Kirjoittaja Aihe: RB vai GRP?  (Luettu 4751 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lennokkimies

  • Jäsen
    • Profiili
RB vai GRP?
« : 22.01.09 - klo: 18.27 »
Mä olisin ennen kesää hommaamassa tiukkaa moottoria mun 1/8 buggyyn. 28 kokoluokan moottori kävi mielessä, koska en kuitenkaan kisaile sillä, niin lisävääntö olisi tervetullut. Siinä moottorissa ei saisi olla vetohihnaa/rotostarttia, eli pitäs saada ihan starttiboxilla vauhtipyörästä käymään.

Joten: Olen kattellut GRP:tä ja RB:tä ja olen kyllä kuullut huhua, että RB on parempi vähän kaikessa, paitsi että siihen on vaikea saada varaosia koska Katala RC on nyt GRP:n tuoja. Kummalta valmistajalta itse ostaisitte moottorin? 28 kokoluokka olisi suositus, mutta 21 kokoluokkakin kelpaa jos ei vaan löydy sopivaa 28:a. Joten kummalta valmistajalta mun kannattais kattella ja mitä mallia?

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #1 : 22.01.09 - klo: 19.08 »
Itsellä on kaksi RB:n moottoria ja olen ollut niihin tyytyväinen. TM728 on ollut jo useammassakin autossa kiinni ja WS7x3 on ST-RR:ssä. Moottori on melko kallis mutta en ole hintaa harmitellut kun toimii niin hyvin. Varaosapuoli on tietysti hieman hankalaa kun ei osia saa enää Kyosho-kaupasta. Elfing Racingin tuotevalikoimaan sentään kuuluu RB. Varaosia en kylläkään ole vielä tarvinnut. Etulaakeri on vaihdettu kerran 728:iin ja aika ajoin uusia tulppia paiskittu kiinni.

728 on vetostartilla mutta siihen saa päätylaipan optiona vetostartin tilalle. 928 on tehokkaampi mutta kuulemani mukaan hieman tarkempi säädöistään ja siinä on turbotulppa.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #2 : 22.01.09 - klo: 19.35 »
O.S. paikalleen jos kireetä konetta haet.

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #3 : 22.01.09 - klo: 22.23 »
RB:n ws7 kun laitat niin tehoa on enemmän kuin tarpeeks,vaikkakin on .21 tilavuudeltaan.
varaosia siihen ei tosin yhtä helposti löydy kuin ossiin..
hobao hyper 8

Poissa Janne-ki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #4 : 22.01.09 - klo: 23.20 »
Mä olisin ennen kesää hommaamassa tiukkaa moottoria mun 1/8 buggyyn. 28 kokoluokan moottori kävi mielessä, koska en kuitenkaan kisaile sillä, niin lisävääntö olisi tervetullut. Siinä moottorissa ei saisi olla vetohihnaa/rotostarttia, eli pitäs saada ihan starttiboxilla vauhtipyörästä käymään.

Joten: Olen kattellut GRP:tä ja RB:tä ja olen kyllä kuullut huhua, että RB on parempi vähän kaikessa, paitsi että siihen on vaikea saada varaosia koska Katala RC on nyt GRP:n tuoja. Kummalta valmistajalta itse ostaisitte moottorin? 28 kokoluokka olisi suositus, mutta 21 kokoluokkakin kelpaa jos ei vaan löydy sopivaa 28:a. Joten kummalta valmistajalta mun kannattais kattella ja mitä mallia?

Kuinka paljon teillä on kokemusta moottorin säätämisestä? RB WS7 moottori vaati aikas paljon kokemusta säädöstä jotta sieltä löytää sen "timanttisäädön".
2xTlr 5ive-b, kyosho st-rr, Xray XB8, Xray NT1

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #5 : 23.01.09 - klo: 02.05 »
Ainut asia mitä tuo kyseinen kone vaatii enemmän verrattuna muihin saman tason (ellei parempiinkin) koneisiin on raha.
RB on ylihinnoiteltu ja varsinkin yliarvostettu hyvinkin pahasti.

