61
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 21.11.14 - klo: 12.38 »Tommosella M3 E92 toistaiseksi ajellaan.
Jossain vaiheessa varmaan vaihdetaan M4 todennäköisesti lähitulevaisuudessa..
Onkos sulla ees ajokorttia?
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Tommosella M3 E92 toistaiseksi ajellaan.
Jossain vaiheessa varmaan vaihdetaan M4 todennäköisesti lähitulevaisuudessa..
Joo eli sinun mielestä on sama vaikutus jos vetää
1kg lihaa
12 tuoppia kaljaa.
Jerzi
Älkää nyt alkako saivartelemaan siitä kaljan juomisesta, se oli provosoiva esimerkki siitä, että asioita voi joskus ajatella "out of the Box". Se on selvää, ettei se onnistu täällä päiviräsästen luvatussa maassa, koska kaljan juonti tuntuu aina olevan niin herkkä aihe, että siitä ei pysty ilman syyllistämistä/syyllistymistä edes keskustelemaan.
Näyttää pitävän paikkansa.
Nyt taisit Jerzi missata taas pointin tuolla päihdevouhotuksella :)
Jos ei kaveri voi kaljan sijaan juoda alkohoolitonta juomaa kisapäivän aikana niin minun mielestä kaverilla on jonkin sortin alkoholismi.
Jerzi
Eli onko ets sarjan kisailijalla mahdollisuus/lupa juoda kesken kisapäivän ja myydäänkö kisa alueella kaljaa.
En tiedä joten kysyin.
Jokaisessa gp em mm kisassa missä itse olen ollut niin siellä on tarjottujuotu ja pidetty hauskaa ja tuloskin on sen mukainen
Jostain syystä tuntuu että se ei vaan toimi täällä kylmässä pohjolassa.
Jerzi
On kuitenkin huonon häviäjän merkki vihata peliä jos oma suorittaminen ei suju haaveiden tasolla.
Älkää nyt alkako saivartelemaan siitä kaljan juomisesta, se oli provosoiva esimerkki siitä, että asioita voi joskus ajatella "out of the Box". Se on selvää, ettei se onnistu täällä päiviräsästen luvatussa maassa, koska kaljan juonti tuntuu aina olevan niin herkkä aihe, että siitä ei pysty ilman syyllistämistä/syyllistymistä edes keskustelemaan.
Kukaan ei pakota ketään osallistumaan, omasta halusta osallistua se lähtee.
Se että onko kisoissa hauskaa lähtee monasti omasta korvien välistä, Suomi kun on tunnetusti asennevammasten luvattu maa. Kun auto on sääntöjen mukainen, niin ei se katsastus ole peikko ja katsastuksessahan opastetaan ja huomautetaan jos et itse ole huomannut jotakin mikä autossa on pielessä.
Jos FTT tuntuu liian kilpailuhenkiseltä niin aina kannattaa kokeilla VTR:ssä ajamista. Siellä on rentoa. Ei sirkushuvien tuominen tuo lisää kilpailijoita.
AKK on meidän kattojärjestö joka toimii niin hyvin kun harrastajat haluavat sen toimivan. Lajiryhmän ja harrastajien neuvottelupäivä(t) olisi hyvä lisä tiedonkulkuun.
Kyllä tämä Suomessa lajin eteen työskentely ainakin on aika helvetin kaukana kiitollisesta tai motivoivasta toiminnasta, niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin. Ottaen huomioon että siihen kuluu useita tunteja viikossa, ilmaiseksi.
Myytiinkö 2 vuotta sitten kisoissa olutta Suomessa, kun osallistujamäärät oli 120-140? Ei.
Suosittelen että jos kotona ei vaimon nähden voi ottaa olutta, ja sen takia pitää kisoja kiertää, niin kannattaa sitten etsiä jokin muu harrastus, jossa se on mahdollista, esim pubibiljardi tai tikanheitto.
Kaikista helpointahan olis, jos olisi vaan rasti ruutuun kyssäri, onko kaikki sääntöjen mukaista, kyllä vai ei. Eli ollaan taas lähtöruudussa.
ETS stocki luokassa on myös hyvin oleellinen asia moottori säännössä.
Moottorin saa tosiaan lainaan per kisa ja ne dynotetaan kisojen välissä ja ymmärtääkseni poimitaan pois heikommat ja tehokkaammat. Näin kaikki lähtee samalta viivalta moottorien suhteen ja huijaaminen on hyvin vaikeaa. Toisin kuin esim DHI cupissa missä puolet autoista kulkee reilusti lujempaa kuin muut jostain kumman syystä...
Itse uskon että iso osa ETS suosiota, on se että siellä on porukalla hauskaa ja kisat järjestetään siellä missä on kysyntää. Kisoissa on myös semmoinen juttu että kun saadaan tietty kriittinen massa niin saadaan aina tarpeeksi porukkaa paikalle että tulee hyvät ja tasaset kisat (kukaan ei pihtaa ilmoittautumista ja odottaa että tulee tarpeeksi kuskeja niinkuin on ollut Suomessa tapana toimia).
Sääntöjä kun tarkkailee niin pitää myös muistaa että ETS on kaupallinen sarja missä on yksi kauppa taustalla eli Tonisport, joten osa säännöistä on mutoiltu silleen, että ETS sarja on kannattava myös rahallisesti. Tämä on tärkeä asia mitä Suomessa monesti unohdetaan, kisatoiminnan on pakko olla rahallisesti kannattavaa, jotta kisoja järjestetään. Suomessa se tarkoittaa, että seuralle pitää jäädä rahaa kassaan.
Ei!
Tuplaviikonloppuna tämä on normaali käytäntö.