Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - peitsamo

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 119
241
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 01.03.13 - klo: 14.08 »
Aikani kuluksi kaivelin YV listaa, josta ongin kauppakumppaneita lokakuusta 2008 eteenpäin. Sitä vanhemmat viestit on laitettu arkistoon. Lista on aika pitkä ja kaikkien kanssa kaupat on onnistunut, milloin myyjänä, milloin ostajana, ja joidenkin kanssa useampaan kertaan. Kiitos kaikille asianosaisille.

Yhtään kusetusta ei ole tullut vastaan, pari kertaa on yritetty vedättää ja sitten on aina näitä "varaa kamat mulle, saan rahat ens viikon keskiviikkona - sori ei ne tullukkaan, kun piti kissa rokottaa, niin nyt en voi ostaa" -tyyppejä. Mutta 99% osumatarkkudella kaupankäynti on ollut onnistunutta. Listasta puuttuu varmasti monta nimimerkkiä, koska osa kaupoista on tehty puhelimitse, sähköpostilla, kasvokkain jne.

-   moukari
-   Janezki
-   naketti
-   Koiranputki
-   Tinox
-   gate
-   Matti Räsänen
-   tuunari
-   Mikko L
-   Kaheli
-   redman
-   Nege
-   FrzT
-   MrOllinmaki
-   mikey_d
-   HVoltage
-   Jyrki-Boy
-   Vesku
-   HasaP
-   fg
-   sjos
-   ajomies
-   Tepaja
-   PaHa67
-   Mountain RX-1
-   Penguin
-   MKE
-   Juize
-   koivisi
-   ArT51
-   duda
-   RC-Kärpänen72
-   APK
-   nevis77
-   mmrc
-   Jonni
-   laholu
-   ilvessalo
-   Audiko
-   TfeK
-   zzs
-   Jani L.
-   JVL
-   manez
-   tt-rc
-   elmeriracing
-   sami.salmela
-   Henkka.
-   mikkolah
-   jaans
-   Soo
-   foursquare
-   americana
-   TomiKoo
-   TuukkaT
-   crosser
-   Mönkkiinen
-   Ile_
-   SubZan
-   SLap
-   juska
-   JUPEHU
-   jon.lindgren
-   Linksu
-   Stail
-   pietro
-   RoddeR
-   tepii1@gmail.com
-   Rph
-   copter
-   Oke
-   Vesa
-   JJ57
-   Ulf N
-   Sanppa75
-   Arppa
-   Koppa
-   qaw
-   jucca
-   kopterimursu
-   tturku
-   Lassi
-   macchina
-   cvd
-   DIY-man
-   kappi
-   topcat
-   perr
-   rb
-   jukka82
-   JonyMan
-   kyoshodbx
-   samimake
-   Kapa990
-   Joppe75
-   lcr
-   Pepe77
-   Lauri I
-   Tuhis
-   kaapolainen
-   OV
-   tero
-   HJH
-   zeibii
-   glade
-   Riku.F
-   yazca
-   resistance
-   200t
-   Testikuski
-   Jaska S
-   Pekkanen
-   vitalit
-   risla78
-   diyrc
-   SavageRS
-   swb
-   koz6
-   Totte
-   Diese-listi
-   Hemppafin
-   bigblock
-   maukkadamngod
-   JPT

242
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 01.03.13 - klo: 10.43 »
Tuolla vähän aiemmin on kuvia siitä miten se oli laitettu minun toimesta:





243
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 28.02.13 - klo: 22.45 »
Karillahan on mun toissavuotinen auto, johon tein sen takatankin. En tiedä vielä teenkö vastaavan tähän autoon.

Navetan kautta auto ja koneet mulle tuli mukavasti melkein kotiovelle kannettuna ja yhdessä paketissa. Ja kone on tulevan kauden listalla mukana. Uusi OS on varmasti hyvä ja suosittu kone tulevana kautena, harkitsin myös sitä, mutta Forcella mennään.

