No otetaan nyt kantaa täältäkin suunnasta....
Yksi vaikuttava tekijä VTR-autossa on ehdottomasti kori.Retron painavat korit ovat valovuoden päässä esim.HPI:n vintage koreista ajo-ominaisuuksissa. Massaa on siis enemmän,mutta kun se on niin ylhäällä se vaikuttaa eniten.Ei millään pahalla sanottuna,mutta Lambon kori esimerkiksi on hyvin kaukana Vintage-hengestä(on kuin Seliö vetäis F1 veneellä Sulkavan Souduissa!!!)
,ja yksi ainoa "jenkki" kori on kelvollinen ja sehän on tietysti "Vatasen Old Timer" , siinä oli Vintage-henkeä....Huom! Tämä on vain minun mielipiteeni !!
En
siis halua arvostella tai osoittaa sormella luokan sääntöjä ja/tai sääntöjen laatijaa !!
Ja mitä säätimiin tulee,Kersit menee tietysti kovaa;on potkuu ja huipputehoa.Mutta esim. Kuusankosken radalle sitä on jo hieman liikaa,mutta sehän ei ole ongelma;EI SIITÄ SÄÄTIMESTÄ TARVITSE OTTAA KAIKKEA IRTI,SIELLÄHÄN ON SÄÄTÖÖ !!!
Itse ajan SP 2,1 ProStockilla pitäen sisällään viri softan,olin ehkä nopein auto radalla Kuusaalla,jos sitä mitataan kiihtyvyydellä ja huippunopeudella...mutta Retron kori ja ajotaito antoivat tasoitusta...
Silti kannatan Retron koreja lähinnä ulkonäöllisesti(Sama se on Minissä;miltä se nyt näyttäis kun viivalla on Suzukia,Alfaa tai pidempää uutta Miniä..yms.EI AINAKAAN NIIN NÄYTTÄVÄLTÄ
!!!) ja koska ne on KOTIMAISTA valmistetta ja mikä parasta esikuvansa näköisiä; ei siis shopattuja niin voimakkaasti kuin jenkkivalmisteet poislukien Vaton Old Timer.Tosin Retroja joutuu muokkaamaan aika tavalla,kun valmistaja ei ole huomioinnut leveämpiä alustoja.....
Eikö luokan henki ole juuri "vanhat
ESIKUVAN näköiset autot".
Ajamme varmaan omaksi iloksi,mutta myös tarjotaksemme katselijoille näyttävää kisaa autojen ulkomuodon muodossa....