Poissa Lennokkimies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #6 : 23.01.09 - klo: 14.28 »
Mulla oli tuo RB:n ws7, kunnes kesken ajelun radalla auto meni väärinpäin ja sähkötkin meni samalla. Kaasu jäi täysille ja kone huusi noin 20 sek ja pam! Kaikki liikkuvat osat meni p##kaksi! Korjaus maksaisi jo melkein uuden verran. Mutta kuitenkin kone oli mielestäni hyvä. Hintava, mutta menokin on sen mukaista! Melko säätövapaakin. Varaosien saanti vain mietityttää RB:n kanssa..kallista ja vaikeaa!
Olen kattellut radalla, kun kavereilla on GPR:tä ja ossia ja kyllä RB on suorituskyvyltään parempi kaikilla osapuolilla muut. GPR kuullosti räkäkoneelta, jota piti koko ajan säätää ja ossi oli epäluotettavan näköinen->sammui/ylikuumeni/hajos jne. Ja ne kaverit siellä oli semmosia kokeneempia sitten. Kyllä ne osas koneet säätää.

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #7 : 23.01.09 - klo: 15.47 »
Joo- on se Ossi epäluotettavan näköinen, varsinkin Speedi mustine kansineen  :mrgreen:

Meilläkin sammui viime kesänä Ossi kaksi kertaa - ensimmäisellä jäi stenu vauhtipyörän ja pohjan väliin ja toisella kertaa loppui nitro.

Ja jos oikein hitaan Ossin haluaa nähdä, niin kannattaa katsoo Hoken autoa, on se niiiiiin hidas  kiekuessaan pitkin rataa :mrgreen:


Jos Ossi (tai mikä tahansa moottori) sammuu, kuumenee ja menee rikki, niin se joko on loppu, tai säätäjä ei ehkä kuitenkaan ole niin hyvä kuin muut luulevat hänen olevan :grin:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #8 : 23.01.09 - klo: 23.07 »
RB WS7III on kyllä moottoriksi loistava valinta. Helppo säätöinen ja varmatoiminen vekotin. Ja mikä loistavinta, oikein käytettynä todella pitkäikäinen moottori!! Maksaa siinä vaiheessa niitä euroja takaisin, verrattuna moneen muuhun moottorimerkkiin. Tosin, RB:tä kannata euroilla ostaa... Katsele moottoria, jonka hintalapussa on valuuttana taala tai punta, niin kappas, moottori onkin samanhintainen ellei jopa edullisempi kuin muut valtamerkit täällä koto-Suomessa. Tai ei niitä täällä kait kellään enään hyllyssä edes ole, eli saat mosan samassa ajassa tai nopeammin maailmalta.

Varaosasaantiin moottoripuolella voi suhtautua vähän niin ja näin. Käytännössä ainoa varaosa mitä tarvitaan on etulaakeri, ja niitä saa jokapaikasta... Veivin nyt vielä voi vaihtaa, jos siltä tuntuu, mutta muutenhan nitrokonetta käytännössä kannata alkaa korjaileen, halvemmalla sitten saa jo uusia!

Eli ketjun alkuperäiseen kysymykseen vastaus: RB

Omat kokemukset 0.21 RB:stä rajoittuvat tuohon mainitsemaasi WS7III malliin, tuotahan ei enään valmisteta vaan nykyinen versio on turbotulpallinen WS7T L2G

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #9 : 24.01.09 - klo: 00.28 »
Mikähän lie ossi on ollu jos on epäluotettavaks edes kehdattu ajatella... ja että vielä sammu.