244
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 28.02.13 - klo: 19.33 »
Tämä on se lyhyempi malli.

245
Polttisautot / Hong Nor DM-1 Spec
« : 28.02.13 - klo: 15.26 »
Sitähän vois huomenna vaikka rutkutella moottoreiden sisäänajoa, jos kelit pysyy vielä hyvänä.

Fuililetkut on vähän siellä täällä, mutta laitellaan ne sitten paremmin kun tulee lopulliset osat autoon.

246
RC-kerhot ja -radat / Kuopion harrastajat
« : 27.02.13 - klo: 21.51 »
Noniin. Nyt on saatu yksi aikakausi päätökseen. K-Raudan tilat on tyhjennetty ja tavarat viety säilytykseen odottamaan uutta paikkaa.

Tämä kevät vedetään sisäratahommien osalta henkeä ja pyritään viemään ulkorata-asioita eteenpäin. Jos asiat menee positiiviseen suuntaan, niin sisäratahommia katellaan taas sitten syksyllä.


247
Polttisautot / Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« : 26.02.13 - klo: 20.49 »
Hakusanalla "Force" löytyi noin 100 topikkia koskien erilaisia Kyoshon malleja niissä esiintyneitä mitä erilaisimpia tilanteita....

No, asiaan. Tulevalle GT8 kaudelle hommasin Forcen koneet. Valitsin listalta E-21R26 koneen. Laittelen kokemuksia/koettelemuksia tänne, jahka niitä kertyy. Kone on siis .21 kuutiotuuman ei-RTR-kone.

http://www.force-engine.com/pdt_view.asp?sn=52&area=1&cat=34


248
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 26.02.13 - klo: 20.38 »
Specin jarrulevyt on tiemmä samat kuin X1 CR autossa ja siihen on saatavilla grafiitti, metalli ja vakio lasikuitu jarrulevyjä. Jos olen väärässä toki joku saa korjata.
Jos ne on samat voisin kuvitella että toimii vaihto molempiin suuntiin...
FS-01   Grafiitti
JS-24   SPL CNC Metalli
XT-16      Vakio Lasikuitu

Mitäs jarrupaloja teillä on käytössä ihan niitä vakio sileitä vai karkeennettuja? Karkeiden toiminnasta en tiedä metallia vasten, mutta pehmeisiin levyihin toimii hyvinkin tehokkaasti. Ongelma taisi olla enemminkin levyjen kestämättömyys, joten siihen on ainakin pari levy vaihtoehtoa.

Ainoa toimiva ratkaisu on paksut teräslevyt ja kivipalat. Honkkarilta löytyy molemmat. Jarrujen kestävyyden takaamiseksi tein varmuuden vuoksi tuplajarrut. Näillä pysähtyy ja pitäs kestää pitempiäkin vetoja.


250
Huomisen aikataulu liitteenä.

Treenierät on jaettu jotakuinkin summamutikassa, mutta erät "siidataan" uudelleen alkueriin, joten niitä on tässä tarpeetonta vielä julkaista.

Alkuerien jakoperusteena käytetään treeneissä ajetun kolmen (perättäisen) nopeimman kierroksen aikaa.

251
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 22.02.13 - klo: 15.07 »
Mulla on sitten mukana kohtuullisen kattava varaosapakki, joka kiertää näillä näkymin kaikki kesän GT8-kisat.

252
Ovet aukee viimeistään klo 8:00.

Alustava aikataulu on suurinpiirtein näin:

Ovet auki, klo 8:00
Treenit alkaa, klo 9:00
Ohjaajakokous, n. klo 11:15
Alkuerät alkaa, n. klo 11:30
Ruokatauko n. klo 12:30 - 13:15
Alkuerät jatkuu, n. klo 13:15
Finaalit alkaa, n. klo 15:00
Kisa päättyy, n. klo 17:30

Ajetaan:

- 2 treenikierrosta (kaikissa luokissa porukka jaetaan kahteen eri hiittiin, treenin perusteella lähtöjärjesteys alkuerään)
- 3 alkueräkierrosta (kaikissa luokissa porukka jaetaan kahteen eri hiittiin. Alkueristä lasketan 2/3, jonka perusteella finaalien lähtöjärjestys)
- 3 finaalikierrosta (Kaikissa luokissa ajetaan ainoastaan A-finaali. Finaaliajoista 2 parasta lasketaan).

