikkö ja hänen apunaan tulee olla riittävästi avustavia henkilöitä riittävän katsastuksen suorittamiseksi (suositus kaksi henkilöä). Kilpailijalla tulee olla oikeus tarkastuttaa autonsa laillisuus ennen erää sekä pakollinen jälkikatsastus erän jälkeen. Auto ja radiolaitteet tulee aina olla sääntöjenmukaiset.
Auto on tuotava erän jälkeen katsastukseen. Mikäli autoa ei tuoda katsatukseen on rangaistuksena parhaan alkuerätuloksen/pisteiden menetys.
Seuraavia kohteita tulee tarkkailla autoista kilpailuerän jälkeisessä katsastuksessa katsastuspäällikön harkinnan mukaan: paino, korkeus, leveys, siiven koko, korin tyyppi, renkaiden merkinnät sekä akkujen laillisuus
Lisäksi ennen erää voidaan katsastaa LiPo-akkujen jännite sekä vakioluokissa (TSS, TSP, CS) säätimien asetukset. C-12 ja CS-12 -luokissa auton maavara (min. 3 mm) tarkastetaan ennen jokaista erää. Ennen erää tehtävä katsastus on läpäistävä, ennen radalle pääsyä.
Mikäli kilpailijan auto on erän jälkeen sääntöjenvastainen tulee kyseinen alkuerä-/finaalitulos hylätä ko. kilpailijalta. Rengasmerkintöjen puuttuessa kilpailijan kyseinen erä hylätään sekä ajetut renkaat merkitään sääntöjenmukaisesti, mikäli kilpailija on jo merkkauttanut kaikki renkaansa, niin silloin kilpailijan paras alkuerä-/finaalitulos hylätään ja renkaita ei merkata. Riippuen vilpin vakavuudesta asia lähetetään AKK:n käsiteltäväksi, joka päättää asianmukaisista seuraamuksista.
Kaikissa kilpailuissa käytetään samaa katsastusvälineistöä.
6.1 Lisäykset sääntökirjan tietoihin
Touringluokkien renkaat
Talvi
Schumacher Sorex 28R (FinTrack 2012)
- Sorex 28R+ JB + Revlite24 Stiff
Kesä
Kuivan kelin rengas:
Schumacher # XG-32RY (Sorex 32R+Yellow+Revlite24)
Sadekelin rengas:
65055 VTEC Rain Tire Dunlop D20 pre-glued
Valmiiksi liimattujen rengassettien renkaiden ja vanteiden muokkaaminen kielletty (pois lukien renkaan pinnan hiominen ja liimaaminen).
Renkaiden kemiallinen käsittely
Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat hajuttomat pitoaineet ja pienoisauton renkaiden puhdistukseen tarkoitetut hajuttomat puhdistusaineet sallittu. Jarrukliinerit, moottorisprayt yms. auto- tai apteekkikemikaalit ehdottomasti kielletty!
Korilistat
EFRA-korilistat on esitetty liitteissä 3 ja 4.
TSP-10, CS-12 ja TSS-10 moottorit
TSP-10 ja CS-12:
CS Super Sport Brushless Motor 10,5T
- Valmistajan osanumero: C110304
CS Magnetic Pro2 BL Motor 10,5T
- Valmistajan osanumero; C110231
GM PRO STOCK 10,5T STAR W. ANT.
- Valmistajan osanumero: 97290 tai 104468
Moottoreissa käytettävä vakioennakkoa.
Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty, Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen
(http://users.tkk.fi/~ktlehto/FTT2012/CS-ajoitus.jpg)
CS Magnetic Pro2 BL Motor 10,5T -mottorin sallittu ajoitus (CS (http://download.cs-electronic.com/anleitungen/MagneticPro2_Gebrauchsanleitung.pdf))
(http://users.tkk.fi/~ktlehto/FTT2011/GM-timing1.jpg)
GM 10.5 -moottorin sallittu ajoitus.
TSS-10:
LRP X12 Vector Stock Spec 17.5
- Valmistajan osanumero: 50852
Nosram PURE Evolution 17.5T
- Valmistajan osanumero: NS-91851
Molemmissa moottoreissa on käytettävä neljän pisteen (oooo) ennakkopalaa.
Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty, Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen.
TSS-10, TSP-10 ja CS-12 Nopeudensäätimet
TSS-10, TSP-10 ja CS-12 –luokissa on käytettävä ROAR-hyväksyttyä ns. 0-ennakkosäädintä ja säätimessä hyväksynnässä mahdollisesti mainittua profiilia. ROAR hyväsytyt säätimet on nähtävillä ROARin nettisivuilla “ROAR Approved Sportsman ESC’s” osoitteessa http://www.roarracing.com/?page_id=737 (http://www.roarracing.com/?page_id=737)
LiPo-akut
Sallitut akut sekä lataussäännöt on esitelty liitteessä 5.