Jos edes hieman ottais selvää niin äkkiä selviää että nimenomaan ossit on niitä kaikkein luotettavimpia ja nimenomaan top of the line moottoreita.
O.S.Speed koneella voitettu 2MM kultaa peräkanaa...
Ja tämä nimenomaan luotettavuuden, ajettavuuden ja varsinkin pitkän tankinkeston takia...
Jakartassa sain ihan livenä katsella kuinka Aigoin menetti MM voittonsa puhtaasti moottorin takia.
RB otti ja sammu ylivoimaiselta johtopaikalta... Eikä siinä mitään, mutta kun sammu vielä toisen kerran niin ranskis pisti polvilleen itkien.

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #10 : 24.01.09 - klo: 01.07 »
 Varaosien saanti vain mietityttää RB:n kanssa..kallista ja vaikeaa!
Ei ooo vaikeeta varaosien saanti. Kattele ulukomaisilta sivuilta!  Esim. meidän C6 sisuskalust (kaikki) n. 150.  Ja jos se tuntuu kalliilta, niin kattele enkelsmannien sivulta vaikka uutta konetta.  (Ps. parit O.S V-spekit hajonneena nähnyt)
« Viimeksi muokattu: 24.01.09 - klo: 01.13 kirjoittanut HYPER 11 WRC »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #11 : 24.01.09 - klo: 01.19 »
150e kaikki sisuskalut...
Näytäppäs linkki mistä ne löytyy.
Eli uudet laakerit(etu ja varsinkin taka), kiertokanki, mäntä ja sylinteriputki + männän tappi ja sokat...

Jos osseja olet risana nähnyt niin todistit sillä hetkellä täyttä osaamattomuutta.
Kaikki koneet hajoo jos käyttäjänä on osaamaton.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #12 : 24.01.09 - klo: 01.26 »
Mut onneks hoke osaa ja hokella kestää!

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #13 : 24.01.09 - klo: 01.40 »
150e kaikki sisuskalut...
Näytäppäs linkki mistä ne löytyy.
Eli uudet laakerit(etu ja varsinkin taka), kiertokanki, mäntä ja sylinteriputki + männän tappi ja sokat...

Jos osseja olet risana nähnyt niin todistit sillä hetkellä täyttä osaamattomuutta.
Kaikki koneet hajoo jos käyttäjänä on osaamaton.

No voi voi! Mulla on RB:n osista lasku (ja varsinkin se taka oli n. 45E).  Ja ne hajonneet ossit ei ollu mun (meiltä löytty myös Artsin vanha Speed). Ja kaikki koneet hajoo..... ennemmin ja ...?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #14 : 24.01.09 - klo: 11.37 »
Mut onneks hoke osaa ja hokella kestää!
Aika selkeästi jälleen nähdään tällä foorumilla turhaa provoamista.

Kyllä... osaan ja kestää.
Enkä ole ainut.

Oli mikä tahansa moottori kyseessä niin se hajoo mikäli käyttäjä on tumpelo.
Mikäli käyttäjä osaa niin jokainen kone kestää siihen asti että se on väljä.

Hyper... takalaakeri 45 ok... no mitäs muut makso?

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #15 : 24.01.09 - klo: 15.24 »
Loput makso sen verran et tohon 45 e saa laitaa nollan perään..?
Huehue

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #16 : 24.01.09 - klo: 17.39 »
meneeks tää taas tähän "ku mulla on tällanen ni se on paras väittelyyn" :grin:
oli sitten mikä ossi,novarossi taikka rb niin eiköhän noi kärkipään koneet ole kumminkin luotettavia/kestäviä oikein säädettynä,eikä se mikä maksaa mitäkin ole tässä oleellista...
p*ska mäihä ranskikselle ettei ajanu ossilla :lol:
hobao hyper 8