Oikeudet muutoksiin pidätetään..

253
Yritetään saada erälistat ja aikataulu kasaan tämän illan aikana, niin ainakin aamulla jokainen tietää missä ja milloin ajaa. Tässä valitettavasti mennään vähän "ohuella organisaatiolla". :embarrassed:

Kisa alkaa kuitenkin klo 9 treeneillä. Ajetaan kolme luokkaa, eli VTR, FWD ja Mini Comp, muihin ei ole tullut riittävästi ilmoittautumisia. Tod, näk. alkuerät mennään kahdella erällä / luokka. Finaalien suhteen mietitään vielä.

254
Polttisautot / Hong Nor DM-1 Spec
« : 22.02.13 - klo: 13.43 »
Tuosta se uusi GT kausi taas pilkuhiljaa käynnistyy.

Niijoo, joutuuhan tuota vielä vähän askartelemaan ennen kuin ajamaan pääsee, mutta eipä tässä onneks vielä hengenhätä ole..

255
Tässä on myös kova kaupallinen taustavoima

Totta, mutta kukaan ei asiasta valita, päinvastoin.

Miksi tällainen ei voisi toteutua Suomessakin, tässä kateellisten luvatussa maassa?

256
Jotta kisanjärjestämisen innokkuus ei vähenisi tuo idea saattaisi toimia siten, että ko. toimihenkilöiden palkkiot maksetaan kilpailijalisenssistä, johon siten tulisi muutaman euron korotus. Mielestäni 26€ (tjsp) hintainen lisenssi on naurettavan halpa, etenkin kun vähintään saman rahan saa erilaisina etuina kerättyä helposti takaisin.

Eli homma pyöritettäisiin AKK:n kautta, joka maksaa palkkiot. Nämä toimihenkilöthän voivat olla ketä tahansa ammattiauttajia, kenellä olisi taitoa ja tietoa moiseen hommaan.

257
Poinaksen mainitsema systeemi on käsittääkseni, ainakin osittain, käytössä Briteissä.

Myös ETS-sarjassa on käytäntö, että sama porukka kiertää tekemässä hommat kisasta toiseen.

Tuollaisen perus SM-kisaan tarvittaisiin 3-4 henkilön tiimi (Kilpailunjohtaja, Tuloslaskentapäällikkö, Katsastuspäällikkö ja ratapäällikkö). Muut toimitsijat sitten paikalliselta seuralta.

Jos nyt kuvittelisi, että joku haluaisi tehdä tätä hommaa muuten kuin rakkaudesta lajiin, niin palkkion pitäisi olla luokkaa 200€ per ukko, per kisa. Tästä päästään siihen, että tällainen palvelu maksaisi järjestävälle seuralle ainakin sen tuhatlappusen. Mielestäni idea on hyvä, mutta kohtaako kysyntä ja tarjonta?

258
Sähköautot / Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 18.02.13 - klo: 17.39 »
Veturi herätetty henkiin.

259
Ilmoittautuneita 18.2.2013 mennessä. Lisääkin mahtuu:

Lainaus
1 127504 Front Wheel Drive Kulmala Tommi FI     
2 127170 VTR Porkka Mikko FI     
3 126770 Front Wheel Drive koivisto ilpo FI     
4 126767 VTR koivisto ilpo FI     
5 126629 VTR Pitkäjärvi Anssi FI     
6 126562 VTR Teräväinen Riku FI     
7 126481 Front Wheel Drive Lehto Marko FI   
8 126478 VTR Lehto Marko FI   
9 126446 VTR Savolainen Teemu FI     
10 126419 Front Wheel Drive Suojala Petteri FI     
11 125906 Front Wheel Drive Salminen Teemu FI   
12 125905 VTR Salminen Teemu FI   
13 125821 VTR Hyvärinen Joonas FI   
14 125767 Front Wheel Drive Jansson Kai FI     
15 125727 Front Wheel Drive Pynnönen Pasi FI
16 125695 VTR Kuronen Pekka FI