6.2 Renkaiden merkkaus
Touring-luokissa talvella kilpailija ostaa kisarenkaansa järjestäjältä ilmoittautumisen yhteydessä. Renkaat merkitään sinetillä renkaan ja vanteen saumaan tässä vaiheessa. Kilpailijalle annetaan ilmoittautumisen yhteydessä tarvittava määrä rengastarroja. Kun kilpailija haluaa hyväksyttää tietyn renkaan tulee hänen käydä katsastuksessa merkkaamassa rengas sinetillä rengastarran ja vanteen päälle. Renkaat tulee merkitä ennen ajoa.
Kuivan kelin kisarenkaat ostetaan ilmoittautumisen yhteydessä kilpailun järjestäjältä. Hinta 30 € / rengassarja. Sadekelin renkaat voi jokainen kilpailija hankkia itse. Sadekelin rengas on sama kuin esim. viime kesänä, joten vanhoillakin saderenkailla voi ajaa.
TSS-10 ja TSP-10 –luokissa saa käyttää myös edellisessä kilpailuissa käytettyjä renkaita (pitää löytyä aikaisemman kisan tarrat ja sinetit), mutta nämä lasketaan myös sallittuun maksimirengasmäärään kilpailua kohti. TSM-10 –luokassa edellisissä kilpailuissa käytettyjä renkaita ei saa käyttää.
Sallitut rengasmäärät (kpl) yhtä kilpailua kohti
Luokka Normaali Sade
TSM-10 8 4
TSP-10 sis. 4 / ulk. 8 4
TSS-10 sis. 4 / ulk. 8 4
6.3 Ympäristö
Kilpailun järjestäjän tulee hankkia kilpailualueelle pattereiden/akkujen sekä öljyn keräyspiste.
7 Tuloslaskenta
Kilpailulla tulee olla nimetty tuloslaskentapäällikkö ja hänen apunaan on oltava riittävä määrä avustavia henkilöitä (suositus kaksi avustavaa henkilöä). Kilpailuissa on suositeltavaa olla mahdollisuus ns. ”personal transpondereiden” käyttämiseen. Tuloslaskentapäällikön tulee varata riittävästi resursseja erätulosten kuljetukseen ilmoitustaululle sekä finaalitulosten laskemiseen. Kilpailukutsussa on mainittava, mikäli kilpailussa käytetään lainattavia tai vuokrattavia personal transpondereita. Mikäli ponderivuokraa peritään on sen suuruus 5 eur/ponderi.
7.1 Lopputulokset
Kilpailun lopputuloksista tulee näkyä vähintään sijoitus, kilpailijanumero, nimi, seura, finaalisijoitukset sekä yhteispisteet finaaleista. Kaikkien luokkien lopputulokset toimitetaan sarjan yhteyshenkilölle ja SM-luokkien (C-12 ja TSM-10) tulokset AKK:n Ralf Petterssonille ralf.pettersson@gmail.com
8 Tuomarointi
Kilpailuerien tuomarointi tapahtuu kilpailunjohtajan ja tuomareiden toimesta. Vastuualueet tulee jakaa ensimmäisessä tuomariston kokouksessa.
8.1 Tuomarointikohteet
Sääntökirjassa mainittujen asioiden lisäksi tulee huomioida seuraavaa:
1. Väärään suuntaan ajo (ei kolarista johtuva sinkoutuminen) kilpailuerän aikana: Liputus pois erästä.
2. Tilan antaminen: Nopeammalle (alkuerissä parempaa tulosta ajavalle ja finaalissa kierroksella ohittavalle) kilpailijalle on annettava tilaa nopeamman ajoa häiritsemättä. Tilan antamatta jättämisestä rangaistaan stop and go -rangaistuksella ja jos tilanne on tahallinen niin lisäksi annetaan estäjälle varoitus.
3. Lähitilanteessa (ns. hiostaessa) peräänajo: Lievässä tapauksessa jos odottaa ja antaa kärsineen osapuolen mennä edelle ei anneta rangaistusta, mikäli edellä oleva ei päästä kärsinyttä osapuolta edelle, niin rangaistukseksi annetaan stop and go. Kilpailun johto kirjaa myös "hiostustilanteen" ajorikkeet muistiin. Jos kilpailijan tai kilpailijoiden häiritseminen (toistuva häirintä) vastaavanlaisella ajolla jatkuu, tuomitaan päälleajajalle stop and go -rangaistus siitä huolimatta että hän antaisi tilaa kolhitulle.
4. Vaarallinen ja toisia haittaava ajotapa on kielletty. Tahallinen kiilaaminen radan reunaa kohti, mutkittelu puolelta toiselle, päälleajo tms. ovat ankarasti kiellettyjä. Rangaistuksena stop and go sekä tahallisuudesta ja virheen toistamisesta ja törkeydestä riippuen tuomariston harkinnan mukaan kilpailusta sulkeminen.
5. Kilpailun johtaja / ratatuomarit valvoo kärkikuljettajien (+ muut nopeammat) etenemistä ja hoitaa, että tilaa on ajaa omaa suoritusta alkuerissä.
6. Nostovuorosta pois jäänti -> paras alkuerätulos tai finaalisijoitus hylätään.
7. Varaslähdön tuomitseminen on ainoastaan lähettävän tuomarin käsissä.
8. Radalle paluu ilman kolhimista.
9. Korokekäyttäytyminen. Kanssakilpailijoille tulee antaa keskittymisrauha. Korokkeelta poistuminen kesken erän sekä turha metelöinti on ehdottomasti kielletty.
