Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pauli4x4

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14
331
Toimisko noissa linkinpäinä semmoset, jotka on taitrttu valmiiksi päästään johonki 20 asteen kulmaan.
No siinähän ne toimii kuin muissakin vehkeissä, mutta monstereissa ei vain ole mitää hyötyä periaatteessa, kun ei ajella crawlinkia. Kestävyyttähän mutkalinkit ainakin teoriassa heikentää, jos huonoja puolia haetaan, ja eivät näytä oikein skaalamaisilta. Oikessa monstereissahan on loppupeleissä aika vähän tilaa tuossa ns "kehdon" alapuolella, eli oikeastaan saman verran kuin akselin allakin, jotta painopiste olisi mahdollisimman alhaalla. :wink:

lähinnä kommentoin noita vanteisiin ottavia linkkejä. Hienoja on kyllä monsterit.
Ahaa, ok, käsitin hiukan väärin siis. :embarrassed:

Mutta, tässä tapauksessa ei auta edes ohjauslinkeissä sellaiset päät, koska linkin kiinnitys on jo liian lähellä vannetta, joten niitä on pakko siirtää. :smiley:

332
Himari olisi tilata sellaset iskarit joissa jousi on sylinterin sisällä
Näyttävät hyviltä, mutta toimivat parhaimmillaankin huonommin kuin perinteiset coil overit. Tosin ajattelin kyllä yhteen omaankin projektiin laittaa moiset, huonosta toimivuudesta huolimatta! :grin:

333
Hyvältä näyttää! :cool:

Iskareitten kiinnitys on ihan ok, ja itseasiassa tuo on se ihan alkuperäinen ja oikea alakiinnitys niille muutenkin, koska original madissa ne on juurikin noin, ja nuo hub carrierin päässä olevat kiinnitysreiät puuttuu originaalista kokonaan. :smiley:

Ja itse vierastan scale-miehenä akselin päälle tulevia servoja, joten olen ajellut tuolla alkuperäisellä välyksellisellä ohjaussysteemillä jo vuodesta 2003 ihan menestyksekkäästi! :wink:

334
Toimisko noissa linkinpäinä semmoset, jotka on taitrttu valmiiksi päästään johonki 20 asteen kulmaan.
No siinähän ne toimii kuin muissakin vehkeissä, mutta monstereissa ei vain ole mitää hyötyä periaatteessa, kun ei ajella crawlinkia. Kestävyyttähän mutkalinkit ainakin teoriassa heikentää, jos huonoja puolia haetaan, ja eivät näytä oikein skaalamaisilta. Oikessa monstereissahan on loppupeleissä aika vähän tilaa tuossa ns "kehdon" alapuolella, eli oikeastaan saman verran kuin akselin allakin, jotta painopiste olisi mahdollisimman alhaalla. :wink:

335
Jos on yhtään tekijämiehiä niin melkein itse suosittelisin modaamaan clodin vanteen 12mm hexille joko touring vanteella tai alumiinikiekolla
Periaatteessahan Clodin vanne on jo 12mm hexillä, kun siinähän on jo vakiona eräänlainen "adapteri" mukana. Itse en alkaisi vanteita modaamaan, koska ne on jo sellaisenaan hyvin moneen eri autoon soviteltavissa, juurikin siitä syystä, että aftermarket osien saatavuus clodiin on valtava, joten adaptereita löytyy. Mutta jos ei aio koskaan enään Tamiyan akseleihin saada renkaita kiinni, niin siinä tapauksessahan voi tehdä mitä vaan modailuja. :smiley:

Nuo adapterit mitä CPE:ltä saa, vaikuttaisivat olevan myös levittävää mallia, joten oliskohan että Axialin akselit vaativat pienet levitykset, jotta Clodin vanne mahtuu toimimaan? Itselläni ei ole kokemusta Axialeista, joten en osaa sanoa sen tarkemmin.

336
Pitäisköhän konvertoida Axial Wraith kunnon monsteriksi, siis tähän CPE Barbarian Race Chassis settiin: http://www.crawfordperformanceengineering.com/product_info.php?products_id=655

Näyttää ainakin kuvissa todella hyvältä toi CPE Barbarian runko, tiedä sitten miten wraithin akselit kestäis isoja monsterin renkaita?
No pitäisi!!! :grin: :cool:

Barbaarihan on ihan uusi tuote, joten sitä ei vielä kovin monella edes ole, ja väittäisin että suomessa ei ole kenelläkään vielä. Itsekin juuri eilen mietin että pitäisköhän hommata wraithin tekniikka ja tuo runko, kun Brett viestitteli että on enään muutama setti jäljellä, että kannattaisi tilata jos tuommoisen äkkiä itselleen haluaa.