1 127505 Mini Competition Kulmala Tommi FI     
2 127503 Mini Competition Porkka Mikko FI     
3 127502 Mini Classic Porkka Mikko FI     
4 126630 Mini Competition Pitkäjärvi Anssi FI     
5 126565 Mini Competition Teräväinen Riku FI     
6 126479 Mini Competition Lehto Marko FI   
7 126472 Mini Competition Hyvärinen Joonas FI     
8 126389 Mini Competition Suojala Petteri FI     
9 125908 Mini Competition Salminen Teemu FI   
10 125907 Mini Classic Salminen Teemu FI   
11 125768 Mini Competition Jansson Kai FI

260
Kilpailijoiden kanava / Vs: Katsastus
« : 17.02.13 - klo: 18.15 »
Ehdottomasti ennakkokatsastus!!!!

261
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 15.02.13 - klo: 10.32 »
Pari vuotta Spektrumilla ajelleena en kohdannut minkäänlaisia teknisiä murheita, en kantomatkan, enkä minkään muunkaan suhteen. Spektrumissa on myös todella selkeä valikkorakenne, sitä on helppo käyttää ja se on kevyt ja patterit kestää melkein koko kesän yhdellä latauksella.

262
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 14.02.13 - klo: 22.11 »
Se "tuntuma" mihin tuossa viitaan, on hankalasti määritettävä asia. Sanoisin sen ehkä niin, että autoon on parempi kontrolli, eli sillä voi ajaa lujempaa. En tiedä mistä konkreettisesta asiasta se johtuu, mutta kyllä se on selvästi havaittavissa, enkä ole ainoa, joka on tätä mieltä.

Kai se on sama juttu kun isoissa autoissakin. Kaksi autoa saattaa näyttää paperilla hyvinkin samankaltaisilta, mutta toisella on vaan parempi ajaa. Lienee monen osatekijän summa.

Huonoa kuskia ei korvaa hyväkään radio, mutta mitä kovemmalle tasolle mennään ajamaan kilpaa, sitä pienemmistä asioista erot syntyy. Radio ei varmasti ole tässä yksi niistä pienimmistä asioista.

263
Laita ilmo suoraan molempiin luokkiin. Helpompi on ottaa pois nimiä listasta, kun lisätä niitä.

264
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 14.02.13 - klo: 09.59 »
Ei se Spektrumikaan ole epälaadukas tai huono,  mutta kyllä esim. Sanwa on vaan paljon parempi.

Itse vaihdoin Spektrumin R-mallista Sanwan M11X radioon noin kolme vuotta sitten ja kyllä ero ajettavuudessa ja tuntumassa on huomattava, siis Sanwan hyväksi.

Onhan nämä vähän mielipideasioitakin, mutta kun katsoo kilpakuskeja Suomessa tai muualla Euroopassa, niin Sanwa on ylivoimaisesti suosituin, sanoisin noin +50% osuudella, Futaba on hyvä kakkonen, ehkä noin 30% osuudella, loput 20% on sitten muita radioita.

Esim. ETS-kisojen kuvista kun katsoo, niin äkkiä laskettuna tuon sivun kuvissa näkyy 9 radioo, joista 7 on Sanwan M11 mankkoja, sitten taitaa olla 1 Futaba ja 1 Kopropo.

265
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 13.02.13 - klo: 12.17 »
Tässä viimeaikoina on taas tullut käytyä kauppaa useiden foorumilaisten kanssa suuntaan ja toiseenkin. Kaupat ovat olleet onnistuneita, eikä onneksi mitään vilunkia ole minun kohdalle sattunut.

