Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Kuisma

Sivuja: [1]
1
Kuisma: MGM:n Race Modella pitäisi kylmäjuotoksen löytyä, saattaapi jopa Deansi sulaa jos tarpeeksi liipasinta painaa.  :grin:
Suosittelen noita 6mm putkia ja tehokasta kolvia. Reilusti tinaa piuhaan ensin (=sen verran kuin se sitä "imee"), niin vältytään huonoilta juotoksilta.

Deansit on loppupeleissä keljuja kolvata isolle piuhalle - tarvii järeän kolvin/paljon lämpöä, johdon "tarttumapinta" liittimessä on pieni ja runko-osa ei pitkään kestä isolla kolvilla kuumottaa.

Janezki, olisiko sulla vielä sattumoisin valokuvaa kyseisestä 6mm putkiliitoksesta, joka todistettavasti toimii.. Voisi sitten kerätä rohkeutta joko itse kolvaamiseen tai ammattiapuun turvautumiseen :-) Esim. laitetaanko urokset molempiin piuhoihin noparille ja latausjohtoon, ja naaraat akkuun (estää vahinko-oikosulun akun päässä?), vai miten tuo menee? Ja ilmeisesti eristeenä noille bulleteille on vaan kutistesukat? Ja kuten hekekorte sanoi, tuplana?

Ps. Ja hienon auton ootte Heke ja Janezki rakentaneet. Kulkee kun peijooni, ja futiskentän äestämiseen riittää tosiaan toi akun 5 minuutin kapasiteetti. Hyvin on pintahiekka myllätty  :-)

2
MGM:n edustaja epäili huonosti kolvattuja Deans-liittimiä, mikä varmaan on mahdollista, sillä kolvaustaitoni ei ole kummoiset. Laturi ei kuitenkaan herjaa mitään, joten ei se liitos ihan kylmä voi olla.

Jaaha, MGMn tyypit vastasivatkin nopeasti:

http://mgm-compro.com/pdf/connectors-for-modelers.pdf

Eli Deansit luiskaan ja MP JET -liittimet tilalle? Onko tästä kokemusta, tuon lähteen mukaan Deansit ei kestä yli 30A virtaa..

3
Tervehdys laudalle! Uusi RC-nörtti ilmoittautuu kahinoihin :-)

Ja ensimmäisenä n00b-kyssärinä lisää cut-off asiaa....

Mulla on (Janezkin ja hekekorten vanhassa) E-Maxxissa Lehner 1940 -moottori ja MGM 12018-3 Expert -nopari (v. 3.22), jossa ei voi muuttaa cut-off jännitettä. Sen pitäisi olla defaulttina 3.2V. Akun tyhjentymisen indikaattoriksi on konffattu UNICARDilla "slow down", eli auton suorituskyky tippuu huomattavasti rajan tullessa vastaan.

Kun mittaan iChargerilla Flightmax 6s 5000mAh akun heti auton hidastumisen jälkeen (5-10 minuuttia raakaa ajoa riittää), kaikki kennot näyttää 3,99V tai 4,00V. Mistähän tää voisi johtua? Aika pitkä matka vielä tuohon 3.2V rajaan.

MGM:n edustaja epäili huonosti kolvattuja Deans-liittimiä, mikä varmaan on mahdollista, sillä kolvaustaitoni ei ole kummoiset. Laturi ei kuitenkaan herjaa mitään, joten ei se liitos ihan kylmä voi olla.

Vinkkejä miten asiaa voisi tutkia? Ja jos jotakuta pääkaupunkiseutulaista kiinnostaa, niin mulla olisi näköjään kaksi akkua uudelleen kolvattavana kohtuullista korvausta vastaan :-)

Sivuja: [1]