Jos tilaat tuommoisen, niin ehdottomasti swaybar kitti samaan tilaukseen, koska ilman kallistuksenvakaajia kardaanivetoiset monsterit on käytännössä ajokelvottomia! Clodissa ja muissa MOA-vehkeissä tuota torque twistiä ei luonnollisesti ole.

Ja mitä olen poikien Axial-pohjaisia monstereita seurannut, niin kyllä tuntuisi akselit kestävän ihan ok. Tasauspyörästöjä tosin kaipaa mosterikäytössä, ja ainakin avoin etuperä pitää olla, joten sekin säästää vetolaitteistoa jo paljon isommilla renkailla ajettaessa.

EDIT: Myös Clodin vanteille sopivat adapterit kannattaa laittaa samaan tilaukseen, kun Brett vääntää niitäkin, tosin 3d-tulostimella.

337
Ohjausvarsien päät on kiinni millistä tai kahdesta ettei tarvisi lyhentää. Rengas pyörii kyllä, mutta se muovinen linkinpää hinkkaa vanteeseen. Siitä voisi vähän nävertää, mutta ehkä kestävyys kärsii liikaa.
Pitää ottaa huomioon myös, että navassa on aika paljonkin klappia, joten siinä vanteen välissä saa olla ihan useampikin milli vielä tilaa, ettei sitten ajossa turhaan hankaa vannetta pilalle.

Sellainen ehdotus vielä omasta henk.koht. näkökulmasta katsoen, että kannattaa avartaa korista nuo lokarin kaaret reilulla kädellä isommiksi(ei niinkään korkeussuunnassa, vaan viistää reunat loivemmiksi lähinnä), oikeaan monster truck tyyliin, niin ei näytä kori niin "päälle liimatulta". :wink:

Siinä on sitä jotakin! :cool: Onko nuo renkaat kovempaa kumiseosta kuin orkkikset?
Jos orkkiksella meinaat noita Kruisereista tuttuja renkaita, niin hiukan huono vertailla, koska noissa Mega Forcen renkaissa on varmaan jo yhdessä kappaleessa enemmän kumia kuin sarjassa Kruiserin matalaprofiilihöpöhöpörenkaita... Seos on varmaan melkolailla kuitenkin yhtä pehmoista, mutta renkaan järeys tuo kuitenkin "kovuutta" hiukan. Jos taas verrataan ihan original kyoshon monsterirenkaisiin, niin sillon ollaan aika tasoissa.

338
Oujeah, asiallisen näköistä! :afro:

Paljon paremmin istuu mega forcen kumi noille vanteille, kun mitä mun vastaavat liian isoille ja leveille ofnan vanteille. :smiley:

Joutuuko muuten iskareitten alakiinnityksiä muuttamaan että mahtuu olemaan nuo vanteet?

339
Pitkään jo kuumottanut hommata tuommoinen:
http://www.ebay.com/itm/140980393135

Tuohon päälle vaikka clodbusterin kori, niin ai että miten maukkaan näköinen semi-old skool vehje syntyis helposti! Ja muutenkin kaikki tuollaiset full metal laitteet aiheuttavat valtavaa omistamisen halua! :afro:

Pitäisköhän.... :roll: :roll: :roll:

340
Tossa original madissa on kai sama akseliväli ko tässä kruiseria edeltävässä mallissa?
Kyllä näin on, ja muutenkin on käytännössä sama vehje, mutta eri rengastuksella.

Saat kyllä omasta second gen madistasi tuommoisen, kun hommaat vain originaalit vanteet, ja clodbusterin renkaat(nuo kyoshon monster gummit on harvinaisia kuin kanan hampaat nykyään nääs). :wink:

Noita orkkis madeja ei oikein tunnu mistään enään löytyvän, kun ebaykin myy lähes aina eioota. :undecided:

341
Onkos olemassa tuommosta vanhaa chevy koria joka sopis mad forcen selkään? Lexan kori sais olla, semmonen paksu muovikorihan menee palasiksi kun kattokerhoon liittyy.  :tongue:
Parmalta saa Clodbusterin korin lexan-kopiota, ja taitaa Pro-Linelläkin olla joku hyvin vastaava chevy jos en väärin muista...

