Terve Bajamiehet
Kun pari vuotta sitten ostin HPI Firestorm 10T:n ja vähän sen jälkeen näin HPI:n sivuilla Bashing in the park Bajavideon, niin tiesin että tollanen on vielä joskus pakko saada ja tänäkesänä sitten toteutin unelmani.
Olen tässä pikkuhiljaa koittanut kahlata läpi kaikkia näitä yli 80 sivua ja monta asiaa on tullut luettua vasta kun se on jo opittu kantapään kautta, kuten se että jos ei suojaa konetta esim. Outerwearseilla niin vauhtipyörän siivet lentää moottorin suojuksen läpi mäelle. Ihmettelinkin että mistäköhän ne kipinät lentelee soramontulla kun ajelin.
Ajattelin selviäväni suunnilleen sillä vajaalla tonnilla mitä tohon 5B SS versioon ostaessa kuluu mutta olin väärässä, mopo lähti keulimaan ja parin tankillisen jälkeen olinkin jo tilannut DDM:stä 400 euron paketin jossa tuli Dominator V2 Silenced putki, kaikki mahdolliset Outerwearsit, Tarmac Busterit vantelle asennettuna, uudet kovempaa seosta olevat Dirt Busterit (vanhat oli jo aika p*skana), Hostilen harmaat vetarin suojakumit ja FFRC polykarbonaatti-ikkunat.
Sittemmin on joutunu laittamaan jo pari pienempääkin tilausta kun aina huomaa lähemmässä tarkastelussa että jotain on rikki. Ton Dominator putken tuoma teho oli merkittävä verrattuna HPI:n tehoputkeen kuten täältä foorumilta olin lukenutkin ja sen innoittamana sen itsekin tilasin, vaikka ensin luulin että se orkkis tehoputki olis aivan riittävä. Se lisäteho yhdistettynä asfalttirenkaisiin saikin sitten toisen vetarin mutkalle. E-Clippi lähti eturenkaasta irti ja rengas irtos montulla joten niitäkin piti tilata vetareiden kanssa. Sitten huomasin sen vauhtipyörän ja laitoin taas kevennetyn vauhtipyörän tarvittavine työkaluineen ja moottorin muovisuojuksen tulemaan, samalla tarttui mukaan vielä pinion heat sink.
Nyt alkoi tänään jo vähän vituttamaan kun kokoajan saa olla jotain tilaamassa, nimittäin huomasin että tuo moottorin metallisuojus mistä se tulee rungon etuosaan kiinni oli murtunut. Täytyy siis TAAS laittaa uusi tilaus, ja yleensä sieltä aina tarttuu sitten mukaan jotain muutakin kivaa. Nyt himottais esim. ne Worxin etu ja takapuskurit, jotka voisi ostaa ennenku kallis putki vääntyy jossain mällissä. Osien hinnat vaan on aika suolasia verrattuna siihen mitä ne todellisuudessa on, tosin paljon halvempaa tämä silti on kun oikeiden autojen kanssa pelehtiminen.
Onkos kellään muulla tapahtunu vastaavaa moottorinkiinnikkeen murtumista, ilmeisesti sen on täytynyt tapahtua jossain pahassa mällissä koska ei kai toi sentään pelkästä tärinästä voi mennä... Vähän heikko kohta toi kun koko runko on tosta kohtaa yhteydessä takaosaan vaan tolla moottorin kannakkeella ja pohjalevyllä, ja juuri tuosta koko auto pyrkinee taittumaan jos pahasti nokka edellä kolaroi.
ps. nyt se Dominaattorin tuoma tehonlisäyskin alkaa jo tuntua liian pieneltä ja mieli halajaa isompaa moottoria ensi kesäksi. Nälkä tunnetusti kasvaa syödessä.