Näitä asioita pitää painottaa ajajakokouksessa ja tuomariston kokouksessa.
9 Palkinnot
Sarjan jokaisessa osakilpailussa palkitaan kaikissa luokissa 6 parasta, B-finaalin 3 parasta ja alempien finaalien voittajat. Lisäksi TSS-10 –luokassa palkitaan kaikki alle 18 vuotiaat kilpailijat erillisillä Nuorten Mestaruus –palkinnoilla (esim. mitalein)..
Jokaisesta osallistumisesta maksetaan sarjan yhteispalkintoihin 2 €. Sarjan yhteyshenkilö kerää palkintorahat järjestäjiltä ja hankkii sarjapalkinnot, jotka jaetaan viimeisessä osakilpailussa.
Lisäksi kauden päätyttyä AKK-Motorsport ry palkitsee mitaligaalassaan luokkien C-12 ja TSM-10 yhteispisteiden kolme (3) parasta SM-mitalein.
Touringluokissa ensimmäistä kautta luokassaan ajavat kilpailijat kilpailevat Vuoden Tulokkaan tittelistä ja kiertopalkinnosta. Palkinnot jaetaan sarjapisteiden mukaisesti.
10 Sarjapisteet
Pisteet lasketaan eri luokissa seuraavasti:
C-12 SM-sarja 3 / 4
CS-12 FinTrack-sarja 3 / 4
TSM-10 SM-sarja 5 / 6
TSS-10 NM-sarja 5 / 6 vain alle 18 vuotiaat huomioidaan
TSS-10 FinTrack-sarja 5 / 6
TSP-10 FinTrack-sarja 3 / 3 (talvi)
TSM-10 ja C-12 SM-osakilpailuissa jaetaan SM-pisteitä, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty (= KITI-ilmoittaumisten määrä) vähintään 15 kilpailijaa. Luokassa jaetaan SM-arvo, jos ko. luokan sarjan vähintään puolet osakilpailuista täyttää kyseisen miniosallistujamäärä vaatimuksen.
TSP-10, TSS-10 ja CS-12 –luokkien osakilpailuissa jaetaan FinTrack-sarjapisteita, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty (= KITI-ilmoittaumisten määrä) vähintään 10 kilpailijaa. TSS-10 NM-pisteitä jaetaan riippumatta alle 18-vuotiaiden osallistujien määrästä.
Jokaisesta osakilpailusta jaetaan pisteitä seuraavasti:
(http://users.tkk.fi/~ktlehto/FTT2009/FTT2009pistejako.jpg)
11 Kilpailijoiden jako alkueräryhmiin
Maksimissaan 10 kuljettajaa/alkueräryhmä. HUOM! Radat tulee rakentaa siten, että tuo mainittu maksimimäärä autoja on mahdollista sijoittaa eriin.
Kuljettajat jaetaan alkueräryhmiin FTT Ranking –listan mukaisessa järjestyksessä. FTT-rankin löytyy rc10.fi –foorumilta. Sarjan yhteyshenkilö avustaa tarvittaessa eräjakojen muodostamisessa. Kilpailunjärjestäjä voi kilpailun valvojan ja luokkayhteyshenkilön luvalla tehdä yksittäisiä poikkeuksia erälistoihin.
Vapaa harjoittelu ajetaan alkueräryhmittäin, jolloin varsinaista eräharjoitusta ei enää ajeta. Mahdolliset radiohäiriöt selvitetään 1. ja 2. vapaaharjoituksen aikana. Kuljettajat jaetaan finaaleihin oheisen kaavion mukaan.
Kuljettajien jako finaaleihin
(http://users.tkk.fi/~ktlehto/FTT2012/finaalijako.jpg)
Liitteet
Liite 1 - Kilpailijanumerolista
Liite 2 - 1/12 korilista
Liite 3 - EFRA 1/10 korilista
Liite 4 - Harjattomat sähkömoottorit
Liite 5 - LiPo-akut
Liite 6 - Nollaennakkosäätimet
* * *
Edit 19.12.: Lisätty tuomariston puheenjohtajat
Edit 3.1.: Lisätty kuva CS Pro2 -moottorin sallitusta ajoituksesta (TSP-10 ja CS-12)
Edit 16.5.: Liitettä 6 (Nollaennakkosäätimet) päivitetty
-
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 1 - Kilpailijanumerolista
Uudet kilpailijat:
Kilpailu numero pyydetään sarjan yhteyshenkilöltä. Ilmoita nimi, seura ja luokka. kalle.lehto (a) gmail.com
Vanhat kilpailijat:
Ilmoita, jos olet vaihtanut/vaihtamassa luokaa tai seuraa.
Virallisia EuroRC (http://www.eurorc.com) numerotarroja on saatavilla kilpailupaikalla katsastuksessa.
