Käväisinpä radalla tutkimassa tilanteen, kun sitä on kyselty ja täälläkin on kyselty talkoiden perään. Ratahan on loistavassa kunnossa talven jälkeen!! Joka keväinen ilmiö, kivien nousu pintaan vaatii ainoastaan suurempien kivien keräämisen putkien välistä pois, ämpäri toiseen käteen tai kivien "potkiminen ja heittely" pois putkien välistä ja kävely radan ympäri... Vaikeeta?? Ainoa varsinaista kunnostusta vaativa paikka näytti olevan takahyppyri, joka hoituu pistolapiolla, rautaharavalla ja "slaissarilla". Jos rataan tulee älytöntä kuoppaa, aidan vieressä on vielä monta kasaa savea, joista voi ja saa ihan omatoimisesti paikata rataa. Lapio, ämpäri, kottarit toimii tässäkin. Rata-aineiksi ei oteta vastaan mitään romua ja jätettä, toimitetaan ne vastedeskin Karanojalle. Sen sijaan esimerkiksi keinonurmea jos jollain on nurkissa tai tiedossa, voitaisiin radalle levittää....
Sen sijaan alueen muuhun ilmeeseen voitaisiin panostaa. Koroketta ehostaa ja rakentaa turvallisemmaksi, aitaverkkoa nostaa varsinkin siitä kaatuneen tolpan osalta, jottei mopopojat käy tuhojaan tekemässä. Samoin radan välialueille saa heitellä nurmikon / apilan siementä. Jos jollain on näihin sopivia rakennustarvikkeita, lahjoituksia otetaan vastaan. Välialueet pari kertaa kesässä matalaksi raivurilla / trimmerillä niin että "ruoho" ei haittaa näkyväisyyttä ja rata ei kaipaa kun rankkaa ajoa.
Ja sitten kaikille muistutukseksi, että rata on edelleen 1/8 crossirata ja niille se on tehty ja sitä se rata on edelleen. Tätä pienemmillä autoilla radalla saa toki ajaa, mutta 1/8 radan olosuhteet huomioon ottaen.
Talkoillaan kun ilmat lämpenee ja rata on ajettu oikeesti ruvelle....