1
Vapaa keskustelu / keskiarvonne koulussa?
« : 25.04.06 - klo: 22.24 »
Y-A:n keskiarvo oli 5,9 (1996) ja amiksen 1,9(1998)..
Komiaa tua.. :lol:
Komiaa tua.. :lol:
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Kokemuksesta voin kompata noita Würthin kuusiokolosarjoja. Töissä niitä käytetään ja sitä kautta kotiinkin setti raahautunut...Kestäviä ja toisen pään pyöreä "nuppi" plussaa.
Ja offtopikkina; askarteluveitset jotka ostin hongkongista (taisi olla 2eur setti) bongasin sabesta täysin samanlaisen setin ~10eur hintaan eli kannattaa ne hongkongitkin kiertää läpi :D
Jos osaat säätää kaasarin neuloja ja ymmärät kytkimen päälle niin siitä vaan. Jos et ymmärrä näitten päälle älä osta polttis autoa.
Jerzi
Noita kutsuja löytää kyllä googlettamalla... ja atk-foorumeilta kannattaa kysellä...
kannattaa yrittää löytää ilmanen jota ei oo bännitty tai hommaa jostain cjb.net yms yms palvelun tarjoajalta ilmasen kotisivun käännön voi samalla tehdä ilmaisia sähköpostin kääntöjä. mailinator(+muut) ja dodgeit tarjoo hätävara vastaanotto laatikoita en tiedä onko bännitty, onkos muuten gmail bännitty? noita ilmasia on ainakin miljoona.
hyvä systeemi jos saadaan toimimaan kunnolla.
Rc-saben sivuilta löytyy Team associatedin t-bird kori... ei ole kuvaa, eikä muitakaan tietoja.. (paitsi hinta 20€)
Sitten, Selaileppa tuolta-----> http://www.parmapse.com/rccatalog.asp?one=TOURING
Noilla höpinöilläs ei oo mitään tekemistä koko tämän aiheen kanssa.
Ja sen luultavasti jokainen itseään vähänkään kunnioittava harrastaja varmaan jo huomaakin.
Koko tämän harrastuksen perustietoutta ollut siitä lähtien kun ensinmäiset tällä rakenteella olevat koneet on valmistettu.
Mutta jankkaa sinä vain ihan vapaasti.
Tule kilpailuihin ajamaan ja itse toteamaan/muiden asioista tietävien kanssa keskustelemaan.
Saatat jopa vastaanottavaisella asenteella jotain oppiakkin.
Eli tällainen rakenne ei ole moottorin lämmöille yhtä kriittisesti riippuvainen kuin pienoismoottori joka tekee tiiveyden vain ja ainoastaan tuolla kartiosylinterillä ja on myös tarkka oikeasta lämpötilasta että lämpölaajentuminen saa aikaiseksi sen oikean tiiveyden. Männänrenkaisessa moottorissahan jos sylinteri on kylmänä supistunut niin silti mäntä ei hinkkaa yhtään sen enempää sylinteriin kuin kuumanakaan.
Autonelareissa on männärenkaat mut se on eri juttu se
AARGH...
Tähän kun ei mielipiteitä kaivata...
Mielipiteet ei vaikuta moottorin toimintaperiaatteeseen pätkääkään.
Ja ennenkun nyt taas joku asiasta tietämätön jotain kommentoi niin tutkikaa nyt herranjumala näiden moottoreiden toimintaperiaatteet läpi...
Ja EI... siihen ei auta moottoreista tietävien kavereiden neuvot, koska edelleen nämä moottorit ovat erilaisia kuin suoralla sylinteriputkella ja männänrenkailla varustetut.
Nämä ovat kaks eerilaista moottoria.
Tämän takia pitää nyt vihdoin käsittää että näitä on täysin turha verrata muihin polttomoottoreihi.
Monikohan edes tietää mistä materiaaleista koneen osat on tehty ja miten niihin vaikuttaa lämpö?
Aika harvalla näyttää olevan minkäänlaista hajuakaan asiasta, mutta silti van vängätään.
Ilikkapossuko sen voitti? enpä kattellu,ajelin lumia traktorilla pihalla..
Katri voittaa!
Revitään sitä huumoria sitten keväällä kun on tyhmyyksissä se uus kisakiree 400e kone tullu talvella ajettua kolmessa gallonassa loppuun.
Voidaan täs puhua faktoista tai sit jokainen 5 tankkia kotipihassa rupsuttanu voi kertoa: "Ei mul ainakaa mitää oo käyny." Joo ei varmaan, mut katotaan asiaa sit uudelleen esim. 50 tankin kuluttua, tai 150 tankin kuluttua.
Tämä toistaminen saa jo todella naurettavia muotoja, mutta onko kukaan kuullut koneesta joka talviajossa rasittuisi vähemmän kuin kesällä? Onko kukaan kuullut koneesta joka kestäisi kovemmassa rasituksessa pidempään kuin pienemmässä rasituksessa? Meikäläisen logiikalla tämä ei ainakaan mätsää.
Toi tupakkineuvo oli aika huvittava, mutta mitä jos ei poltakkaan tupakkia? Onko merkillä väliä?
Moniko kertomistasi koneista on ollut alle 10cc metanolimoottori, jotka kestää max 10 gallonaa ajoa hyvässä käytössä.
Koneen kestosta talviajossa ei pysty yksittäisten tapausten pohjalta tekemään mitään, mutta laajemmalla otoksella näkisi hieman paljonko se talvi oikeasti lyhentää koneen elinikää. Onhan myös koneita jotka kesälläkin voi paukahtaa ensimmäisellä tankillisella. Paha sanoa kun yksilöitä ovat.
Missä kohdassa HOKE:n viestissä sitten oli epäkohtia?
Ei ole sitä talviajoa kukaan edelleenkään kieltänyt, mutta on hyvä olla faktoista tietoinen. Ajamaan ajamaan! Päätös on teidän!
Onko se nyt vaikea ymmärtää että kylmällä kone kuluu enemmän...
Eli jos ajatellaan että kesällä kone kestää reilun 5 gallonaa (tai enemmän, riippuen mikä kone on) jonka jälkeen se alkaa olla väljä.
Kylmällä kone kuluu enenmmän, jolloin sen ikä lyhenee.
Ettekö te millään tajua tätä?
Se kone ei siis ole entinen jos sillä kylmässä ajaa, mutta se KULUU NOPEAMMIN.
Tämä on silkka fakta eikä tästä tartte olla kokoajan vänkäämässä vastaan.
Mikäli teitä ei kiinnosta pitää konetta mahdollisimman pitkään hyvänä niin ajakaa ihan vapaasti, mutta älkää nyt jumankauta olko jokapaikassa selittämässä ettei kylmästä ole mitään haittaa.
Jos joku kysyy onko siitä haittaa niin vastaus kuuluu että ON.
Siihen ei tarvita kommentteja että "ei mulla oo ainakaan mitään käyny".
Seuraavaksko tarvii siirtyä rautalangan taivutuksesta rautakankeen??? VAi riittääkö sekään siihen että saa teidät tajuamaan??
Luultavasti ei. :?
Screed, *HOKE* ei tosiaankaan egoile tai muutenkaan valita turhista asioista ja se puhuu mun mielestä eritäin asiallisesti. Sori OT.
Kuin näet tuon -80luvun 1/12 kyosho fantom 4wd rata auton niin senkin olet heti ostamassa pois, niin hieno laite se on.¨
Jerzi