TSM-10
1 Matias Kuusinen PKSRCA
2 Viljami Kutvonen PKSRCA
3 Kalle Lehto KyPak
4 Miko Teponoja TamUA
5 Pauli Helin TamUA
6 Joni Minkkinen LMM
7 Eetu Luukkonen MäntsMK
8 Ari-Pekka Kyykkä EPUA
9 Toni Niinivirta MäntsMK
10 Karri Salmela PKSRCA
11 August Poutiainen TUA
12 Lasse Ilvessalo PKSRCA
13 Valtteri Eklund KyPak
14 Janne Kiiski RiiUA
15 Henry Salmén LahUA
16 Kirill Trofimov RUS
17 Matias Riekkinen HyUA
18 Markus Riekkinen HyUA
19 Teemu Leino UAU
20 Tomi Mairue SRC
21 Teemu Rytsy KyPak
22 Jani Hovi HyUA
23 Niko Vuorenmaa HyUA
24 Teemu Toivonen PKSRCA
25 Sami Salmela PKSRCA
26 Ari Heinonen PKSRCA
27 Petri Oksanen RiiUA
28 Harri Lukkari MäntsMK
29 Jörg Tiit EST
30 Kenneth Södergård VUA
31 Iina Mäkelin KyPak
32 Christer Andersson MMRc
33 Jesse Kähkönen HyUA
34 Jukka Häkämies LohUA
35 Markus Åfelt LohUA
36 Niko Sinervo RiiUA
37 Georgy Chmigal RUS
38 Teppo Savolainen TUA
39 Ivan Laptev RUS
40 Mihail Tsistovski LahUA
41 Jethro Lehtojärvi TUA
42 Tero Kupari LohUA
43 Tuomas Åfelt LohUA
44 Taneli Erkkilä FED
45 Miika Rinne VUA
46 Matti Korvenmaa PKSRCA
47 Juha Ahola LahUA
48 Jukka Penttinen LahUA
49 Janne Mäkynen JklSRK
50 Joel Valander RiiUA
51 Jaakko Louhi RaiSRK
52 Kirill Kiselev RUS
53 Niko Hujanen LMM
54 Juha Menna TUA
55 Sami Haapsaari TUA
56 Arto Heinonen PKSRCA
57 Tommi Pausio RaiSRK
58 Niko Lindvall KyPak
59 Jyrki Lehto ATAK/UA
TSP-10
1 Arto Heinonen PKSRCA
2 Janne Valtanen Ospa Ry
3 Markku Honkanen PKSRCA
4 Alexandr Naumov RUS
5 Jomi Pulli KyPak
6 Sami Takkinen LahUA
7 Jari Valkola PKSRCA
8 Alexey Egorov RUS
9 Tommi Wiksten PKSRCA
10 Mika Anttonen Ospa Ry
11 Thomas Sojakka PKSRCA
12 Juha Menna TUA
13 Marko Vähäkuopus Ospa Ry
14 Axel Toivonen PKSRCA
15 Sami Haapsaari TUA
16 Pekka Kuronen KUA
17 Ossi Kaario PKSRCA
18 Tuukka Tiainen PKSRCA
19 Ville Sipola Ospa Ry
20 Kenneth Södergård VUA
21 Teemu Toivonen PKSRCA
22 Jonni Kotola PKSRCA
23 Antti Luoto Ospa Ry
24 Petri Oksanen RiiUA
25 Niko Laineaho PKSRCA
26 Antti Kanniainen Ospa Ry
27 Björn Södergård VUA
28 Joni Hiltunen TUA
29 Niko Lindvall KyPak
30 Henry Kanerva TamUA
31 Mikko Vuolteenaho Ospa Ry
32 Jani Seppälä Ospa Ry
33 Jukka Laine VUA
34 Ville Hyppönen UAU
35 Georgy Chmigal RUS
36 Janne Kiiski RiiUA
37 Kari Tamminen PKSRCA
38 Tommi Pausio RaiSRK
39 Harri Valli VääUA
40 Jari Itävuori PKSRCA
41 Sami Huhta PKSRCA
42 Tuomo Otsavaara PKSRCA
43 Jani Hovi HyUA
44 Jukka Häkämies LohUA
45 Niko Vuorenmaa HyUA
46 Jethro Lehtojärvi TUA
47 Max Mört PKSRCA
48 Juha Söderholm PKSRCA
49 Mihail Kuznecov RUS
50 Sauli Ylösmäki KyPak
51 Mihail Tsistovski LahUA
52 Niko Sinervo RiiUA
53 Petri Ström JoeUA
54 Miika Laurila OSPA
TSS-10
1 Joel Valander RiiUA
2 Jaakko Louhi RaiSRK
3 Eetu Pesonen LahUA
4 Lauri Malinen LahUA
5 Janne Mäkynen JyvSRK
6 Niko Hujanen LMM
7 Juha Söderholm PKSRCA
8 Tino Eriksson MäntsMK
9 Jyrki Malinen LahUA
10 Tommi Pausio RaiSRK
11 Matti Iivonen KyPak
12 Marko Jussila KyPak
13 Pekko Iivonen KyPak
14 Jan Öhman KyPak
15 Valtteri Pausio RaiSRK
16 Jona Oksanen RiiUA
17 Antti Louhi RaiSRK
18 Petteri Jäntti PKSRCA
19 Max Mört PKSRCA
20 Petteri Kauppinen RiiUA
21 Antti Laurinkoski JärvSRK
22 Erkko Ylösmäki KyPak
23 Juho Hattunen PKSRCA
24 Sauli Ylösmäki KyPak
25 Tuomo Otsavaara PKSRCA
26 Petri Hoffman PKSRCA
