121
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi - Nyt suunnitellaan kesää 2014 (7.10.2013)
« : 11.10.13 - klo: 10.16 »
Ensinnäkin kiitos kattavasta selvityksestä, ymmärrän asiaa kenties vähän paremmin.
Tämä kohta jäi mietityttämään, koska harrastukseen käytettävä aika on rajallinen ja radat ovat minusta katsottuna kaukana. Haluaisin, että kun radalle on mahdollisuus lähteä, siellä pääsee myös ajamaan, ettei koko päivä mene kaikenlaisten pikkuongelmien selvittelyissä. Ymmärrän tietysti sen, että autot pitää säätää ja niiden tulee olla kunnossa, jotta niillä voi ajaa kovaa. Huolenaiheeni onkin enemmän niissä piilevissä ja ennakoimattomissa vioissa, jotka sulattaa helposti ison osan ajopäivän nautinnosta.
Jos mahdollista pyytäisin sellaisia ihan käytännön esimerkkejä, millaista näpräämistä laitteet vaatii ajokunnon ylläpitoa varten? Tuolla aiemmin mainittiin kytkimen painelaakeri, joka pitää rasvata ajopäivien välillä. Entäpä:
- hihnojen/hihnapyörien vaihtotarve
- kytkimen palojen vaihto/muu huolto
- laakerit
- koneen huolto
- vetarit/muu voimansiirto
- muu huoltotoimenpide
Näiltä osin kaipaisin sellaisia "määräaikaishuoltotoimenpiteitä". Eli, kuinka usein ja mitä silloin tehdään. Lähtökohta on se, että autoa ei ajeta seinään tai muutenkaan raiskata, vaan ainoastaan ennakoivasta ylläpitohuollosta.
Nämä autot eivät ole oikea vaihtoehto kaverille joka haluaa päästä huolettomasti ajelemaan paljon ja päästä hippaleikkikisailemaan kavereiden kanssa.
Tämä kohta jäi mietityttämään, koska harrastukseen käytettävä aika on rajallinen ja radat ovat minusta katsottuna kaukana. Haluaisin, että kun radalle on mahdollisuus lähteä, siellä pääsee myös ajamaan, ettei koko päivä mene kaikenlaisten pikkuongelmien selvittelyissä. Ymmärrän tietysti sen, että autot pitää säätää ja niiden tulee olla kunnossa, jotta niillä voi ajaa kovaa. Huolenaiheeni onkin enemmän niissä piilevissä ja ennakoimattomissa vioissa, jotka sulattaa helposti ison osan ajopäivän nautinnosta.
Jos mahdollista pyytäisin sellaisia ihan käytännön esimerkkejä, millaista näpräämistä laitteet vaatii ajokunnon ylläpitoa varten? Tuolla aiemmin mainittiin kytkimen painelaakeri, joka pitää rasvata ajopäivien välillä. Entäpä:
- hihnojen/hihnapyörien vaihtotarve
- kytkimen palojen vaihto/muu huolto
- laakerit
- koneen huolto
- vetarit/muu voimansiirto
- muu huoltotoimenpide
Näiltä osin kaipaisin sellaisia "määräaikaishuoltotoimenpiteitä". Eli, kuinka usein ja mitä silloin tehdään. Lähtökohta on se, että autoa ei ajeta seinään tai muutenkaan raiskata, vaan ainoastaan ennakoivasta ylläpitohuollosta.