Eikös se oikean monsun korikin menisi säpäleiksi kun katon kautta ympäri ajelee :wink: se on sitä scalea. Hieno video oli mutta, meikäläistä pistää niiiiiin silmään tuo sininen "puskuri" mikä on vissiin yhdessä autossa tuolla videolla.
No nuo ns. vaihteiston suojathan nyt on helppo jättää kasausvaiheessa pois, niin kuin olen omistakin jättänyt, paitsi tuosta entisöintiprojekti-clodista. :smiley:

Tässä on mun original mad force tuolla parman clodbuster korilla varustettuna.

342
Laitetaans väliin vähän tyylikästä videota, kun tässä kamppanioin sen puolesta että saataisiin suomeenkin enemmän solid axle harrastajia! :wink:
Destrucktion

Jos alkoi polttelemaan, niin eikun Clodia tilaukseen! :grin:

343
Foamien käyttöön vaikuttaa aika paljon se että miten meinaa autolla ajella. Jos oletetaan että ajaisi vaikka kilpaa, ja pitäisi kurvit suorittaa nopeasti, niin iso pehmeä rengas sortuu kurvissa alle jos ei ole foameja antamassa vähän tukea.

Mutta ihan perus bashauksessakin kyllä itse käytän ainakin foameja, koska jousituksella saa kyllä pelattua alustan toimimaan niin kuin haluaa(tai niin hyvin kuin jäykkäakselisen nyt saa ylipäänsä). Joskus 80-luvulla kun oli lehtijousellisia monstereita vielä, niin silloin oli tapana ajella vähän matalammilla rengaspaineilla, koska iskunvaimennus oli mitä oli, joten renkaan pehmeydellä otettiin sitä vahinkoa vähän takaisin. Mutta sen jälkeen kun alettiin käyttämään typpi-iskareita ja kynäjousia, on voitu ajaa taas kunnon paineilla, kun iskunvaimennus on muuten kunnossa.

Ja kyllähän nuo monsterirenkaat melko vekkulisti alkaa venymään ilman foameja kun alkaa olemaan tarpeeksi pyörintää! :grin:

Älä liimaile renkaita vielä vanteelle, ennen kuin olet kokeillut tykkäätkö ajaa foameilla vai ilman, kun loppupeleissähän oma mieltymys ratkaisee. :smiley:

344
Tässä hiukan kuukkeloin noita clodin akseleita niin tormäsin tällaiseen sivuun http://www.rc-recycler.com/tamiya/tamiya-clod-buster/tamiya-clod-buster-axles-and-steering.html onko porukalla mitään kokemuksia? näyttäisi olevan myynnissä käytettyjä modattuja akseleita ja runkoja clodiin?
Tuo rc-recycler myy samoja rojuja myös ebayssa, ja olen joskus tainnut jotain siltä ostaakin.

Tässä juuri muutama päivä sitten katselin sen tarjontaa itsekin, kun tekisi mieli laittaa nuo yhdet "ylimääräiset" clodin akselit johonkin runkoon kiinni, mutta olen näköjään niin paljon scale-henkinen kaveri, että ei kyllä jotenkin nuo valmiit rungot iske, vaan kai se on taas tehtävä kaikki itse! :grin:

Diggerinkin runko oli rakennettava omin pikku kätösin että sai hyvän! :grin: No, ehkä tulevaan race-clodiin riittää vähän simppelimpikin runko, ehkä... :roll:

345
Jotain "sairasta" tuossa clodissa on. Monsterikamaa on tulossa useammalla eurolla ja edelleen tekis mieli tilata clodi. Ainakin näin parin saunakaljan jälkeen ajatus tuntuu oikein hyvältä
Siinä on vielä sekin omituisuus lisänä, että kun ostat yhden, niin silti niitä aina katselee ja himoitsee lisää! :grin:

Mullakin jo kolme tuossa rivissä, ja osat löytyy lähestulkoon vielä kahteen lisää! Tosin yhdet akselit odottelee mahdollista race clodi projektia... :roll:

346
Tuossa hyvää luettavaa, jos suunnittelet custom monsterin rakentamista, tai vaikka muuten vaan lisäämään henkilökohtaista monsterikuumetta! :wink:

http://rctruckstop.com/2012/11/13/modern-monster-truck-project-aka-the-clod-killer/

Hienon laitteen on kaveri väsännyt, lähes ainoastaan yhdistelemällä eri autojen osia! :cool:

347
Thunder Tech Racing, eli TTR kauppaa ainakin tuollaisia servomountteja, jos jotain kiinnostaa.

348
Tässä vielä tämä linkki edulliseen Clodi-kittiin, vaikka tämä tuolta ekalta sivulta jo löytyykin. :smiley:
http://www.modellbau-seidel.de/index.php?firma=Tamiya&best=58518

Tuossa tulee Tamiyan oma TEU-103BK twin motor nopari mukana, mutta siinä ei sitten ole lipo cut-offia.