27 Eemeli Anttonen Ospa Ry
28 Riku Teräväinen KyPak
29 Timo Levänen RiiUA
30 Kari Siik TamUA
31 Nikke Pitkä RiiUA
32 Björn Södergård VUA
33 Anssi Heikniemi TUA
34 Juho Mikkelä KyPak
35 Keijo Kaattari Ospa Ry
36 Juha Rintala EPUA
37 Jaakko Huhmarsalo VUA
38 Jukka Määttä Ospa Ry
39 Isto Lehtinen VihUA
40 Matti Korkiakoski Ospa Ry
41 Nico Haapalehto Ospa Ry
42 Mika Pylväläinen LahUA
43 Sauli Lehtimäki PKSRCA
44 Joonas Laipio LahUA
45 Mika Honkonen OSPA
46 Ari Junkkari OSPA
47 Esa Sarkimo LohUA
48 Ari Sarkimo LohUA
49 Jarmo Kiiski KyPak
50 Tapio Matikainen VääUA
51 Axel Toivonen PKSRCA
52 Jari Järviluoma ATAK/UA
53 Rami Maikola ATAK/UA
54 Mika Niiranen LahUA
55 Altti Heikkinen RiiUA
56 Antti Savolainen KyPak
57 Jukka Laine RiiUA
C-12
1 Simo Ahoniemi HyUA
2 Vesa Yli Ospa Ry
3 Teemu Saarinen HyUA
4 Panu Vehniäinen TamUA
5 Tony Raikas KyPak
6 Antero Kivijärvi PKSRCA
7 Miko Teponoja TamUA
8 Viljami Kutvonen PKSRCA
9 Jarno Siltanen Rccjkl
10 Pauli Helin TamUA
11 Ari-Pekka Kyykkä EPUA
12 Henri Fredriksson PKSRCA
13 Sami Munck TamUA
14 Miika Rinne VUA
15 Tommi Torikka ATAK/UA
16 Joni Minkkinen LMM
17 Antti Ollinmäki JärvSRK
18 Mika Anttonen Ospa Ry
19 Matias Kuusinen PKSRCA
20 Marko Vähäkuopus Ospa Ry
21 Pasi Lento Ospa Ry
22 Niko Putkonen TamUA
23 Harri Peltomaa TamUA
24 Lassi Salo HyUA
25 Jarkko Mustonen PKSRCA
26 Miika Laurila Ospa Ry
27 Jörg Tiit EST
28 Taneli Erkkilä FED
29 Sami Huovinen Ospa Ry
30 Aarre Sillanpää TamUA
31 Risto Koskinen TamUA
32 Juha Menna TUA
33 Lari Jäppinen TamUA
34 Pekka Koivula TamUA
35 Jani Hovi HyUA
36 Teppo Savolainen TUA
CS-12
1 Janne Valtanen Ospa Ry
2 Risto Koskinen TamUA
3 Sami Haapsaari TUA
4 Antti Luoto Ospa Ry
5 Janne Liinkangas PKSRCA
6 Juha Menna TUA
7 Ville Sipola Ospa Ry
8 Sami Huovinen Ospa Ry
9 Jani Seppälä Ospa Ry
10 Axel Toivonen PKSRCA
11 Ari Lappi PKSRCA
12 Jukka Laine VUA
13 Jani Hovi HyUA
14 Taneli Erkkilä FED
15 Ilpo Koivisto PKSRCA
16 Jaakko Mursula PKSRCA
17 Keijo Kaattari OSPA
18 Pasi Lento OSPA
19 Jari Virtanen PKSRCA
20 Markku Rinne VUA
21 Janne Aspinen RccJkl
22 Jussi Rinne RccJkl
23 Miikka Rahikainen RccJkl
24 Marko Vähäkuopus OSPA
25 Aake Kutvonen PKSRCA
26 Miika Laurila OSPA
27 Marko Eklund TamUA
28 Aarre Sillanpää TamUA
-
FinTrack Tour 2012 Ohjeisto
LIITE 2 - 1/12 korilista
Andys
#8217 Sauber Mercedes
Associated
#3169 Jaguar GTP
#3171 Corvette GTP
#3174 Nissan GTP90
Black Art
#BA001 Audi R10
#BA003 Pacemaker (R10)
#BA004 AM
#BA05 Black Market
Bolink
Nissan NPT90
Ferrari WSC
Buds Nissan NPT90
Nissan NPT90
#2018 Porsche 962
CEFX
#14501 DBA4 (Reynard 02S)
#14502 Courage Peugeot
Corally
#78100 Nissan GTP (Long)
#78105 Nissan GTP (Short)
#78110 Ferrari WSC (Hot)
#78115 Nissan GTP (Hot)
#78120 Mercedes
#78135 Speed 10E
CRC
#4160 Courage Peugeot C60 Evo3
Hot Bodies
#12202 Ferrari WSC
#12201 Nissan GTP
#????? Toyota GT1
#66831 Reynard 02S
#66832 Moorespeed 908
Kawada
#K071 Sauber
Parma
Nissan NPT90
#10210 Zytec
#10207 EE1
Protoform
Courage C-41 WSC
#1603 Nissan P-35
#1607 LMP Speed 8 ( Bentley )
#1609 Speed 12 GTP ( Bentley )
#1611 AMR12
Yokomo
MS-2
* * *
Uudet EFRA 2012 korit punaisella
-
FinTrack Tour 2012 Ohjeisto
LIITE 3 - EFRA 1:10 korilista
Tämän listan mukaiset korit ovat käytössä kaikissa touringluokissa talvikaudella.