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #17 : 24.01.09 - klo: 18.56 »
Siksihän tähän tuli kommentoitua kun ossia mainittiin epäluotettavan oloiseksi ja on vieläpä hajonnut.
Kun totuus on että ossi on kyllä puhtaasti parhaimmasta päästä, ellei paras juuri luotettavuuden ja käyntivarmuuden takia. Plussana vielä tankinkesto on kärkiluokkaa, kuten ajettavuus ja teho.
Se että jollain on moottori hajonnut, ei tarkoita yhtään mitään muuta kuin osaamattomuutta polttomoottoreiden kanssa ja siis mikä tahansa moottori olisi siinä tilanteessa hajonnut.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #18 : 25.01.09 - klo: 00.04 »
En yleensä sano mitään tämän tyylistä, mutta fakta juttu on se että O.S. on markkinoiden luotettavin moottori. Muut ominaisuudet ovat joko yhtä hyviä kuin toisilla tai parempia. Puhun nyt malleista 21 V-Spec ja 21 SPEED V-Spec. En ole vielä yhtään oikein käytettyä Ossia nähnyt hajonneena ja olen ko moottoreita luultavasti täällä eniten nähnyt.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #19 : 25.01.09 - klo: 01.29 »
Kuten jo todettiin niin on ne OS ihan hyviä pannja. Tosin niin kauan kun niitä (tai mitä tahansa muutakin) volyymeissä valmistetaan, niin mukaan sattuu niitä sitruunoita ihan yhtä lailla kuin muillakin merkeillä. Sitten lisänä on nämä "käyttäjän virheet" jotka varmasti suurimmassa osassa tapauksista on se todellinen syy miksi pannu antautuu. Moottorien paremmuudesta vaitteleminen on sitä samaa kuin muutenkin netissä vänkääminen ja mielipiteitä on kuten niitä Sillanpään suosikkeja; jokasella omansa. Tästä syystä sitä "parasta" pattia ei ole vielä tehtykkään eikä luultavasti ikinä tulla tekemäänkään, kaikkia kun koko karalaumaa ei yksinkertaisesti voi yhdellä lelulla miellyttää.

Pitäisi aina muistaa miettiä, mihin käyttöön pannua hakee ja mitä siltä patiltaan oikeasti haluaa; pitääkö olla vääntöä alhaalta vai tykkääkö että koneen tulee kiekua korkealta ja kovaa. Sitten ihmettelee minkä verran on varaa koneeseen laittaa, katselee ko. hintaluokasta vaihtoehdot ja sitten esim. tulee tänne ja kysyy _käyttökokemuksia_ ja mielipidettä miten mikäkin pannu mahdollisesti niihin omiin vaateisiin vastaa. Joskus näillä foorumeilla vaan tulee vastaan lähes uskontoon verrattavaa merkkihehkutusta, joten niitä tekstejä kannattaa lueskellä ko. asia muistaen. Tässäkin tapauksessa lähdettiin etsimään vaihtoehtoa RB ja GRP mallistosta ja päädyttiin sättimään siitä onko OS hyvä vaikoeikö. On tää inderneddi hieno paikka  :grin: Miten tää mun juttu liittyy alkuperäseen kysymykseen, niin ei mitenkään. Kirjottelimpahan vaan joutessani jotain, kun noita saunajuomiakin on vielä jokunen jälellä. Toivottavasti ei tule OT.n suoltamisesta banaania  :tongue: 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #20 : 25.01.09 - klo: 04.19 »
miksi pannu antautuu. :tongue: 



Toi oli kyllä tosi hyvin sanottu  :grin:  :p
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #21 : 25.01.09 - klo: 10.28 »
O.S. V-spec M8 luokan "specci" pannu. Sehän on hyvä koska näin tulee paremmin autojen ja kuskien taidot esille. Näiden puheiden jälkeen kannattaako edes harkita muita? Tuskin.

Poissa Lennokkimies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #22 : 28.01.09 - klo: 18.30 »
Joo on tää kysely auttanut taas hirveesti..kysyin että RB vai GRP ja vastaukseksi tulee että OSTA OSSIA!

Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #23 : 28.01.09 - klo: 19.09 »
Osta RB. 



happy now?  :roll:
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: RB vai GRP?
« Vastaus #24 : 28.01.09 - klo: 19.15 »
unohda GRP, RB on paljon parempi, OS vielä parempi. tää on niin nähty, moneen otteeseen.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-