349
Lähinnä juuri sitä tässä mietin että kuinka paljon tohon perus clodiin täytyy upottaa rahaa että siitä saa "toimivan" eli esim juuri se 4 linkki ja iskarit. Koneet ei olisi minulla ensimmäisenä muutos listalla kun tuo tulisi sellaiseen satunaiseen räimimiseen. Olisi nyt pari vaihtoehtoa mihin tulevat ylityö korvaukset upottaa, joko scale crawler tai sitten clodi budjetti pyörisi siellä 600e tietämissä.
No jos tuo linkittämäni kuvan mukainen auto otetaan esimerkiksi, niin varmasti jää rullaavan auton hinta helposti alle 400€.

-Super Clodbuster kitti saksasta 270€
-Nelilinkki-kitti jos ei itse askartele, Crawford Performance Engineeriltä noin 35€
-Akselin päälle servokiinnike ja ohjauslinkit, valmiit osat 10-25€

Siihen sitten vielä iskarit ja ohjausservo(takaohjaus kannattaa lukita jos ei koe tarvitsevansa) oman maun mukaan mistä edullisimmin saa, ja sopiva nopari ja lipo-akut niin eiköhän niilläkin vauhtia piisaa ihan vakiomoottoreillakin. :smiley:

350
Kyl on jätkillä hienoja monsuja, hiukan rupes kuumottamaan tuollaisen hankkiminen, kuinkas paljon täytyy lyödä euroja pinoon että sais hyvän. Clodi ja txteet kiinnostais.
Jos ihan race-clodia meinaat tehdä, niin ehkä kannattaisi katsella ebaysta vain akseleita ja renkaita, koska loput osat joutavat kuitenkin romukoppaan. Akseleita saattaa saada tuurilla melko edullisestikin, ja renkaat maksaa about viitisen kymppiä. Mutta kyllähän sellaisen racing vehkeen rakentamiseen rahaa menee silti monta sataa euroa.

Halvempi vaihtoehto on tietysti ostaa uusi super clod saksasta, jonka taisi saada kotiin kannettuna about 270€. Sitä sitten pikkuhiljaa parantelee jos siltä tuntuu. Sellaisestakin voi helposti tehdä vaikka semi-old school monsterin, kun vaan rakentelee alkuperäiseen runkoon nelilinkit, ja laittaa jotku paremmat iskarit orkkis tikkujen tilalle. :smiley:

Vähän niin kuin tähän malliin, ja komea tulee! Ja harjattomat setit kaveriksi jos vauhtia haluaa. :cool:



351
Sulla on suunnitelma. Selvä. Sitä odotellessa.  :afro:

Ja muokkasin otsikkoa hiukan...

Tosiaan, tän vois varmaan siirtää tonne yleisten sähkisten puolelle jottei kenellekkään rupea ahdistamaan
tänne kirjotella tai lukea. Hehe.

 :cool:
No mihin mun tönkköakseliset nitro monsterit sitten menee? Jos tämä laajennettiin nyt kaikkiin solid axle vehkeisiin, niin ei kai aleta sitten polttiksia syrjimään? :roll: :grin:

Ja jos multa kysytään, niin tähän topicciin saa ilmoittautua myös, jos omistaa tai haluaa keskustella Kyoshon USA-1 monstereista, oli sitten nitro tai sähkö. Vaikka nuo ovatkin erillisjousitettuja, niin ne olivat kuitenkin Clodbusterin kanssa 80-luvulla aloittamassa tätä rc-monsteri sceneä, ja renkaatkin ovat samaa kokoa. Ja taitaa tuo nitro USA-1 olla ihan ensimmäinen oikea polttismonsteri(löytyy kokoelmistakin, tottakai :cool:) :smiley:

352
-mistä halvimmat uudet clodin renkaat?
http://www.modellbau-seidel.de/index.php?firma=Tamiya&best=9805226

-mistä ylipäänsä juggerin renkaat?
Melkein sanoisin että ei mistään, kun ovat sen verran harvinaista kamaa, mutta sitkeällä ebayn kyttäämisellä niitä saattaa tuurilla löytää, mutta kyllä niistä sitten saa maksaakin! Kyosho Mega Forcen renkaat ovat melko saman tyyliset, ja niitä saattaa helpommin jostain löytyäkin.