Kesäkaudella sallitaan uuden keväällä julkaistavan EFRA-listan mukaiset korit.
AeroRaceTech
4026 MOMENTUM EL
Blitz
4023 Lexus ISF
4025 Audi S5 (60210)
East Coast Bodies Tune/King Golden Ltd.
4006 Euro-R
4007 M-Speed 6
4008 IS 250
4009 Evolution-X
4010 320 SI
4021 Mazda 6
Frewer
FR29N Dodge Stratus
GM
93430 Alfa Romeo
HPI
7316 Dodge Stratus
7381 Vauxhall Astra
4013 HB type C
4014 Alfa Romeo 159
4015 Mazda 6
4016 Mazda 6 MPS
Parma International
10124 MG X-20
10089 Alfa Romeo 156
4011 M-Type Mazda 6
Protoform
1427 Dodge Stratus
1429 Vauxhall Vectra
1460 Alfa Romeo 156 2,0
1463 Vauxhall Astra BTCC
1467 MG ZS
1449 Stratus 2,0 (190mm), Protoform
1476 Stratus 3.0 (All Purpose) Protoform
1465 Mazda 6 (190mm) Protoform
4012 Mazda Speed
4017 Mazda Speed 6
4018 Lexus ISF
4019 Saab Concept Vehicle
4020 Audi A4 DTM Version
4024 P37-R
Slipstream-Trickbits
TB7100 Alfa Romeo
Titan
T600260002 Alfa Romeo 156
4025 Audi S5 (60210)
TRT/SLB
4022 SLB Audi A5 ConCept
Yokomo
ZR-YSB Dodge Stratus Type A
ZR-TCB Toyota Chaser
Rayspeed
RS-26 Honda Accord
-
FinTrack Tour 2012 Ohjeisto
LIITE 4 - Harjattomat sähkömoottorit
EFRA Brushless motor
Suom. J. Luopajärvi
Päivittänyt kaudelle 2010 K. Lehto
HARJATTOMAT SÄHKÖMOOTTORIT:
Harjattoman moottorin yleinen määritelmä:
a) Sekä sensoreilla että ilman olevat moottorit ovat sallittuja.
b) Moottori täytyy olla uudelleen rakennettavissa. Kuulalaakerit ovat sallittu.
c) Mikäli moottori toimii sensoreiden avulla:
- Moottorin tulee käyttää kuusi nastaista JST ZH liitintä mallinumeroltaan ZHR-6 tai SZH-002T-P0.5, joka on sopiva 26-28 awg mitoitetuille johdoille.
Johdin järjestys tulee olla seuraava:
Nasta #1 - Musta johdin: maapotentiaali
Nasta #2 - oranssi johdin: vaihe C
Nasta #3 - valkoinen johdin: vaihe B
Nasta #4 - vihreä johdin: vaihe A
Nasta #5 - sininen johdin: lämpötila-anturi, 10k termistori maapotentiaalin suhteen
Nasta #6 - punainen johdin + 5.0 VDC +/- 10%.
Yhteensopivan nopeudensäätimen täytyy käyttää kuusi nastaista JST:n naarasliitintä osanumeroltaan X-6B-ZR-SMX-TF (missä X merkitsee liittimen tyyppiä), tai vastaavaa.
- Virtaliitin tulee olla selkeästi merkattuna kirjaimilla A, B, C.
Kirjain A vaiheelle A
Kirjain B vaiheelle B
Kirjain C vaiheelle C
d) `05` kokoisen moottorin määritelmä:
Kannu:
Suurin sallittu halkaisija on 36,02 mm mitattuna kohdasta, joka antaa suurimman halkaisijan, juotoskorvakkeita tai johtoja ei mittauksessa oteta huomioon. Pienin sallittu halkaisija on 34,00 mm mitattuna kohdasta, joka antaa pienimmän halkaisijan, juotoskorvakkeita tai johtoja ei mittauksessa oteta huomioon. Suurin sallittu pituus on 53,00 mm mitattuna moottorin kiinnitys tasosta päädyn uloimmaiseen kohtaan, juotoskorvakkeita, johtoja tai valmistajan merkintöjä ei oteta huomioon. Pienin sallittu pituus on 50,00 mm mitattuna moottorin kiinnitys tasosta päädyn uloimmaiseen kohtaan, juotoskorvakkeita, johtoja tai valmistajan merkintöjä ei oteta huomioon. Moottorin kiinnitys reiät tulee olla 25,0 – 25,4 mm etäisyydellä toisistaan moottorin keskilinjan suhteen.
