Kun tänne ei näköjään kovinkaan paljon kirjoitella, niin pitää sitten varmaankin miun, jos sitä sitten muutkin riehaantuisivat kirjoittelemaan
Tuli hankittua käytetty Corallyn sähköratakiila. Ensin tietenkin koko auto osiksi, jotta selviää autonrakenne ja mitä käytetystä autosta on vaurioitunut, kulunut etc. Kun auto oli pieninä palasina, kaikki osat joissa ei ole liukuvia/rasvaa sisältäviä pintoja, kuten pyörän laakerit, servosaverin laakerit etc., tolupesuun. Toki ennen pesua rappasin hiilikuituisesta pohjalevystä vanhan pohjatarran irti joka suojaa pohjalevyä isommilta naarmuilta. Eli vessan käsienpesualtaaseen tulppa pohjaan, allas lämmintä vettä täyteen ja sitten sinne sopivankokoinen luraus mäntymetsänraikasta Tolua. Ah, ihana tuoksu!
Sitten osat sinne lillumaan ja hammasharjalla puhtaiksi. Sitten osien huuhtelu tolujäämistä. Ja pöydälle kuivumaan.
Kun osat olivat kuivia, liimasin kaikkien hiilikuitulevyjen ja -osien reunat pikaliimalla (jostain syystä aiempi omistaja ei ollut yhdestäkään hiilikuituosasta vahvistanut levynreunoja pikaliimalla, ei edes pohjalevystä... Kummallista...). Sitten pikaliiman kuivumista odotellessa tutustuin hieman kasausohjeeseen. Se oli hyvin selkeä ja havainnollinen kirja, hyvät kuvat sekä paksut kannet. Sitten vähän katselin siinä osasia, ja huomasin että puolet pyöränlaakereista oli aika huonossa jamassa ja toisen etuvetarin pinni oli irti (kasatessa vaihdoin sitten uuden etuvetarin rikkoontuneen tilalle). Laakerit rahisivat aika pahasti. Ei muutako laakereista peitelevyä irti ja uudet rasvat sisään. Justiinsa sopivasti laakerirasva loppui, joten laitoin laakereihin 2000 wt diffiöljyä. Varmaankin ajaa saman asian. Laakerit herkistyivät todella paljon, rahina loppui ja rasvauksen jälkeen olivat kuin uudet. Kannet kiinni laakereista ja autoa kasaamaan.
Auton kasaus oli varsin simppeliä meininkiä. Autossa on ikäänkuin kelluva keula, joka on isojen o-renkaiden ja "pallojen" päällä (jotka ovat pohjalevyssä kiinni), vähän samaan tyyliin kuin 12-kiilan perä. Mutta kuitenkin varsin erilainen.
Auton 4-veto on toteutettu auton vasemmassa reunassa olevalla hammashihnalla. Takana on jäykkä akseli ja edessä one way, joka aktivoituu vetämään molempia eturenkaita vedon ollessa moottorista päällä, kuten nitroratakasissakin. Tämä on tuttua ratakasia ajaneille.
Kasatessa taka-akseli sekä one way-akseli olivat hieman jäykkiä laittaa paikalleen laakereiden läpi, mutta kyllä ne menivät paikalleen kun hieman käytti voimaa kirosanojen kaikuessa seinistä
Kasausohjeessa oli tehty pieni virhe parissa kohtaa, mutta siitä oli tulostettu erillinen 4-värinen A4 mukaan josta näkyivät muutokset kasaukseen, kuten taka-akselille pitää laittaa 0.5 mm prikka alkuperäisen 1.0 mm:sen tilalle etc.
Kun auto oli läjässä liimasin pohjalevyyn uuden pohjatarran (pohjalevy kannattaa putsata ennen tarran liimausta Bräkleenillä jotta tarra pysyy paremmin) sekä asentelin sähköt. HW 150 A säädin, LRP 2400kv kone (löytyy myös miedompi 1900 kv moottori, jonka varmaankin vaihdan, kun tuossa 2400 on kulkuja varmaankin aivan liikaa, ja ei se ole edes kisalaillinen pannu
), Savöxin 20 kg servo sekä kunnollinen turbotuuletin moottorinjäähdytykseen. 4S pötköakuilla autoa sitten ajetaan. Skuupillisia eli tuuletusaukollisia sähköratakoreja hankitaan sitten jossain vaiheessa, niitä löytyy muutamalta valmistajalta.