Pari yleistä huomiota ostajille:

1) Jos ilmoituksessa lukee: Ei vaihtoa, se tarkoittaa, että en vaihda tavaraa muuhun kuin rahaan. Silloin on tarpeetonta tyrkyttää vaihdossa yhtään mitään.

2) Jos ilmoituksessa lukee: Ei SMS, se tarkoittaa, että en halua a) vastaanottaa, b) vastata tekstiviestikyselyihin. Asiat selviää parhaiten soittamalla.

3) Soittamisen ja tekstareiden suhteen kannattaa käyttää maalaisjärkeä sen suhteen, mikä on hyvä aika ottaa yhteyttä. (valitettavasti kaikilla ei ole mahdollisuutta laittaa puhelinta kiinni, silloin kun siihen ei halua vastata).

4) Kun kyselette ykstyiskohtia tai muita asioita esim. YV:llä tai s-postilla, laittakaa esim. otsikkokenttään selvästi tieto siitä, mitä ilmoitusta/tuotetta kysely koskee. Esim. minulla oli viime viikolla ilmoitukset kolmesta myytävästä autosta, joten en osaa vastata kysymykseen: Mikä on vimonen hinta?

5) Kun lähettelette viestejä, on kohteliasta laittaa viestiin ainakin (oikea) oma nimi. Etunimikin riittää. Tämä helpottaa mm. maksun seuraamista.

6) Laittakaa maksun viestikentään lyhyt viesti siitä, mitä maksu koskee. Tämä etenkin silloin, jos maksaja on eri henkilö kuin ostaja.

7) Kun tinkaatte hinnasta tms., on myyjän aina helpompi suhtautua asiaan, jos esitetylle hinnalle on edes jonkinlaiset perustelut. Tämä edesauttaa kaupan syntymistä.

8) Kun hinta ja muut ehdot on kohdallaan, ilmoita selvästi, että ostat tuotteen. Epämääräiset "Kyllähän mä ton tarviisin" -tyyppiset vastaukset ja empimiset aiheuttaa tarpeetonta sekaannusta

9) Kun tavara on tullut perille, ilmoita oliko kaikki kunnossa. Jos toimituksessa on jotain moittimista, niin ilmoita sekin selvästi, ml. se mikä olisi ehdotuksesi asian hoitamiseksi. Näin menetellen asian kuntoon saattaminen ja yhteisymmärrys syntyy nopeiten ja ilman suurempaa tuskaa.

Kiitos vielä kaikille kauppakumppaneille onnistuneista kaupoista.

266
Jos pohtii sitä, miksi krossiluokat ovat kinnostavampia kuin rataluokat, niin hyvin äkkiä törmätään siihen perusasiaan, että krossipuolella Suomessa ratoja on huikea määrä enemmän.

Tuo ei pidä kaikilta osin paikkansa.

No, sanotaan nyt niin, että ratapuolellakin olisi enemmän porukkaa jos olisi ratoja missä ajaa. Tarkoitan nyt pääasiassa ulkoratoja. Tottakai, jos on tarjolla molemmat radat, niin sitten se on valintakysymys. Kun Suomea tarkastelee kokonaisuutena, tilanne ei kuitenkan ole ihan näin mustavalkea.

267
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 12.02.13 - klo: 12.43 »
Edellä hyvä lista ja luokittelu radioista. Lisäisin huippuradioiden kastiin vielä Radiopost:n uuden mankan:

http://www.eurorc.com/product/3086/radiopost-ts401-with-1-receiver-and-hard-case

268
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 12.02.13 - klo: 12.26 »
Olin just linkittämässä myös samaa radioo, eli suosittelen Sanwan MT-4 mankkaa:

http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?products_id=5638


269
Jos pohtii sitä, miksi krossiluokat ovat kinnostavampia kuin rataluokat, niin hyvin äkkiä törmätään siihen perusasiaan, että krossipuolella Suomessa ratoja on huikea määrä enemmän. On selvää, että harrastuksen aloittaminen pelkästään kilpailumielessä ei tule kysymykseen kovin monelle juniorille tai varttuneemmallekkaan. Tästä yksi johtopäätös on se, että kaikkien, niin yksittäisten harrastajien, seurojen, kuin AKK:kin pitää keskittää voimansa siihen, että Suomeen saadaan lisää harrastus- ja harjoittelupaikkoja. Esim. Kuopiossa oli elokuussa 2 kpl touring-autoja, nyt niillä kurvailee jo kymmenkunta ukkoa. Kaikki tämä ainoastaan sen avulla, että saatiin asianmukainen paikka harrastaa. Nyt tosin tämäkin riemu on ohi ja porukka kauppaa autojansa foorumilla. Eli tässä on selkein ja suurin suu kilpailijamäärien pienenemiseen.

Toinen syy on meidän kilpailujärjestelmä. Esim. touring-puolella ajetaan mielestäni liikaa luokkia. SM -tasolla pitäisi olla kaksi luokkaa; Modified ja Stock (esim. 13,5), näille siis molemmille SM-arvo. Sarjamuotoinen SM on hyvä talvella ja puolustaa paikkaansa, mutta kauden yli (talvi-kesä) menevässä kilpailusarjassa en näe järkeä. Aloitteleville kuskeille pitää olla em. harjoittelumahdollisuuksien lisäksi myös hyvät kilpailumahdolllisuudet. Tästä syystä eri tahojen pitää panostaa myös alueellisiin kilpailuihin ja tehdä niistä houkuttelevimpia, jotta niitä ihan alkajia saadaan mukaan kisaamaan. Kun taidot karttuu, niin tästä on hyvä ponnistaa sittn kohti "virallisia" SM-luokkia. Kaikki kotimaan kisat on syytä pitää yksipäiväisenä, pl. mahdolliset kerta SM-kisat kesällä.

Kolmas syy harrastajien ja sitä kautta kilpailijoiden vähyyteen on se, että kaikkien pitäisi pystyä tekemään ns. PR-työtä paljon laajemmalla pohjalla. Jokaisesta kaupungista/kylästä löytyy mahdollisuuksia esitellä lajia suurelle yleisölle. RC-scene on tietyllä tavalla underground -hommaa ja siihen sisäänpääseminen on hankalaa, etenkin kun kovin moni ei ole asian luonteesta tietoinen. Lajin tunnettuus tuo myös näkyvyyttä ja sitä kautta mahdollisuuden toimia erilaisten yhteistyökumppaneiden kanssa. Tämä puolestaan lisää reusrsseja ja mahdollistaa esim. isompien kisojen/parempien puitteiden järjestämisen.

Jos nämä kolme "prinsiippiä" saadaan toteutumaan, tulee harrastajamäärät ja sitä kautta kilpailijamäärät myös kasvamaan. Valitettavasti tie on jokatapauksessa pitkä ja kivinen. Yhteiskunnan rahat on tiukassa, eikä harrastajien taskuillakaan voida koko ajan olla. Mistä rahat ratahankkeisiin? Tämä on ajankohtainen kysymys myös täällä Kuopiossa. Ensi kesän SM-kisat odottaa, mutta rataa ei ole, eikä näillä näkymine tule. GT-autojakin hommattiin tänne suurin toivein lukuisia, mutta nyt kaikki on myynnissä, kun ei ole paikkaa missä ajaa.

Minun näkemykseni mukaan kyse on siitä paljon puhutusta ruohonjuurityöstä ja pitkäjänteisestä tekemisestä päämäärien saavuttamiseksi. Pitää olla päämäärä, suunnitelma, resurssit ja tekijät, vasta sitten voidaan odottaa tuloksia.

270
HUOM!! SÄÄNNÖISTÄ POIKETEN, KISAT AJETAAN YKSIPÄIVÄISENÄ (LAUANTAI).

Formula 1 -luokkaa ei ajeta.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 119