Staattori:
Staattorin vähimmäispituus on 19,30 mm ja enimmäispituus 21,00 mm. Sisähalkaisijan pitää olla vähintään 12,50 mm ja enintään 16,00 mm.Jos staattori muodostetaan levyjen avulla, täytyy sen kuitenkin olla yhtenäinen. Levyjen tulee olla toisissaan suoraan kiinni, kaikki väliaineet levyjen välissä ovat kiellettyjä. Levyjen paksuus on 0,35 +/- 0,05 mm. Kaikki levyt tulee olla samaa materiaalia.
Käämitys:
Ainoastaan kolmihaaraiset staattorit ovat sallittuja. Käämitysten tulee olla tähti- tai delta-mallisia. Ainoastaan pyöreä kuparijohdin on sallittu. Kierrosmäärää ei ole rajoitettu.
Roottori:
Akselin halkaisijan tulee olla 0,125 tuumaa (3,175 mm). Ainoastaan yksiosaiset neodyymi- tai ferriittimagneetit ovat sallittuja. Magneetilla saa olla vain kaksi magneettista napaa. Magneetin pituus tulee olla vähintään 23,00 mm ja enintään 27,00 mm. Magneetin halkaisijan täytyy olla vähintään 12,00 mm ja enintään 15,50 mm.
e) Kaikissa moottoreissa täytyy olla alkuperäisen valmistajan logo tai nimi pysyvästi merkittynä moottorin päädyssä.
-
FinTrack Tour 2012 Ohjeisto
LIITE 5 - LiPo akut
LiPo-akkujen lataussäännöt AKK-Motorsport ry:n alaisissa PA kilpailuissa 2012
1. Käytettävän akun tulee olla kovakuorinen ”hard case” akku (ABS tai muu vastaava materiaali), joka täyttää seuraavat kriteerit:
a. 1S (3.7V) akut
- joko EFRA- tai ROAR-hyväksytty kovakuorinen akku tai hyväksyttyä akkua vastaava malli samalta valmistajalta, jonka kapasiteetti on maksimissaan 7000 mAh
- uudet EFRA- ja ROAR-listan akut otetaan käyttöön heti sen julkaisun jälkeen seuraavaan kilpailuun, jonka ilmoittautumisaika ei ole vielä umpeutunut listan julkaisemishetkellä.
b. 2S (7.4V) akut
- joko EFRA- tai ROAR-hyväksytty kovakuorinen akku tai hyväksytty akkua vastaava malli samalta valmistajalta, jonka kapasiteetti on maksimissaan 7000 mAh (ROAR listalla on myös ns. ”soft pack” akkuja, jotka eivät ole sallittuja)
- uudet EFRA- ja ROAR-listan akut otetaan käyttöön heti sen julkaisun jälkeen seuraavaan kilpailuun, jonka ilmoittautumisaika ei ole vielä umpeutunut listan julkaisemishetkellä.
2. Akusta ei saa poistaa mitään alkuperäisiä merkintöjä tai tarroja.
a. Mikäli akun merkinnät ovat kuluneet normaalin käytön yhteydessä siinä määrin, että akkua ei voida todeta niiden perusteella lailliseksi voidaan akun laillisuus todeta esikatsastuksessa katsastuspäällikön toimesta.
i. Tässä tapauksessa kilpailijalla on velvollisuus todistaa akun laillisuus ja päätös akun laillisuudesta sekä päätökseen johtaneista tekijöistä kirjataan katsastuspöytäkirjaan kilpailijan sekä katsastuspäällikön allekirjoituksilla varustettuna.
ii. Katsastuspäällikkö voi ajosuorituksen jälkeisessä katsastuksessa todeta akun laittomaksi mikäli sitä ei ole esikatsastuksessa aiemmin todettu lailliseksi, vaikka kilpailija pystyisikin todistamaan akun lailliseksi tässä vaiheessa.
3. Akkukoteloon ei saa tehdä mitään muutoksia. Kotelon tulee olla ehjä ja alkuperäisen muotoinen.
a. Poikkeuksena akun pohjassa olevat jalat (”tabs”) saa lyhentää, mikäli akun kuori ei heikkene leikkauksen yhteydessä.
4. Akut on ladattava standardilla CC/CV (Constant Current/Constant Voltage) –latausohjelmalla
a. Maksimi jännite latauksen jälkeen:
i. 4.20 V (1S akut) (mittaustoleranssi +/- 0.02 V)
ii. 8.40 V (2S akut) (mittaustoleranssi +/- 0.04 V)
5. 2S akkujen latauksen yhteydessä on käytettävä jännitteen tasaajaa (balanseri). Jännitteen tasaajan tulee olla:
a. Sisäänrakennettu laturiin, jolloin akku kytketään + ja – napojen lisäksi laturin tasausliittimeen.
b. tai ulkoinen niissä tapauksissa, joissa laturissa ei ole sisäänrakennettua jännitteen tasaajaa. Soveltuvia tuotteita ovat mm.:
i. Graupner LiPo Balancer Plus
ii. JP EnErG Li-Poly In-Line 2-5 Cell Balancer
iii. LRP Precision Parallel LiPo Balancer
iv. tai vastaava muu kaupallinen tuote.