353
Yleinen keskustelu / Vs: Nitroa?
« : 28.11.13 - klo: 18.49 »
Kärkkäiseltä? Ainakin täällä Lahdessa myyvät.

354
Clodi liikkuu kyllä sen mitä tuollaisen vanhan köntyksen kuuluukin, jo ihan original harjallisilla silver caneilla! :grin: Olikohan se vielä niin, että nykyään super clodin mukana tulee ihan ESC, joten periaatteessa ajovalmis paketti. :smiley:

Mutta ehkä se Madi on parempi vaihtoehto, jos ei satu olemaan fanaattinen old school fani. :smiley:

355
Linkin madin saisi Suomeen 203 euroon toimitettuna.Mitähän sitä nyt tekisi
Kuulostaa vähän siltä, että joudut ostamaan molemmat! :grin:

Mutta kyllähän se loppujen lopuksi ratkaisee, että haluaako vauhdikkaan auton mitä voi surutta hypyttää, vai sitten vähän enemmän fiilistelypohjalta ajelua varten hitaamman ja skaalamaisen old skool vehkeen.

Jos tulee kerran mukavat veronpalautuksetkin, niin jos multa kysytään, niin laita kummatkin... :wink:

356
Yleinen keskustelu / Vs: korin korjaus...
« : 23.11.13 - klo: 11.54 »
Ja jos jollain on isompi erä loppuun käytettyjä touring koreja yms, niin älä korjaa, vaan myy kaikki mulle pientä korvausta vastaan, kun meikäläisen Monster Truckit tarvitsevat "syötävää"! :wink:

Yksittäisiä koreja en ala ostelemaan kyllä, kun postikulut vievät järjen koko hommasta...

357
Mistähän nuo lyhemmät knucklet löytyisi tuohon ebayn kyoshoon?
Ebaysta, mutta osanumeroa en kyllä osaa tähän hätään ja väsymykseen kyllä kertoa. :laugh:

Mutta ei niitä knuckleja ole vaikea modata sopiviksi. Kääntövarsista vain pätkät pois niin että mahtuu vanteen sisään, ja sitten uudet reiät ja M3 kierteet niihin.

358
Eikä tarvitse modailla, nuo on kruiseriin sopivat vanteet.
Kyllä tarvitsee modailla. Kääntövarret on kruiserissa pidemmät kuin original mad forcessa, joten niitä täytyy lyhentää jotta ne mahtuvat vanteen sisään. Toinen vaihtoehto on hommata vanhemman malliset knucklet kokonaan.

Onkohan amainilla noita ihan oikesti hyllyssä? Tuntuu ainakin tosi harvoin ebaystäkään löytyvän noita original vanteita...

359
Tuumailenkin tätä. Tuohon MMM 2200kv ja 6s ja vetoja olisi riittävästi, vähemmälläkin ehkä pärjää.

http://www.ebay.com/itm/Kyosho-Mad-Force-Kruiser-VE-Off-Road-Monster-Truck-Rolling-Chassis-/221318522456?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item33879ca658

vanteet ja renkaat vaan on järkyttävän rumat. Mitenkähän clodin vanne/renkku setti istuisi tuohon, tai juggerin?
No tuo nyt painiikin ihan eri sarjassa kuin vanha kunnon old skool clodi! On mullakin muutama madforce, polttiksina tosin, mutta kyllä tuo Clod busterin sympaattisuus on vertaansa vailla! :smiley:

Clodin vanteet saa adapterin kanssa EHKÄ sopimaan, kunhan vaan modaa kääntövarret vähän lyhyemmiksi, että mahtuvat olemaan vanteen sisällä, mutta veikkaan ettei Clodin vanteet kyllä kestä mitään 6s tehoja! :roll: Original Mad Forcen tai Mega Forcen vanteet ovat paras vaihtoehto Clodin renkaita ajatellen, mutta ovat kohtuu harvinaisia nykyää...

Mulla on Diggerissä RC4WD replica beadlock vanteet, jotka ovat alunperin Clodiin tarkoitettu, mutta käyvät Mad Forcen akseleihin juuri ja juuri, kunhan vain poraa keskireiät isommiksi. Kalliithan nuo on ja tosi painavat, ja valmistuskin taitaa olla lopetettu, mutta parhaimman näköiset vanteet mitä on! Raideleveys kasvaa kyllä omaan makuun himppasen liikaa noilla vanteilla...

360
Ai oho, meni kokonaan ohi että nää oli kaikki Tamiyoita :D no katellaan vierestä!
Vai miten olis pikku tilaus tonne Saksanmaalle, ja omaa Clodia kasaamaan, hä? :wink:

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14