6. Akkujen lämmittäminen on kielletty.
7. Akkujen lataus ja säilytys suorassa auringonpaisteessa on kielletty.
8. Akun latausvirta max. 1C (1C = akun yhden kennon kapasiteetti, esim. 5300mAh = 5.3A)
9. Akku tulee sijoittaa latauksen ajaksi käyttöön tarkoitettuun latauspussiin. Soveltuvia tuotteita ovat mm:
a. Speed Passion Lipo Safe Bag
b. MaxAmps Lipo Sack
c. tai vastaava muu kaupallinen tuote.
10. Akkujen sääntöjen vastaisesta latauksesta seuraa kilpailun johdon päättämä rangaistus, joka voi tilanteesta riippuen olla:
a. Musta lippu
b. Tuloksen hylkäys
c. tai muu tilanteen vakavuuden mukainen rangaistus
-
FinTrack Tour 2012 Ohjeisto
LIITE 6 - Nollaennakkosäätimet
TSS-10, TSP-10 ja CS-12 –luokissa on käytettävä ROAR-hyväksyttyä ns. 0-ennakkosäädintä ja säätimessä hyväksynnässä mahdollisesti mainittua profiilia. ROAR hyväsytyt säätimet on nähtävillä ROARin nettisivuilla “ROAR Approved Sportsman ESC’s” osoitteessa
http://www.roarracing.com/?page_id=737 (http://www.roarracing.com/?page_id=737)
* * *
ROARin säädinlistan huonon päivittyvyyden vuoksi lajiryhmä yhdessä luokkayhteyshenkilön kanssa on päättänyt tehdä ROARin listan rinnalle myös oman listan sallituista 0-ennakkosäätimistä.
HUOM MAAHANTUOJA! Jos haluat saada tälle listalle jonkun edustamasi 0-ennakkosäätimen, mitä ei ROAR-listalta löydy, ota yhteyttä lajiryhmään / Vesa Yli (http://www.autourheilu.fi/lajit/pienoisautoilu/yhteystiedot/).
CS
CS-Rocket Competition Modified CX 120A C130250
- keltainen, punainen ja vihreä ledi vilkkuu neutraaliasennossa
DualSky
Track & Field XC800 XC800TF
Track & Field XC550 XC550TF
Track & Field XC550 XC550-MJ
- vihreä ledi vilkkuu neutraaliasennossa
Hobbywing
XERUN-120A-1S 81020211
XERUN-120A-SD V2.1 81020170
XERUN-60A-SD V2.1 81020050
Xtreme Stock ESC / Blue 81020000
Xtreme Stock ESC / Black 81020001
Justock CluB SPEC ESC / Blue 81020010
Justock CluB SPEC ESC / Black 81020011
Xerun 120A V3 / Blue edition 81020310
Xerun 120A V3 / Black edition 81020320
Xerun 120A V3 / Red edition 81020330
- punainen ledi vilkkuu neutraaliasennossa, paitsi CluB SPEC-
säätimissä, jotka ovat aina nollaennakkotilassa
LRP
Zero Brushless Speed Control 80705
SXX Stock Spec Brushless Speed Control 80910
SXX Competition Version 2 Brushless Speed Control 80905
SXX TC Spec Version 2 Brushless Speed Control 80955
SXX StockSpec Version 2 Brushless 80915
- sininen ledi vilkkuu neutraaliasennossa
Nosram
Pearl Evolution Version 2 Brushless ESC 90905
Pearl ISTC Version 2 Brushless ESC 90955
- ledi vilkkuu neutraaliasennossa
Speed Passion
GT V2.1 EX (Blue) EXT98802LPFSB
GT V2.1 EX (Carbon Black) EXT98802LPFSCB
GT V2.1 EX (Silver) EXT98802LPFSCS
Cirtix Stock Club Race ESC 12280
GT2.1 Prostock ESC (Blue) EXT98802PROSb
GT2.1 Prostock ESC (Black) EXT98802PROscb
GT2.0 LPF (Carbon Black) EXT98802LPFcb
GT2.0 Pro (Carbon Black) EXT98802PROcb
GT2.0 LPF (Blue) EXT98802LPFb
GT2.0 Pro (Blue) EXT98802Prob
GT2.0 LPF (Silver) EXT98802LPFcs
GT2.0 Pro (Silver) EXT98802Procs
- punainen ledi vilkkuu neutraaliasennossa, paitsi Citrix Stock Club Race
ESC -säätimessä, joka on aina nollaennakkotilassa
Team Wave
RB-0
- aina nollaennakkotilassa
Vampire Racing
SR1 VR-5002
SR1+ VR-5001
- ledi vilkkuu, kun nollaennakkotila on käytössä
* * *
16.5.2012 lisätyt säätimet punaisella